Eikö ketään muuta harmittanut kun ei saanut juoda raskauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja tähdenlento09:
Mitäs kamalaa siinä on ettei mieskään "saa" ottaa raskausaikana?
Kai sitä nyt yhden 9kk kestää olla selvin päin, oli sitten mies tai nainen.

Miksi pitäisi olla ottamatta, ei se vauva miehen mahassa ole.

Juuri niin. Mä olen luullut että näitä pirttihirmuja on vain kaupunkilegendoissa, mutta niitähän on pilvin pimein tällä palstalla :laugh:

Ja toisilla miehillä on sen verran selkärankaa että voivat olla juomatta ilman mitään kädenvääntöä tai "pirttihirmun" räksytystäkin. :whistle: :D ;)

Ei mua harmittanut se, etten voinut juoda, mä kun en juo normaalistikaan juuri koskaan. Alkoholia olen viimeksi juonut joskus 5 vuotta sitten. Ei vaan maistu oluet, siiderit, lonkerot, viinit tai väkevämmätkään.

Sen sijaan mua harmitti se, etten voinut raskausaikoina syödä suurinta herkkuani eli kylmäsavustettua lohta. Eli kyllä mä ymmärrän, mitä sä ap ajat takaa.

Juuri niin. Mä olen luullut että näitä pirttihirmuja on vain kaupunkilegendoissa, mutta niitähän on pilvin pimein tällä palstalla :laugh:

Ja toisilla miehillä on sen verran selkärankaa että voivat olla juomatta ilman mitään kädenvääntöä tai "pirttihirmun" räksytystäkin. :whistle: :D ;)

Ja toisilla miehillä on sen verran "selkärankaa", että voivat juoda kädenväännöstä ja räksytyksestä huolimatta.

Jos olin jossain pippaloissa niin silloin hieman joskus harmitti mutta ei todellakaan tehnyt mitenkään tuskaa olla selvänä vaikka mies joi vieressä...en muutenkaan juo joka viikko joten alkoholi näyttelee aika pientä roolia elämässäni.

Alkuperäinen kirjoittaja mami:
No sanotaan nyt vaikka näin, että mulla oli ja on edelleenkin, tärkeämpiäkin asioita elämässäni. Onneksi.

Voi taivas! Ai että mikään pikkuasia ei tässä maailmassa voi harmittaa, kun aina on tärkeämpiä asioita elämässä? Jos vaikka lempipaita menee pesussa pilalle, se ei voi harmittaa, koska elämässä on tärkeämpääkin.

Edelleenkin tässä on kyse harmistumisesta eikä maailmanlopusta.

Uutena vuotena V****ti oikein urakalla. Jouduin nääs kuuntelemään aamukuuteen asti miehen ja appiukon möykkäämistä, enkä saanut nukuttua. Sinänsä ei harmittanut se, ettei itse voinut ottaa vaan se, että muut ottivat. Nyt on menossa viimeset raskausviikot ja jostain syystä tehnyt hirveesti mieli Smirnoff Iceä.. täytyy varmaan käydä ostamassa greippilimppaa. =)

Ehkä harmittais enempi jos ois kesähelteet menossa, sillon kyllä saattas tehdä mieli kylmää sidukkaa. Tiedä tuota..

No kuka hullu alkoholistin kanssa tieten tahtoen lapsia tekee?
Ja jos niin dorka on, niin voihan sitä yrittää, mutta auttaako....?

Nojuu, typeräähän sellanen on, mutta jotkut pitää silti pirttihirmuna jos yrittää hallita alkoholistin juomisia kieltämällä tms uhkaamisella.

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
No kuka hullu alkoholistin kanssa tieten tahtoen lapsia tekee?
Ja jos niin dorka on, niin voihan sitä yrittää, mutta auttaako....?

Nojuu, typeräähän sellanen on, mutta jotkut pitää silti pirttihirmuna jos yrittää hallita alkoholistin juomisia kieltämällä tms uhkaamisella.

Ne tapaukset joista minä olen kuullut, ei miehet ole olleet mitään alkoholisteja vaan normaaleja työssä käyviä miehiä, joille alkoholin käyttö on ollut varmasti kohtuuden rajoissa.

Sun mielestä siis mies, joka elättää perheensä, on hieno mies naiselle ja isä lapselle, joka viihtyy vapaa-aikansa kotona ja harrastusten parissa, mutta ottaa kerran kuukaudessa olutta, osoittaa jotain selkärangattomuutta? :o

jouluna olisin halunnut ottaa toisenkin viinilasin hyvän ruoan kanssa mutta otin sen yhden, eikä se joulua pilannut, mutta totesinpa vaan, että menishän tässä hyvän ruoan kanssa toinen, mutta siirrynpä nyt sitten vichyyn. Ei siinä sen kummempaa :)

kyllä harmitti. taitaa olla näköjään joku tabu täällä : )
siis mua harmitti ja olisi tehnyt mieli ottaa mutta raskausaikana vaan en ole ottanut enkä tupakoinut.
Neljäs raskaus nyt lopuillaan ja ihanaa on kun olen saanut tarjota lapselle mahdollisimman hyvän elämänalun.
Pitkät imetykset kuuluu myös siihen mitä tarjoan, savuttomana ja alkottomana tietenkin.
Mutta ei se tarkoita sitä, etteikö mieli voisi tehdä.
Pitää vaan valita mikä on kulloinkin tärkeää.
Ja jos oikein kovasti tekee mielei ottaa, niin rintapumppu on apuna imetysikana ja maidonkorvikkeet.

Odotan paraikaa, ja kyllä harmittaa! Tapana on juoda pari kertaa viikossa viiniä ruokailun yhteydessä, ja nyt olen ollut ihan nollalinjalla. Meinaa kuola valua suupielistä, kun mies tai muut avaavat jonkun hyvän viinipullon. Samoin ravintoloissa sapettaa juomattomuus siinä mielessä, että aina tulee kuitenkin maksettua viinistä, kun lasku jaetaan tasan kaikkien kesken. Niin mielelläni sen oman osuuteni joisin! Yhtä lailla harmittaa, ettei voi syödä pihvejä ilman ylikypsentämistä, ihania juustoja, ilmakuivattua kinkkua jne. Mutta eiköhän se tästä... tietääpähän ainakin miksi uhrautuu :)

No ei harmittanut. Eikä harmita sekään päätös, että kun imetän en silloinkaan juo. Ei mun ole koskaan tehnyt mieli mitään alkoholipitoista. Saunan jälkeen juon jäävettä, se parasta B)

no ei kyllä tehnyt laisinkaan, eikä tehnyt mieli edes bilettää tai käydä baareissa :o
kyllä kylmä cokis jäillä oli aivan parasta :p ei mua edelleenkään alkoholissa viehätä maku, alkoholittomat juomat ovat parempia. toki nykyisin tulee juotua alkoholia, lähinnä päihdyttävässä tarkoituksessa. baareissa pystyn bilettämään myös selvinpäin vaikka omenamehun voimalla :)

Yhteistyössä