Onko jollain älypuhelin, mutta liittymässä ei kiinteää nettiä?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Björn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Björn

Aktiivinen jäsen
15.03.2009
17 686
5
36
Saanko kysyä että mitä järkeä? Katsoin jonkun vanhan Kuningaskuluttajan, jossa joku mummeli valitteli kun puhelinlasku olikin kamalan iso kun ei ollut kiinteää nettiä. Oh really?

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26031757:
Niin no joo lapset ymmärrän kyllä. Onko estot ettei pääse nettiin jos wifiä ei saatavilla?

Ei sen kummosempaa estoa kuin että laitoin asetuksista sen pois. En muista onko liittymässä nettimahdollisuus pois.

Isälleni tuli satasen lasku kun oli nokian joku älypuhelin käytössä ilman nettiä, koitin kysellä että käyttikö nettiä mutta ei ainakaan tietääkseen.. Mutta eipä hitain nettiyhteys maksanutaan kuin alle kympin kuussa kun sen sai vihdoin siihen hankittua..

[QUOTE="Vieras";26031795]Ainakin jotkut älypuhelimet hakevat esim. päivityksiä netinkautta automaattisesti.. Että kannattaa ainakin asetusten kautta estää ettei tule ylläreitä..[/QUOTE]
Asetukset on kyllä niin ettei sillä pääse ollenkaan nettiin, eikä automaattisesti mitään päivityksiä saa haettua.

Tämän palstan kävijöistä 75% ei tiedä älypuhelimen käytöstä perusasioitakaan saati yhteyksistä. Ja 85% ei edes tiedä millaisen liitymän omistaa, puhumattakaan rajoittamattomasta netistä.

Mulla. Mä en käytä sillä nettiä ikinä kun pääsen nettiin läppärillä ja se riittää.

En kyllä ole ostanut puhelintani itse ja tosiaan käytän sitä lähinnä soittoihin ja viesteihin, luultavasti mulla olisi edelleen joku muutaman kympin perusluuri jos en olisi tätä saanut ilmaiseksi.

Miulla on.
Miks pitäs olla kiintee netti, jos sitä ei käytä?

Mulla on kans, enkä selaile nettiä. Tosin, olen niin pihalla, etten ole ihan varma, onko mulla älypuhelin. Se on Nokia N78, symbian 60(?), mutta ei kosketusnäytöllinen. Kyllä sillä kai pääsis nettiin, mutta en osaa käyttää sitä ja sitten muutenkin... olisin siellä varmaan sitten ihan liikaa, joten parempi näin. Ostin puhelimen siksi kun siinä oli hyvä kamera, hyvä musiikkisoitin ja sellainen ominaisuus, että se toimii FM-lähettimenä. (Voi soittaa musiikkia autossa sen avulla autoradiosta)

Ei tässä hinnoista ole kukaan valittanut! Vai luinko huonosti

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26031739:
Saanko kysyä että mitä järkeä? Katsoin jonkun vanhan Kuningaskuluttajan, jossa joku mummeli valitteli kun puhelinlasku olikin kamalan iso kun ei ollut kiinteää nettiä. Oh really?

Niin, eikös tuossa ap:n viestissä nyt valitettu sitä kamalan isoa laskua, mikä tuli, kun ei oltu otettu sitä vitosen maksavaa perusnettiä siihen kapulaan??

Alkuperäinen kirjoittaja Björn;26031819:
Miksi ostaa älypuhelin, jos sitä käyttää vain soittamiseen ja tekstiviestien lähettämiseen?

Luulin käyttäväni siinä nettiä, mutta ei sitten tullutkaan käytettyä, joten laitoin netin pois ensimmäisen kuukauden jälkeen. Ei käynyt mielessäkään laittaa kallista puhelinta kaappiin pölyttymään ja ostaa toista kallista puhelinta tilalle yhtä hyvällä kameralla ja musiikkisoittimella vain koska en käytä siinä nettiä...

Jos liittymässä ei ole nettisopimusta josta on kiinteä kuukausiveloitus, lasku voi olla helposti joskus vaikka 1000 euroa jos kuitenkin menee nettiin ja lataa isoja tiedostoja.

Mulla on älypuhelin, koska se ei tullut sen edullisemmaksi kuin ei-älypuhelinkaan, ja tarvitsin (no okei, halusin!) siihen juuri nuo ominaisuudet. Wifi -verkko on saatavilla kotona, töissä ja monessa muussa paikassa, joissa säännöllisesti käyn. Estot on tietenkin olemassa, niin että mitään yllättävää datakäyttöä ei pääse tapahtumaan. Ihan hyvin olen näin pärjännyt.

Mulla on älypuhelin ja en käytä nettiä...hyvin harvoin edes wlanin kautta. Duunissa voin käyttää työkonetta nettisurffailuun ja kotona selailen iPadin tai läppärin kautta.

Yhteistyössä