Ei elämä lopu laspen saantiin!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Auringonkukka
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
A

Auringonkukka

Vieras
Taas tänään kaverini jolla on kaksi lasta valitti että kuinka hänen elämänsä on tylsää, eikä hän pääse ikinä mihinkään ja mieskin on päivät vaan töissä ja blaah blaah. Itse myös 2 lapsen äitinä ja kolmatta odottavana sanoin kaverilleni että ei se sun elämäs ole niihin lapsiin loppunut ja kyllä sä voit ihan hyvillä mielin sillointällöin lähteä viihteelle ja nollata stressin. Arghhh... oikein suututtaa kun niin moni oikeasti luulee elämän loppuvan siihen kun lapset syntyy. Mutta siskot hyvät, siitähän se elämä vasta kunnolla alkaakin!=) Ei tarvii/saa unohtaa niitä omia harrastuksia eikä ystäviä vaikka kuinka niitä lapsia siunaantuisikin.

Kyllä minä tarjouduinkin hoitamaan hänen lapsiaan ihan milloin kun hän vaan haluaa ja tarvitsee. Mutta yllätys yllätys hän sanoi ettei voi antaa lapsiaan hoitoon kun ne on niin pieniä.=) Millähän saisikin hänet uskomaan että hänkin tarvitsee joskus pieniä irtiottoja arjesta? Ja kyllä pieniäkin lapsia voi antaa muutamaksi tunniksi hoitoon, jos ei ihan yöksi uskalla jättää. Kyllä meidän pikkuiset on olleet jo muutaman kerran mummolassa ja tätiensä luona yötä.

Juu kyllä mekin miehen kanssa sillointällöin lähdetään bilettään ja jätetään muksut mummolle ja vaarille. Sillä tavalla sitä saa taas kummasti energiaa arjen pyörittämiseen.

Alkuperäinen kirjoittaja Harmaa idiootti:
Mun elämä voisi olla tosi erilaista jos mulla ei olisi lapsia. Mun elämä oikeastaan alkoi kun sain lapsia.

Voisin peesata tätä. Kaikki entinen on aika tyhjää ja turhaa ennen kuin saa oman lapsen.

samaa mieltä kun edelliset, ei todellakaan lopu. Itselläni ei tosin toiveista huolimatta lasta vielä ole, mutta ihmeissäni kuuntelen vastaavia kommenteja lähipiiristä. Ehkäpä ovat "ohjeeksi" tarkoitettuja, älä vaan tee lapsia... Surullista. Kunpa ihmiset muistaisi olla tyytyväisiä siihen mitä elämässään on. Toisaalta, haaveilenhan minäkin nyt täydestä elämästä yhdessä perheenä mieheni kanssa, joten miksei "lapsellinen" haaveilisi samoin elämästä välillä ilman lapsiaan. Taitaa kuulua ihmisluontoon, ruoho kun tuppaa tuntumaan aina niin vihreälle siellä aidan toisella puolella......

Niin ei se elämä lasten saantiin lopu. Lapset ovat yksi vaihe elämässä ja nopeasti nuo ovat jo niin isojakin, että eivät enää vanhempia niin intensiivisesti tarvitse. Lohduta ystävääsi, että ainakin silloin hänellä on aikaa ja viimeistään silloin kun lapset kasvavat aikuiseksi.

Yhteistyössä