Näin teemme!kauhistellaan nyt kaikki :O
Vaakakuppiin se että saa ja pystyy elämään hyvää elämää toivomallaan tavalla ja toiseen kuppiin se, että joutuisi elämään vastoin tahtoaan jonkinlaisen keskivertonormin mukaan muita ihmisiä miellyttääkseen?Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27258685:Kyllähän minä sen tiedän mutta joskus tuntuu siltä että todella monet ei sitä tiedä!
En vain ymmärrä mikä on se syy moiseen lapsikatraaseen.
Jos laitetaan vaakakuppiin hyvät ja huonot puolet niin kuinka se mielestäsi jakaantuu esim. teillä?
Ei olis kannattanu. Voi jäädä työttömäksi, ja sit joutuu hakemaan kaikenmaailman tukia. Ku se on sit moraalisesti arveluttavaa elätää montaa henkeä yhteiskunnan siivellä, josseivät sit tartu lapionvarteen ja mene suota kuokkimaan. Vastikkeelisesti.Vanhin 4v sitten 2v ja nuorimmainen on 6kk vanha. Ei ole millään lailla uskovainen ihminen.On opiskellut yo-merkonomiksi ja on kaupassa töissä.Miksi tehdä noin nuorena noin paljon lapsia?
Ei olis kannattanu. Voi jäädä työttömäksi, ja sit joutuu hakemaan kaikenmaailman tukia. Ku se on sit moraalisesti arveluttavaa elätää montaa henkeä yhteiskunnan siivellä, josseivät sit tartu lapionvarteen ja mene suota kuokkimaan. Vastikkeelisesti.
Oon siis lueskellut the Palstaa tänään, ja tullut näin viisaaksi.
Lähinnä ajattelin tyyliin:Vaakakuppiin se että saa ja pystyy elämään hyvää elämää toivomallaan tavalla ja toiseen kuppiin se, että joutuisi elämään vastoin tahtoaan jonkinlaisen keskivertonormin mukaan muita ihmisiä miellyttääkseen?
Heh. Sanoisin että Nykymalli meillä peittoaa toisen mahdollisuuden prosenteissa 100 - 0.
Kumpaakaan plussaasi en laske enkä ole koskaan laskenut mukaan millään tasolla, vaikka saattaa hyvinkin olla etten kuole yksin laitokseen. Siihentosin taitaa enemmän kuin lapsiluku vaikuttaa perheen ja suvun atvat ja arvot jo monessa sukupolvessa.Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27258979:Lähinnä ajattelin tyyliin:
Plussat:
-joku aina ehkä hoitaa kun on vanha ja sairas
-saa paljon lapsilisää
Miinukset:
-helvetinmoinen metakka ja epäjärjestys (siivousta ja pyykkiä päivästä toiseen)
-saatanalliset menot (siis taloudellinen juttu, ei uskonnollinen)
-ei mihinkään kaikkia lapsia yhtäaikaa hoitoon
-pitää hommata pikkubussi jotta pääsee markettiin
-saa pelätä moninkertaisesti lapsen joutumista onnettomuuteen tms.
-käsittämätön määrä koulukirjojen päällystämistä
-vieraantuu todellisuudesta kun ei oo ollu vuosikymmeniin töissä (säästää päivähoitomaksut)
-julmettu määrä sairauspoissaoloja lasten takia (jos kuitenkin on töissä)
-mopokortit, ajokortit ym. itsenäisen elämisen avustukset jotka ei sisälly kohtaan 2
-vertahyytävä taistelu perinnöstä
-naapurit luulee lestikseksi tai muuten vajaaksi
-joku muu, mikä?
:|
No, noin se kuitenkin tulee olemaan...Mikään miinuksista ei ole ollut adekvaatti lukuunottamatta luonnollisesti suurempia kuluja kuin pienessä perheessä. Mutta niidenkin kohdalla koen, että elämänvalinnat luonnollisesti maksavat kullekin sen mukaan mitä valitsee. Jos olisin valinnut sinkkuelämän Manhattanilla maksaisin maltaita asunnosta. Jos olisin valinnut jotain muuta maksaisin sen mukaan... Minulla maksut tämän elämänvalinnan mukaan.
Mikä tulee olemaan ja miten?Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27259032:No, noin se kuitenkin tulee olemaan...
Ei ihan kaikki noin mene. Esim. toi moninkertaisesti onnettomuuksien pelkääminen.Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27259032:No, noin se kuitenkin tulee olemaan...
Aah. Metsänpeitto tarkoitti että hänen miinuslistansa olisi jotain miten minulla "tulisi menemään"?Ei ihan kaikki noin mene. Esim. toi moninkertaisesti onnettomuuksien pelkääminen.
Onko se sitten vähempää se pelko, jos pelkää yhden ja ainokaisensa puolesta?
Kun jos esim. yksi lapsista kuolee, jää niitä vielä olemaan, jos niitä on enemmän. Aika hyvä kompensaatio, vai mitä?
Huom - se oli Metsäpeikko, ei metsänpeitto.Aah. Metsänpeitto tarkoitti että hänen miinuslistansa olisi jotain miten minulla "tulisi menemään"?
Auts. Ruma typo minulta. Anteeksipyyntöni Metsänpeitolle.Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön;27259125:Huom - se oli Metsäpeikko, ei metsänpeitto.
Pelottavaa jos nuo kaksi sekoittuvat. :| :| :|
Ei kun minä tarkoitinAah. Metsänpeitto tarkoitti että hänen miinuslistansa olisi jotain miten minulla "tulisi menemään"?
Yhdellä tuttavalla on jo neljä lasta ja ikää 22v,SAMALLE miehelle kaikki ja lapset iältään 10kk-6vVanhin 4v sitten 2v ja nuorimmainen on 6kk vanha. Ei ole millään lailla uskovainen ihminen.On opiskellut yo-merkonomiksi ja on kaupassa töissä.Miksi tehdä noin nuorena noin paljon lapsia?
Kun menin aikoinaan naimisiin oli yhteinen ajatus, että yritämme kahtatoista lasta.Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27259170:Ei kun minä tarkoitin
Noh, tuo nyt oli vähän kärjistetty mielipide siitä kuinka kuvittelisin asioiden menevän suurperheissä.
Toki löysit joka kohtaan kumoavan mielipiteen joten voin siis hyvin olla väärässä
Olitko itse se joka "antoi lapsien tulla" (miehesi tietämättä?) vai olitteko miehenne kanssa yhtä mieltä että "kymmenen lasta hommataan"?
Siis miksi!? :headwall:Kun menin aikoinaan naimisiin oli yhteinen ajatus, että yritämme kahtatoista lasta.
Tai he eivät uskaltaneet sanoa vastaan?Eli kyllä, kyllä olemme kummassakin liitoissani olleet puolisoni kanssa yhtä mieltä siitä, että toivomme monta lasta.
Koska nautin lasten seurasta ja elämästä suurperheessä.Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27259262:Siis miksi!? :headwall:
Tuo tietenkin mahdollista. Siis se, että kumpikin puolioistani on alusta asti narrannut lapsilukutoiveensa ja elänyt sen narraamisen mukaan sitten vuosikymmeniä suurperhe-elämää ja lapsia lisää yrittäen.Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27259262:Tai he eivät uskaltaneet sanoa vastaan?
Kumpikin puolisoista ateisteja.Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27259262:No, olette ainakin noudattaneet Kirjan lausetta "lisääntykää ja täyttäkää maa".
Mutta olisitte jättäneet muillekin jotain täytettävää.
Jos vaakakupeissa olisi väestöräjähdyksen vastuullinen tiedostaminen ja oman elämän eläminen toivomallaan tavalla omien mielihalujen johdattamana...Vaakakuppiin se että saa ja pystyy elämään hyvää elämää toivomallaan tavalla ja toiseen kuppiin se, että joutuisi elämään vastoin tahtoaan jonkinlaisen keskivertonormin mukaan muita ihmisiä miellyttääkseen?
Heh. Sanoisin että Nykymalli meillä peittoaa toisen mahdollisuuden prosenteissa 100 - 0.