Isovanhempien vaatimuksista vauvan suhteen

• Viestiketjun aloittaja Voi yhyren kerran
  • Ensimmäinen viesti
"kohtalotoveri"
Kylläpä kuullostaa jotenkin samantyyliselle kuin mitä minun anoppi on yrittänyt,ei nyt lasta sinne hoitoon mutta tuollainen tyranni asenne,että MINÄ PÄÄTÄN ja tiedä kaiken ja te paskapäät ette osaa tehdä mitään oikein. Neuvon sinua pitämään pääsi miehesi kanssa ja tekemällä alusta asti selväksi miten toimitaan!Ottakaa etäisyyttä,mahdollisimman vähän näkemisiä niin helpoimmalla pääsee. Tsemppiä!!!!

iX
Olen joskus kuullut tuollaisista vauvaa omivista isovanhemmista mutta että 5-viikkoista vauvaa..? Ja sit tää tapaus, joka ehdotti että vauva muuttaisi *kokonaan* mummille ja vanhemmat kävisivät katsomassa? Mielentilatutkimukseen!

Voimia AP:lle. Toivottavasti mieskin miehistyy ja pitää perheensä (sä ja lapsi) puolta.

"ilona"
Huh! Ja minä kun luulin et mulla on sairas anoppi ja oli oikein katkasta välit siihen! Nyt pistät oikeesti miehes selkä seinää vasten, hänen tehtävänsä on puolustaa perhettään! Sanot suoraan et tällä menolla otat lapsen ja lähet jos ei appivanhemmille ala löytymään jöötä! Tiedän et tulee olemaan tosi vaikeeta, miehes kun on ollu vanhempiensa tossun alla lapsesta saakka. Neuvosin sua pistämään vanhuksiin välit kokonaan poikki vähäks aikaa, katot sit osaavatko käyttäytyä. Voimia!

"Hepsu"
Meillä aikoinaan käyttäytyi törkeästi esikoisen synnyttyä miehen sisko. Siskolla itsellään oli vuoden ikäinen lapsi, johon en ollut edes saanut koskea ja kun esikoisemme syntyi, hän omi vauvan. Vei vauvan anopin sylistä, anoppi kulki avuttomana tyttärensä perässä, kun olisi halunnut lapsen syliinsä.

Muutenkin alkoi tulla tältä miehen siskolta lastenhoito-ohjeita. Niin, häneltä, jonka lapsen anoppi oli siihen mennessä hoitanut ja passannut äidin samalla, sama touhu jatkuu nykypäivänäkin edelleen...
Suurin haloo oli esikoisen kohdalla, etten imettänyt. Meillä tuli siis haloo siitä ettei imetetty, miehen sisko ei voinut moista ymmärtää. Kun olimme samassa paikassa, miehen sisko tuntui unohtavan oman lapsensa ja keskittyi omimaan vain esikoisemme...

Lopulta tilanne ja välit tulehtuivat niin pahasti, että hermostuin totaalisesti, koska tilanne vaan paheni ja paheni. Monesti ajoimme anoppilan ohikin vain, jos näimme miehen siskon siellä olevan. Vältimme hänen kohtaamistaan monesti, appivanhempien kohdalla meni kaikki ihan hyvin, mutta ajan myötä huomasimme lastenlasten olevan pitkälti eri arvoisia.

Kuopuksen synnyttyä osasin pitää jo varani, en antanut miehen siskolle valtaa tällä kertaa. Hän sai vauvan tai oikeastaan taaperon syliinsä vasta yli vuoden ikäisenä. En katsonut sen olevan aiemmin tarpeellista. Ymmärsi onneksi asemansa ja antoi meidän olla.

Nykyisin lapset ovat appivanhemmilla noin 4-5 kertaa vuodessa yökylässä ja se riittää hyvin. Ja haluavatpa lapsetkin viettää aikaansa vanhempiensa kanssa, se tosin kismittää appivanhempia ja miehen siskoa...

"kaktus"
Kannattaa olla varuillaan isovanhempien kanssa muutenkin. Meillä anoppi aloitti salaa kiinteiden antamisen vauvan ollessa 3kk, kun mummi hoiti vauvaa lääkärikäynnin ajan. Ei kertonut meille ensin mitään, mutta tunnusti kun oltiin viemässä vauvaa lääkäriin omituisen kakan ja vatsakipujen vuoksi. Sen jälkeenkin maistatti mm. kakkua omasta lusikastaan.

en muista nimmaria
Siis nämä sun appikset kuullostaa niin uskomattomalta porukalta että rupean jo miettimään voiko tää olla provo... Onko tollasia ihmisiä siis ihan aikuisten oikeesti olemassa? Jotka luulee, että pienen vauvan voi ottaa viikonlopuksi yökylään vaikkei vanhemmat haluaisi antaa? Mun on tosi tosi vaikea uskoa että tollasia ihmisiä on.. Onko heillä jotain mielenterveydellisiä ongelmia todettu?? Tai epäiletkö että on? Ei kait kukaan normaali, terve aikuinen ihminen ajattele noin? Aivan käsittämätöntä!
Pieni psykologian kertauskurssi ei tekisi pahaa juuri kenellekään. Narsisteja on kuitenkin muutama sadasta, ja ihmisten olisi hyvä olla edes tiedon tasolla jotenkin varautuneita sellaiseen törmäämään. Toki useimmiten törmääminen ei ole edes epämiellyttävä kokemus: monesti nämä ovat vallan hurmaavaa porukkaa niin kauan kuin olettavat hyötyvänsä siitä. Sitten kun joku asettuu vastahankaan, niin piru on irti.

Yleensä narsistin mielenterveyden puutteista ei diagnoosia saada, koska heissä ei omasta mielestään ole mitään vialla. Kaikki muut ovat hulluja ja hölmöjä ja roistoja. Jos perheessä yksi porskuttaa ja muilla on asiaa mt-toimistoon alvariinsa, niin aika todennäköisesti se porskuttaja polskii muiden kustannuksella. Jos miettii onko x narsisti, niin on hyvä katsoa ensi töikseen hänen omaisiaan, voivatko he hyvin. Tässä tapauksessa taitaa olla vielä kahden narsistin yhdistelmä kyseessä, ja tuhovoima nähdään pojan avuttomuudesta.

Muutto kertomatta osoitetta voisi auttaa paljon. Poika voi olla kuitenkin niin kiinni vanhemmissaan, että irtautuminen ei onnistu.

Ja kaktus puhuu asiaa tuossa ylhäällä, kyllä meidänkin pojan suuhun olisi mummon lusikka mennyt jo kymmeneen kertaan ellei olisi vahdittu haukkana, ja ruokavalio olisi yhtä eksoottinen. Se pää kun alkaa vanhemmiten pehmetä vaikka tarkoituskin olisi hyvä. Todella monella nuoremmallakin mummulla on senverran auktoriteettiongelmaa viimeistään silloin kun pitäisi hyväksyä oman lapsen päätösvalta, että ohjeita ei todellakaan kuunnella eikä vastaanoteta.

Ap.
Haa, löysin kuin löysinkin tämän ketjuni :) Pitkään meni että muistin otsikon, jolla hakea... Laittelen pientä päivitystä tämänhetkiseen tilanteeseen.

Mies on löytänyt itsestään sen Miehen, jota kovasti olin jo kaivannut, eli tätä nykyä seisoo minun rinnallani ja on ensisijaisesti minun mieheni ja tyttärensä isä ja sitten vasta vanhempiensa poika. Jumalattoman hieno juttu :heart: Appivanhempiin välit ovat nykyisellään valitettavan viileät :( Anoppi on ottanut kunnolla etäisyyttä ja haluaa ymmärtää asiat väärin, appiukko seisoo vaimonsa tukena. Miehellä on ollut raskasta vanhempiensa vetäydyttyä ja nämä ovat yrittäneet vetää poikaansa puolelleen, minua vastaan. Minähän olen vierottanut isovanhemmat ainoasta lapsenlapsestaan, kuulemma. Käymään olisi anopin kertoman mukaan hauskempi tulla, jos minä en olisi kotona.

Että sellaista. Hetkittäin mietin, toiminko oikein kieltäessäni tytön viikonloppuvierailun vähän reilu kuukauden ikäisenä sen aiheuttaessa välirikon isovanhempiin, mutta sydämessäni tiedän sen olleen ainoa mahdollinen ja oikea ratkaisu. On kuitenkin hirveän sääli, että asiat ovat nyt tällä tolalla, voin vain toivoa appivanhempien ymmärtävän joskus minun kantani.

"Penni"
Haa, löysin kuin löysinkin tämän ketjuni :) Pitkään meni että muistin otsikon, jolla hakea... Laittelen pientä päivitystä tämänhetkiseen tilanteeseen.

Mies on löytänyt itsestään sen Miehen, jota kovasti olin jo kaivannut, eli tätä nykyä seisoo minun rinnallani ja on ensisijaisesti minun mieheni ja tyttärensä isä ja sitten vasta vanhempiensa poika. Jumalattoman hieno juttu :heart: Appivanhempiin välit ovat nykyisellään valitettavan viileät :( Anoppi on ottanut kunnolla etäisyyttä ja haluaa ymmärtää asiat väärin, appiukko seisoo vaimonsa tukena. Miehellä on ollut raskasta vanhempiensa vetäydyttyä ja nämä ovat yrittäneet vetää poikaansa puolelleen, minua vastaan. Minähän olen vierottanut isovanhemmat ainoasta lapsenlapsestaan, kuulemma. Käymään olisi anopin kertoman mukaan hauskempi tulla, jos minä en olisi kotona.

Että sellaista. Hetkittäin mietin, toiminko oikein kieltäessäni tytön viikonloppuvierailun vähän reilu kuukauden ikäisenä sen aiheuttaessa välirikon isovanhempiin, mutta sydämessäni tiedän sen olleen ainoa mahdollinen ja oikea ratkaisu. On kuitenkin hirveän sääli, että asiat ovat nyt tällä tolalla, voin vain toivoa appivanhempien ymmärtävän joskus minun kantani.

*aplodeeraa kovalla kädellä* Onnittelut! Pieni välimatkan otto tekee varmaan ihan hyvää, puhdistaa ilmaa. Tsemppiä!

Ap.
[QUOTE="Penni";26015586]*aplodeeraa kovalla kädellä* Onnittelut! Pieni välimatkan otto tekee varmaan ihan hyvää, puhdistaa ilmaa. Tsemppiä![/QUOTE]

Näin on, kiitos :) Pilvessä on tosiaankin hopeareunus, vähän vässykästä äidin pojasta kasvoi mies :D

Hieno homma.
Nyt vaan jatkossakin toimitte kuten olette ajatelleetkin, teidän koti teidän säännöt.
Teidän muksu ja siinäkin teidän ja vain teidän ehdoilla mennään.

Mies myös voisi saoa vanhemmilleen, että sinun mollaaminen on loputtava, muuten ei tarvitse sitä yhteyttä pitää senkään vertaa, ja myös seistä sanojensa takana.

"vieras"
Mä olen niin ONNELLINEN teidän puolesta!!!
Tietty ikävä toi välirikko mutta jos isovanhemmat eivät ymmärrä,että teidän alpsi ja elämä, niin sitten ei oikein muuta vaihtoehtoa ole. Tulevaisuuden varalle kannattaa kuitenkin muistaa, että älä rupea myöntymään periaatteistasi (tai toimi sydämmensi ääntä vastaan) vaan sen takia, että saisit välit isovanhempiin kuntoon. Kokemuksesta tiedän, että kun pahalle antaa pikkusormen niin se vie koko käden... Sille/niille ei riitä mikään muu kuin se, minkä ovat ite alunperin halunneet.

Kovasti onnea ja tsemppiä!! Olen iloinen koko teidän perheen puolesta!

Hienoa! Mentaaliporukkaa sun appivanhemmat. Pitäkää pintanne yhtenä rintamana. Olet muuten todella kypsä ikäiseksesi :)

Mä imetän vielä tuota meidän pienintä, ikää on 1v 1kk eikä puhettakaan mistään yökylistä. Katotaan, jos toukokuussa olis tilanne se, että raaskisin lähteä siskon synttäreille ja iskä hoitais 24h :)

gddgij
Jos ne olis terveitä ihmisiä ne yrittäis helpottaa pienen lapsen vanhempien elämää kaikin tavoin. Mutta he vain ovat vaatimassa ja vaikeuttamassa sitä = pimeitä. Hyvä, että asiat meni parhain päin.

aah
ihania uutisia. Onhan se tavallaan ymmärrettävääkin että kun olette noin nuoria, niin isovanhemmilla on valtava työ tehtävänä, että oppivat antamaan oman valta-asemansa teille. Mutta pakkohan se on tehdä. Muuten isovanhemmat olisivat huseeraamassa koko ajan, ja aiheuttaisivat ongelmia ja pahaa mieltä täysillä.

Ehkä lapsia joskus riittävän suurina voi sitten päästää hoitoonkin, ehkä. Mutta vasta joskus kymmenkunta vuotisina, luulen minä. Siihen asti saavat isovanhemmat käydä visiteeraamassa valvotusti, jos sittenkään. Ja huonosta käytöksestä välittömästi jäähylle.

Tosiaan miehen on hyvä myös oppia tuota, ettei anna puhua sinusta rumasti tai vähätellen. Vanhempansa varmasti yrittävät lyödä kiilaa milloin mihinkin koloon, ja heitä helpottaa valtavasti, jos pääsevät sivuuttamaan poikansa inhottavan aikuistumisen sillä, että pidetään poikaa viattomana asiaan ja miniää syyllisenä kaikkeen. Jos poika suvaitsee mitään pahaa puhetta tai ruikutusta, niin se vain yltyy.

Keittiönoita
Isovanhemmilla ei ole mitään oikeútta lapsenlapsiinsa kuten ei lapsilla isovanhempiinsakaan.

*muoks* Ja tämä siis ei ole mun mielipiteeni vaan ihan lakiin perustuva asia. Ei oikeuksia puolin eikä toisin.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
-
[QUOTE="Aapee";25723430]No niin, juuri lähtivät. Aika lyhyeksi jäi kyläily ja hyvä niin, nyt keittää ja isosti. Ottivat pian saavuttuaan viikonlopun puheeksi, heillä oli ajatuksena jo tämä tuleva viikonloppu tai sitä seuraava. Mies mutisi pientä vastalausetta ja äitinsä lyttäsi poikansa heti pelkästään puhumalla voimakkaasti päälle. Multa tultiin kädet ojossa hakemaan vauvaa syliin ja kohdistettiin muhun hyvinkin vaativia äänenpainoja ja tiukattiin viikonlopusta. Kieltäydyin ja sain aikamoisen ryöpyn osakseni. Anoppi mesosi, että mun tarkoituksenani on ilmeisesti estää heidän osallistumisensa lapsen elämään (wtf?!) ja appiukko virnuili vittumaisesti taustalla, että mitäs minä sanoin, arvasinhan minä. Poikansa oli vaiti ja tuijotteli sukkiaan. Mä nielin itkua ja koetin pysyä rauhallisena, kun mun kodissani joku pitelee mun vauvaani sylissään ja samalla vittuilee mulle. Anoppi meuhkasi, ettei varmasti tule tarjoamaan "lastenhoitoapua" enää saatuaan näin "kylmää kyytiä" ja joutuu nyt sitten perumaan ystävänsä viikonloppuvierailun, tämä oli tulossa "mummin tyttöä" katsomaan mutta joutuu nyt hänkin sitten pettymään koska tytön äiti ei anna lasta mummille hoitoon.

Lähtivät karmit kaulassa jäätävän hiljaisuuden vallitessa, mä aloin itkeä ja ihan vapisin vihasta tuossa :,(

Että sellainen sessio.[/QUOTE]

Ihan järkyttävää! Isovanhemmat on ihan pimeitä :O Otan osaa. Raivostuttaa myöskin miehesi käytös. Hänen pitäisi todellakin ryhdistäytyä. Itse en todellakaan uskaltaisi antaa lasta tuollaisille hulluille edes kauppareissun ajaksi. Varmaan sillä aikaa juottaisivat pullosta ja ties vaikka kaappaisivat koko vauvan. En kutsuisi kylään ennenkuin on järki tullut päähän, mikä vaikuttaa aika epätodennäköiseltä. Voimia kovasti. Suosittelen lukemaan Tuija Lehtisen kirjan Miss seinäruusu. Kertoo ko aiheesta.

Keittiönoita
Ihan järkyttävää! Isovanhemmat on ihan pimeitä :O Otan osaa. Raivostuttaa myöskin miehesi käytös. Hänen pitäisi todellakin ryhdistäytyä. Itse en todellakaan uskaltaisi antaa lasta tuollaisille hulluille edes kauppareissun ajaksi. Varmaan sillä aikaa juottaisivat pullosta ja ties vaikka kaappaisivat koko vauvan. En kutsuisi kylään ennenkuin on järki tullut päähän, mikä vaikuttaa aika epätodennäköiseltä. Voimia kovasti. Suosittelen lukemaan Tuija Lehtisen kirjan Miss seinäruusu. Kertoo ko aiheesta.
Peesi. Kannattais varmaan heivata se sikakin ulkoruokintaan. Varmasti ap pärjää lapsen kanssa ilman moista kuvatusta ja sen sukua.

-
Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;26016402:
Peesi. Kannattais varmaan heivata se sikakin ulkoruokintaan. Varmasti ap pärjää lapsen kanssa ilman moista kuvatusta ja sen sukua.
ap olikin jo kirjoittanut että mies on ryhdistäytynyt, hienoa! :) Toivottavasti saatte jatkossakin pidettyä yhteisen linjan ja toivon että tilanne rauhoittuu ajan myötä. Aika oudot kaveritkin on anopilla jos ei kukaan muu sille ihmettele noita mielipiteitä ja kerro että asiat ovat niin kuin vanhemmat näkevät parhaaksi eikä noin pienen vauvan paikka ole muualla kuin vanhempien luona.

aah
ap olikin jo kirjoittanut että mies on ryhdistäytynyt, hienoa! :) Toivottavasti saatte jatkossakin pidettyä yhteisen linjan ja toivon että tilanne rauhoittuu ajan myötä. Aika oudot kaveritkin on anopilla jos ei kukaan muu sille ihmettele noita mielipiteitä ja kerro että asiat ovat niin kuin vanhemmat näkevät parhaaksi eikä noin pienen vauvan paikka ole muualla kuin vanhempien luona.
Narsisti tuskin pitää pitkään kaveripiirissä ihmistä, joka menisi silittämään vastakarvaan.

Yhteistyössä