onko tällä muita velattomia =)

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Ilona";27375490]Rollo olisi halunnut lähihoitajaksi, mutta ei päässyt opiskelemaan ja on sen takia katkera. Jokaisessa työpaikassaan ja työharjoittelupaikassaan on aina ollut jotakin vikaa. Paska työilmapiiri, paska pomo, paska ties mitä. Aina kaikki huonosti, mutta vikahan ei ole hänessä itsessään.

Miehensä tekee töitä vain kesäisin ja on monta kuukautta tekemättä töitä. Rollo ei mennyt kesätöihin koska sitten olisi mennyt työmarkkintuki. Niin palkka kokopäivätyöstä onkin samaa luokkaa kuin työmarkkinatuki.

On se huvittavaa, että Rollolla on omasta mielestään oikeus arvostella muiden elämää ja valintoja.[/QUOTE]

Tottakai on oikeus! Hän on täydellinen ja kaikessa paras! :)

"vieras"
[QUOTE="Ilona";27375490]Rollo olisi halunnut lähihoitajaksi, mutta ei päässyt opiskelemaan ja on sen takia katkera. Jokaisessa työpaikassaan ja työharjoittelupaikassaan on aina ollut jotakin vikaa. Paska työilmapiiri, paska pomo, paska ties mitä. Aina kaikki huonosti, mutta vikahan ei ole hänessä itsessään.

Miehensä tekee töitä vain kesäisin ja on monta kuukautta tekemättä töitä. Rollo ei mennyt kesätöihin koska sitten olisi mennyt työmarkkintuki. Niin palkka kokopäivätyöstä onkin samaa luokkaa kuin työmarkkinatuki.

On se huvittavaa, että Rollolla on omasta mielestään oikeus arvostella muiden elämää ja valintoja.[/QUOTE]

Onhan hän nyt pärjännyt kertomansa mukaan hyvin opinnoissaan ja tykkää koulusta.

plm
Mä en ymmärrä sitä ajattelutapaa joka Rollolaisellakin paistaa läpi että ainoat vaihtoehdot on vuokralla asuminen tai oma talo. Miten olisi kerrostaloasunto?
Ei sitä asuntolainaa aina tarvitse olla mitään satoja tuhansia. Mä en ole vielä keksinyt miten asuisin missään ilmaiseksi joten kun oli mahdollisuus valita maksanko vuokraa 500 eur vai saman verran lainanlyhennystä korkoineen, valitsin jälkimmäisen. Toki yhtiövastike tulee siihen päälle mutta se on noin 200 eur. En pidä sitä suurena summana maksaa silloinkin kun asunto on velaton.
Ei se mahdollinen työpaikan menettäminen mitään muuttaisi, asumisesta on silti maksettava. Ja toisaalta, asun sellaisessa paikassa että 150 km:n säteeltä löytyy Helsinki, Turku ja Tampere joten työpaikkoja löytynee niin ettei tarvitse muuttaa. En siis tarvitse sitä "vuokralaisen vapautta lähteä asunnosta". :D

"Ilona"
[QUOTE="vieras";27375522]Onhan hän nyt pärjännyt kertomansa mukaan hyvin opinnoissaan ja tykkää koulusta.[/QUOTE]

Mä en usko pätkääkään, että ap uudessakaan ammatissa löytäisi miellyttävää työpaikkaa. Aina löytyy jotakin valittamisen aihetta ja syitä olla tekemättä töitä. Se on nähty jo monta kertaa.

"Minnu"
Ennemmin asun suht uudessa rivarissa ja ajelen uudella Audilla kun kerrostalossa kyhnytän rumassa kämpässä, pihassa tönöttää 95 Carina :D Tää on nyt jtn Rollolaisen kateutta. Niillä itsellä ei oo varaa ni sitä ottaa kupoliin. Rollolaiselle ei jää ees niin paljoa kk rahaa ruokaan ym muuhun kun meillä kaikkien laskujen jäljeen ja meitä on vaan 2 :D

"vieras"
[QUOTE="Ilona";27375592]Mä en usko pätkääkään, että ap uudessakaan ammatissa löytäisi miellyttävää työpaikkaa. Aina löytyy jotakin valittamisen aihetta ja syitä olla tekemättä töitä. Se on nähty jo monta kertaa.[/QUOTE]

Minä olen ollut nyt oikein positiivisesti yllättynyt, että koulu on mennyt hyvin. Mutta tosiaan se työpaikka on sitten toinen juttu. Tämä kuulostaa tietty alentuvalta ja sitä se vähän taitaa ollakin.

Jätätte hienosti perinnöksi lapsillenne läjän omaisuutta, mutta eipä näköjään mieti kulutusporsaat paljoa sitä, onko jälkipolvilla millaiset mahdollisuudet nauttia perinnöistään.

Mä vähän luulen, että jälkipolvet arvostaisivat enemmän puhdasta luontoa ja riittäviä raaka-aineita kuin jotain rahaa, tönöä ja kasaa peltiä sen pihalla.

Kathi
Kuuleppas nyt Rollolainen. Tykkäät asua vuokralla ja olla velaton. Ookoo, hei kivat sulle! :)
Mä taas tykkään tehdä työtä, hankkia (lainan kautta) itselleni omaisuutta jota maksan apaut 20v. Toivon mukaan en kuole ihan 20v sisään, mut jos kuolen, mulla on siihen vakuutukset, ja ne kattaa lainat.Mulla on omakotitalo, kesämökki ja sijoituskiinteistö. Kato mulla on työssäkäyvänä varaa maksaa vähän ekstraa vakuutusmaksuista turvatakseni lasteni tulevaisuus pahan päivän tullen.
KUKAAN (huom ISOT KIRJAIMET) sinä Rollolainen mukaanlukien, et todellakaan tuu mulle väittämään, että vuokraa maksamalla (minkä Kelaja sossu muutenkinsulle kuulemma maksaa) takaat lastesi tulevaisuutta paremmin kuin minä. Sillä vuokran euromäärällä saisit ihan varmasti oman omistuskämpän. Nyt maksat tyhjästä - ei sulle mitään jää käteen jos pos meinaat muuttaa (taikka herran haltuun JOUTUISIT pois muuttamaan). Älä Rollolainen oikeesti väittele asioista joista et mitään tiedä.

Näillä velallisen kuittauksin, hyvää päivän jatkoa vaan te velattomat onnekkaat. :D :D

"vieras"
Jätätte hienosti perinnöksi lapsillenne läjän omaisuutta, mutta eipä näköjään mieti kulutusporsaat paljoa sitä, onko jälkipolvilla millaiset mahdollisuudet nauttia perinnöistään.

Mä vähän luulen, että jälkipolvet arvostaisivat enemmän puhdasta luontoa ja riittäviä raaka-aineita kuin jotain rahaa, tönöä ja kasaa peltiä sen pihalla.
Kulutusporsaat :D Onko sinusta kulutusporsas ihminen, joka ostaa elämänsä aikana asunnon ja maksaa sen pois?

Blue

Miten nämä poissulkevat toisensa?

"vieras"

Ou nou. Nyt on äkkiä päästävä omistusasunnosta pois ja muutettava vuokralle ettei vaan olla kulutusporsaita :LOL: Ihanko totta omistusasunto tekee kulutusporsaan?

"vieras"
[QUOTE="vieras";27375792]Ou nou. Nyt on äkkiä päästävä omistusasunnosta pois ja muutettava vuokralle ettei vaan olla kulutusporsaita :LOL: Ihanko totta omistusasunto tekee kulutusporsaan?[/QUOTE]

Minä oikein tykästyin tähän kieltämättä vähän happamaan ilmaisuun :D

Professional Griefer
Tää on ihan uskomaton ketju.

Jos omistaa, on itsekäs kulutusporsas ja jos asuu vuokralla, on silti itsekäs, kun ei halua jättää lapsilleen mitään perintöä?

Mä en kyllä tiedä, miten se tekee musta luonnontuhoajan sen enempää kuin muista, kun omistan kerrostaloasuntoni. Voisko joku selittää tän mulle? Vai koskiko tää vaan omakotitaloasujia?

"läntti"
Kuuleppas nyt Rollolainen. Tykkäät asua vuokralla ja olla velaton. Ookoo, hei kivat sulle! :)
Mä taas tykkään tehdä työtä, hankkia (lainan kautta) itselleni omaisuutta jota maksan apaut 20v. Toivon mukaan en kuole ihan 20v sisään, mut jos kuolen, mulla on siihen vakuutukset, ja ne kattaa lainat.Mulla on omakotitalo, kesämökki ja sijoituskiinteistö. Kato mulla on työssäkäyvänä varaa maksaa vähän ekstraa vakuutusmaksuista turvatakseni lasteni tulevaisuus pahan päivän tullen.
KUKAAN (huom ISOT KIRJAIMET) sinä Rollolainen mukaanlukien, et todellakaan tuu mulle väittämään, että vuokraa maksamalla (minkä Kelaja sossu muutenkinsulle kuulemma maksaa) takaat lastesi tulevaisuutta paremmin kuin minä. Sillä vuokran euromäärällä saisit ihan varmasti oman omistuskämpän. Nyt maksat tyhjästä - ei sulle mitään jää käteen jos pos meinaat muuttaa (taikka herran haltuun JOUTUISIT pois muuttamaan). Älä Rollolainen oikeesti väittele asioista joista et mitään tiedä.

Näillä velallisen kuittauksin, hyvää päivän jatkoa vaan te velattomat onnekkaat. :D :D
En KOSKAAN (Rollo huomaathan ISON kirjoituksen) tee näin mutta olkoon tän kerran: MÄ KOMPPAAN TÄTÄ! :)

kklkkl
me maksettiin vuokraa 1000e kk. nyt maksetaan talolainaa pois 500e kuukaudessa ja laina on maksettu 20 vuodessa. Rahaa jää nyt muuhunkin kun ei tarvi enää vuokraa maksaa. Me tosin ollaan aina maksettu vuokrat yms omilla rahoilla. Ei tuilla :)

"vieras"
Eipä ole enää vuosiin ollut velkaa :)

Nyt meidän kerrostaloasunnosta vastike on noin 250 euroa/kk, sisältää vesimaksua 80 euroa. Tästä meidän talosta on samanlainen asunto vuokrattuna, siinä vuokra on 600 e/kk + vesimaksut päälle. Jos tässä vielä kolmisenkymmentä vuotta asutaan, niin kyllä tämä oma halvemmaksi tulee kuin vuokra-asunto.

Eikä ne kodinkoneet alvariinsa hajoa. Viimeksi meiltä hajosi tiskikone, sillä oli ikää 19 vuotta. Muilla kodinkoneilla on ikää yli kymmenen vuotta. Eikä se vuokranantaja mitään ilmaiseksi vuokralaiselle osta, kyllä nekin on vuokraan mukaan laskettu.

"vieras"
ootko lsknut KAIKKI MUUTKULUTpälle, tienhoitomaksut ym ym. lopupeliss on kalliimpa kuin vuokralla asuminen, makssat vain vuokran . Eikä trvii ite maksa korjauksia jos esim jääkaappi hajoo eikä trvii itte OMASTA pussista maksaa rempntteja. jos omistat oman taon ja halaut sen pysyvän kunossa on sitä vähntään 5 vuoden alitettava, maalatava, korjattava, pihaa laitettava jne.
Ei hyvää päivää sentään tätä matematiikkaa...

Yhteistyössä