Eikö ketään muuta harmittanut kun ei saanut juoda raskauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
VIERAS! Selitä miksi kaiken pitää mennä juuri 50/50?! Elämässä ei joka asiassa käy nallekarkit tasan, juuri esim. miehen ja naisen erojen takia.
Kyllähän harmitus on normaalia, alussa sanoinkin eka sivulla että olin kade kun mies sai juoda. Mutta jeesus, miksi ihmeessä pitäisi KIELTÄÄ aikuiselta ihmiseltä harmiton huvi?
Kyllä sekin varmaan miestä harmitti kun itse joutui heräämään puoli viideltä aamuisin ja minä sain nukkua yhdeksään ja nauttia koko päivän vauvan seurasta. Siis kun olin äitiyslomalla. Nyt minua harmittaa kun he saavat olla kaikki päivät yhdessä.
Saa harmittaa, mutta ei toisen tekemisiä voi määräillä mielivaltaisesti. Eikä tehdä päätöksiä aikuisen ihmisen elämästä toisen puolesta. Kaikki perustuu minusta parisuhteessa vapaaehtoisuuteen, täytyy luottaa toisen arviointikykyyn asioissa.
Jos tilanne on se että mies esim. ryyppäisi joka viikko, niin voisin itsekin asiasta mainita. Mutta silloin tällöin tapahtuva rentoutuminen ei varmasti pitäisi haitata ketään. Keksi sille aikaa parempaa tekemistä jos ottaa päähän!

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No vedetäänpäs vielä yksi esimerkki. Loppuraskaudestahan ei saisi lentää lentokoneessa. Mitäs sanoisitte siihen, että mies varaisi viikonloppumatkan Lontooseen ja lähtisi sinne, mutta itse et voisi lähteä, koska et voi mennä lentokoneeseen? Ja vielä siten, että tämä tapahtuisi useammin kuin kerran. Eikö yhtään harmittaisi?

Tämähän ei mitenkään liity asiaan...
Vastuuntuntoinen isä ei lähtisi niin kauas. Jos haluaa siis olla synntyksessä mukana. Voihan joku joutua lähtemään, esim. työmatkalle.

musta noita voi hyvin verrata, jos ajatellaan tohon kuvitteelliseen esimerkkiin, että vois olla varma, ettei vauva synny matkan aikana. eli harmittaisiko vai ei? mua harmittais.

Kyllä harmittaa - vielä heinäkuuhun. Siis en halua minnekään kännäämään mutta kyllä tekee hyvän ruuan kanssa mieli hyvää viiniä. Ja äitienpäivänä sitä shamppanja-aamupalaa.. Mutta keräilen ne miehen työmatkoilta tuomat shamppanjat tuonne kaappiin, siellä ne odottelee syksyä ;) Meillä mies juo lähinnä saunaoluen, pari kertaa on viiniä juonut päivällisellä nyt kun minäkään ota.

Ei ole harmittanut, ei:) Sitten raskauden jälkeen, kun olisi taas saanut vähän maistaa, niin ei olekaan enää tehnyt mieli... mulla onkin alkoholinkäyttö sen takia loppunut melkein kokonaan lasten jälkeen, kun ei vaan enää maistu. Mut hyvä niin:)

Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
No vedetäänpäs vielä yksi esimerkki. Loppuraskaudestahan ei saisi lentää lentokoneessa. Mitäs sanoisitte siihen, että mies varaisi viikonloppumatkan Lontooseen ja lähtisi sinne, mutta itse et voisi lähteä, koska et voi mennä lentokoneeseen? Ja vielä siten, että tämä tapahtuisi useammin kuin kerran. Eikö yhtään harmittaisi?

Vastuuntuntoinen isä ei lähtisi niin kauas. Jos haluaa siis olla synntyksessä mukana. Voihan joku joutua lähtemään, esim. työmatkalle.

musta noita voi hyvin verrata, jos ajatellaan tohon kuvitteelliseen esimerkkiin, että vois olla varma, ettei vauva synny matkan aikana. eli harmittaisiko vai ei? mua harmittais.

Jos ois varmuus ettei vauva synny, niin ei mun maailma kyllä tuohon kaatus, seuraavalla kerralla olisin mukana. Ja harmittas varmaan, mut en kyllä kieltäisi.
Mut edelleenkään noita kahta ei voi verrata, koska yleensä juomareissulta palaa lyhyessä ajassa, toisin kuin Lontoosta. Ja ei meillä ainakaan normaalisti käydä Lontoossa viikonloppureissuilla, normaalisti kyllä käydään n. kerran kuukaudessa viihteellä. En kiellä mieheltä yli päätään mitään, en ainakaan mitään mikä on normaalistikin tapahtuvaa toimintaa, vain siksi että olisin paksuna.

VIERAS! Selitä miksi kaiken pitää mennä juuri 50/50?! Elämässä ei joka asiassa käy nallekarkit tasan, juuri esim. miehen ja naisen erojen takia.
Kyllähän harmitus on normaalia, alussa sanoinkin eka sivulla että olin kade kun mies sai juoda. Mutta jeesus, miksi ihmeessä pitäisi KIELTÄÄ aikuiselta ihmiseltä harmiton huvi?
Kyllä sekin varmaan miestä harmitti kun itse joutui heräämään puoli viideltä aamuisin ja minä sain nukkua yhdeksään ja nauttia koko päivän vauvan seurasta. Siis kun olin äitiyslomalla. Nyt minua harmittaa kun he saavat olla kaikki päivät yhdessä.
Saa harmittaa, mutta ei toisen tekemisiä voi määräillä mielivaltaisesti. Eikä tehdä päätöksiä aikuisen ihmisen elämästä toisen puolesta. Kaikki perustuu minusta parisuhteessa vapaaehtoisuuteen, täytyy luottaa toisen arviointikykyyn asioissa.
Jos tilanne on se että mies esim. ryyppäisi joka viikko, niin voisin itsekin asiasta mainita. Mutta silloin tällöin tapahtuva rentoutuminen ei varmasti pitäisi haitata ketään. Keksi sille aikaa parempaa tekemistä jos ottaa päähän!

En tiedä tarkoititko minua, mutta en ole sanonutkaan että pitäisi mennä 50/50, mutta kyllä se silti saa minusta harmittaa. Minkäs sille voi? En ole puhunutkaan tietääkseni missään vaiheessa, ettei saisi mennä, vaan olen koko ajan vain sanonut, että tottakai jotkut asiat voivat harmittaa. Kun se harmituskin on täällä nyt ihan tuomittu.

Siis ihan kiteytettynä pointtini, kyllä minua harmittaa monetkin asiat, mutta en voi sille sinänsä mitään eikä siinä mielestäni ole mitään pahaa. Missään vaiheessa en ole sanonut, ettei mies saisi mennä ja tehdä mitä haluaa.

Mua harmittaa välillä kun en saa saunakaljaa...

Mutta se ei mitenkään liity siihen, etteikö mieheni saisi.

Mua harmittaa myös se, että kala-allergia puhkesi aikuisiällä, mutta silti meillä muut perheessä saavat syödä kalaa.

Kyllä mua erityisesti Senioria odottaessa otti kupolaan, ettei voinut käydä hippaamassa. Kaikenlaista muusikonretaletta tossa kumminkin hiihti, ja sen nyt tietää mitä se aika-ajoin on.. :xmas: Juniorin odotusaikana Seniori oli vielä sen verran pieni, että siinä kohtaa ei niinkään enää ehtinyt keskittyä taikka orientoitua toisten juopottelubisneksiin.

Alkuperäinen kirjoittaja Ei niin nipo:
No ei muuten,mutta sille kesälle sattui KOLMET erittäin läheisten ihmisten häät ja kyllähän se vähän keljutti kun olis ollu kaikenmaailman polttareita+ juhlat itsessään..en ole niitä ihmisiä jotka viihtyvät ainoana selväpäisenä muun bilejoukon keskellä,en viihtyisi vaikka en olisi raskaanakaan.

Meillä oli viidet häät, yksissä olin kaasona ja kaksissa polttareissa muuten vaan. Ja ei haitannut, mulle ei ole ongelma pitää hauskaa ilman viinaa. Eikä mua haitannu sekään että olin häissä kuskina, ja mies otti muutaman. Ainoo mikä harmitti pariin otteeseen oli tuorejuustot, mutta sekin nyt oli vaan muutaman kuukauden. Niin ja salmiakki ja lakritsi kun verenpaine nousi muutenkin.

Eikä mun mielessä kävässytkään ettei mies olis saanut ottaa. Sille kun alkoholi ei ole ongelma, kay viihteellä muutaman kerran vuodessa. Miks ihmeessä mun olis pitäny rajottaa niitäkin kertoja? :o Hyvä isä tuo näyttää olevan siitä huolimatta. ;)

Ei mullekaan ole ongelma pitää hauskaa ilman viinaa,mut en erityisemmin pidä sitä hauskanpitona jos joudun kuuntelemaan 20 humalaisen ihmisen juttuja :)

Jos ois varmuus ettei vauva synny, niin ei mun maailma kyllä tuohon kaatus, seuraavalla kerralla olisin mukana. Ja harmittas varmaan, mut en kyllä kieltäisi.
Mut edelleenkään noita kahta ei voi verrata, koska yleensä juomareissulta palaa lyhyessä ajassa, toisin kuin Lontoosta. Ja ei meillä ainakaan normaalisti käydä Lontoossa viikonloppureissuilla, normaalisti kyllä käydään n. kerran kuukaudessa viihteellä. En kiellä mieheltä yli päätään mitään, en ainakaan mitään mikä on normaalistikin tapahtuvaa toimintaa, vain siksi että olisin paksuna.

No niin, tuota juuri ajoin takaa. Myönsit siis että harmittaisi. Kiitos!

Ja sillä muuten on eronsa miten harminsa osoittaa. Minusta kieltämiseksi lasketaan esim. juomisesta aiheutuvat naisen reaktiot kuten mykkäkoulu, huuto tai kosto.
Minä ilmaisin harmini esim. sanomalla "voi kun itsekin pääsis" tai "pidä hauskaa minunkin puolesta". Mies sai siis hyvillä mielin lähteä.

No niin, tuota juuri ajoin takaa. Myönsit siis että harmittaisi. Kiitos!

Joo, Lontoon reissu harmittaisi, mutta valtaosa miehen juomakerroista mua ei harmittanu raskaana yhtään. Sai siis mennä ilman harmeja.

ei munkaan maailma kaatuis, mutta ei kai ketjun otsikkokaan ollut "kaatuiko maailmasi, kun et voinut juoda raskausaikana?"

ja toi, paljon siihen menee aikaa, rahaa, kuinka paljon sitä yleensä tehdään, tai mitä tahansa, ei ole oleellista. nythän verrataan vaan sitä, että harmittaako, kun ei voi itse tehdä jotain samaa kuin toiset?

lisäys edelliseen: en mäkään muuten kiellä mieheltä noita asioita, siltikin voin myöntää, että saattaa mua harmittaa. noi tunteet on varmaan ihan normaaleja, toisen hallitseminen on asia erikseen.

Joo, Lontoon reissu harmittaisi, mutta valtaosa miehen juomakerroista mua ei harmittanu raskaana yhtään. Sai siis mennä ilman harmeja.

Niin no, sinua harmittaisi Lontoon reissu, toisia harmittaa ne juomareissut. :)

En lukenu koko ketjua, mutta kyllä mua ainakin harmitti, ettei saanu juoda raskausiaikana! Mitään kännin vetoja en kaivannut, mutta paria saunaolutta kaipasin hyvin usein. Raskausaikana käytiin myös matkalla Irlannissa ja oli tosi harmi kun ei saanu maistella niitä paikallisia oluita, sen takia minusta matka jäi vähän puutteelliseksi.

Eli täällä ainakin yksi, jota harmitti. Hyvin joku vertasikin, että ei raskausaikana muutu toiseksi ihmiseksi. Jos ennen raskautta on tottunut juomaan olutta enemmän tai vähemmän, niin miksei sitä sitten yhtäkkiä enää tekis ollenkaan mieli?

Nolona kyllä tunnustan senkin, että kun kotiuduttiin sairaalasta niin noin kymmenen minuutin kuluttua korkkasin ekan kaljan ja otin lasin viiniä. Olin vain kaivannut noita molempia niin paljon jo monen monta kuukautta:)

ei munkaan maailma kaatuis, mutta ei kai ketjun otsikkokaan ollut "kaatuiko maailmasi, kun et voinut juoda raskausaikana?"

ja toi, paljon siihen menee aikaa, rahaa, kuinka paljon sitä yleensä tehdään, tai mitä tahansa, ei ole oleellista. nythän verrataan vaan sitä, että harmittaako, kun ei voi itse tehdä jotain samaa kuin toiset?

Tämä on juuri se, mitä olen koko ajan yrittänyt sanoa. En ilmeisesti osaa ilmaista itseäni selkeästi. :)

Raskaana saa lentää 36 viikolle asti, Suomessa vielä pitempään jos on normaaliraskaus. Siihen asti voi siis lähteä. Myöhemmin taas vauva voi syntyä koska tahansa, eli silloin vastuuntuntoinen isä ei lähde Lontooseen kuin ehdottoman pakottavasta syystä.

Ei mullekaan ole ongelma pitää hauskaa ilman viinaa,mut en erityisemmin pidä sitä hauskanpitona jos joudun kuuntelemaan 20 humalaisen ihmisen juttuja :)

Hyvänen aika, ei sinne kukaan pakota menemään....

Alkuperäinen kirjoittaja oluen ystävä:
En lukenu koko ketjua, mutta kyllä mua ainakin harmitti, ettei saanu juoda raskausiaikana! Mitään kännin vetoja en kaivannut, mutta paria saunaolutta kaipasin hyvin usein. Raskausaikana käytiin myös matkalla Irlannissa ja oli tosi harmi kun ei saanu maistella niitä paikallisia oluita, sen takia minusta matka jäi vähän puutteelliseksi.

Eli täällä ainakin yksi, jota harmitti. Hyvin joku vertasikin, että ei raskausaikana muutu toiseksi ihmiseksi. Jos ennen raskautta on tottunut juomaan olutta enemmän tai vähemmän, niin miksei sitä sitten yhtäkkiä enää tekis ollenkaan mieli?

Nolona kyllä tunnustan senkin, että kun kotiuduttiin sairaalasta niin noin kymmenen minuutin kuluttua korkkasin ekan kaljan ja otin lasin viiniä. Olin vain kaivannut noita molempia niin paljon jo monen monta kuukautta:)

No entä oliko mies mukana reisussa? Harmittiko niin paljon, että edellytit miehesikin harmistuvan, eli olevan maistelematta?

Tässä tavallaan mun mielestä hyvin näkee sen kontrastin, muakin harmittais ja paljon tossa tilanteessa, mutta en ikimaailmassa haluaisi miehelleni aiheuttaa samaa harmitusta vain "koska itse kärsin" vaan nauttisin ennemin siitä, että edes mies saa maistella niitä ihania oluita. :)

Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja tähdenlento09:
Mitäs kamalaa siinä on ettei mieskään "saa" ottaa raskausaikana?
Kai sitä nyt yhden 9kk kestää olla selvin päin, oli sitten mies tai nainen.

Miksi pitäisi olla ottamatta, ei se vauva miehen mahassa ole.

No vaikka ihan vaan siks kun ei se toinenkaan ota?
Tekee ihan hyvää miehenkin maksalle ja muillekin sisäelimille olla ottamatta vaikka tuon raskauden ajan. ;)

Haa, aion tehdä ihan saman sitten heinäkuussa.. eräs sukulaisnainen (kätilö?) kertoi että olikos vielä 70-luvulla kun kaljaa käytettiin "lähdettämään maitoa"..

Alkuperäinen kirjoittaja ei niin nipo:
Raskaana saa lentää 36 viikolle asti, Suomessa vielä pitempään jos on normaaliraskaus. Siihen asti voi siis lähteä. Myöhemmin taas vauva voi syntyä koska tahansa, eli silloin vastuuntuntoinen isä ei lähde Lontooseen kuin ehdottoman pakottavasta syystä.

nyt oli kyseessä täysin kuvitteellinen esimerkki, jossa raskaanaolevalta oli lentokoneessa matkustus kielletty, ja oli varmaa, ettei vauva synny silloin.

Alkuperäinen kirjoittaja juuh:

No entä oliko mies mukana reisussa? Harmittiko niin paljon, että edellytit miehesikin harmistuvan, eli olevan maistelematta?

Tässä tavallaan mun mielestä hyvin näkee sen kontrastin, muakin harmittais ja paljon tossa tilanteessa, mutta en ikimaailmassa haluaisi miehelleni aiheuttaa samaa harmitusta vain "koska itse kärsin" vaan nauttisin ennemin siitä, että edes mies saa maistella niitä ihania oluita. :)

En tietenkään kieltäny miestä maistelemasta!! Siellähän me irkkupubeissa istuttiin pitkälle iltaan ja mies maisteli munkin edestä:) Siksi kai mua niin paljon harmittikin, kun kaikki herkut oli ihan vieressä mutta en vaan saanut koskea:)

Alkuperäinen kirjoittaja Jep:

Haa, aion tehdä ihan saman sitten heinäkuussa.. eräs sukulaisnainen (kätilö?) kertoi että olikos vielä 70-luvulla kun kaljaa käytettiin "lähdettämään maitoa"..

ja käytetään edelleen :)

Yhteistyössä