Alkuperäinen kirjoittaja asdfasdfa:
Minä uskon, että on aika siirtyä pois ja tehdä koulutehtävät. Ehkäpä niistä saa enemmän irti. Uskon ainakin niin. Uskon myös, että aurinko nousee huomenna, vaikka tehtävät jäisivät tekemättä. Uskon evoluution olevan todellisempi vaihtoehto kuin kreationismin, uskon itseeni ja uskon teihin, vaikken teitä näe tällä hetkellä. Minussa on uskoa siihen, että lapsistani kasvaa hyviä ja tasapainoisia ihmisiä. Minulla riittää uskoa moneen asiaan, ei vain siihen uskonnolliseen uskoon, uskoon, joka kertoo yliluonnollisen olevan totta. Usko on kumma juttu. Sitä uskoa kun on muuallakin kuin uskossa.
Minä ajattelen niin, että kaikista rakentavimmat keskustelut tulee niin, että pyritään kuuntelemaan toista ja sitten kunnioittamaan toisen mielipiteitä, vaikka ne eivät samoja olisikaan kuin omat. Toisten loukkaamista on hyvä koittaa välttää, koska se taas ei rakenna mitään. Se vaan näissä keskusteluissa tuppaa aina olemaan, että jos uskova kertoo oman mielipiteensä, se koetaan jotenkin tuomitsevana ja loukkaamisena. Vaikka kyse on mielipiteestä, johon uskovallakin on oikeus (vai onko???). Uskova on monesti joutunut miettimään noita asioita aiemmin elämässään. Ei se, että on uskossa, tarkoita, että aivot olisi heitetty narikkaan. Uskovilta kuitenkin odotetaan paljon. Heiltä kysytään kaikkea mahdollista maan ja taivan väliltä ja vastauksen tulisi tulla kuin apteekin hyllyltä. Tämä keskustelu tuntuu menevät sellaiseksi saman toistamiseksi ja sen jälkeen pian ollaankin tilanteessa, että aletaan painamaan toisia urakalla ala. Multa ainakin loppuu mielenkiinto siinä vaiheessa. Mitä hyödyttää tulla tänne palstalle tappelemaan, kun tämä kuitenkin pitäisi olla sellaista hengähdystä arkielämän keskellä. Ei kreationismi ja evoluutio ole muita kuin katsantokantoja, kuinka maailma on voinut saada alkunsa. Turha siitä on toisilta hiuksia päästä repia sen vuoksi. Kaikkea hyvää teille jokaiselle ja hyvää viikonloppua.