Kesäkuun kullannuput **LOKAKUU**

Alkuperäinen kirjoittaja Hööpi;27406382:
Note to self: aamulla on tasan 10 minuuttia aikaa syödä jotain, muuten tulee nesteet pihalle yläkautta. Nyt se alkoi...
...mulla tulee alakautta |O
Niin hullulta kun kuulostaakin, niin onneks ripuli helpottaa yleensä hetkellisesti yrjöoloa :x
 
Aika samaa kaavaa näyttäs tää pahoinvointi etenevän kun 2,5 vuotta sitten. Etova olo senkun lisääntyy ja tänään oli viis vaille etten joutunut halimaan pönttöä. Todennäköisesti pöntön haliminen tulossa siis ajankohtaiseksi viikon sisään. Jääkaapin hajut ällöttävät aikas lailla, varsinkin aamuisin. Toisaalta tuntuu, että on koko ajan vähän nälkä mutta ei oikein tee mitään mieli. Just söin tossa kinkkukiusausta vaikka haju ällötti, mutta kyllä se alas meni piti vaan olla haistelematta sitä :LOL: Yks himo mulle tänään iski, ja tää sama himo mulla oli esikkoa odotellessakin, ihan perus sipsit. Itseasiassa pahoinvoinnin takia mulla oli sellanen parin viikon jakso edellisessä raskaudessa, että sipsit oli ainoota suolasta mitä sain alas. Taitaa homma uusiutua..

Kovasti rupeaa jännittämään, varhaisultra olis nyt sitten maanantaina. Uskon kyllä, että kaikki on toistaiseksi ainakin hyvin. Jotenkin mä luotan, että kun mulla lääkitys tuohon keltarauhashormoniin niin kaikki on hyvin. Ehkä mua enemmän jo jännittää np-ultra, kun viimeksi homma meinasi kaatua niskaan silloin :( Elämäni pahin päivä siihen asti.

Terese ja rv 6+4
 
Jei, 7+0, ja mun masu on alkanut jo aavistuksen työntyä eteenpäin! Viel viikko sitten vatsalinja oli suorahko, nyt siihen on muodostunut tuollainen selkeä terävämpi töppyrä! Ai miten niin raskaus näkyy aiemmin myöhemmillä kerroilla, viimeks oli tämmönen joskus viikoilla 15...

Mul oli hetki oireetonta, mut eilen taas huimas ja maata keinutti siihen malliin, et eiköhän tässä olla tukevasti matkalla uudestaan äidiksi. Hui kamala, miten mä pärjään kahden pienen kanssa...

Lämpimästi onnea ja tervetuloa uudet! <3
 
  • Tykkää
Reactions: Hööpi
Hattiainen kyseli raskausajan toivesta ja noin.. On outoa, että mulla ei ole oikeastaan mitään muuta toiveita, kun että lapsi olisi terve. Ja että itse pysyisi mahdollisimman toimintakykyisenä. Aiemmin ketjussa oli puhetta myös siitä sukupuolesta, että toivooko tiettyä. Multa odotetaan varmaan sitä toivetta, koska mulla on kaksi poikaa ennestään. Mutta ihan rehellisesti ja aidosti, sitä ei ole. Kolmen keskenmenon jälkeen on tullut kovin nöyräksi elämää kohtaan.

Olen kiitollinen siitä, että olen toistaiseksi raskaana. Ja tietoinen siitä, miten monen asian yhteensattuma ja summa on, että lapsi ylipäätänsä saa alkunsa, pysyy kohdussa sen määrätyn ajan ja syntyy sitten. Sukupuolta en ole edes miettinyt.

Ja tämä ei nyt ole mikään moraalisaarna heille, jotka tiettyä sukupuolta toivovat =) Kuhan laitan näitä omia tuntemuksia ja ajatuksia tänne, kun ei niitä voi oikeen kellee muullekaan kertoa..
 
..ja muutenkin tuntuu että "kuvittelen" kaikki oireet: Pahoivoinnin sun muun. Kun ne keskenmenneet raskaudet olivat just niitä oireettomia/vähäoireisia. Niin nyt sitte tänäkin aamulla kun vähä yökötti, ni ajattelin, et näinköhän nyt vaan kuvittelen sen yökötyksen itselleni.

Jos mahaa juilii, ni pelottaa. Tänään kun ei ole liiemmin juilinu, ni sekin pelottaa. Luin netistä ihmisten juttuja, että heillä samoilla viikoilla kun mulla oli hcg 1500 ja olo oli ihan kaamea. Mulla oli siis 4+4 4400 ja olo on melko hyvä. Onko teillä minkälaisia kokemuksia noista arvoista? Sitäkin jo mietin et jos on labrassa menneet sekaisin mun näytteet. :ashamed:

Masua mulla ei vielä ole, eikä pahemmin turvotakkaan. En ees muista milloin on näkyny mulla maha, edellisistä raskauksista on kuitenkin 7 vuotta.
 
iwi
Mulla on alkanut nyt kanssa pahoinvointi pikkuhiljaa :S ei mitään sellaista, että pitäis koko aamu viettää pää pöntössä, mutta pitää syödä usein tai iskee todella etova olo. Tänään kotiinpäin kävellessä meinasi oksennus tulla nälän takia, vaikka olin syönyt viimeksi neljä tuntia aiemmin :O

Ja kauhea himo ollut pizzaan monta päivää.. :D muilla ruokahimoja?
 
Ruokahimoja myös täällä. Mm kirpeät karkit, appelsiinimehu, roskaruoka. Yhtenä iltana olin jo matkalla nukkumaan kun ruokahimo isku ja ei kun tekemään guacamolea (ikinä ennen en ollut tehnyt sitä itse, mutta onneksi ainekset löyty kaapista) :LOL:
 
Mulla on vain ruokaällöjä. Ei tulis mieleenkään tunkea kurkkuun mitään rasvaista, kermaista tai kovin suolaista, hyi öklö.. Ei okseta, puistattaa vaan se ajatus. Väkisin popsin ne jauhelihakastikkeen jämät ja ai että kun takelteli joka suupala ja jälkikäteen puistattava olo. Keittoja ja salaatteja sit vissiin... Mitään mielitekoja ei ole.

Normaalisti oon myös perso makealle. Just ennen plussaa popsin kolme suklaapatukkaa yhdeltä istumalta, plussan jälkeen samaista suklaata uppos häthätää puolikas patukka, oli liian makeaa.

Sukupuolesta, ei mitään väliä, eikä aiota selvittääkään, ainakin nyt fiilis on tämä. Välillä "toivon" enemmän tyttöä, kun en osaa kuvitella mielessäni poikaa, mutta oikeasti asia on mulle täysin yhdentekevä. Olishan seki sit somaa, ku olis molempia plaatuja..
 
Täällähän käy kuhina! Osanotot kaikille, joille kesäkuun vauvaa ei suotu.

Lilleri, onnea plussasta! En haluaisi udella tai kaivella kiepeitä muistoja, mutta todellako tm kesken vasta vk14?! :eek: Eli ei huomattu ultrassakaan? Hui, kovia pistetään ihminen kokemaan; jotenkin se oma käsityskyky ulottuu nyt sinne vkolle 12, että kun sinne pääsee, ollaan jotenkin selvemmillä vesillä.

Mielihaluja kyllä: jäiset marjat, luonnonjogurtti, tuore ananas, viinirypäleet, klementiinit. Ruokaruoasta (roskaa) pizza, jos äkkiseltään pitää sanoa mikä himottaa. Heikotusnälkään vedän kyllä sit oikeastaan mitä vaan. Esikoien odotuksesta poiketen karkit, suklaa tai salaatit ei maistu. Mutta nää kyl vaihtelee, vko sitten kykenin miettimään vain pakastemarjoja. Nyt hieman laajempi toi mielitekolista :) mutta kumma kyllä, kuinka sitä tulee nopsaan täyteen. Entisistä annoksista saa melkein puolet heivata, kun ei vaan napa vedä.

Tuli kutsut ultriin: vkoilla 11+ ja oisko ollut 19+. Vielä pitäis sinnitellä 3 vkoa...

Nyt esikoinen heräs kolmen tunnin unilta, välipalan laittoon!

TT 8+3
 
Hei kaikki,

täällä olisi uusi tulokas... LA 18.6.2013/Vanilla Tea/31/1/VKS

Olen tässä muutaman päivän ollut taustalla, mutta päätinpä tulla mukaan. (Muutenkin tässä tulee ihan eka viesti tänne keskustelupalstalle, joten hieman uutta kaikki.)

Ensimmäistä odotetaan, takana on vuosi sitten koettu km, mutta kovasti positiivisesti uskon, että tällä kertaa kaikki menee hyvin. Mua vaivaa tällä hetkelle ihan kamala väsy. Parin tunnin päikkärit ottaa helposti ja silti kellon tullessa kymmenen illalla sitä on taas valmis nukkumaan. Pientä pahoinvoinnin aaltoa on ollut, muttei ole tarvinnut pönttöä halailla. ;)

Vanilla Tea + pampula 6+3
 
Heipsan!

Pahoitteluni kaikille, jotka ovat joutuneet kesäkuun kullannupusta luopumaan!

Tervetuloa uusille! Toivottavasti keskustelu täällä pysyy vilkkaana, eikä kaikki siirry fb:n puolelle. Mä aion pysyä täällä.

Varasin neuvola-ajan mutta menen vasta parin viikon päähän. Meillä on tosi kiva terveydenhoitaja, jolla ollaan käyty yli viisi vuotta. Hän kovasti kyseli oireita ja muistutti mieleen kaikki mahdolliset konstit pahoinvoinnin hillitsemiseen. Kertoi, että jotkut ovat saaneet apua rannekkeista, itse suhtaudun ajatukseen skeptisesti. Toisaalta ystävälläni on akupunktiotaidot, niin ajattelin käydä hänen luonaan hoidossa tämän pahoinvoinnin vuoksi. Saanpahan taas hyvän tekosyyn mennä höpöttelemäään.

Toiveita tämän raskauden suhteen: kunhan tästä molemmat hengissä selvitään:D
Kahden tytön jälkeen olen miettinyt,että osaisinko eläytyä poikien maailmaan. Molemmissa sukupuolissa on oma houkutuksensa. Esikoisesta oli vahva poika olo, mutta tyttö tuli, joten mun äidinvaistoihin ei ainakaan ole luottamista.

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Elselli 6+4
 
Noista mielihaluista..

Itsellä oli ennen plussaa hirveä lakun himo.

Kahvia en ole saanut enää viikkoihin alas, mutta vanhana maidon inhojana, olen nyt juonut litran maitoa päivässä, mm.kaakaona ja jääkahvina (en sentäs pelkistään). Samoiten hirmu himu Kalinkayogurtteihin. :D

Tuosta tulokkaan sukupuolesta. En osaa sitten yhtään arvailla. Vanhin on tyttö ja sitten kaksi poikaa. Uskon, että tämä sai alkunsa tasan ovispäivänä ja sen mukaanhan olisi tulossa sitten vanhojen perimätietojen mukaan poika. Silti itsellä finnejä (tytöstä, ei pojista). Pojista toisaalta hcg on noussut hitaasti, kun taas tässä sain näkyvän plussan tasan 14 pvää peittojen heilutuksesta. Heikompaa plussaahan testi näytti jo 3+3..

MiiJane ja möhkis 6+2
 
Viimeksi muokattu:
Tuntuupa pahalta tulla tänne näiden uutisteni kanssa:'(
Ultrassa ja ultran jälkeen oon itkenyt silmäni ihan kipeiksi ja turvoksiin ja itku ei vaan tunnu loppuvan.Niin isolle menetykselle tämä tuntuu:'(

Eli meidän kesävauva oli kuollut kohtuun,niinkuin olen aavistellutkin :'(

Kerroin jo ennen ultrausta että mun oireet on loppuneet ja viimesen viikon oon ollu ihan paniikissa ettei siellä enään mitään ole.Toivoin silti viimeseen asti että tunteeni ois väärässä,mutta näin heti että mitään eloa siellä ei näkynyt.Ei sykettä missään:'( muutenki näytti oudolle kaikki.Ultraaja kertoi että alkio on 2viikoa liian pieni eli on menehtynyt rv6 (suurinpiirtein sillon mun oireet alko väheneen).Näytti muka jotain pistettä jota mää en kyllä oikeen nähnyt ja se pussi(ruskuaispussi vai mikä lie)oli liian pieni.Sitten löyty joku oudon pyöreä kysta ja sano että sen sisällä vois olla alkio myös ku on niin oudon muotonen kysta joten mää joudun nyt sitten ensi viikolla tutkimuksiin ton kystan takia ja "saan" lääkkeellisen kohdun tyhjennyksen.

Ultraaja oli tosi sydämmellinen :heart:ja halas mua nyyhkyttäjää ku olin lähössä jollon kyynellet alko virtaamaan ihan valtoimenaan.Tuntu silti hyvältä se välittäminen tän kaiken pahan olon tunteen keskellä

Tai en tiiä miten sitten jos itestään kerkeis tyhjentyä,ku heti kotia tullessa alko tulla ruskehtavaa limaa ja luulen et muuttuu pian vereksi.Kipuja ei kyllä oo yhtään.

Yhet menkat pitäs sitten oottaa ennenkuin alkaa yrittään uutta vauvaa.Nyt en vaan jaksa ajatellakkaan uutta vauvaa tai panikoitavaa raskautta.Oon pelännyt jo tarpeeksi ja menettänyt niin paljon:'(

miten näin pahalle voi tuntuakkaan:'(

Toivon sydämmestäni teille kaikille hyvää jatkoa:heart: ja poistun täältä nyt kyynelsilmin odottamaan miten tämä raskaus päättyy.

rakkaudesta äiti ja jäljellä vain tyhjyyden tunne:'(
 
Viimeksi muokattu:
rakkaudesta äiti paljon voimia!ei voi tietää kuinka pahalta tuntuu, kun ei ole itse koskaan kokenut. Kuvittelen vain.. :'( Jaksamista sinulle ja toivottavasti plussatuulet kääntyy pian uudelleen sinnepäin :hug:

Kaikille muillekin menetyksen kokeneille paljon voimia...
 
Viimeksi muokattu:
Rakkaudesta äiti, kovasti halauksia ja voimia suruusi! Koita jaksaa <3

Uusille tulokkaille lämpimät tervetulotoivotukset, on se vaan kiva, kun on täällä palstalla ihmisiä samoilla viikoilla ja samassa tilanteessa! :)
 
rakkaudesta äiti :hug: voi miten pahoillani olen. Muistan omasta keskenmenostani, että ei ollut sanoja mitkä olisi tuskaa helpottaneet.

Täällä takana suht samanlainen km. Varhaisultrassa aikoinaan todettiin että sydän ei lyö ja masuasukas viikkoihin nähdän pienikokoinen. Kuitenkaan mitään ei asialle tehty (lääkäri uskoi että hedelmöittyminen tapahtunut myöhemmin) ja normaalisti jatkettiin eteenpäin. Tuosta ultrasta 2 vko päästä alkoi vuoto, ensin pieni rusehtava muutaman päivän ja lopulta kunnon keskenmeno kipuineen ja vuotoineen rv 9.
Tuon jälkeen odotettiin yhdet kuukautiset, kuten lääkäri neuvoi. Tämä kuulemma vain sen takia, että uuden raskauden alkaessa on helpompi määrittää hedelmöittymisajankohta. Noiden kuukautisten jälkeen tulin heti raskaaksi uudestaan.

Kesähaave
 
rakkaudesta äiti :hug: voimia, ihan kamalaa.... Mä pelkään tuota samaa ihan koko ajan.

Me käytiin aamulla tk:n ultrassa joka tehtiin mun yllätyksekseni mahan päältä :O Eihän siitä mitään selvää saanu.
Kohtu kasvanu, jokin pieni musta pallero näkyi jota kuitenkaan ei täti saanut kuvattua. Sisäkautta tehtävä näillä viikoilla ja ihmetteli miksi neuvolasta meidät sinne lähetetty.

Varasin sit yksityiselle ajan ensi viikolle :) Mutta vahva on mieli että kaikki on ok. Tein digin tänään päiväpissasta ja tuli raskaana 2-3 :) :heart: ku se vielä alkuviikosta oli 1-2 :)
 
Siunausta ja voimia sinulle rakkaudesta äiti. Aina kun olen saanut keskenmenon, se tuntuu pieneltä kuolemalta. Ja sitä se onkin.. Ihan tekee pahaa sun puolesta :heart: Kun jaksat, niin ilmoittele itsestäsi. Voimia vielä kerran.
 

Yhteistyössä