petra
Määritteletkö mulle, mikä on tavis-evlut-kristitty, niin minäkin ymmärrän? Millaiseen Jumalaan uskot?? Silläkin uhalla kysyn, että pidät sitä jankkaamisena : Koska onhan tässä jankattu kaikesta muustakin.Alkuperäinen kirjoittaja Isä:Tuota... kummallista jankkaamista. Mutta ei se mitään, jospa kertaus on se opintojen äiti: uskon Jumalaan ja minusta evoluutio on Hänen työkalunsa luomistyössään. Silloin tällöin tietty saattaa olla, että Jumala vähän puuttuu enempi tuohon lajien kehitykseen, niissä ratkaisevimmissa kohdissa. Muilta osin olen ihan tavis-evlut-kristitty, se sopii minulle ihan hyvin.Alkuperäinen kirjoittaja petra:Saanko vielä kysyä, että millaisen ratkaisun teit??Alkuperäinen kirjoittaja Isä:No toki olen tehnyt. Mutta mitä siitä, todistaako se kenties evoluution/kreatonismin vääräksi?Alkuperäinen kirjoittaja petra:Sinä siis ymmärrät Jeesuksen sovituskuoleman. Sehän on hienoa. Oletko tehnyt henkilökohtaisen ratkaisun?Alkuperäinen kirjoittaja Isä:Tuliko mieleen, että siitä huolimatta että kuulun kirkkoon, saatan ymmärtää Jeesuksen sovituskuoleman?Alkuperäinen kirjoittaja petra:Ymmärrän ponttisi. Mulle evoluutioteoria ei todellakaan ole tärkein eikä edes toiseksi tärkein asia phdittavaksi. Uskon kuitenkin siihen enemmän, kuin kreationismiin. Jo sen perusteella, että Raamattu kertoo, kuinka Jumala loi jokaisen omaksi lajikseen. Turha tästä on lähteä vääntämään. Kumpikaan ei ollut silloin paikalla? Paljon tärkeämpi, kuin evoluutio, on ymmärtää Jesuksen sovituskuolema omalta osaltaan. Myös sinun, vaikka kuulutkin kirkkoon .