onko tällä muita velattomia =)

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="Ankka";27374886]MINÄ :D mut tässähän ei puhuttu miehen veloista. Niitäpä onki sitten satoja tuhansia.[/QUOTE]

Mun miehellä on yhteensä 5 tonnia velkaa, mut ei tässä tosiaan puhuttu puolison veloista. :D

"vieras"
[QUOTE="vieras";27374880]Mä olen puhelinmyyjä eräällä suurella teleoperaattorilla, peruskoulupohjalla. Niin kauan mulla on töitä kuin on kännykkä- ja nettiliittymiä. :p[/QUOTE]

Mitäs sitten aiot tehdä kun puhelinmyynti kielletään lailla?

Mä en ymmärrä miten ihmiset jaksaa koko ajan kettuilla sun tekstistä. Kieltämättä siinä on paljon virheitä, joskus tosi hauskoja, kuten toi ei voi kauhalla vatia :D
Mutta joo, samatko ihmiset täällä huutaa, että opettele rollo kirjottamaan ja sit ylpeilevät facebookissa, että jos osaat lukea tämän (niitä hahah hassuja kuvia, missä teksti väärinpäin tms) ja jakavat sitä cambridgen yliopiston tutkimusjuttua. No mua henkilökohtaisesti vaan ärsyttää ihmiset, jotka koko ajan puuttuu toisten kirjotusvirheisiin, eikä sitten enää jaksa nähdä asiaa virheiden takana. Jos on lukihäiriö tms, niin eipä siinä paljon auta toisten (aikuisten) ihmisten huutaa, että opettele v***u hei kirjottamaan! Ja jos et saa selvää rollon tekstistä, mikä pakko ne on joka kerta sitten avata ja tulla aukomaan päätään??
Mä en kettuillut kommentissani Rollon lukihäiriöstä. Mä kettuilin sen sossun tuista ja kyvyttömyydestä ymmärtämään itse tienatun ja pummatun rahan eroa.

"hmh"
ootko lsknut KAIKKI MUUTKULUTpälle, tienhoitomaksut ym ym. lopupeliss on kalliimpa kuin vuokralla asuminen, makssat vain vuokran . Eikä trvii ite maksa korjauksia jos esim jääkaappi hajoo eikä trvii itte OMASTA pussista maksaa rempntteja. jos omistat oman taon ja halaut sen pysyvän kunossa on sitä vähntään 5 vuoden alitettava, maalatava, korjattava, pihaa laitettava jne.
Ei ole kalliimpaa,ainakaan meillä.
Vakuutukset on jääkaapin tms hajoamisen varalta. Asumme maalla ja mies osaa itse tehdä tuota korjaus, maalaus puolta. Pihaahan ei ole mikään pakko tehdä sellaiseksi että sitä on jatkuvasti laitettava, siitäkään ei kyllä lisäkuluja tule jos ruoholeikkurin ja puutarhasakset omistaa.
5 vuoden välein alitettava, selvennätkö vähän mitä tarkoitat? Onpa huonoa työtä jos 5 vuoden välein pitää taloa korjata.. :)

"vieras"
[QUOTE="vieras";27374915]Mitäs sitten aiot tehdä kun puhelinmyynti kielletään lailla?[/QUOTE]

No en mä puhelinmyyjänä aio loppuelämää olla. Jatkan matkailualan opintoja. Mut jos myyjänä jatkaisin, niin hakisin myyntiedustajan, asiakaspalvelijan tai callcenterin paikkaa. Kyllä tällä alalla töitä riittää. :)

"vieras"
maksat yhtiövastiketta, joka on mieletäni sama kuin vuokra.
ILMAISTA ei oel siinäkän asuminen, vaikka lainaa ei olisikaan.
Missä asuminen sitten olisi ilmaista? Yhtiövastikkeessa maksetaan niitä kuluja, mitkä muutenkin tulisivat maksettavaksi, asui sitten vaikka omakotitalossa. No omakotitalossa ei välttämättä makseta lumitöistä ja pihanhoidosta, mutta ne pitää sitten hoitaa itse.

Velattomia ollaan tai miehellä voi olla jokunen luottokorttimaksu työmatkoista tai nettiostoista. Toimii maksuaikakorttina, maksaa ne kerran kuussa pois. Mutta asunto on velaton ja mitään varsinaisia lainoja ei ole.

"vieras"
Ihan vähän ohi aiheen, mutta jos aletaan ihan pilkkua n--ia , niin onhan se tavallaan velkaa sekin että
esim. vuokra ja sähkölasku ja puhelinlasku maksetaan käytön jälkeen , eikös sekin ole velkaa ?

Mutta siis en saisi osallistua tähän ketjuun, velkaa on vaikka kuinka paljon ..

"..."
Mä en kettuillut kommentissani Rollon lukihäiriöstä. Mä kettuilin sen sossun tuista ja kyvyttömyydestä ymmärtämään itse tienatun ja pummatun rahan eroa.
Minuakin hirvittää oikeasti ap:n ymmärrättömyys. Mä en ainakaan missään kirjoittelisi,
että on ihan ok olla osan vuodesta himassa työttömänä. Ettei se työttömyys nyt niin
kamala asia ole. Tai puhua tilipäivästä kun tuet pamahtaa tilille.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27375040]Ihan vähän ohi aiheen, mutta jos aletaan ihan pilkkua n--ia , niin onhan se tavallaan velkaa sekin että
esim. vuokra ja sähkölasku ja puhelinlasku maksetaan käytön jälkeen , eikös sekin ole velkaa ?

Mutta siis en saisi osallistua tähän ketjuun, velkaa on vaikka kuinka paljon ..[/QUOTE]

Totta! Ja vain sitä parjattua "visa elegtronia" käyttävät voivat sanoa olevansa aitoja velattomia, pankkikortilla ostotkin on omia vasta viiveellä!

"vieras"
[QUOTE="vieras";27375040]Ihan vähän ohi aiheen, mutta jos aletaan ihan pilkkua n--ia , niin onhan se tavallaan velkaa sekin että

Mutta siis en saisi osallistua tähän ketjuun, velkaa on vaikka kuinka paljon ..[/QUOTE]

Niin on. Jos kaikki on prepaidia, ei ole velkaa. Ja jos maksaa vuoran etukäteen tai asuu ilmaiseksi.

"vieras"
[QUOTE="...";27375061]Minuakin hirvittää oikeasti ap:n ymmärrättömyys. Mä en ainakaan missään kirjoittelisi,
että on ihan ok olla osan vuodesta himassa työttömänä. Ettei se työttömyys nyt niin
kamala asia ole. Tai puhua tilipäivästä kun tuet pamahtaa tilille.[/QUOTE]

Tai lomanvietosta, kun ollaan työttöminä. Mutta toisaalta se voi olla myös selviytymismekanismi, puhutaan samoilla termeillä, kuin työssäkäyvätkin, eikä se oikeastaan mitään haittaa, jos se niin paremmalta tuntuu.

Yhteistyössä