Isovanhempien vaatimuksista vauvan suhteen

• Viestiketjun aloittaja Voi yhyren kerran
  • Ensimmäinen viesti
Keittiönoita
Mä en oikeasti ymmärrä, mikä vimma isovanhemmilla on vaatia tuon ikäistä lasta hoitoonsa. Onko oma vauvakuume jäänyt tyydyttämättä vai mistä on kyse? Mulla on jo aikuiset lapset, muttei vielä lapsenlapsia. Silti en osaa edes ajatella tulevaisuutta niin, että juuri mun pitäisi saada hoitaa vauvaa. Toki silloin, jos tarvitaan lastenhoitoapua esim lääkärissä käynnin tai muun järkevän syyn takia, mutta ei ihan huvin vuoksi. Mä uskon, että isovanhempien ja lapsenlapsen välille voi kehittyä erittäin hyvä ja läheinen suhde, vaikka tavatessa olisi myös lapsen vanhemmat paikalla. Itse ajattelin kysellä mahdollisia lapsenlapsia yökylään ilman vanhempiaan vasta sitten, kun alkavat lähestyä eskari-ikää.

.,.
Mun anoppi oli esikoisestamme ihan innoissaan. Alkuaika, kun oli kesä ja lomat, hän vallan hoiti vauvaa, toi mulle vaan imetettäväksi.
Ja harmitteli, kun ei voi ottaa yksi hoitoon, juuri imetyksen vuoksi. Siis harmitteli, ihan aidosti harmissaan, ei kiukutellut saati painostanut antamaan pullosta!
Ja tosi hyvän ja läheisen suhteen he ,hän ja appi lapseen loivat. Ihan on siis kökköpuhetta tuollainen, että äiti imetyksellään omisi lapsen, ja muut jäävät paitsioon. Se kun vaan kuuluu äidille, niinkuin raskauskin...:) Vitsit, ihan tuli ikävä omaa anoppi-vainaata, lapsieni ihanaa mummoa :(

ingles
vanha viestiketju jo, mutta tuli mieleeni tässä lukiessa, että kannattaa muistaa tuo ehdottomuus siitä ettei vauvaa/lasta anneta isovanhemmille kuin silloin kun se itselle sopii. Hyvä ja myös se, että isovanhempien ei todellakaan ole mikään velvollisuus ottaa lasta hoitoon aina kun se vanhemmille sopii... niitä vanhempia on PALJON joiden mielestä isovanhemmat ovat ilmaisia aina valmiita lapsiparkkeja joilla ei ole mitään omaa elämää, heidäthän on tehty lapsiperheen piioiksi

Yhteistyössä