Eikö 75 kg olekin ihan ok paino 170cm pitkälle nuorelle naiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sopivainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mutta eihän tuo ole edes laiha vaan ihan normaalipainon sisällä. Laiha olisi 170 cm / alle 50 kiloa. Kyllä mäkin tykkään että naisessa on mistä ottaa kiinni ja oma ihanteenikin menee sinne normaalipainon ylärajoille, mutta ei miehesi mitään sairaalloisen laihoja ihannoi vaan ihan normaalipainoisia naisia.

Mikä mulla meni nyt ohi?

Joo, niin varmaan virallisesti ihan normaali, mutta aika harva on nykyään normaali, koska se ei ole helppoa pysyä noin alhaisessa painossa. Oli normaali tai ei. Moni nainen tuntuu olevan ylärajoilla tai hieman ylipainon puolella, koska se on luontevampaa.

[QUOTE="aapee";27125758]Joo, niin varmaan virallisesti ihan normaali, mutta aika harva on nykyään normaali, koska se ei ole helppoa pysyä noin alhaisessa painossa. Oli normaali tai ei. Moni nainen tuntuu olevan ylärajoilla tai hieman ylipainon puolella, koska se on luontevampaa.[/QUOTE]

Aha. Jos ei nyt ihan kuitenkaan. Luontevaa nykynaisille on tunkea herkkuja ja rasvaa napaan kaksin käsin, joten ihmekö tuo, että paino on enemmän siellä plösön puolella. Mitään luontevaa siinä ei kyllä ole.

[QUOTE="aapee";27125758]Joo, niin varmaan virallisesti ihan normaali, mutta aika harva on nykyään normaali, koska se ei ole helppoa pysyä noin alhaisessa painossa. Oli normaali tai ei. Moni nainen tuntuu olevan ylärajoilla tai hieman ylipainon puolella, koska se on luontevampaa.[/QUOTE]

No tuo on ihan täysin mutuilua millä ei välttämättä ole mitään todellisuuspohjaa, anna miehesi olla ihan rauhassa mitä mieltä onkaan, ole sinä samoin.

Jos sä olet tyytyväinen itseesi, miks tää asia sua niin "vaivaa"?

Mua se vaivaa just sen takia koska en ole tyytyväinen ja kuitenkin toisaalta niin mukavuuden haluinen ja osittain laiska etten saa asialle tehtyä mitään, olisin oikein mielelläni 10kg hoikempi, ei tarttis märehtiä et näkyykö toi makkara nyt tän paidan kanssa ja et ihan oikeasti löytäis kaupasta noin vaan vaatteitakin.

[
Ei siis liittynyt minuun se kommentointi. Minun painosta ei ole valittanut. MInua vain vituttaa se, että miten hänen "yleiskäsityksensä" voi olla niin laiha. Hänen mielestä siis 170cm nainen voisi painaa max. 65 ollakseen hyvässä kunnossa ja sopiva. Oma tyttöystävä tietty eri asia. Mut noin niin kuin vain ulkonäöllisesti.[/QUOTE]

No 170 cm ja paino 65 on aika hyvä. Tohon voi laittaa pari kiloa vielä lisää. Kaikki sen jälkeen on liikaa.
Niin se vaan menee, että 170 cm joka painaa 70 ei ole enää kaunis.
Mutta sehän on vain mun mielipide. En pidä läskistä.

Kun asetat kysymyksen muotoon " Eikö 75 kg olekin ihan ok paino 170cm pitkälle nuorelle naiselle?" niin mun vastaus on ettei missään nimessä.

Olen itse 175 cm ja painoin ENNEN lapsen syntymää 74,1 kg- mun vaatekoko oli 40-42. Nyt laihduttuani 10 kg mä olen tajunnut kuinka paljon parempi mun on olla. Samaten kun kuvia katsoo niin kyllä mä olin aika tuhdissa kunnossa- tasapaksu- vaikken koskaan ollut lihava.

Se että naiset ovat nykyisin normaalipainon ylärajoilla ja ylipainoisia, ei se tee siintä luontevanpaa. Epäterveellistä se on.
Elin tavoissa mättää joku, jos sitä ylipainoa rupeaa kertymään.

• Tykkää
Reactions: fortunate
minun mielipide: painoa on liikaa 10-15 kiloa. ei ole mitenkään terveellistä kerätä sitä rasvaa varsinkaan vuotärölle, eikä ihrainen perse tai hyllyvät reidetkään mitään mukavaa katseltavaa ole...

joten ymmärrän miestäsi :)

Itse olen noin 173cm ja suunnilleen painokin on tuon 75kg. Olen ylipainoinen ja mielestäni olenkin pyöree. :( Peili paljastaa ja varsinkin minusta otetut valokuvat.

Ei ole ok, liikaa tuossa on ainakin 10kg.

Tosin se on sinun asiasi, jos viihdyt tuhdimpana niin eihän se muille kuulu.

Huvittava yleistys sieltä tuli taas, jos ei ole juuri lölleröö, elää porkkanalla ja on alipainoinen. :D
Sunkin painostasi on aika paljon matkaa sinne alipainon puolelle.

• Tykkää
Reactions: Isämies
Olen 170 cm ja painan 68 kg, ja minulla on ainakin vähän liikaa. Kiloista en osaa sanoa, mutta vatsassa ja reisissä on vähän löllöä ylimääräistä, niitä koitan vaihtaa vähän timmimpään. :D Eli riippuuhan tuo kehon mallista ja "koostumuksesta", onko lihasta vai rasvaa, ja siitä mitä itse pitää ok:na, mulle tämä tilanne ei ole ok.

[QUOTE="Mamma italiana";27125718]hyvà pointti onkin se todellinen kunto ja esim veren kolestroliarvot, verenpaineet sun muut[/QUOTE]

Juuri nuo ja sitten vyötärönmittaa painotetaan nykyään, kun monelle tuppaa kertyä liikaa tavaraa juuri vyötärölle. Sitä pidetään terveyden kannalta erittäin tärkeänä mittarina.

Ei se valitettavasti ole. Ainakin 5 kg pois, mieluummin tietysti enemmän. Sanoisin, että noin 10 kg:n painonpudotus olisi kohdillaan. Terveydellisesti ja ulkonäöllisesti.

Olen 170cm pitkä ja painan 60 kiloa ja parista pitäisi päästä eroon, ts. kiinteytyä. Mielestäni oma ihannepainoni on noin 57 kiloa. Silloin olen tyytyväinen peilikuvaani. Ennen raskauksia painoin 53 kiloa, mutta minusta se 57-58 on just hyvä. Ja jos painaisin nyt 15 kiloa enemmän niin kyllä pitäisin itseäni lihavana. Anteeksi.

Olen 176cm ja tuossa olisi minullekin 10kiloa liikaa (siis jos painaisin 75kg).
Tosin tuokin riippuu varmasti ruumiinrakeenteesta,itse olen aina ollut hoikka ja tällä hetkellä koen että olen ihannepainossani (painan 62kg).

Mä olen 168 pitkä ja painan n. 70kg. Olen harteikas ja lihasta löytyy melko paljon, mutta kyllä noihin kiloihin silti aika paljon läskiäkin mahtuu. Kai noi ap:n mitat on ihan ok, mutta kyllä hän ylipainoinen on.

Itse oon saman pituinen kun ap ja painan 15kg vähemmän. Sopiva paino monille olisi pituus miinus 105 (tai 110.) 170cm-105=65 eli 60-65kg olis ihan hyvä paino 170cm pituiselle. Tosin riippuu tietenkin kropasta. Jos on tosi lihaksikas, niin tottakai voi painaa enemmän, eikä oo välttämättä lihava.

Laihduta 15 kg niin sitten on bueno. Laihan ja läskin väliin mahtuu monta kiloa jolloin ollaan normaalipainoisia. Sitä paitsi mieluummin lievä alipaino kuin ylipaino. Itsekurista se on sinullakin kiinni. Syö vähemmän, kuluta enemmän. Helppoa.

Yhteistyössä