Yhdellä 23v tuttavalla on jo 3 lasta.

• Viestiketjun aloittaja kauhistus
  • Ensimmäinen viesti
IMN
Menee nyt kyllä vähän ohi koko aloituksen pointin, mutta mitenköhän tämä neitonen on ehtinyt tosiaan lukea itsensä yo-merkonomiksi ja pyöräyttää lapsosetkin, sekä ilmeisesti viettää jonkinlaiset äitiyslomatkin tuohon ikään mennessä?

..
Mä olen 24v ja toinen lapsi syntyy pian. Halusin "tehdä" lapset nuorena ja kun tilanne oli sopiva niin miksikäs ei. Mies on, keskipalkkainen ammatti ja vakituinen työ, miehellä vakituinen työ, taloonkin mahtuu. En nähnyt syytä miksi odottaa vanhenemista. Uskon myös siihen, että nuorempana jaksaa paremmin.

Mutta en tietenkään puutu siihen, missä iässä muut haluavat lisääntyä. Hieman kyllä ihmettelen niitä, jotka jo lähemmäs nelikymppisenä odottelevat "sopivaa hetkeä". Toivon vaan heidän puolestaan, ettei ole jo liian myöhäistä.

juujuu
[QUOTE="vieras";27257143]No mulla ei ole ainakaan ollut mitään ongelmia jaksamisessa, vaikka ikää ekan lapsen syntyessä 33-v. Ihmisestä vissiin riippuu :)[/QUOTE]

Jaksoit hyvin, mutta ehkä olisit jaksanut vielä paremmin. :)

toki riippuu ihmisestä ja yleiskunnosta noin muutenkin. varmasti jotkut voivat olla paremmassa kuosissa 30v ku 20v

"vieras"
Menee nyt kyllä vähän ohi koko aloituksen pointin, mutta mitenköhän tämä neitonen on ehtinyt tosiaan lukea itsensä yo-merkonomiksi ja pyöräyttää lapsosetkin, sekä ilmeisesti viettää jonkinlaiset äitiyslomatkin tuohon ikään mennessä?
Eikö yo-merkononi ole yleensä suorittanut kaksoistutkinnon? Jos vanhimman lapsen on saanut 19-vuotiaana, niin hyvinhän sitä on ehtinyt opiskella kaksoistutkinnon ennen sitä tai viimeiset rippeet vauva-aikana :) Kaksoistutkinnon suorittaminen kestää yleensä sen 3-4 vuotta eli ei juuri kauemmin kuin pelkkä lukio.

Munkin tutulla oli 22- vuotiaana 4 lasta, mutta myös kaksi koulutusta. Ja nyt toisella saman ikäisellä tutulla kolme lasta, ei koulutusta, ei mitään intoa hankkia koulutusta, haluaa olla vain kotona ja sen takia alkaa nyt tekemään neljättä.

Toista arvostan, kun haluaa suuren perheen ja myös kouluttaa itseään ja hankkii rahaa. Toinen ei tee muuta, kuin päivittää päivät pitkät facebookkia ja polttaa tupakkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27257434:
No mitäs järkeä tuossa nyt sitten on?

Oletko kuullut ehkäisystä?
Olen toki ja aina kun en ole lapsia halunnut, olen ehkäissyt.
Silloin taas, kun olemme toivoneet lisää lapsia, olemme pidättäytyneet ehkäisystä.

Tiesitkö, ettei lapsia saa, jos ehkäisee?

:D

jjv
Minä olen 24 ja lapsia on kolme. Ammattia ei ole, mutta työpaikka on :)
Tällähetkellä tosin olen vanhempainlomalla.

Äitini on 50, kuuden lapsen äiti ja kohta (toivottavasti) kuuden lapsen mummi :)

IMN
Alkuperäinen kirjoittaja Metsäpeikko;27257409:
Ja kauppaan hän jääkin...
Merkonomithan ovat kaupanalan ihmisiä, joten missäs ajattelit heidän pääsääntöisesti työskentelevän? Ei kaupassa työskentely aina tarkoita lähikaupan kassalla istuskelua ja puuropakettien lastaamista hyllyyn, vaikka eipä siinäkään mitään pahaa ole..

Olen toki ja aina kun en ole lapsia halunnut, olen ehkäissyt.
Silloin taas, kun olemme toivoneet lisää lapsia, olemme pidättäytyneet ehkäisystä.

Tiesitkö, ettei lapsia saa, jos ehkäisee?

:D
Kyllähän minä sen tiedän mutta joskus tuntuu siltä että todella monet ei sitä tiedä! :)

En vain ymmärrä mikä on se syy moiseen lapsikatraaseen.

Jos laitetaan vaakakuppiin hyvät ja huonot puolet niin kuinka se mielestäsi jakaantuu esim. teillä?

Yhteistyössä