onko tällä muita velattomia =)

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"joo"
Alkuperäinen kirjoittaja PenteleenÄrhäkkä;27374959:
Rollo, nyt ois todettava että pitäsköhän sun nyt vaan rueta leipomaan uus satsi niitä sämpylöitä, vaik sil raejuustolla?
joo tätä kannatetaan. Eläkkeellä on sit mukavaa, kun on pelkät adumiskuxtannukset, eikä tartte vuokraa maksaa. Voi vaikka matkustella.

Blue
Sen verran Rollolainen vielä kun tuolla sämpyläketjussa puhelit että jos joskus talo olisi niin siinä leivinuuni olisi. Että onko tarkoitus kuitenkin joskus ottaa velkaa? Vai perinnöksikö olette taloa saamassa, vai miten?

"vieras"
Ei sen talon tarvitse kiinnostaa vaan se talosta ja mökeistä saatava raha. Jos ei sekään kiinnosta niin voin laittaa testamenttiin merkinnän että testamentin toimeenpanija voi myydä omaisuuden itse ja lahjoittaa vaikka hyväntekeväisyyteen.

Veikkaan kuitenkin että se raha kuitenkin kelpaa.

Ja nyt ei puhuta maaseudulla olevista entisistä maatiloista joiden huonokuntoiset päärakennukset eivät kiinnosta ketään, joten siitä autioitumisesta ei tarvitse tässä yhteydessä puhua.
Kaikkia taas ei kiinnosta se perinnön jättäminen. En minäkään sitä ymmärrä. Mielummin käyttäkööt rahat itseensä ja nauttikoon elämästä. Tai antaa mielummin sitä rahaa lapsille kun he ovat köyhiä opiskelijoita eikä kuolemansa jälkeen kun lapset toivottavasti ovat jo keski-ikäisiä ja rahaa löytyy omastakin takaa.

Blue
[QUOTE="vieras";27375170]Kaikkia taas ei kiinnosta se perinnön jättäminen. En minäkään sitä ymmärrä. Mielummin käyttäkööt rahat itseensä ja nauttikoon elämästä. Tai antaa mielummin sitä rahaa lapsille kun he ovat köyhiä opiskelijoita eikä kuolemansa jälkeen kun lapset toivottavasti ovat jo keski-ikäisiä ja rahaa löytyy omastakin takaa.[/QUOTE]

Hyvä juttu. Mutta mä puhuin nyt itsestäni ja mun motiiveistani ottaa velkaa.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27375199]Entäs äidin ja isän velat? Saako niitä olla? Tai lasten?[/QUOTE]

Tai naapurin? :D Ei vaan, kyllä Rollo nyt saa päättää, tämä on Rollon ketju. Mutta hän olisi voinut alussa jo sanoa, ettei tähän kelpaa nekään, jotka ovat maksaneet velkansa. Vaikka muistelen kyllä hänen joskus kertoneen, että hänellä on ollut opintovelkaa...

kuules nyt
mutta IMAINEN se asunto ei ole., niinkuijoku väittää. vasta jos ei tarvitse maksa muuta kuin sähkä ja vesi (joka vuokrankin laksetan mukaan) voi sanoa että asunto on ILMAINEN
Ei se nyt ihan noin ole. Helsingissä 4h + k asunnon vuokra on noinn 1000-1500 e/kk. kerostalossa. Siihen päälle tulee sähkö ja vesimaksu, vesi on 10-18e /h/kk, mitä olen ilmoituksista huomannut. Osassa vesi kuuluu vuokraan, sähkö taas ei. Vastike saman kokoisiin asuntoihin on yleensa alle 400 e /kk. Joo, mun tulot ei riitä ison perheasunnon ostoon, mutta harkitsen tosissani, että kun lapseni kohta lennähtävät pesästä, ostan nuorimmaiselle ja itselleni 2-3k +k ja sen kulut lainan kanssa on samat, kun tuon kokoisen vuokra. Se erohan niissä on, että omaan ei juuri asumistukea saa, mutta eipä sitä mun tuloilla saisi muutenkaan.

....
kyllä se on epävaramlla pohjalla sinunki työsi.
teleoperaattoritki ovat vähntneet porukaa......
Oot kyl aika meedio :) Oikeesti susta saa kuvan, että sä karttelet työtä ja nostat mielelläsi kaikenmaailman tukia. Sä kehtaat kertoa jollekkin, että hänen työpaikka on epävarmalla pohjalla. Kyllä sä itse olet epävarmalla pohjalla jo pelkän asenteen takia.
Eli sen takia ei kannata tehdä töitä, koska kaikki firmat vähentää porukkaa. Logiikka se on tuokin :)

"vieras"
kyllä se on epävaramlla pohjalla sinunki työsi.
teleoperaattoritki ovat vähntneet porukaa......
Ihana asenne sulla! :D "Älä yritä ikinä mitään kun et missään onnistu kuitenkaan".

Ja kuten jo aiemmin mainitsin, en aio tälle alalle jäädä vaan lähden opiskelemaan matkailualaa. Äläkä väitä ettei sillä alalla ole töitä! Matkailua on aina.

"Ilona"
Rollo olisi halunnut lähihoitajaksi, mutta ei päässyt opiskelemaan ja on sen takia katkera. Jokaisessa työpaikassaan ja työharjoittelupaikassaan on aina ollut jotakin vikaa. Paska työilmapiiri, paska pomo, paska ties mitä. Aina kaikki huonosti, mutta vikahan ei ole hänessä itsessään.

Miehensä tekee töitä vain kesäisin ja on monta kuukautta tekemättä töitä. Rollo ei mennyt kesätöihin koska sitten olisi mennyt työmarkkintuki. Niin palkka kokopäivätyöstä onkin samaa luokkaa kuin työmarkkinatuki.

On se huvittavaa, että Rollolla on omasta mielestään oikeus arvostella muiden elämää ja valintoja.

Yhteistyössä