Raamattu ja dinosaurukset

  • Viestiketjun aloittaja utelias
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja huh vielä jatkaa:
Niin, ja kuvitelkaapa jatko-opintomahdollisuuksia tuollaisesta kristillisestä koulusta valmistuvalle nuorelle. Eipä paljoa biologiaa, kemiaa, fysiikkaa, historiaa opiskella esim. yliopistossa, jos pohjakoulutuksen perustana on kreationismi... Nehän nauretaan ulos jo pääsykokeissa!
Esim. Grace voisikin tosiaan kertoa, mille alalle toivoisi lapsensa aikuisena päätyvän?
 
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja huh vielä jatkaa:
Niin, ja kuvitelkaapa jatko-opintomahdollisuuksia tuollaisesta kristillisestä koulusta valmistuvalle nuorelle. Eipä paljoa biologiaa, kemiaa, fysiikkaa, historiaa opiskella esim. yliopistossa, jos pohjakoulutuksen perustana on kreationismi... Nehän nauretaan ulos jo pääsykokeissa!
Esim. Grace voisikin tosiaan kertoa, mille alalle toivoisi lapsensa aikuisena päätyvän?
Papeiksi ja diakonissoiksi, veikkaan.
 
äitee
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja huh vielä jatkaa:
Niin, ja kuvitelkaapa jatko-opintomahdollisuuksia tuollaisesta kristillisestä koulusta valmistuvalle nuorelle. Eipä paljoa biologiaa, kemiaa, fysiikkaa, historiaa opiskella esim. yliopistossa, jos pohjakoulutuksen perustana on kreationismi... Nehän nauretaan ulos jo pääsykokeissa!
Esim. Grace voisikin tosiaan kertoa, mille alalle toivoisi lapsensa aikuisena päätyvän?
Ehkä grace antaa lapsensa itse päättää mitä hän haluaa tehdä : )
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja huh vielä jatkaa:
Niin, ja kuvitelkaapa jatko-opintomahdollisuuksia tuollaisesta kristillisestä koulusta valmistuvalle nuorelle. Eipä paljoa biologiaa, kemiaa, fysiikkaa, historiaa opiskella esim. yliopistossa, jos pohjakoulutuksen perustana on kreationismi... Nehän nauretaan ulos jo pääsykokeissa!
Esim. Grace voisikin tosiaan kertoa, mille alalle toivoisi lapsensa aikuisena päätyvän?
Ehkä grace antaa lapsensa itse päättää mitä hän haluaa tehdä : )
No kertomalla, että jumala loi maailman ja evoluutioteoria on valhetta Grace estää aika monta uraa toteutumasta ja suuntaa jo valmiiksi lapsen valintoja.

Ja muuten äitee, kirjoitin mille alalle Grace toivoisi lapsensa.
 
äitee
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja huh vielä jatkaa:
Niin, ja kuvitelkaapa jatko-opintomahdollisuuksia tuollaisesta kristillisestä koulusta valmistuvalle nuorelle. Eipä paljoa biologiaa, kemiaa, fysiikkaa, historiaa opiskella esim. yliopistossa, jos pohjakoulutuksen perustana on kreationismi... Nehän nauretaan ulos jo pääsykokeissa!
Esim. Grace voisikin tosiaan kertoa, mille alalle toivoisi lapsensa aikuisena päätyvän?
Ehkä grace antaa lapsensa itse päättää mitä hän haluaa tehdä : )
No kertomalla, että jumala loi maailman ja evoluutioteoria on valhetta Grace estää aika monta uraa toteutumasta ja suuntaa jo valmiiksi lapsen valintoja.

Ja muuten äitee, kirjoitin mille alalle Grace toivoisi lapsensa.
Ymmärrän kyllä suomea ottaa vaan päähän kun yleisesti tällä palstalla jotkut saa nautintoa siitä että mollataan ja haukutaan uskovia ja heidän ajatuksiaan/ajatusmaailmaa hieman kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan, menee aina haukkumiseksi ja parjaamiseksi ; ) sinullakin pilkunviilaaja ; )
 
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Ymmärrän kyllä suomea ottaa vaan päähän kun yleisesti tällä palstalla jotkut saa nautintoa siitä että mollataan ja haukutaan uskovia ja heidän ajatuksiaan/ajatusmaailmaa hieman kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan, menee aina haukkumiseksi ja parjaamiseksi ; ) sinullakin pilkunviilaaja ; )
Höh. Missä mä nyt olen ketään haukkunut tai mollannut. Kirjoitin tuolla jopa (!) että en kehoita ketään luopumaan uskostaan :D Eikös tämä ketju ole ollut yhtä evoluution mollaamista? Saa kai sitä omiaan puolustaa.

Äläkäs mua hauku pilkunviilaajaksi, senkin *mietii pahaa loukkausta* uskovainen äiti! =)
 
Isä
En minäkään hyväksy, että toisten mielipiteille tai vakaumukselle naureskellaan. Ei, vaikka ne olisivat kuinka omasta poikkeavia.

Kunnioitusta tässä tarvitaan puolin ja toisin, ja keskustelun pitämistä asiatasolla.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Isä:
En minäkään hyväksy, että toisten mielipiteille tai vakaumukselle naureskellaan. Ei, vaikka ne olisivat kuinka omasta poikkeavia.

Kunnioitusta tässä tarvitaan puolin ja toisin, ja keskustelun pitämistä asiatasolla.
Saa sitä vähän olla pilkettä :)
Jos uskovaisetkin saa heitellä siunauksia sinne ja tänne. Saanhan minä'kin pari piikkiä silloin heitellä.
 
asdfasdf
Alkuperäinen kirjoittaja Juntti:
Alkuperäinen kirjoittaja asdfasdfa:
Uskolla on paljon painolastia, se on tekstissäni sana, ei sen enempää. Pilkunnussiminen tuon sanan suhteen on aina ärsyttävää.
Kertonee lähinnä kielen köyhyydestä tässä kohdassa...
Hmm. Voi olla, tai sitten siitä, että siellä päässä käydään vähän kuumana ja riidanhaluisena? Totta on, että sanalla 'uskoa' on niin paljon painolastia, että sitä ei voi enää näköjään missään yhteydessä käyttää. Ei mitään väliä missä, miten ja milloin se mainitaan, kun kimpussa on niin uskovaiset, ateistit kuin agnotkin. Huhheijaa.
 
asdfasdfa
Minä uskon, että on aika siirtyä pois ja tehdä koulutehtävät. Ehkäpä niistä saa enemmän irti. Uskon ainakin niin. Uskon myös, että aurinko nousee huomenna, vaikka tehtävät jäisivät tekemättä. Uskon evoluution olevan todellisempi vaihtoehto kuin kreationismin, uskon itseeni ja uskon teihin, vaikken teitä näe tällä hetkellä. Minussa on uskoa siihen, että lapsistani kasvaa hyviä ja tasapainoisia ihmisiä. Minulla riittää uskoa moneen asiaan, ei vain siihen uskonnolliseen uskoon, uskoon, joka kertoo yliluonnollisen olevan totta. Usko on kumma juttu. Sitä uskoa kun on muuallakin kuin uskossa.
 
petra
Alkuperäinen kirjoittaja asdfasdfa:
Minä uskon, että on aika siirtyä pois ja tehdä koulutehtävät. Ehkäpä niistä saa enemmän irti. Uskon ainakin niin. Uskon myös, että aurinko nousee huomenna, vaikka tehtävät jäisivät tekemättä. Uskon evoluution olevan todellisempi vaihtoehto kuin kreationismin, uskon itseeni ja uskon teihin, vaikken teitä näe tällä hetkellä. Minussa on uskoa siihen, että lapsistani kasvaa hyviä ja tasapainoisia ihmisiä. Minulla riittää uskoa moneen asiaan, ei vain siihen uskonnolliseen uskoon, uskoon, joka kertoo yliluonnollisen olevan totta. Usko on kumma juttu. Sitä uskoa kun on muuallakin kuin uskossa.
Minä ajattelen niin, että kaikista rakentavimmat keskustelut tulee niin, että pyritään kuuntelemaan toista ja sitten kunnioittamaan toisen mielipiteitä, vaikka ne eivät samoja olisikaan kuin omat. Toisten loukkaamista on hyvä koittaa välttää, koska se taas ei rakenna mitään. Se vaan näissä keskusteluissa tuppaa aina olemaan, että jos uskova kertoo oman mielipiteensä, se koetaan jotenkin tuomitsevana ja loukkaamisena. Vaikka kyse on mielipiteestä, johon uskovallakin on oikeus (vai onko???). Uskova on monesti joutunut miettimään noita asioita aiemmin elämässään. Ei se, että on uskossa, tarkoita, että aivot olisi heitetty narikkaan. Uskovilta kuitenkin odotetaan paljon. Heiltä kysytään kaikkea mahdollista maan ja taivan väliltä ja vastauksen tulisi tulla kuin apteekin hyllyltä. Tämä keskustelu tuntuu menevät sellaiseksi saman toistamiseksi ja sen jälkeen pian ollaankin tilanteessa, että aletaan painamaan toisia urakalla ala. Multa ainakin loppuu mielenkiinto siinä vaiheessa. Mitä hyödyttää tulla tänne palstalle tappelemaan, kun tämä kuitenkin pitäisi olla sellaista hengähdystä arkielämän keskellä. Ei kreationismi ja evoluutio ole muita kuin katsantokantoja, kuinka maailma on voinut saada alkunsa. Turha siitä on toisilta hiuksia päästä repia sen vuoksi. Kaikkea hyvää teille jokaiselle ja hyvää viikonloppua.
 
Juntti
Alkuperäinen kirjoittaja ....:
Alkuperäinen kirjoittaja ...:
http://www.youtube.com/watch?v=Rgo3C_yT9fo&feature=related
niin??
Oliko tämä minulle ja oliko tämä ihan vakavissaan laitettu linkki? Minä voin tehdä kahdessa minuutissa pidemmän videon jossa jalka kasvaa 10 senttiä.

Edelleen, lääkärin sairaalassa suorittama ja kunnolla dokumentoitu amputaatio ja samanlailla dokumentoitu amputaation ihmekasvu.
 
äitee
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Ymmärrän kyllä suomea ottaa vaan päähän kun yleisesti tällä palstalla jotkut saa nautintoa siitä että mollataan ja haukutaan uskovia ja heidän ajatuksiaan/ajatusmaailmaa hieman kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan, menee aina haukkumiseksi ja parjaamiseksi ; ) sinullakin pilkunviilaaja ; )
Höh. Missä mä nyt olen ketään haukkunut tai mollannut. Kirjoitin tuolla jopa (!) että en kehoita ketään luopumaan uskostaan :D Eikös tämä ketju ole ollut yhtä evoluution mollaamista? Saa kai sitä omiaan puolustaa.

Äläkäs mua hauku pilkunviilaajaksi, senkin *mietii pahaa loukkausta* uskovainen äiti! =)
Tuunustan olevani ; ) kaikkea saa puolustaa ja perustella mutta jätetää lapset ulkopuolelle jooko ? uskon että grace onnistuu ihan hyvin omien kanssa : )
 
äitee
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Alkuperäinen kirjoittaja Lilii lisänimetön:
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Ymmärrän kyllä suomea ottaa vaan päähän kun yleisesti tällä palstalla jotkut saa nautintoa siitä että mollataan ja haukutaan uskovia ja heidän ajatuksiaan/ajatusmaailmaa hieman kunnioitusta muita ihmisiä kohtaan, menee aina haukkumiseksi ja parjaamiseksi ; ) sinullakin pilkunviilaaja ; )
Höh. Missä mä nyt olen ketään haukkunut tai mollannut. Kirjoitin tuolla jopa (!) että en kehoita ketään luopumaan uskostaan :D Eikös tämä ketju ole ollut yhtä evoluution mollaamista? Saa kai sitä omiaan puolustaa.

Äläkäs mua hauku pilkunviilaajaksi, senkin *mietii pahaa loukkausta* uskovainen äiti! =)
Tuunustan olevani ; ) kaikkea saa puolustaa ja perustella mutta jätetää lapset ulkopuolelle jooko ? uskon että grace onnistuu ihan hyvin omien kanssa : )
Ai niin siitä tulikin mieleeni että kokeeko joku oikeasti siunauksien toivottamisen toiselle loukkaukseksi? siis vaikkei olisi uskova, kun minun ajatusmaailmassa se tarkoittaa nätisti toiselle todella hyvien asioiden toteutumista ja suojelua yms. eihän se voi olla pahasta kelleen vaikkei uskis? : )
 
Juntti
Alkuperäinen kirjoittaja äitee:
Ai niin siitä tulikin mieleeni että kokeeko joku oikeasti siunauksien toivottamisen toiselle loukkaukseksi?
En kyllä voi kuvitellakaan että loukkaantuisin jos uskova isoäitini toivottaa minulle siunausta, sehän on kuitenkin parasta mitä hän omasta mielestään voi toivottaa.

Uskoisin että olen kuullut että joku on siitä loukkaantunutkin :)
 
ope
Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Ei kai Suomessa sentään ole tuollaisia kouluja? Tämähän olisi aivan kamalaa, jos Suomeenkin tällaiset yksityiskoulut ja/tai kotiopetus laajemmin rantautuisivat. Mistä lapsiraukat saisivat tietoa, jos eivät koulusta? Yksityisissä kristillisissä kouluissa voi kasvaa ahdasmielisiä ja sivistymättömiä kansalaisia, siksi niiden toimintaa tulisi valvoa todella tarkkaan. Onneksi käsittääkseni Suomessa noita opetuslupia on myönnetty aika nihkeästi ja kai niissäkin kouluissa pitää yhteistä opetussuunnitelmaa noudattaa?

Koulussa opetettakoon tiedettä, vanhemmat esittäköön sitten oman näkemyksensä kotona/kirkossa/missä lie.
Suomessa jokaisen koulun on noudatettava valtakunnallista opetussuunnitelmaa, onpa kristillinen koulu (niitäkin on) tai mikä muu vaan. Toki jokainen koulu ja opettajakin voi painottaa asioita eritavalla ja toteuttaa opetussuunnitelmaa omalla tavallaan mutta tietyt perusjutut on lapsille kuitenkin opetettava ja tiettyjä arvoja ja periaatteita noudattaa.
Onneksi.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Minä ajattelen niin, että kaikista rakentavimmat keskustelut tulee niin, että pyritään kuuntelemaan toista ja sitten kunnioittamaan toisen mielipiteitä, vaikka ne eivät samoja olisikaan kuin omat. Toisten loukkaamista on hyvä koittaa välttää, koska se taas ei rakenna mitään. Se vaan näissä keskusteluissa tuppaa aina olemaan, että jos uskova kertoo oman mielipiteensä, se koetaan jotenkin tuomitsevana ja loukkaamisena. Vaikka kyse on mielipiteestä, johon uskovallakin on oikeus (vai onko???). Uskova on monesti joutunut miettimään noita asioita aiemmin elämässään. Ei se, että on uskossa, tarkoita, että aivot olisi heitetty narikkaan. Uskovilta kuitenkin odotetaan paljon. Heiltä kysytään kaikkea mahdollista maan ja taivan väliltä ja vastauksen tulisi tulla kuin apteekin hyllyltä. Tämä keskustelu tuntuu menevät sellaiseksi saman toistamiseksi ja sen jälkeen pian ollaankin tilanteessa, että aletaan painamaan toisia urakalla ala. Multa ainakin loppuu mielenkiinto siinä vaiheessa. Mitä hyödyttää tulla tänne palstalle tappelemaan, kun tämä kuitenkin pitäisi olla sellaista hengähdystä arkielämän keskellä. Ei kreationismi ja evoluutio ole muita kuin katsantokantoja, kuinka maailma on voinut saada alkunsa. Turha siitä on toisilta hiuksia päästä repia sen vuoksi. Kaikkea hyvää teille jokaiselle ja hyvää viikonloppua.
Olen samaa mieltä siitä, että kun aletaan mollaamaan toisia tai perustelemaan omaa kantaa vaikkap toisen tyhmyydellä tai muilla ominaisuuksilla, ollaan hakoteillä. Myös oman kannan jankkaaminen ilman perusteluja ja toisen kannan lyttääminen on mielestäni huonoa keskustelua.

Juuri sen takia tässä keskustelussa onkin häirinnyt se, että kreationismin kannattajat eivät mitenkään todista oman kantansa paikkaansapitävyyttä vaan esittävät ainoastaan pointteja, miksi heidän mielestään evoluutio ei ole totta (jos nämäkään olisivat tieteellisiä, niin sekin auttaisi...). Mutta kun ei evoluution paikkaansapitämättömyys mitenkään todista kreationismia, kuten täällä jo todettiinkin. Sen takia edelleenkin kallistun evoluution puolelle, vaikka olisin oikeasti kovin avoin uskomaan ja ymmärtämään myös jotakin muuta vaihtoehtoa. Ennen kun tämän toisen vaihtoehdon hyväksyn, toki vaadin perusteluja ja jotain todistamista.

Joku kysyi myös, että onko kreationismin ainoa lähde vain raamattu, se minuakin kiinnostaa? (jotkut sitä yrittää todistaa "tieteellisestikin, mutta onko se aivan turhaa?)
 
asdfasdf
Alkuperäinen kirjoittaja petra:
Alkuperäinen kirjoittaja asdfasdfa:
Minä uskon, että on aika siirtyä pois ja tehdä koulutehtävät. Ehkäpä niistä saa enemmän irti. Uskon ainakin niin. Uskon myös, että aurinko nousee huomenna, vaikka tehtävät jäisivät tekemättä. Uskon evoluution olevan todellisempi vaihtoehto kuin kreationismin, uskon itseeni ja uskon teihin, vaikken teitä näe tällä hetkellä. Minussa on uskoa siihen, että lapsistani kasvaa hyviä ja tasapainoisia ihmisiä. Minulla riittää uskoa moneen asiaan, ei vain siihen uskonnolliseen uskoon, uskoon, joka kertoo yliluonnollisen olevan totta. Usko on kumma juttu. Sitä uskoa kun on muuallakin kuin uskossa.
Minä ajattelen niin, että kaikista rakentavimmat keskustelut tulee niin, että pyritään kuuntelemaan toista ja sitten kunnioittamaan toisen mielipiteitä, vaikka ne eivät samoja olisikaan kuin omat. Toisten loukkaamista on hyvä koittaa välttää, koska se taas ei rakenna mitään. Se vaan näissä keskusteluissa tuppaa aina olemaan, että jos uskova kertoo oman mielipiteensä, se koetaan jotenkin tuomitsevana ja loukkaamisena. Vaikka kyse on mielipiteestä, johon uskovallakin on oikeus (vai onko???). Uskova on monesti joutunut miettimään noita asioita aiemmin elämässään. Ei se, että on uskossa, tarkoita, että aivot olisi heitetty narikkaan. Uskovilta kuitenkin odotetaan paljon. Heiltä kysytään kaikkea mahdollista maan ja taivan väliltä ja vastauksen tulisi tulla kuin apteekin hyllyltä. Tämä keskustelu tuntuu menevät sellaiseksi saman toistamiseksi ja sen jälkeen pian ollaankin tilanteessa, että aletaan painamaan toisia urakalla ala. Multa ainakin loppuu mielenkiinto siinä vaiheessa. Mitä hyödyttää tulla tänne palstalle tappelemaan, kun tämä kuitenkin pitäisi olla sellaista hengähdystä arkielämän keskellä. Ei kreationismi ja evoluutio ole muita kuin katsantokantoja, kuinka maailma on voinut saada alkunsa. Turha siitä on toisilta hiuksia päästä repia sen vuoksi. Kaikkea hyvää teille jokaiselle ja hyvää viikonloppua.
Hei, en minä sinulle tätä tarkoittanut. Yritin vain selittää sitä usko-sanan monimerkityksellisyyttä ja painolastia.

Ja siinä missä te joudutte puolustamaan omaa näkemystänne, niin saan minäkin tehdä samaa ateistina. Ja tosiaan, vastauksien olisi tultava kuin apteekin hyllyltä. Eikä siis kyse ole vain evoluutio-kreationismi vastakkainasettelusta, vaan näkökannastani elämään yleensä. Ja varsinkin lasteni osallistumisesta et-tunneille on tullut nikottelua jopa miehen sukulaisten kohdalta. Syrjinnästä on esimerksi ollut pelkoa.

Olen ehkä ylikriittinen ja esitän turhankin tiukkoja mielipiteitä, myös parhaalle ystävälleni. Mutta hän tekee samaa minulle. Me ollaan nakit ja muussi, vaikka valmistustavat ehkä poikkeavat totutusta, jos voisin leikkisästi sanoa. Hän uskoo Jumalaan, minä olen ateisti. Väitellään usein aiheista kuitenkaan välejä rikkomatta.

Jatkoja Petra, Juntti ja muut. Minun on myös aika jättää tämä keskustelu
 
Juntti
Alkuperäinen kirjoittaja asdfasdf:
Ja tosiaan, vastauksien olisi tultava kuin apteekin hyllyltä.
Ja vastarannankiiskinä esitän taas oman mielipiteeni, vaikkei sitä kukaan kysynytkään. Minun mielestä parhaat kysymykset on juuri niitä joihin minulla ei ole valmista vastausta, vaan joudun joko selvittämään asiaa tai joudun miettimään ja pohtimaan.


Alkuperäinen kirjoittaja asdfasdf:
Jatkoja Petra, Juntti ja muut. Minun on myös aika jättää tämä keskustelu
Sitä samaa, kivaa viikonloppua!
 
huoh
siis uskomatonta miten ihmiset voivat väitellä tällaisesta asiasta. jokainen uskokoon mihin haluaa ja pitäköön tietonsa omanaan. jos yksi uskoo luomisteoriaan, niin siinä uskoo, mutta ei tarvitse tulla väittämään sitä ainoaksi oikeaksi ja tuomita muita esim evoluutioteoriaa vääränä ja sama toistepäin. Sama asia, jos päätän uskoa punaiseen kumiankkaan maailman luojana, niin sitten uskon, mutta en silti hauku ja tuomitse muitten uskoa mihinkään, enkä väitä punaisen kumiankan olevan mikään yliolento, joka loi kaikki jumalat. ( ja hei haloo, en kai ny oikeesti usko kumiankkaan)
 
mietin vaan...
onkohan kukaan huomannut, miten uskovaiset tässä tapauksessa kreationismin kannattajat ovat ahdasmielisiä. olen lukenut heidän lehteään, jossa kielletään kaikki muu, juuri hiiliajoitus yms. ja korostetaan heidän uskonsa olevan ainoa oikea, siis suorastaan mollataan muita ja kielletään muut. tiedelehtiä lukiessani en ole törmännyt samanlaiseen, tiedelehdet eivät kiellä mitään uskontoa.. Onneksi suomessa on uskonnonvapaus. sit kyllä saadaan aina kaamee tappelu juuri tällasilla palstoilla.. Uskonto on asia, josta saadaan aina kiivas keskustelu, koska se ei milloinkaan voi kaikkia miellyttää.. Mutta että voi perustaa oman uskonnon, ei tarvitse muuta kuin olla hyvä puhuja ja sillä saa kannattajia. Myös kansanjohtajat käyttävät tätä, jotta kansa uskoisi heidän tekojensa olevan vain hyvästä. Yleensä ottaen uskonnoilla on saatu enemmän pahaa (mm.sodat) kuin hyvää aikaan. Uskonnot ovat pitkälti sosiaalisia tapahtumia, joissa saman uskonnon kannattajat tuntevat sosiaalista yhteenkuuluvuutta ja saavat toisistaan apua elämäänsä. Ihmisen mieli on kummallinen ja se että uskoo johonkin on vain yksi sen osa-alueista.. Mutta avoin ja hyväksyväinen pitää olla. Ai niin, ja eikös ne enkelit sun muut olennot ja vaikkapa ne jättiläiset joihin viittattiin tässä ketjussa aikaisemmin, nehän voi olla ufoja. Samanlaisia valoilmöitä kuulemma...
 

Yhteistyössä