onko tällä muita velattomia =)

• Viestiketjun aloittaja Rollolainen
  • Ensimmäinen viesti
Moni myös unohtaa, että omistusasuntoa varten, kun ottaa lainaa, niin siinä tulee korkoa aika reippaasti, varsinkin jos on pitkä laina-aika kuten 25 vuotta, mikä useimmilla taitaa ollakin. Pitää huomioida myös KOROT, kun laskee asumiskustannuksia.

"vieras"
Moni myös unohtaa, että omistusasuntoa varten, kun ottaa lainaa, niin siinä tulee korkoa aika reippaasti, varsinkin jos on pitkä laina-aika kuten 25 vuotta, mikä useimmilla taitaa ollakin. Pitää huomioida myös KOROT, kun laskee asumiskustannuksia.
Ei kai? Hyvä kun tulit kertomaan. Ei ku taisinkin tietää :D PS. meillä oli ekan lainavuoden korko 14% ja silloinkin pärjättiin mainiosti. Sen jälkeen kun korot putosivat, lainanmaksu oli melkein hauskaa.

[QUOTE="Mirkku";27374719]Jos asuisin vuokralähiössä ahtaasti, ajaisin joko 80-luvun autolla tai ei olisi autoa ollenkaan jne. niin en kauheasti tällaisia ketjuja aloittaisi :)

Ihanaa asua yli 300 neliön talossa, ajaa uudella autolla sekä olla ylpeästi velallinen! :)[/QUOTE]

Mitä ylpeilyn aihetta on materialismissa? Tai siinä että ekologinen jalanjälki on valtava? Onko ylpeyden aihe panostaa maapallon tuhotumiseen täysillä?

Itse olen ylpeä ettei meidän tarvitse omistaa autoa tai 300 neliön taloa, sillä tulemme toimeen ilman niitäkin.

• Tykkää
Reactions: röppö
Rollolainen
Lapsilleen jos jotain haluaa joskus jättää, ja heidän elämäänsä helpottaa niin velkaa on pakko ottaa. Keskituloinen kun ei oikein muuten omaisuutta pysty kartuttamaan. Nyt kolmikymppisenä jo asiat melko hyvin, ja omaisuutta takataskussa jonkin verran. Vielä kun kymmenen vuotta jaksetaan niin sitten ollaan velattomia ja vietetään miehen kanssa sapattivuosi, jonka jälkeen varmaan taas jotain lähdetään lapsille kartuttamaan. :)
kaikki lapset eivt halua niitä anhempien taloja ym. useimiten kuolinpesä jä tappelemaan niistä tai kuten täällä paljonnäke talo autioituu kun ketään ei se talo kiinnosta.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Horuksen silmä;27374855:
Mitä ylpeilyn aihetta on materialismissa? Tai siinä että ekologinen jalanjälki on valtava? Onko ylpeyden aihe panostaa maapallon tuhotumiseen täysillä?

Itse olen ylpeä ettei meidän tarvitse omistaa autoa tai 300 neliön taloa, sillä tulemme toimeen ilman niitäkin.
Oi, nyt jään odottamaan, että ketjun ap kertoo, ettei hänellä ole juuri tästä syystä velkaa eikä omaisuutta. Että hiilijalanjälki olisi pieni!

lucifer
kaikki lapset eivt halua niitä anhempien taloja ym. useimiten kuolinpesä jä tappelemaan niistä tai kuten täällä paljonnäke talo autioituu kun ketään ei se talo kiinnosta.
ite ainakin muutin asunnon josta en pitänyt rahaksi ja rakensin talon josta pidin... aika helppo ja tosi huono selitys sille miksi ei voisi ostaa asuntoa ja jättää sitä perinnöksi.

EI jaksais tas tota samaa .......
Vittuile lisää taas, kun on lusikalla anettu ni ei voi kauhalla vatia. huoh.
Mä en ymmärrä miten ihmiset jaksaa koko ajan kettuilla sun tekstistä. Kieltämättä siinä on paljon virheitä, joskus tosi hauskoja, kuten toi ei voi kauhalla vatia :D
Mutta joo, samatko ihmiset täällä huutaa, että opettele rollo kirjottamaan ja sit ylpeilevät facebookissa, että jos osaat lukea tämän (niitä hahah hassuja kuvia, missä teksti väärinpäin tms) ja jakavat sitä cambridgen yliopiston tutkimusjuttua. No mua henkilökohtaisesti vaan ärsyttää ihmiset, jotka koko ajan puuttuu toisten kirjotusvirheisiin, eikä sitten enää jaksa nähdä asiaa virheiden takana. Jos on lukihäiriö tms, niin eipä siinä paljon auta toisten (aikuisten) ihmisten huutaa, että opettele v***u hei kirjottamaan! Ja jos et saa selvää rollon tekstistä, mikä pakko ne on joka kerta sitten avata ja tulla aukomaan päätään??

Blue
Ei sen talon tarvitse kiinnostaa vaan se talosta ja mökeistä saatava raha. Jos ei sekään kiinnosta niin voin laittaa testamenttiin merkinnän että testamentin toimeenpanija voi myydä omaisuuden itse ja lahjoittaa vaikka hyväntekeväisyyteen.

Veikkaan kuitenkin että se raha kuitenkin kelpaa.

Ja nyt ei puhuta maaseudulla olevista entisistä maatiloista joiden huonokuntoiset päärakennukset eivät kiinnosta ketään, joten siitä autioitumisesta ei tarvitse tässä yhteydessä puhua.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Rollolainen
[QUOTE="vieras";27374880]Mä olen puhelinmyyjä eräällä suurella teleoperaattorilla, peruskoulupohjalla. Niin kauan mulla on töitä kuin on kännykkä- ja nettiliittymiä. :p[/QUOTE]
kyllä se on epävaramlla pohjalla sinunki työsi.
teleoperaattoritki ovat vähntneet porukaa......

[QUOTE="vieras";27374831]Joo, vähän niinkuin nää "ei haluta autoa eikä tiskikonetta". Itselleen yrittää selitellä, kun ei oikeasti ole varaa.

Mun äiti ja isäpuoli on ihan samanlaisia. :D "Meillä ei ole tiskikonetta ku äitis tykkää tiskata käsin"
Äiti: "Mä en enää jaksa tiskata käsin"
"Meillä ei ole autoa ku tykätään pyöräillä"
Äiti: "Ja talvella kuljetaan bussilla"
:D[/QUOTE]

Et kai nyt tosissasi ajattele että astianpesukoneettomuus on merkki varattomuudesta? Jo alle 200 eurollakin saa tarjouksesta uuden astianpesukoneen. Taitaa äitisi ja isäpuolesi kohdalla olla kyse vain siitä ettei sitä astianpesukonetta vain saada aikaiseksi ostaa.

"cis"
en ole velaton, on asuntolainaa. ja sitä onkin vielä vuosia. kyllä tästä maksaa saa ja kun on velaton niin silti pitää maksaa tietenkin hoitokulut. asumiskuluja on aina, on velaton tai ei. asuminen ei ole työtätekevälle ilmaista.
ei vuokralla asuminen pahasta ole, eikä velkarahakaan jos sen pystyy hoitamaan. oon asunut 5 vuotta vuokralla ja 5 vuotta omistuasunnossa. vuokra-asuntoon sain asumistukee. oli huonot tulot, mammalomaa jne.
kadotin ketjun pointin..

ja jos lapset ei tulevaisuudessa halua ( :D ) perintöä ni antakoot sen sitten vaikka kodittomille kissoille.

Rollolainen
[QUOTE="Ankka";27374886]MINÄ :D mut tässähän ei puhuttu miehen veloista. Niitäpä onki sitten satoja tuhansia.[/QUOTE]

et kulut ähän ketjuun. miehellää ei saa ola.
meilä ei le kummalaakaan mitään, mys neluottotiedot on puhtaat. mihinkän en ole velkee. Edes omilta lapsilta ole tarvinnut maitorahaa lainata

[QUOTE="vieras";27374868]Oi, nyt jään odottamaan, että ketjun ap kertoo, ettei hänellä ole juuri tästä syystä velkaa eikä omaisuutta. Että hiilijalanjälki olisi pieni![/QUOTE]

Oli tietoista tai ei, rollolainen elää ainakin tavalla joka jättää huomattavasti pienemmän hiilijalanjäljen mitä monella muulla. Ja se on mielestäni kunnioitettavaa.

• Tykkää
Reactions: fortunate

Yhteistyössä