Eikö 75 kg olekin ihan ok paino 170cm pitkälle nuorelle naiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sopivainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olen painanut enimmillään 74 kg raskausaikanani, ja olen saman pituinen. Itselleni tuossa on n. 10-15 kg ylimääräistä, mutta jokainen päättäköön itse =)

Olen 170cm ja painan 55kg. Ja olen nuori siro nainen, jolla on lapsikin. Liikun paljon ja syön päivisin lähinnä salaattia ja yhden lämpimän ruuan. Annoskoolla pääsee ylikiloista eroon!

Mielestäni miehesi on aivan oikeassa. Uskomatonta itsepetosta edes väittää että "nykyään kaikki ovat ylipainoisia".

Onhan siinä vähän liikaa, mutta niin vähän että mielestäni laihdutus ei tosiaan ole tarpeen ellet itse sitä halua. Kandee kumminkin kattoo ettei lisää tule. Mä en kyllä hetkeekään kattelis miestä, jolle paino on noin iso asia, että jaksaa tossa vaiheessa alkaa nillittään.

[QUOTE="Mää vaan";27125851]No 170 cm ja paino 65 on aika hyvä. Tohon voi laittaa pari kiloa vielä lisää. Kaikki sen jälkeen on liikaa.
Niin se vaan menee, että 170 cm joka painaa 70 ei ole enää kaunis.
Mutta sehän on vain mun mielipide. En pidä läskistä.[/QUOTE]

No on aika pienistä heitoista kiinni tuo ehdoton näkemyksesi! :D

170/67 OK

170/70 Läski, ei IKINÄ kaunis.

Oisko vartalon malleilla, elintavoilla, ruokailutottumuksilla, liikunnallisuudella, rasva-lihas-vaihteluilla jne. kuitenkin jotain tekemistä tuossa jutussa?

Takaan ja alleviivaan, ettet monistakaan naisista tunnista tuota parin kilon heittoa. 170 senttinenkin voi olla löysä ja pönäkkä painossa 65 ja timmi ja urheilullinen painossa 75.

On tossa mun mielestä n. 10kg liikaa. Mä oon 173cm ja sopiva paino on 62-64kg. Nyt on pari kiloa enemmän vielä raskauden jäljiltä mutta tarkoitus ne tiputtaa kunhan imetyksen lopetan. Enkä tiputa syömättömyydellä vaan liikuntaa lisäämällä mikäli hormonit ei tee tehtäväänsä.

Minä olen tuon pituinen ja painan 57kg. Olen kiinteä ja hoikka. Olen karpannut (tai lähinnä pellinkiä pitänyt yllä) kaksi vuotta. Juuri työterveyshuollossa oli tarkastus jossa mitattiin kaikki veriarvot ja kolesterolit ja lääkäri totesi minun olevan ihanteellisessa kunnossa.

[QUOTE="aapee";27125710] Kävimme vain objektiivista keskustelua miesten ja naisten vartaloista ylipäänsä ja omaan esteettiseen käsitykseen istuvista sopivista mitoista ja vartaloista.

MInua vain vituttaa se, että miten hänen "yleiskäsityksensä" voi olla niin laiha. .[/QUOTE]
Hei, ehkä sun ei kannattais käydä miehes kanssa yleismaailmallisia keskusteluja, jotka kuitenkin otat henkilökohtaisesti.

Mä en oikein ymmärrä sitä logiikkaa, että se makkara vyötäröllä muuttuu jotenkin kauniimmaksi sillä, että "kaikki" muutkin on nykyään niin plösöjä. Ei mua ainakaan muitten läskit kiinnosta.

[QUOTE="alma";27126933]Mä en oikein ymmärrä sitä logiikkaa, että se makkara vyötäröllä muuttuu jotenkin kauniimmaksi sillä, että "kaikki" muutkin on nykyään niin plösöjä. Ei mua ainakaan muitten läskit kiinnosta.[/QUOTE]

Tämä johtuu siitä, että nykyisin ihmisiä ei saa "syyllistää" mistään. Vanhempia ei saa syyllistää siitä, jos he laiminlyövät lapsiaan; työntekijää ei saa syyllistää siitä, jos hän tekee työssään virheitä; ylipainoisia ei saa syyllistää siitä, että heidän ruokailutottumuksensa aiheuttavat merkittäviä kuluja yhteiskunnalle...

Tuo yllä kirjoitettukin oli jo liikaa ja tulen saamaan kuraa niskaani...

[QUOTE="vieras";27125679]Mulle riittää ihan peili ja perunat jauhelihakastikkeella leivän ja salaatin kanssa,kiitos kysymästä. Mutta en kyllä mässäile missään mäkkärissä tai syö sipsipussia illassa samalla kun tuijotan BigBrotheria. On tosiaan kamalaa jos ihminen osaa huolehtia itsestään ja vartalostaan ilman mitään kitukuureja. Ei se mitään rakettitiedettä ole.[/QUOTE]
No ei nyt ihmeellistä rakettitiedettä ole, mutta iän tuoma aineenvaihdunnan muutos ja mahdolliset muutokset elintavoissa kyllä tuo vähän jälkijättöisesti ylläreitä.

Itse olen ollut laiha lapsena ja söin mielettömiä määriä herkkuja pitäen yhä alle 20 BMI:n. Opiskelijana tuli säästettyä liikkumiskuluissa ja aikaakin oli enemmän ravaamiselle -> ei ongelmia. Mutta sitten 25 tuli ekan kerran havaittua, että paino oli noussut huomaamatta. Muutos elintavoissa oli pieni, ehkä hieman vähemmän hyötyliikuntaa. Päälle 30:senä oli kanssa mukava huomata, että ruokaa pystyi syömään entistä vähemmän (yhdistetty siihen, että lapsen vanhempana ei ole mahdolllisuutta harrastaa joka ilta jotain...).

(ai niin minusta taas 60kg ja 175cm on laiha - ainakin omassa kropassa....)

Ei, ei sitä voi syödä "perunoita" monikossa. Salaattia on vedettävä hullunlailla, unohdettava voileivät ja herkkuja on syötävä murto-osa siitä mitä teininä. Voi kun mä kaipaan vanhoja aikoja. Ja minä kävelen päivässä noin 8km, joskus enemmän....

Viimeksi muokattu:
No ei nyt ihmeellistä rakettitiedettä ole, mutta iän tuoma aineenvaihdunnan muutos ja mahdolliset muutokset elintavoissa kyllä tuo vähän jälkijättöisesti ylläreitä.

Itse olen ollut laiha lapsena ja söin mielettömiä määriä herkkuja pitäen yhä alle 20 BMI:n. Opiskelijana tuli säästettyä liikkumiskuluissa ja aikaakin oli enemmän ravaamiselle -> ei ongelmia. Mutta sitten 25 tuli ekan kerran havaittua, että paino oli noussut huomaamatta. Muutos elintavoissa oli pieni, ehkä hieman vähemmän hyötyliikuntaa. Päälle 30:senä oli kanssa mukava huomata, että ruokaa pystyi syömään entistä vähemmän (yhdistetty siihen, että lapsen vanhempana ei ole mahdolllisuutta harrastaa joka ilta jotain...).

(ai niin minusta taas 60kg ja 175cm on laiha - ainakin omassa kropassa....)

Ei, ei sitä voi syödä "perunoita" monikossa. Salaattia on vedettävä hullunlailla, unohdettava voileivät ja herkkuja on syötävä murto-osa siitä mitä teininä. Voi kun mä kaipaan vanhoja aikoja. Ja minä kävelen päivässä noin 8km, joskus enemmän....

Mikset hölkkää sitä 8kilometriä? Kuluttaisit enemmän ja lenkki menisi nopeammin. Kävely ei laihduta.

Mitä tulee siihen että ylipainoiset aiheuttaa kuluja yhteiskunnalle - sen tekevät myös liian laihat, ei oo ääripäätä ilman toista.

Mitä tulee aapeen painoon, BMI:n mukaan joo ehkä on ylimäärää, mutta kun ei ole ihmistä livenä nähnyt, niin en menisi sanomaan että pitäis niin paljoo pois pistää kuin mitä muut on ehdotelleet.

Mulla on kaks ystävää, joilla kroppa ja vaatekoko suunnilleen sama; toinen painaa 112, toinen 89. Se on kiinni siitä miten se jakautuu kehossa. Ja btw 112kg kaveri on kaikinpuolin hyvässä kunnossa (kolesterolit yms) ja liikkuu ja syö kohtuudella...

Tää on just niin tätä -.-

Aapeelle sananen painosta; jos sulla on hyvä olla sit painos on ok. Ei oo mitään hävettävää siimä et on pari kolme kiloo ylimäärää. Jos sulla ei oo hyvä olla, älä tuijota vaakaa, syö monipuolisesti ja terveellisesti ja liiku - kiinteytä.

Ps. Jos toi 112 kg kaveri laihduttais "normaalipainoonsa" niin sen kropasta 50kg pois ni olis jo aika luikku. Lihas painaa enemmän kun läski!!

Jos sinä siinä viihdyt niin siitä vaan. Itse olen 37-vuotias, 65kg ja 174cm ja tyytyväinen itseeni tämän kokoisena. Kävin äsken sellaisessa kehonkoostumus skannerissa ja tietokoneen analyysin mukaan painoa saiai olla puoli kiloa enemmän (lihasta lisää 800grammaa ja rasvaa 300g vähemmän). Kenenkään on turha tulla minulle kitisemään että olisin muka liian laiha/lihava. Moinen kitinä kertoo vain heidän omasta kehinkuvaongelmastaan ja kieroon kasvaneesta itsetunnosta.

Olen 170cm pitkä ja painan tällä hetkellä n. 72 kiloa. Ja olen raskaana viikolla 34+2. Ennen raskautta painoin n.58 kiloa ja BMI oli 20 eli normaali. Olin ihan tyytyväinen painooni, joskin kiinteytystä olisin kaivannut kroppaani. Tarkoitus olisi päästä suunnilleen samaan painoon synnytyksen ja imetyksen jälkeen. Minä en kokisi oloani mukavaksi 75 kiloisena, enimmilläni olen painanut 67 kiloa (ei raskauden aikana) ja silloin koin olevani kauhea sotanorsu...

Näin kolme vuotta jäljessä vastailen tähän viestiketjuun.. Lähinnä huvittuneena luen ihmisten kommentteja täällä.

Ensinnäkin se, että minkä painoinen on, ei kerro sitä minkä näköinen on. On näitä ns. Laihoja läskejä, joiden kropasta näkee heti, ettei liiku tarpeeksi, vaikka paino on "normaali". Ja sitten on taas näitä hieman ylipainoisia, joilla joo on sitä ylimääräistä kropassaan, mutta joista näkee heti, että he liikkuvat monipuolisesti. Sitten on tietenkin monenlaisia muita vartalotyyppejä tietenkin.

Lähinnä juuri se, että on itseensä tyytyväinen, ratkaisee.

Joo itse olen myös 170cm ja n. 75kg nainen. Olen laihduttanut 10kg parissa vuodessa, liikun monipuolisesti ja riittävästi. Kropastani näkee, että liikun. 10kg olis tarkoitus vielä saada pois. Koska kyllä sitä läskiä vielä löytyy. Olen pikkuhiljaa alkanut hyväksyä itseni. Mutta täysin tyytyväinen en ole ennen tavoitepainoa. Elämässä sattuu ja tapahtuu laihdutuksenkin aikana, joten kaikki ei aina mene täydellisesti ja takapakkiakin saattaa tulla. Se on normaalia.

Ja niiden, jotka ei oo koskaan laihduttanut, eli ovat olleet aina normaalissa painossa. Niin suut kiinni ihmisten ylipainoista. Laihduttaminen on hemmetin vaikeaa. Se, miten ylipainoiseksi on päässyt, on yleensä joku syy-seuraus juttu. Toiset lihoo lapsena, jolloin se ei edes ole itsestä kiinni. Toiset nuorena, jolloin ei ymmärrä asiaa. Toiset aikuisiällä, ja syitä on monia.

Että joo ap. Olet normaali, mutta silti sitä painoa on ylimääräistä. Mutta se on itsestä kiinni, miten kroppansa kantaa. Eikä kannata ottaa henk.koht. mitä oma mies sanoo. Miehet nyt vaan on sellaisia, etteivät aina tajua että toinen voi loukkaantua. Ja naiset juuri on tuommoisia, jotka tarttuu kiinni pieneenkin asiaan :D

Osa asiasta meni ehkä aiheen sivusta, mutta sainpas asian esille

Yhteistyössä