Minä en ole vielä koskaan ostanut onnistuneen makuista pizzaa ns. ählämipizzerioista

Onko siinä jotain outoa jos kuvaa ruokia? Itse kuvaan usein ihan kotonakin tehtyjä ruokia. Matkoilla kuvaan myös aina ruoat mitä syön.
Minulta et kysynyt, mutta suoraansanottuna on. Ei siis siinä, että kuvaa ruokia, joko itse tai toisen valmistamia annoksia.. vaikka onhan pizzakin tietysti ruokaa ja tuo kuvaamasi ilmeisesti jonkun toisen valmistama. Mutta jos tilaisin ihan peruspizzan, joka ei kooltaan ja koostumukseltaan poikkeaisi olennaisesti muista syömistäni pizzoista en kyllä kuvaisi sitä. Söisin sen sitä ennen...

Määä
Joo, ne jauhelihat on keitetty viikkoa aiemmin, ruotsista auton peräkontissa rahdatusta epämääräisestä lihasta. Ja säilytetty kylmävaraajilla, kun kylmälaitteet on rikki.
Ja ihmiskaupan uhreja ne työntekijät, en viitsis syödä työpaikkoja joissa maksetaan asiallisesti palkat ja verot.

Kotipitzzerrian tekemät lätyt, on ihan hirveitä.:x
Järkyttävää moskaa, missä mittakuppien kanssa mittaillaan täytteet, ja lasten suosima jauheliha täyte on jotain kastiketta? Ei siis sellaista muruksi paistettua jauhelihaa?
Meille riitti muutama käynti kerta ja joka kerta petyttiin!

Kotipitzzerrian tekemät lätyt, on ihan hirveitä.:x
Järkyttävää moskaa, missä mittakuppien kanssa mittaillaan täytteet, ja lasten suosima jauheliha täyte on jotain kastiketta? Ei siis sellaista muruksi paistettua jauhelihaa?
Meille riitti muutama käynti kerta ja joka kerta petyttiin!
Pidätkö sinä siitä kuivasta jauhelihamurusta? Kotipizzan jauhelihapizza on mielestäni paljon paremman makuinen. Tuo eilinen pizzakin oli niin mauton, muu ei maistunut kuin rasva.

mä en myöskään tykkää kotipizzan tuotteista, mut sen tiiän et noista muista paikoista ei kannata ottaa tuplajuustolla pizzaa, koska sit sitä juustoa on ihan törkeän paljon =) normaalisti kun laittavat jo reilusti.
ja kannattaa ottaa pizzaan maukkaat täytteet niin maistuukin joltain.

Aika monessa pizzeriassa laittavat paljon juustoa, se tekee pizzasta rasvaisen. Silti mieluumin menen johonkin karvakäsi-pizzeriaan kuin kotipizzaan.
Tää on totta, vastoin yleistä oletusta pitsa ei muutu loputtomasti paremmaksi juustoa lisäämällä. Juustolaaduissa on myös eroja, sillä olenkin valikoinut lähiseudun karvakäsimestoista omat suosikkini.

pkq
Keliakian takia mä en voi syödä muuta kuin joskus haaarvoin Kotipizzan systeemejä, mutta entisessä elämässä kävin muutaman kerran myös noissa turkkilaisten pizzerioissa. Oman kokemuksen mukaan noissa turkkilaisissa paikoissa pizzat ovat huikeasti isompia kuin Kotipizzassa (Kotipizzan perhepizza taisi olla samaa koko luokkaa kuin tavispizza turkkilaisilla) ja toisekseen turkkilaisissa hinnat olivat inhimillisemmät. Ja meillä koko muu perhe tykkää myös enemmän turkkilaisten pizzoista kuin Kotipizzan.

Eli jos meidän perheessä halutaan pizzoja pizzeriasta koko porukalle, niin mun on pakko käydä hakemassa oma Kotipizzasta, mies ja lapset sen sijaan hakevat pizzansa edelleen turkkilaisilta. Eivät suostu edes harkitsemaan tuota puljua (kerran kokeiltuaan), jossa minä nykyään käyn. :D

Pidätkö sinä siitä kuivasta jauhelihamurusta? Kotipizzan jauhelihapizza on mielestäni paljon paremman makuinen. Tuo eilinen pizzakin oli niin mauton, muu ei maistunut kuin rasva.
Lapset tykkää jauheliha-täytteestä, ja se ei ole meidän suosimassa pizzeriassa koskaan ollut kuivaa, olen itsekkin maistanut lasten pizzasta:ashamed:, saimme kotipizzasta kerran sellaisen jauheliha pizzan että huh huh, se oli niin vetinen että muut täytteet oli keittyneet siinä päällä, ei paistuneet.:x Saimme toki korvauksen siittä mutta se jäi käyttämättä, en ole ikinä tykännyt ko.lafkan lätyistä, mä en ymmärrä miten sellainen pulju on edes pystyssä!

"Lucy"
Itse en ylipäänsä pidä pizzerioiden pizzoista, koska ne ovat pelkkä vehnäpohja ja jumalaton määrä juustoa, ripaus jotain täytettä.

Mutta kotipizza vetää kyllä pohjat tässä asiassa. Sen verran mitä itse olen ko.paikoissa käynyt jossain reissujen ohikulkumatkalla, niin pizzat ovat kalliita, pieniä, ja täytettä on naurettavan vähän.

Turkkilaisten pizzapaikoissa saa sentää jotenkin rahalleen vastinetta, pizzat ovat suuria, halvempia, ja edes jonkin verran sitä itse täytettäkin löytyy. Toki niissäkin se täyte koostuu suurelta osin juustosta, mutta silti parempia kuin kotipizzan.

Mieluiten teen pizzan ihan itse, saan pellillisen hyvää pizzaa samalla hinnalla kuin mitä pizzerioissa maksaa rasvainen kuiduton lätty. Voin tehdä kuitupitoisen pohjan, runsaat itse valitsemani täytteet, ja kohtuudella valitsemaani juustoa päälle.

• Tykkää
Reactions: Karju
Ei mulla muuta kuin että Kotipizza tai Ählämi niin jauhelihapizza EI ole edes pizza vaan nolojen suomalaisten takia listoille otettu viritelmä... :x
Onko sitten mielestäsi ne muut pitsoja? Mikä mielestäsi edes on pitsa? Ei taida yksikään noiden ravintoloiden pitsoista täyttää aidon perinteisen italialaisen pitsan vaatimuksia. Yhtä noloja viritelmiä siis nekin ovat kuin se jauhelihapitsa.

Blue
Onko sitten mielestäsi ne muut pitsoja? Mikä mielestäsi edes on pitsa? Ei taida yksikään noiden ravintoloiden pitsoista täyttää aidon perinteisen italialaisen pitsan vaatimuksia. Yhtä noloja viritelmiä siis nekin ovat kuin se jauhelihapitsa.
Tarkoilla raaka-ainevalinnoilla pääsee hyvään lopputulokseen. Rasvainen jauheliha(jauho)mössö ei ole yksi niistä.

Ei muuten tarvitse miettiä miksi se ap:n pizza oli niin rasvainen kun oli jos siihen on lykätty kunnon kökkö prosessoitua sikanautaa päälle... :x

Ei siinä mitään, jokainen valkkaa mitä valkkaa pizzansa päälle, mutta sitten on vähän turha valittaa lopputuloksesta jos itse valinnoillaan ei edes yritä päästä lähelle kunnon pizzaa.

Tarkoilla raaka-ainevalinnoilla pääsee hyvään lopputulokseen. Rasvainen jauheliha(jauho)mössö ei ole yksi niistä.

Ei muuten tarvitse miettiä miksi se ap:n pizza oli niin rasvainen kun oli jos siihen on lykätty kunnon kökkö prosessoitua sikanautaa päälle... :x

Ei siinä mitään, jokainen valkkaa mitä valkkaa pizzansa päälle, mutta sitten on vähän turha valittaa lopputuloksesta jos itse valinnoillaan ei edes yritä päästä lähelle kunnon pizzaa.
Ei kyseisessä pizzassa ollut jauhelihaa, vaan kyseessä oli Margarita-pizza, jossa oli lisäksi täytteenä paprikaa ja valkosipulia.

Turhaan tartut tuohon jauhelihapizzaan. Se oli vain yksi esimerkki. Kaikki pizzat, joita olen noista ählämien pizzerioista ostanut, ovat olleet mielestäni huonomman makuisia kuin Kotipizzan pizzat.

Yhteistyössä