Eikö ketään muuta harmittanut kun ei saanut juoda raskauden aikana?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ap
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ei harmittanut =) Oli ihanaa kun ei tarvinnu selitellä juomattomuuttaan eikä kertaakaan tullu siltikin otettua vaikkei pitänykään... Ja sit seuraavana aamuna katunu.

Sai nauttia elämästä selvin päin ja ilman krapulaa. Se on yllättävän hankalaa silloin kun ei ole mitään ns oikeaa syytä olla juomatta.

Alkuperäinen kirjoittaja Vaemo:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytkäätys:
Aivan... En ihmettele jos noilla kulttuureilla elävät pariskunnat eroavat ja tappelevat, jos en saa minä, et saa sinäkään... Multa ei ole miehen ilo ja hupi pois mitenkään vaikka itse en just tuona aikana viihteelle viinan kanssa päässyt! Rentoutuneempi ja mukavampi mies kotona mua hoivaamassa oli kun sai joskus tuulettua. Ja monesti olin kuskina menossa mukana, kävin laulamassa karaokee ja kuuntelin hiprakassa olevan miehen lemmenlurituksia mielellään :D

Mut sitten on taas niitä miehiä, jotka ei omasta vapaasta tahdostaan juo ;)

No tietenkin, eihän siinä pahaa ole. Mutta minusta on SAIRASTA kieltää mieheltä satunnainen ottaminen jos hänen mieli tekisi. Kun siihen ei ole mitään muuta syytä kuin akan katkeruus.

No ei muuten,mutta sille kesälle sattui KOLMET erittäin läheisten ihmisten häät ja kyllähän se vähän keljutti kun olis ollu kaikenmaailman polttareita+ juhlat itsessään..en ole niitä ihmisiä jotka viihtyvät ainoana selväpäisenä muun bilejoukon keskellä,en viihtyisi vaikka en olisi raskaanakaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Munkin mies lupasi olla juomatta koko raskausajan silti joi n1krt kuukaudessa no viimisen kuukauden oli juomatta jos synnärille olis tullut lähtö.Enpä enää toista lasta tee senverran tyhmää olla selvinpäin kun toinen ei ole.

Huhhuh, siis mies ei saisi ottaa kun nainen ei pysty? Ei olis tullu mieleenkään rajoittaa miehen juomista, tuo kerta kuussa kuulostaa täysin kohtuulliselle! :o

Minäkään en tajua mikä logiikka siinä on. Sen nyt ymmärtää, että LAn eli synnytyksen lähestyessä on selvinpäin mutta muutoin.. omituista. Ja surullista että jollekin selvinpäin olo voi olla niin rankkaa...... :|

logiikka on varmaan siinä että se nyt vaan on epäreilua että kun odotetaan yhteistä lasta, vain ja ainoastaan nainen on se joka joutuu luopumaan omasta elämästään ja mies saa juopotella ja mennä kuten ennenkin.

Ja se "oma elämä" on yhtä kuin ryyppääminen?? :o

Aivan... En ihmettele jos noilla kulttuureilla elävät pariskunnat eroavat ja tappelevat, jos en saa minä, et saa sinäkään... Multa ei ole miehen ilo ja hupi pois mitenkään vaikka itse en just tuona aikana viihteelle viinan kanssa päässyt! Rentoutuneempi ja mukavampi mies kotona mua hoivaamassa oli kun sai joskus tuulettua. Ja monesti olin kuskina menossa mukana, kävin laulamassa karaokee ja kuuntelin hiprakassa olevan miehen lemmenlurituksia mielellään :D

No jos mieheltäni olisi kielletty esimerkiksi suklaan syönti, en kyllä alkaisi itse mässäämään suklaata hänen edessään, jos tiedän, että toisenkin tekisi mieli. En tietenkään itse kieltäisi miestä syömästä suklaata, mutta olettaisin hänen olevan niin fiksu, ettei mässäisi suklaata minun edessäni. Miksi tämän alkoholin kanssa olisi eri juttu?

No ei aikuiset ihmiset voi olla niin tympeitä että kokevat moisen asian niin voimakkaana tai sitten on alkkis itse normaalisti... Juonhan minäkin maitoa vaikka mies ei saa sitä juoda...? Sama asia?
Ja jos minä en saisi syödä suklaata ja mies sitä saisi niin en minä siitäkään loukkaantuisi. Eikä loukkaantuisi mieskään jos toisin päin olisi...
Voi melkein verrata tällä logiikalla että "Mulla katkes sormi, pitää se sultakin katkaista" ?

Alkuperäinen kirjoittaja tähdenlento09:
Mitäs kamalaa siinä on ettei mieskään "saa" ottaa raskausaikana?
Kai sitä nyt yhden 9kk kestää olla selvin päin, oli sitten mies tai nainen.

Miksi pitäisi olla ottamatta, ei se vauva miehen mahassa ole.

Ei siinä ole kamalaa jos ihminen tekee sen omasta päätöksestään, mutta jos se pohjautuu siihen ettei akka katkeruuksissaan anna miehelle lupaa ottaa, niin sitten se ei ole oikein vaan aikuisen ihmisen sairasta kontrollointia.
Olihan mun mies kaks kuukautta tipattomalla syksyllä, ja mä kyllä sain senkin edessä ottaa...?

sustako siis on kaikinpuolin reilua että miehen ei tarvitse piitata raskaudesta tippaakaan :o

Jos yhdessä tehdään lapsi niin kyllä siitä vastuukin otetaan yhdessä kaikinpuolin

Millä tavalla se miehen silloin tällöin viettämä baari-ilta poistaa vastuuta tai osoittaa ettei mies piittaa tippaakaan? :laugh:

susta siis on ok että sä mässäät ukkosi edessä esim ruokia joita se ei jostain syystä saisi syödä?

On se kumma että miehen ei tarvitse pystyä olemaan selvinpäin yhdeksää kuukautta....

Minusta on aivan ok että mieheni syö ruokia joita minä en voi syödä. Tämä on ihan käytännön tasolla todettu meillä monen monta kertaa. Normaali järjenkäyttö on näissä asioissa sallittua, mun ei tarvitse rajoittaa ketään sen takia että en jotain asiaa itse voi tehdä.

No ei muuten,mutta sille kesälle sattui KOLMET erittäin läheisten ihmisten häät ja kyllähän se vähän keljutti kun olis ollu kaikenmaailman polttareita+ juhlat itsessään..en ole niitä ihmisiä jotka viihtyvät ainoana selväpäisenä muun bilejoukon keskellä,en viihtyisi vaikka en olisi raskaanakaan.

Meillä oli viidet häät, yksissä olin kaasona ja kaksissa polttareissa muuten vaan. Ja ei haitannut, mulle ei ole ongelma pitää hauskaa ilman viinaa. Eikä mua haitannu sekään että olin häissä kuskina, ja mies otti muutaman. Ainoo mikä harmitti pariin otteeseen oli tuorejuustot, mutta sekin nyt oli vaan muutaman kuukauden. Niin ja salmiakki ja lakritsi kun verenpaine nousi muutenkin.

Eikä mun mielessä kävässytkään ettei mies olis saanut ottaa. Sille kun alkoholi ei ole ongelma, kay viihteellä muutaman kerran vuodessa. Miks ihmeessä mun olis pitäny rajottaa niitäkin kertoja? :o Hyvä isä tuo näyttää olevan siitä huolimatta. ;)

Juuri niin. Mä olen luullut että näitä pirttihirmuja on vain kaupunkilegendoissa, mutta niitähän on pilvin pimein tällä palstalla :laugh:

Juuri niin. Mä olen luullut että näitä pirttihirmuja on vain kaupunkilegendoissa, mutta niitähän on pilvin pimein tällä palstalla :laugh:

Ja mun miehen kavereilla :whistle:

Saako alkoholistilta (yrittää ) kieltää juomisen? :saint:

Ja mun miehen kavereilla :whistle:

Minä en onneks oo livenä tavannut ketään, kuullut vain hurjia juttuja... :x

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:

Saako alkoholistilta (yrittää ) kieltää juomisen? :saint:

No kuka hullu alkoholistin kanssa tieten tahtoen lapsia tekee?
Ja jos niin dorka on, niin voihan sitä yrittää, mutta auttaako....?

No vedetäänpäs vielä yksi esimerkki. Loppuraskaudestahan ei saisi lentää lentokoneessa. Mitäs sanoisitte siihen, että mies varaisi viikonloppumatkan Lontooseen ja lähtisi sinne, mutta itse et voisi lähteä, koska et voi mennä lentokoneeseen? Ja vielä siten, että tämä tapahtuisi useammin kuin kerran. Eikö yhtään harmittaisi?

Kyllä on tehnyt mieli, mutta ei siks, et oisin halunnu bileksimään tms. juoda itseäni humalaan. Mun mielestä siideri saunan jälkeen, hyvä viini ruuan kanssa tai lasillinen iltapalan kanssa vaan on niin hyvää :p Holittomista taas ei oo oikeen löytyny mitään, josta tykkäisin kun juon mielelläni vaan kuivia siidereitä.

Alkuperäinen kirjoittaja ...:
No vedetäänpäs vielä yksi esimerkki. Loppuraskaudestahan ei saisi lentää lentokoneessa. Mitäs sanoisitte siihen, että mies varaisi viikonloppumatkan Lontooseen ja lähtisi sinne, mutta itse et voisi lähteä, koska et voi mennä lentokoneeseen? Ja vielä siten, että tämä tapahtuisi useammin kuin kerran. Eikö yhtään harmittaisi? [/quote

Tämähän ei mitenkään liity asiaan...
Vastuuntuntoinen isä ei lähtisi niin kauas. Jos haluaa siis olla synntyksessä mukana. Voihan joku joutua lähtemään, esim. työmatkalle.

Alkuperäinen kirjoittaja Voi ei :
No ei.. kuulostaa pahalta vauvan kannalta jos edes raskausaikaa ei voi olla juomatta harmittelematta.. vauva-aikana viissiin sitten. :(

No eikö se kuulostaisi pahalta, jos ei harmittelisi vaan joisi vaan kaikesta huolimatta? Mitä pahaa siinä harmittelussa on?

No jos sitä alkoholia tekee niin paljon mieli että pitää harmitella, mikä estää sitten juomasta heti kun vauva on syntynyt.. vauva parka.

No vedetäänpäs vielä yksi esimerkki. Loppuraskaudestahan ei saisi lentää lentokoneessa. Mitäs sanoisitte siihen, että mies varaisi viikonloppumatkan Lontooseen ja lähtisi sinne, mutta itse et voisi lähteä, koska et voi mennä lentokoneeseen? Ja vielä siten, että tämä tapahtuisi useammin kuin kerran. Eikö yhtään harmittaisi?

Vastuuntuntoinen isä ei lähtisi niin kauas. Jos haluaa siis olla synntyksessä mukana. Voihan joku joutua lähtemään, esim. työmatkalle.

Peesi. Tätä ja juomista ei voi mitenkään verrata toisiinsa. Tai siinä tapauksessa voi, että mies lähtisi ryyppäämään juuri silloin kun l.a eikä siis pääsisi synnytykseen.

Juu vähän kaukaa haettu, mutta tarkoitin tällä nimenomaan tuota harmistumista, kun täällä ihmetellään, että miten se on itseltä pois. Eihän se olekaan, mutta ei kuitenkaan itse saa tehdä samaa kivaa juttua kuin toinen, eli harmittaa.

Enkä tarkoittanut esimerkilläni työmatkaa, vaan ihan lomamatkaa. Enkä ajanut takaa sitä, ettei olisi synnytyksessä mukana vaan ihan vaan sitä, että toinen voi tehdä jotain, mitä toinen ei voi, mutta toinen ehkä haluaisi myös tehdä.

Juu vähän kaukaa haettu, mutta tarkoitin tällä nimenomaan tuota harmistumista, kun täällä ihmetellään, että miten se on itseltä pois. Eihän se olekaan, mutta ei kuitenkaan itse saa tehdä samaa kivaa juttua kuin toinen, eli harmittaa.

Enkä tarkoittanut esimerkilläni työmatkaa, vaan ihan lomamatkaa. Enkä ajanut takaa sitä, ettei olisi synnytyksessä mukana vaan ihan vaan sitä, että toinen voi tehdä jotain, mitä toinen ei voi, mutta toinen ehkä haluaisi myös tehdä.

Pointti onkin se, että vastuuntuntoinen isä ei lähde niin myöhäisessä vaiheessa (ettei nainen saa lentää ) kauas pois jollei ole ihan pakko. Meillä tosin ei ole tapana lomailla muutenkaan erikseen, että ihmettelisin sitä vaikka en olisikaan raskaana...

ei se harmittanut lainkaan. bilehumua oli välillä ikävä,mutta kyllähän sitä tiesi että joskus vielä pääsee.
osittain varmasti helpotti tuota se että kolmesta raskaudesta kaksi on ollut hyvän ystäväni kanssa samaanaikaan. en ole jäänyt yksin.
keskimmäistä odottelin "yksin" mutta eipä sillonkaan tuommoisia himoja tullut.

Yhteistyössä