Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Kiitos Birre Yritin jo tilata kun hokasin että luottokorttiakin voi käyttää mutta tää on taas näitä (toisaalta hyvä) kun vaativat luottokorttimaksulle pankkitunnusvahvistuksen enkä mä nyt töihin roudaile mun tunnuslukutaulukkoani :kieh:
No, tilataan sitten kotona suoraan pankkitunnareilla niin ei tarvi käyttää luottokorttia tähän.
 
Joo nyt katkesi tää kamelinselkä ja varasin ajan tälle illalle Femedaan ultraa varten. En olisi kestänyt nyt kyllä enää arvailua ja venailua, vaikka se virallinen ultra on jo lähellä. Tänään sitten pitäisi kuulla onko se syke siellä vaiko ei. Huhhuh.
Paljonko ultraus maksoi? Saako udella, kenellä kävit? Mä vaihdoin perjantain ultrani huomiselle. Ultraajaana Johanna Tapper tai joku tuollainen. Huomenna sitten lopultakin selvyyden.

MiiJane ja Möhkis 6+6

Mulla on viikon ollut ns.menkkajomotuksia ja oon aivan varma, ettei mahassa enää kasva mitään. Olen niin hermona asiasta. Kai nämä on ihan normaaleja, vaikkakin tuntuvat epämielyttäviltä.
 
Viimeksi muokattu:
Eka neuvolakäynti takana :) Tosi mukava terkkari siellä oli vastassa ja kaikki asiat oli kunnossa. Sydänääniä ei kuunneltu, mutta hb ja verenpaine mitattiin ja pissanäyte piti antaa. Ison kasan lukemista antoivat meille mukaan :) Niin ja la vaihtui, nyt 11.6. (listassa 14.6.)

Hellioz 8+0
 
Täällä on ollut veristä vuotoa jo 2 viikkoa. Mutta on sen verran niukkaa että en ole tutkimuksiin vielä päässyt, nyt sain ultra-ajan kahden viikon päähän..Kovin ei ole aurinkoiset fiilikset, ihmettelen kyllä jos siellä elävää elämää on...
Vaikkakin pahoinvointia on, ja väsyttää niin mahottomasti...Mutta toisaalta koko ajan myös jomottaa niinkuin menkkakivut ois :(
Siks ei oo oikeen huvittanut täälläkään käydä mitään lukemassa/kirjottelemassa kun tää oma tilanne on niin epäselvä! Ja raskasta tää ODOTTAMINEN!

ellamariella 8+4
 
täällä käyty ekas neuvolassakin jo tänään,käytiin läpi mun kaikki kolme synnytystä ja raskautta(neuvola vaihtui juuri mulla) ja neukkutäti pistää taas mulle lähetteen sit käynnistykseen syöksysynnytyksien vuoksi hyvä hyvä,en halua kotia synnyttää=) hb oli 140 ja paineet 100/62..proteiinit 1 plussalla mutta johtuu tod.näköisesti tästä mun vuodosta mitä tulee edelleen...Terese: sanottiinko sulle että mistä syystä limakalvot voivat vuotaa sulla?olivatko niin paksut vai miten? mulla nää taitaa olla vähän liiankin herkät,kun käyn kävelyllä ni alan heti vuotaa=S
kaamea pahoinvointi jatkuu ja hankala tehä juuri mitään=( meil käy perhetyöntekijä mua vähän auttamassa nyt..T.evamaria ja pikkunen 6+6
 
Paljonko ultraus maksoi? Saako udella, kenellä kävit? Mä vaihdoin perjantain ultrani huomiselle. Ultraajaana Johanna Tapper tai joku tuollainen. Huomenna sitten lopultakin selvyyden.

MiiJane ja Möhkis 6+6

Mulla on viikon ollut ns.menkkajomotuksia ja oon aivan varma, ettei mahassa enää kasva mitään. Olen niin hermona asiasta. Kai nämä on ihan normaaleja, vaikkakin tuntuvat epämielyttäviltä.

Mäkin kävin Femedassa! Ja maksoi kela-kortin kanssa joku 94 €! Ei paha hinta siitä palvelusta.

Oikein iloisia uutisia siis sain, mieletöntä :) Aivan nallekarkin näköinen tyyppi siellä oli! Koko vastasi päivälleen ikäänsä.

Naene 9+0 <3
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa Naene! Nyt on hyviä uutisia kivasti täällä :)

Tää väsymys on ihan kamalaa. Tänää se alko 12 jälkeen ja nyt voin vaan maata. Paha on olla, en tiedä onko sitten pahoinvointia vai väsymyksestä johtuvaa, mut ihan tosi järkkyä. Kyllä sen kestän jos vauvalla kaikki ok, ei siinä mitään. Pelottaa vain työt. Että miten ihmeessä selviän siellä kun en pysy tolpillani enää puolen päivän jälkeen. Palelikin koko päivän, nyt vähä helpottaa kun peiton alla kokokaan. =)
 
Mulle just soittivat Femedasta, Johanna vaihtuikn Kari Teramoksi. Huih, nyt jänskättää! Olen iltapäivän opetusvirastossa koulutuksessa ja sitten sieltä suoraan ultraan. Mä niin toivon, että siellä olisi kaikki hyvin.

Ja ihania uutisia Naene!
 
tosta Kari Teramosta luin jostain googlesta että oli oikein mukava ja edullinen lääkäri sielä Femedassa=) ite kävin sillä brunolla mutta kävin sen takia hänellä kun mul oli viikkoja vaan 6+5 silloin ni sai tosiaan sykkeenkin mitattua joka oli 119 (noil viikoilla pitää olla 100-120) kun noilla muilla ei valiutettavasti oo yhtä hyvät ultralaitteet että näkis juuri mitään näil viikoilla..ja kun oli verenvuotoa niin selvisi hyvin että ei oo mitään hätää kun hän tutki munasarjat,kohdun ja joka kolon sillä laitteellaan,eikä löytynyt mitään hematoomaan tai kystiin liittyvää ja Bruno näki myös sen että olin ovuloinut vasemmasta munasarjasta=O e tajua miten se sen näki ja tiiän itekki et sieltä mun munasolu irtos oviksen aikaan vasemmalta puolelta kun oli niin jumalaton kipu että en päässy ylös sängystä kahteen tuntiin =P
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: MiiJane76 ja Naene
Hei vaan, ilmoittaudun joukkoon mukaan, vaikkakin hieman varautunein mielin...

Huomenna alkais vissiin 6. raskausviikko, jos omat laskelmat pitävät paikkansa. Takana vuosi yritystä ja km 06/12. Ei ihan uskalla vielä iloita, enkä oo vielä uskaltanu neuvolaan soitella, kun viimeks soiton jälkeen km alkoi n. tunti soiton jälkeen.. :(

Oon tässä miettinyt, että voisinko varata ajan Terveystalon gyneltä nettivarauksella varhaisultraan? Pienen paikkakunnan asukkina en kestä enää ihmisten puheita siitä että "nyt se on raskaana kun oli neuvolassa".. niin kävi kesälläkin, ja miten siinä sitten kävi..

voi että toivoisin kovasti että tämä raskaus jatkuisi vielä vajaan kaheksan kk :)

Oireina on jumalaton väsymys, pissahätä n. kahden tunnin välein, nännit kosketusarat, närästys.. vatsa on joko löysällä tai sitte ummettaa. ja koko ajan palelee. Ihania nää oireet huomata, tuossa kesken menneessä raskaudessa oireena oli vain väsymys ja kipiät tissit, ei samalla lailla kun nyt :D Voisko nää voimakkaammat oireet nyt kertoa hyvää?

Onnea kaikille plussanneille ja iso hali teille jotka kärsitte vuodoista ja kivuista <3
 
Evamaria sait kyllä ihania uutisia.

Mä olen aikoinaan käynnyt Brunolla (2000 loppuvuodesta) keskimmäisen ultraamassa. Sillointuo 3D teki vasta tuloaan.

Mun plussasta on nyt reilu kolme viikkoa (melkein 4) ja huomenna pitäisi olla tasan 7, eli sykkeen pitäisi näkyä, jos näkyäkseen.
Mua pelottaa ihan hirveästi. En tiedä, kuinka toivun, jos siellä ei kasvakaan mitään. Tämä on niin iloinen yllätys reilun neljän vuoden jälkeen.
Toukokuussa raskaus loppui melkein heti alettuaan. Huih, en saisi panikoida näin.
 
Juu, 2008 alkuvuodesta alkanut tämä projekti. Miehessä on ollut vikaa, ei haluttu ICSIíin joka meille annettiin vaihtoehdoksi.

Huhtikuun raskaus loi uskoa.

Tosin en muista, muistaako moni meidän tilanteemme. Ollaan yhdessä, mutta muutettiin juuri syyskuussa eri osoitteisiin. Arki oli monestakin syystä aika raskasta. Siksi ajoitus on vähän outo ja molemmat olimme aika ihmeissämme.
Asumme lähekkäin, teemme yhdessä asioita ja olemme edelleen naimisissa. :D Erikoinen järjestely, mutta tehnyt meille valtavasti hyvää. Toista oppinut arvostamaan ihan eri tavalla.

Tietty, jos raskaus jatkuu, niin joudumme jossain vaiheessa miettimään kuviota uudestaan.
 
evamaria: Gyne ultratessaan selosti, että mun kohdussa oli näkyvissä hieman nestettä jossain kohdin ja varoitti, että saattaa pientä vuotoa lähiaikoina tulla. Nähtävästi tuo keltarauhashormonilisä jota vielä käytän on paksuntanut limakalvoja sen verran.. En tiedä tarkemmin.

Mä voisin liittyä myös tuonne fb:n puolelle. Pitikö jollekin laittaa viestä, vai miten sinne pääsisi?

Oli kyllä niin rankka päivä että oksat pois. Olin ihan kuoleman väsynyt kun poika herätti 6.15 ja etova olo on ollut koko päivän. Onneksi poika teki poikkeuksen ja nukkui kahden tunnin päikyt, niin pääsin itsekin nukkumaan. Ihan hirvee väsymys päällä koko ajan enkä jaksa tehdä mitään. Ja vitsit kun tuo meidän kaksi vuotias on niin seurankipeä, ei osaa yksin olla ollenkaan. Nälkä on kanssa koko ajan, mutta ei oikein tiedä mitä söisi. Ruokaa en oikein pysty tekemään tällä hetkellä kun etoo niin paljon. Poika syö tällä hetkellä aika paljon purkkiruokia siis ;)

Terese ja rv 7+1
 
Fb halukkaat laittakaa tääl yksityisviesti nim.merk. emiliainen niiin hää sitte lisää viestii oma nimi ja vähä kertoo millai kuva ni hää lisää sit kaveriks ja sitä kautta sitten. Tosiaa salainen ryhmä, jota ei nää kukaa
 
Yh. Olen niin kipeänä.. nukuin 10 h unet, kun meen tänään myöhemmin töihin. Silti väsyttää ihan törkeesti. Mahassa kiertää ja velloo. Ikikrapula iskenyt. En kyllä muistanut että ihan tämmöstä tää on.. Ei ees enää jaksa stressata niin paljon, kun oon vaan niin poikki ja pahoinvoiva. :$ Yökkäilin pöntollä, mutta mitään ei tullu ulos asti.. No, oireitahan olinkin vaille, nyt niitä piisaa. Voimia kaikille!

Tuulentyttö ja toivotoukka 5+5
 
Heipsistä aikoihin! Pahoittelut kun en ole kirjoitellut, olen vaan niin väsynyt ja pahoinvoiva, että kun töistä selviän, muuta en jaksakkaan. Nyt jäin suosiolla saikulle pahoinvoinnin takia, saa hyvällä omatunnolla huilata. Mutta kaikki olette mielessä olleet :heart:

Olen todella pahoillani teidän puolesta, ketkä olette kesävaavinne menettäneet :':)hug:. Jaksamista paljon onnea uuteen yritykseen!!

Tervetuloa uudet mukaan =)!

Fb: Mä en kuulu koko naamakirjaan, joten kirjottelisin täällä mieluiten.

Moni on käynyt jo neuvolassa. Mulla se vasta rv 10+2 :O. JOhan siinä on het perään np- ultarkin.. Mullahan oli se huon ultrakokemus sillo rv 6+4, jolloin se epämääräinen tohtori ei nänhyt sykettä taskukokoisella tiimarin koneellaan ja epäili että voisi alkaa vuoto. No nyt on rv 8+4 ja todella pahoinvointi ihan kalmalaa ja kaikki muutkin oireet voimakkaina, joten toivoa on että kaikki hyvin. Silti piti varata perjantaille Terveystaloon ultra-aika, en jaksa odottaa enää, haluan varmistuksen! Siellä luulis olevan oikeat kunnon laitteet ja lääkärikin KYSin synnäriltä, käy siellä keikkaa heittää =).

Joku mietti aikaista plussaa ja kaksosien mahdollisuutta.. hmm.. en ole kuullutkaan:whistle:... Mä sain dpo 14 plussan, koska mun mielestä ovis 5 pvää normia aikasemmin, josta siis lasken rv:t. Menkoista laskettuna tuo plussa tuli vkoa aikasemmin. Ja kun en muista yhestäkään raskaudesta tällasta oloa, mitä nyt on! No, perjantainapa näkee. Mä vaan haluan että siellä on vauva ja sillä kaikki hyvin, se riittää!!

Yritän jaksaa käydä useammin täällä, koska tämä on edelleen se kanava, mistä parhaimman tuen saa kaikkee, niin iloon kuin suruunkin :heart:.

Oikein paljon jaksamista pahoinvointeihin ym. alkuraskauden ihanuuksiin ;).

PS. Onko jollain kokemusta Sea Band pahoinvointi rannekkeista? Mä kävin sit sellasetkin eilen ostaa, oon epätoivoinen. Nää remelit ranteissa ollut ja en kyllä oikein havaitse helpotusta :headwall:

Nelli ja rusina 8+4 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Aika samaa kaavaa näyttäs tää pahoinvointi etenevän kun 2,5 vuotta sitten. Etova olo senkun lisääntyy ja tänään oli viis vaille etten joutunut halimaan pönttöä. Todennäköisesti pöntön haliminen tulossa siis ajankohtaiseksi viikon sisään.
Terese ja rv 6+4
Ja tänään sitten halittiin pönttöä eka kerran aamulla. Mutta ai että oli muuten tunnin ajan olo tosi hyvä tuon tyhjennyksen jälkeen :) Tää krapulan tuntu on kyllä jotain tosi järkkyä.

Mulla oli edellisessä raskaudessa kun töissä jouduin olemaan toi Sea Band-ranneke, mutta mulle siitä ei kyllä ollut apua.

Terese ja rv 7+2 (oikeasti vähän vähemmän)
 
Eilen tuli kutsu niskapoimu-ultraan marraskuun puoleenväliin jolloin viikkoja 12+ :) Taas jotain jännää sekä samalla pelottavaa tiedossa.

Oletteko kaikki menossa niskapoimu-ultraan, entä veriseulontaan?

Kesähaave ja pieni rv 9+2 (9+6)
 
Eilen illalla tehty järisyttävä löytö. Toisessa rinnassa ensimmäinen raskausarpi :eek: Mies valtuutettu eilisestä alkaen mun viralliseks tissien rasvaajaks ;) Jos nyt rasvailulla ees parin arven välttäis eikä aivan tiikeritissi olis sit kesäkuussa :D

LittleOne & Pikku Papu 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: *Elba*

Yhteistyössä