Eikö teidän absolutistien elämä ole tylsää?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kohtuukäyttäjä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
En juo alkoholia koska ei vain maistu, joskus jos yritän niin viimeistään toisen kohdalla pitää lopettaa kun on niin väkisin juomista. Käyn silti baarissa lähes joka viikonloppu :)

En saa alkoholista mitään kivaa. Maistuu pahalle, on kallista, kännistä seuraa krapula. Mun kroppa ei oikein siedä alkoholia, nopeesti tuun humalaan ja samalla alkaakin laskuhumala. Posket kuumottaa ja tulee nopeesti huono olo. Ei kuulosta hauskalta "nollaamiselta".

en ole absolutisti, mutta miksi se olisi tylsää? Jos tylsän vastakohta on mielenkiintoinen, niin mitä mielenkiintoista sellaisessa elämässä on, että pitää nollata pää alkoholilla, että kestää olla? kuulostaa surulliselta vain.

[QUOTE="kvaak";29088743]On ymmärrettävää, ettei ota alkoholia jos on lapsuudessaan/nuoruudessaan joutunut sivusta seuraamaan jotain ongelmakäyttäjiä.
Meidän perheeseen kuului alkoholi silloin kun oltiin sisarusteni kanssa lapsia, vanhemmat ja heidän ystävänsä ottivat ruualla viiniä ja esim saunan jälkeen oluen tai pari eikä me koskaan kärsitty siitä mitenkään.
Nyt kun mullakin on omia lapsia niin oon huomannu että tää sama perinnne jatkuu tässäkin sukupolvesssa. kyllä me miehen kanssa saunakaljat nautitaan ja esim sunnuntaisin kun tehdään vähän hienompaa ruokaa niin juodaan lasit viiniä. :) ja noin about kerran 1-2 kk:ssa lapset menee isovanhemmille yökylään ja silloin saatetaan ottaa enemmänkin, ja lähteä jopa ihan baariin. Ei ole kummallakaan mitään alkoholiongelmaa ja tää on meille tosi hyvä systeemi! :)[/QUOTE]

Mä olen kärsinyt vanhempieni alkoholiongelmasta lapsena ja vieläkin, mutta haluan opettaa itselleni sekä omalle lapselleni kohtuukäytön merkityksen ja sen, että alkoholin käyttö voi olla omyös normaalia ja juomisen voi jättää pariin annokseen.

Ei ole yhtään tylsää. Elämäni ei ole niin rankkaa että tarvitsisin mitään "pään nollauksia" ja alkoholista johtuvia muistinmenetyksiä. Kestän todellisuuden aivan hyvin ja rakastan nähdä elämää selvänä.

Yhteistyössä