onko tällä muita velattomia =)

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"hmmm"
ootko lsknut KAIKKI MUUTKULUTpälle, tienhoitomaksut ym ym. lopupeliss on kalliimpa kuin vuokralla asuminen, makssat vain vuokran . Eikä trvii ite maksa korjauksia jos esim jääkaappi hajoo eikä trvii itte OMASTA pussista maksaa rempntteja. jos omistat oman taon ja halaut sen pysyvän kunossa on sitä vähntään 5 vuoden alitettava, maalatava, korjattava, pihaa laitettava jne.
Mä maksan lainaa 20 vuotta mutta asun asunnossa esim. 50 vuotta eli 30 vuotta maksan vain vastikkeen. eläkkeellä myyn asunnon, muutan pienempään ja matkustelen rahoilla. sä maksat koko 50 vuotta kallista vuokraa, eläkkeellä on pakko muutta pienempään kun ei rahat muuten riitä.

jdysf
Jätätte hienosti perinnöksi lapsillenne läjän omaisuutta, mutta eipä näköjään mieti kulutusporsaat paljoa sitä, onko jälkipolvilla millaiset mahdollisuudet nauttia perinnöistään.

Mä vähän luulen, että jälkipolvet arvostaisivat enemmän puhdasta luontoa ja riittäviä raaka-aineita kuin jotain rahaa, tönöä ja kasaa peltiä sen pihalla.
Samalla lailla se vuokra-asunnon rakentaminen ja siinä asuminen kuluttaa luonnonvaroja.

"vieras"
Niin. Voishan tietysti kaikki kulutusporsaat tehdä töitä vain sen verran, että pärjää itse, maksaa minimiveroja, valloittaa vuokramarkkinat vuokra-asunnoista ja elellä hissukseen kuluttamatta mihinkään "ylimääräiseen". Mutta mihis ne kaikki tukien varassa elävät sitten laitetaan ja mistä tukirahat niiden elättämiseen?

velkainen vielä
Hmmm. Emme ole velattomai. Asuntolainaa on jäljellä. Enkä edes tiedä mikä on oikeasti kannattavaa. En tiedä miten kauan uudet omakotitalot kestävät, mikä niiden käyttöikä on. Voisiko olla halvempaa asua koko elämä vuokralla. Appiukko ainakin vuokraa maalla omakotitaloa sanotaanko mielestäni omakustannehintaan. On vain halunnut lapsuudenkotinsa pitää yllä. Varmaan vuokralaistenkin mielestä, koska samat asukkaan asuvat kauan.

Me nyt olemme sattuneet tekemään näin tarkemmin miettimättä kannattavuuksia. En pidä itseäni parempana kuin sellaista joka asuu koko elämänsä vuokralla, kuten muualla euroopassa on aivan yleistä.

Enkä tiedä onko tämä edes kannattavaa taloudellisesti. Meillä on otettu lainaa ja on oma mutta en pidä itseäni sen takia fiksuna tai parempana kuin rollolainen, tai kukaan muu vuokralainen.

enkä arvota ihmisiä asumistavan mukaan, kuten jotkut. Monilla omakotitaloasujilla on röyhkeys aivan joatin käsittämätöntä. Esim. ajatellaan että vuokrapihoinin voi noin vain mennä, että vuokralla asuva ei maksa itse pihojensa laitteita tai leikkipaikkoja.

högh
Meillä on velkaa ja vanha talo, vanha auto. Molemmat käydään töissä ja maksetaan velkoja talosta. Mutta en ajattele sitä velkana. Maksetaanhaan vuokra-asunnostakin joka kuukausi vuokraa vuosikymmenten ajan. Omassa talossa se velan maksaminen loppuu kuitenkin. Pidän paljon parempana ottaa velkaa ja asua omassa kuin sitä, että työttömänä lorvitaan ja käytetään kaikki tukiaiset ja yhteiskunta maksaa vielä vuokratkin.

[QUOTE="vieras";27377217]Ylimielisille, töykeille ja kaikkitietäville ihmisille puhun kyllä. Mulle saa puhua noin jos olen sen ansainnut.[/QUOTE]

Tällä kysymykselläkö aloittaja ansaitsi vittuilua?
Tämä on kyllä tämän palstan pahin vika,että ei osata kysymykseen vastata ( en minkään aina esim. tässä ketjussa) vaa sössötetään jotain ihan muuta ja kaivellaan vanhat asiat esille.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja velkainen vielä;27377281:
siis muualla eurooåpassa on normaalia asua vuokralla, ei yleistä pitää itseään parempana kuin vuokralla asuvaa
Ei me pidettykään, puhe piti olla siitä onko velkaa. Mutta ap vaihtoi aihetta. Mikään muu kuin hänen tapansa ei tunnu kelpaavan.

Tällä kysymykselläkö aloittaja ansaitsi vittuilua?
Tämä on kyllä tämän palstan pahin vika,että ei osata kysymykseen vastata ( en minkään aina esim. tässä ketjussa) vaa sössötetään jotain ihan muuta ja kaivellaan vanhat asiat esille.
hei, sie olisit oiva kaveri rollolle nostamaan tulisen kuumat sämpylä pellit uunista pois!

ja mitä
Mitä se edes Rollolle kuuluu, kellä velkaa on ja kellä ei? Onko se hienompaa asua vuokralla tukien turvin kuin maksaa lainaa omilla, itse ansaituilla rahoilla?

Voisko Tollo muuten kertoa, että miksi hän ei kelpaa työelämään? Käykö siinä perheessä kukaan oikeassa ansiotyössä? Kuka ne sämpylät maksaa?

Yhteistyössä