Eikö teillä absolutisteilla ole tylsää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "oikea ammattivalittaja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei ole. :)

Minulla ei ole tylsää, vaikka en juuri koskaan edes käy missään (paitsi palstalla).

anotherdayinparadise.jpg

Kuinka moni täällä oikeasti on absolutisti? Tajuathan varmaan sanan oikean merkityksen? Luulenpa että aika moni ottaa silloin tällöin, mutta eivät koe niin suurta pakkoa kertoa asiasta.

[QUOTE="Minna";26707268]On tosi tylsää kun ei ole turhaa rahanmenoa, hukattua mainetta+ rahaa ja kännyköitä, ei lennä yrjö eikä tarvi pelätä sukupuolitauteja[/QUOTE]

Ootko jotenkin tyhmä?

Meinaat että jos joskus juo niin automaattisesti hukkaa rahat ja puhelimen, hypää jonkun epämääräisen tyypin kanssa sänkyyn eikä käytä kortsua ja oksentaa päälle? Sulle suosittelen lämpimästi absolutismia jos noin kerta humalassa käyttädyt!

[QUOTE="Minna";26707268]On tosi tylsää kun ei ole turhaa rahanmenoa, hukattua mainetta+ rahaa ja kännyköitä, ei lennä yrjö eikä tarvi pelätä sukupuolitauteja[/QUOTE]

No eihän se välttämättä tuota tarkoita vaikka joskus juo.

siis joko on absolutisti tai täys juoppo? alkoholiako ei voi ottaa muuten?[QUOTE="Minna";26707268]On tosi tylsää kun ei ole turhaa rahanmenoa, hukattua mainetta+ rahaa ja kännyköitä, ei lennä yrjö eikä tarvi pelätä sukupuolitauteja[/QUOTE]

Mä olen ajatellut jos ryhtyisin absolutistiksi. Ei mulla hauskaa ole kun juon. Tai on jonkun aikaa, mutta haitat on suuremmat kuin hyödyt.

Äitini on ollut 10 vuotta absolutisti ja eipä hänen elämänsä tylsää näytä olevan. Nämä on taas tämmösiä asioita joista on turha kiistellä. Yksi ystäväni juo tosi harvoin, nyt on ollut kolmisen vuotta juomatta. Ei hän vain koe tarvetta juoda, miksi pitäisi?

siis joko on absolutisti tai täys juoppo? alkoholiako ei voi ottaa muuten?

Itelläni menee yleensä tuohon että on tavarat hukassa, maine mennyt, krapula joka kestää viikon jne. Tiedän, en osaa ottaa kohtuudella. Kyllä minä joskus, esimerkiksi viikonloppuna join yhden saunakaljan. Mutta jos lähden viihteelle, siitä on loppupeleissä hauskuus kaukana. Niinpä omalla kohdallani täysi juomattomuus olisi ehkä parempi vaihtoehto ja minusta on pelkästään hyvä juttu että ajattelen asiaa.

En tajua miten ihmiset eivät osaa suhteuttaa alkoholia normaaliin kulutukseen. On olemassa se "kultainen keskitie", eli voidaan toki ottaa ei se kenestäkään huonoa ihmistä tee. Se muuttaa asiaa paljon, jos sitä otetaan lähes joka päivä ja useampi annos.

Ja alkoholia löytyy miedompinakin juomina kuin viina. Viina on sitäpaitsi viisasten juoma, eikä siksi sovellu monelle.

• Tykkää
Reactions: kookosta
Ja alkoholia löytyy miedompinakin juomina kuin viina. Viina on sitäpaitsi viisasten juoma, eikä siksi sovellu monelle.

Niinpä. Itse menen aivan kanttuvei jos otan viinaa. Viimeksi kun olin juomassa, olikin ihan kivaa kun join vaan mietoja juomia. Ensimmäistä kertaa piiiiitkään aikaan mulla oli oikeasti kivaa kun tajusin olla koskematta väkeviin. Kunpa muistaisin sen ensi kerrallakin.

Niinpä. Itse menen aivan kanttuvei jos otan viinaa. Viimeksi kun olin juomassa, olikin ihan kivaa kun join vaan mietoja juomia. Ensimmäistä kertaa piiiiitkään aikaan mulla oli oikeasti kivaa kun tajusin olla koskematta väkeviin. Kunpa muistaisin sen ensi kerrallakin.

Näinhän se useimmiten tuppaa olemaan. Ja jos niitä väkeviä juomia juo samaan tahtiin kuin vaikkapa olutta, eikä pidä taukoa - seuraukset eivät ole kovin miellyttäviä.

No, kait meillä kaikilla on ne omat tylsät hetkemme, mutta toiset osaa keksiä jotakin muuta tekemistä siinä kohtaa ja toiset tarttuu automaatisesti pulloon. Ja kait sitä joskus jonkun huikan voi ottaa, mutta mutta jos aina ainoa ulospääsy tylsyydestä on juominen ja sitä esiintyy joka päivä, ollaan aika pahasti jo sairauden puolella... Ja onneksi on tuo vauhdikas muksu, niin se kyllä keksii äidillekin tekemistä, jos sattuu sellainen olo tulemaan, että on tylsää. :D Tosin en mä siltikään tarttuis aina ensimmäisenä pulloon tylsistyneenä, vaikka lasta ei oliskaan. En vain ole sen tyylinen. Jotain tosi kamalaa sais tapahtua, että mä ensimmäisenä pullosta hakisin lohtua ja kaveria - ainakaan kokopäivätoimisesti.

Itelläni menee yleensä tuohon että on tavarat hukassa, maine mennyt, krapula joka kestää viikon jne. Tiedän, en osaa ottaa kohtuudella. Kyllä minä joskus, esimerkiksi viikonloppuna join yhden saunakaljan. Mutta jos lähden viihteelle, siitä on loppupeleissä hauskuus kaukana. Niinpä omalla kohdallani täysi juomattomuus olisi ehkä parempi vaihtoehto ja minusta on pelkästään hyvä juttu että ajattelen asiaa.
tuntuu vain oudolta koska itselläni ei ole ikinä ollut tuollaista ongelmaa. ja nykyään varsinkin sitä huomaa että milloin lopettaa ettei seuraavana päivänä ole edes krapulaa, mulla krapulat kestää sitten kaksi-kolme päivää jos siihen pisteeseen ottaa. mutta tuolla kuvailemallasi tyylillä en ole ikinä ottanut. mutta meitä on tässäkin moneksi.
hienoa että itse tiedostat asian ongelmaksi ja olet jo ajattelu asteella tiellä muutokseen:hug:

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Meinaatko ap, että ilo ilman viinaa on yhtä piinaa?

Minä osaan pitää hauskaa ihan ilman alkoholiakin, nauran niin, että se tarttu ja nauruni raikaa miltei joka päivä. Jotkut tuijottaa, nuorena jotkut haukkuivat kanaksi. Mutta ei se vaan niin ole, mulla on huumorintajua, jolla huumroin repii miltei mistä tahansa.

Otan minä alkoholiakin, joskus, mutta en tappaakseni tylsyyttä. Lasi viiniä joskus ruuan kanssa on mukavaa, mutta näitä lasillisia on varmaan max 10 per vuosi, joskus otan siiderin, voi olla kuukausia välissä etten ota mitään, sitten voi tulla viikko, että useampana iltana tulee otettua lasillinen. Ja hyvässä turvallisessa seurassa pari-kolme kertaa vuodessa saatan ottaa enemmänkin, muistiani en kuitenkaan koskaan menetä, silloin joskus alkoholi vain maistuu.

Mä olen sanan varsinaisessa merkityksessä absolutisti ja ei, ei mulla ole tylsää, vaikka
en alkoholia nauti.Osaan pitää hauskaa ilman sitäkin. Olenhan täällä joskus kertonut, että
osana asiaan vaikutta se, että lapsena jouduin katsomaan ja kärsimään isäni alkoholismista,
niin siksikään ei maistu itselle.Onneksi miehenikään ei ota.Aikuiset lapsemme kyllä ottavat toisinaan.

Mun vanhempani oli absolutisteja olleet koko elämänsä ehkä en siksi sitä perinnettä halunnut jatkaa, enkä koe että olisin alkoholisti jos joskus otan.

Yhteistyössä