Eikö 75 kg olekin ihan ok paino 170cm pitkälle nuorelle naiselle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja sopivainen
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

sopivainen

Vieras
Siis 29v nainen ja nuo mitat. Miehen mielestä tuossa on vähän liikaa ja mun mielestä ihan normaali. Tästä on keskustelu meillä tiukkaankin sävyyn. siis mikä p*rkele siinä on, että naisen pitäisi elää pelkällä porkkanalla ja olla alipainoinen.

no kyllà voisi 10 kg pudottaa (ehkà syòmòllà tàysin normaalia ruokaa), mutta sehàn on jokaisen oma asia. tottakai àrsyttàà toisen ulkonàkòòn puuttuminen

öh.. Liika kilojahan toss kuitenkin on. jos et sitten ole todella lihaksikkaassa kunnossa, jota tänän aloituksen perusteella epäilen.
Itse olen suunnilleen samanpituinen ja painan 68 ja siinäkin on ainakin 3 kiloa liikaa.

Painoindeksin mukaan sun mittaiselle normaalipaino on 52-72 kiloa eli muutama ihan virallinen liikakilo on (BMI = lievän ylipainon puolella). Mutta toki nuo on kropan mallista ja koostumuksestakin kiinni, että mille näyttää ja mille oma olo tuntuu.

[QUOTE="Mamma italiana";27125603]no kyllà voisi 10 kg pudottaa (ehkà syòmòllà tàysin normaalia ruokaa), mutta sehàn on jokaisen oma asia. tottakai àrsyttàà toisen ulkonàkòòn puuttuminen[/QUOTE]

Ei mies oo mun ulkonäköön sinänsä puuttunutkaan, ollaan vaan objektiivisesti keskusteltu siitä, missä menee rajat. Mut kyllähän se ärsyttää, kun miehen mielestä ne on erlaiset kuin minun mielestä.

Sinänsä sama minkä pituinen ja painoinen olet periaatteessa, sinun asiahan se on. Mutta jos haetaan jotain konkreettista mielipidettä suuntaan tai toiseen niin onhan tuossa ylimääräistä. Se onko sillä väliä on sinun päätöksesi.

Mun mielestäni todellakin ihan ok paino, kyllä naisessa pitää olla jotain lihaa luitten päällä- älä välitä noista kaikenmaailman taulukkoihin tuijottelijoista ja porkkananpopsijoista..

Sä olisit kuule ihan normaalipainoinen vielä vaikka laihtuisit 15 kg. Nyt olet lievästi ylipainoinen, toki vain hieman.

Miksi pitää vääristellä asioita ja tehdä normaalipainosta liikahoikkuutta ja pienestä ylipainosta normaalia?

[QUOTE="aapee";27125629]Ei mies oo mun ulkonäköön sinänsä puuttunutkaan, ollaan vaan objektiivisesti keskusteltu siitä, missä menee rajat. Mut kyllähän se ärsyttää, kun miehen mielestä ne on erlaiset kuin minun mielestä.[/QUOTE]

Jos et ihmeemmin ole lihonut teidän suhteen aikana, ni musta miehellä ei ole kyllä mitään oikeutta motkottaa mistään. Siis jos olet koko ajan ollut samassa painossa niin tiesi kyllä alusta saakka mihin on ryhtynyt...

Mä puolestaan olen lihonut liki 20 kiloa meidän suhteen aikana ja ihmettelen kyllä että miestä ei kilot haittaa tippaakaan, välillä tuntuu että pikemminkin päinvastoin. Itseä kun nämä kilot vituttaa ihan huolella. :headwall:

No mä painoin synnytyksen jälkeen tuon verran ja kyllähän siinä ylimääräistä oli. Varmaankin eri juttu jos nainen on aktiiviurheilija ja paino on lihasmassaa. Se että on hoikka ei tarkoita sitä että pitäisi elää pelkillä porkkanoilla. Mun oma hyvänolon paino on 63kg enkä pidä itseäni mitenkään tikkuna,vaatekoko paidoissa 38 ja housuissa 40.

[QUOTE="Heippa";27125639]Mun mielestäni todellakin ihan ok paino, kyllä naisessa pitää olla jotain lihaa luitten päällä- älä välitä noista kaikenmaailman taulukkoihin tuijottelijoista ja porkkananpopsijoista..[/QUOTE]

Ollakseen normaali/hoikka ei tarvitse popsia porkkanaa, ihan normaali ruoka, herkut ja roskaruoka on täysin sallittua. Kaikkea ei vaan tarvitse mättää kaksin käsin.

• Tykkää
Reactions: erinys
Pituudesta pois 110 on minun mittapuullani sopiva systeemi.
Minun ihannepainoni olisi siis 66 kg...Sitä odotellessa :D.

Vaaka näyttää 85 ja olin olevinani jumalattoman lihava kun aikoinaan painoin 63 kg :headwall:

[QUOTE="Heippa";27125639]Mun mielestäni todellakin ihan ok paino, kyllä naisessa pitää olla jotain lihaa luitten päällä- älä välitä noista kaikenmaailman taulukkoihin tuijottelijoista ja porkkananpopsijoista..[/QUOTE]

Mulle riittää ihan peili ja perunat jauhelihakastikkeella leivän ja salaatin kanssa,kiitos kysymästä. Mutta en kyllä mässäile missään mäkkärissä tai syö sipsipussia illassa samalla kun tuijotan BigBrotheria. On tosiaan kamalaa jos ihminen osaa huolehtia itsestään ja vartalostaan ilman mitään kitukuureja. Ei se mitään rakettitiedettä ole.

Riippuu aivan kropan mallista, mutta kuten varmasti itsekin tiedät ei muutaman kilon pudottaminen pahaa tekisi. Itse olen yli 20 kiloa kevyempi ja samanmittainen. Vielä normaalipainon rajoissa ja ihan normiruoalla ja elintavoilla.

Jos et ihmeemmin ole lihonut teidän suhteen aikana, ni musta miehellä ei ole kyllä mitään oikeutta motkottaa mistään. Siis jos olet koko ajan ollut samassa painossa niin tiesi kyllä alusta saakka mihin on ryhtynyt...

Mä puolestaan olen lihonut liki 20 kiloa meidän suhteen aikana ja ihmettelen kyllä että miestä ei kilot haittaa tippaakaan, välillä tuntuu että pikemminkin päinvastoin. Itseä kun nämä kilot vituttaa ihan huolella. :headwall:

Siis. Ei se ole mun painosta motkottanutkaan. Kävimme vain objektiivista keskustelua miesten ja naisten vartaloista ylipäänsä ja omaan esteettiseen käsitykseen istuvista sopivista mitoista ja vartaloista. Ja minun mielestä naisen mitat saa olla reilusti ylikin sen, mitä mieheni pitää kauniina ja hyvänä.

Ei siis liittynyt minuun se kommentointi. Minun painosta ei ole valittanut. MInua vain vituttaa se, että miten hänen "yleiskäsityksensä" voi olla niin laiha. Hänen mielestä siis 170cm nainen voisi painaa max. 65 ollakseen hyvässä kunnossa ja sopiva. Oma tyttöystävä tietty eri asia. Mut noin niin kuin vain ulkonäöllisesti.

[QUOTE="aapee";27125710]Siis. Ei se ole mun painosta motkottanutkaan. Kävimme vain objektiivista keskustelua miesten ja naisten vartaloista ylipäänsä ja omaan esteettiseen käsitykseen istuvista sopivista mitoista ja vartaloista. Ja minun mielestä naisen mitat saa olla reilusti ylikin sen, mitä mieheni pitää kauniina ja hyvänä.

Ei siis liittynyt minuun se kommentointi. Minun painosta ei ole valittanut. MInua vain vituttaa se, että miten hänen "yleiskäsityksensä" voi olla niin laiha. Hänen mielestä siis 170cm nainen voisi painaa max. 65 ollakseen hyvässä kunnossa ja sopiva. Oma tyttöystävä tietty eri asia. Mut noin niin kuin vain ulkonäöllisesti.[/QUOTE]

Ja tiedän, että olisin hänen mielestä paremman näköinen laihempana, mutta ei siis ikinä ole sanonut, että sen takia pitäisi laihduttaa. Ärsyttää vaan, kunen voi olla paremman näköinen tämän painoisena kuin laihempana..

[QUOTE="aapee";27125710]Siis. Ei se ole mun painosta motkottanutkaan. Kävimme vain objektiivista keskustelua miesten ja naisten vartaloista ylipäänsä ja omaan esteettiseen käsitykseen istuvista sopivista mitoista ja vartaloista. Ja minun mielestä naisen mitat saa olla reilusti ylikin sen, mitä mieheni pitää kauniina ja hyvänä.

Ei siis liittynyt minuun se kommentointi. Minun painosta ei ole valittanut. MInua vain vituttaa se, että miten hänen "yleiskäsityksensä" voi olla niin laiha. Hänen mielestä siis 170cm nainen voisi painaa max. 65 ollakseen hyvässä kunnossa ja sopiva. Oma tyttöystävä tietty eri asia. Mut noin niin kuin vain ulkonäöllisesti.[/QUOTE]

No kyllä se aika läheltä liippaa että tuo paino tuossa mitassa olisi aika lähellä sopusuhtaista ja voi olla vielä timmikin. Myös pyöreämmillä muodoilla varustettu nainen voi olla kaunis ja seksikäs mutta jos miehesi ajoi tässä nyt takaa sellaista vartaloa joka on stereotyyppisesti kaunis ja tavoiteltava niin tuossa se paino kieppuu,65 ja alle.

[QUOTE="aapee";27125710]. MInua vain vituttaa se, että miten hänen "yleiskäsityksensä" voi olla niin laiha. Hänen mielestä siis 170cm nainen voisi painaa max. 65 ollakseen hyvässä kunnossa ja sopiva. [/QUOTE]

Mutta eihän tuo ole edes laiha vaan ihan normaalipainon sisällä. Laiha olisi 170 cm / alle 50 kiloa. Kyllä mäkin tykkään että naisessa on mistä ottaa kiinni ja oma ihanteenikin menee sinne normaalipainon ylärajoille, mutta ei miehesi mitään sairaalloisen laihoja ihannoi vaan ihan normaalipainoisia naisia.

Mikä mulla meni nyt ohi?

Noh, itselleni en luokittelisi tuota "ok painoksi" . Olen suurinpiirtein 170 ja painan nyt tuon about 75. Olen tosin raskaana viikolla 34 ja kertynyt kiloja nyt 15 kiloa..

Enemmän kuitenki kertoo peilikuva, ei se paljon painat. En itse ainakaan ihannoi langanlaihoja, urheilullinen vartalo on kaunis!

Yhteistyössä