Tähän pinoon kaikki, joilla ei ole arkkupöytää, vallilan verhoja, kynttiläkruuna, vaaleen haaleita ryijymattoja ja....

• Viestiketjun aloittaja voi vee
  • Ensimmäinen viesti
Eli kodin sisustustyylistäkö voi sitten tehdä suoran analyysin ihmisen persoonasta / persoonallisuudesta.
Päteekö siis vaikkapa sohvakalustoihin vastaavat määritelämät kuin pukeutumiseen. Jos on tietyn tyylinen sohva on eittämättä sitten Maskusohvamamma, kuten voi olla vaikkapa tuulipukumamma. ( anteeksi yksipuolinen sukupuolimääritttelyni)

Tylsä, tavis, muka makee ryijymattomutsi??

Mitä kertoo sitten sellainen koti, jossa ei ole mitään yhtenäistä tyyliä. Vähän sitä sun tätä, uutta, vanhaa, lainattua ja sitä sinistäkin. ( ja punaista ja beigeä ja kamalaa?? kuultomaalattua )tyylirikkoa suorastaan.
Millainen ihminen asuu siellä?

shabby
[QUOTE="vieras";25029495]Miten voi sanoa ettei pidä "Vallilan verhoista", kun valmistajalta löytyy verhokankaita ihan joka sisustustyyliin ja makuun?
Viimeksi tänään kävin verhokankaita katsomassa, ja jokaiselle olisi kyllä löytynyt jotain.
Mikä on tämä maaginen ällöttävä "vallilan verho" ??[/QUOTE]

muhun ei iske vallilan verhot sen takia koska ne on hieman, kröhöm, turhan hinnakkaat. koska yleensä se verhokuosi johon ihastun vallilan verhoissa on juuri niitä tyyliin 59-79 euroa/verho... en koskaan maksais verhoista sitä hintaa koska vaihdan niitä usein.

"siis"
Meillä on kyllä ryijymatto harmaa ja musta kynttiläkruunu. Mutta muuten koti ei edusta tuollaista. Mustavalkoharmaa on väritys. Nyt on kyllä paljon punaistakin kun joulu tulossa. Oon niin yksinkertainen että sisustuksenkin pitää olla. Ihailen kyllä niitä jotka osaa sisustaa että on sellaista runsautta. Vaikka sitten tekstejä tai ikkunanpokia seinillä. En edes osaisi sellaisia sommitella joten aika on ankeet seinät.

shabby
Eli kodin sisustustyylistäkö voi sitten tehdä suoran analyysin ihmisen persoonasta / persoonallisuudesta.
Päteekö siis vaikkapa sohvakalustoihin vastaavat määritelämät kuin pukeutumiseen. Jos on tietyn tyylinen sohva on eittämättä sitten Maskusohvamamma, kuten voi olla vaikkapa tuulipukumamma. ( anteeksi yksipuolinen sukupuolimääritttelyni)

Tylsä, tavis, muka makee ryijymattomutsi??

Mitä kertoo sitten sellainen koti, jossa ei ole mitään yhtenäistä tyyliä. Vähän sitä sun tätä, uutta, vanhaa, lainattua ja sitä sinistäkin. ( ja punaista ja beigeä ja kamalaa?? kuultomaalattua )tyylirikkoa suorastaan.
Millainen ihminen asuu siellä?
niin, tää on munkin mielestä todella mielenkiintoista miten ihmisten sisustuksesta voi päätellä persoonallisuutta? :D

mulla on räiskyvä ja runsas persoona, olen puhelias ja nauran paljon, kovaääniseksikin sanottu. ihminen jonka seurassa toiset viihtyvät (näin olen kuullut itsestäni sanottavan). mulla on tulenpunainen liehuva tukka ja vahvat mielipiteet joiden kanssa tunnen monesti olevani yksin koska ne poikkeavat aika radikaalisti valtamössöstä.

mutta silti se mun kotini ei ole maalitehtaan räjähdyksen jäljiltä. ja miksi pitäis? mulla on ihan kiitettävästi kestämistä omassa itsessäni, mä haen mun kodilta seesteisyyttä, rauhaa ja hyvää oloa. ja mä saan sen hillityillä vaaleilla väreillä. runsautta tulee sit niistä tyynyistä, pitseistä ja ruusuista ja kaikesta seinille nostetusta rojusta, ja se riittää mulle.

shabby
[QUOTE="vieras";25029495]Miten voi sanoa ettei pidä "Vallilan verhoista", kun valmistajalta löytyy verhokankaita ihan joka sisustustyyliin ja makuun?
Viimeksi tänään kävin verhokankaita katsomassa, ja jokaiselle olisi kyllä löytynyt jotain.

itse asiassa just plarasin läpi netistä suuren määrän vallilan verhoja ja kankaita ja täytyy kyllä sanoa että vaikka joihinki ihastuinkin niin ne ei sopis mun sisustukseen yhtään, ne seisois huutomerkkinä niinku eiffel-torni pariisissa (eikä mitenkään yhtä viehättävällä tavalla) ja sotkis koko kokonaisuuden totaalisesti.

"vieras"
itse asiassa just plarasin läpi netistä suuren määrän vallilan verhoja ja kankaita ja täytyy kyllä sanoa että vaikka joihinki ihastuinkin niin ne ei sopis mun sisustukseen yhtään, ne seisois huutomerkkinä niinku eiffel-torni pariisissa (eikä mitenkään yhtä viehättävällä tavalla) ja sotkis koko kokonaisuuden totaalisesti.
nyt mua alkoi vielä enemmän kiinnostamaan sun sisustus. Laita kuvaa? :) Kangaskaupassa oli paljonkin yksiväristä,klassista ja maanläheistä vallilaa, enkä osaa kuvitella sisustusta josta niinkin yksinkertainen verho hyppii silmille.

shabby
[QUOTE="vieras";25029681]nyt mua alkoi vielä enemmän kiinnostamaan sun sisustus. Laita kuvaa? :) Kangaskaupassa oli paljonkin yksiväristä,klassista ja maanläheistä vallilaa, enkä osaa kuvitella sisustusta josta niinkin yksinkertainen verho hyppii silmille.[/QUOTE]

ei mulla ole kuvia mun sisustuksesta kun en oo koskaan aatellu niitä tarviivani :D

siis, vallilalla on oikeen upeita kuoseja mutta monesti ne kuviot on liian isoja tai se pohjaväri on liian pliisu tai voimakas. mulla kun on paljon tyynyissä, tauluissa ja muissa tekstiileissä kuvioita (ruusuja, raitoja, ruutuja, paljon pitsiä ja röyhelöitä myös) niin haen mahdollisimman yksinkertasia verhoja (niissä ei mielellään saa siis olla mitään kuviota tai kuvion pitää olla hillitty) tai täysin yksivärisiä. muttasiis en maksa kyllä verhoista 50 euroa kappale (kun tartten niitä neljä pelkästään olkkariin) joten siksi ne vallilan verhot ei oikeen iske vaikka sieltä niitä yksivärisiä ja hillittyjä löytyykin :D

mulla ei siis ole mitään vallilan verhoja vastaan, se hinta vaan tökkii :)

"vieras"
Henkilökohtaisesti kaipaisin myös jonkinlaista vaihtelua kotien sisustukseen. Omalla tavallaan beige-valkoinen sisustus ryijymatoin, kynttiläkruunuin, Ikean kulmasohvin, jne. on ihan kiva ja enhän minä sitä rumaksi sanoisi ollenkaan... mutta omaan tyyliini jotenkin turhan... pliisu? Ja sitten kun noita tuon tyyppisiä koteja tuntuu olevan joka nurkka väärällään, niin tuntuu hieman kyllästyttävältä. Asuntomessuillakin oli kodit sisustettu paljolti juuri tuohon tyyliin, tässä kun noita messuilta ottamiani kuvia jälkikäteen tarkastelen...

Mulla on olohuoneessa kynttiläkruunu (itse asiassa toinen samanlainen on tulossa, olohuoneeseen sekin) mutta ne on olleet jo kauan, ennen kuin tuo kynttiläkruunujen käyttäminen tässä tietynlaisessa sisustuksessa teki läpimurtonsa ja nousi pinnalle. Ryijymatostakin narahdan, sellainen nimittäin löytyy meiltä makkarista... ja siihen olen kovin mieltynyt. Enempää ryijymattoja ei meille kuitenkaan ole tulossa, koska sellaiset on pienten lasten kanssa aika epäkäytännöllisiäkin.

Meillä on seinällä tauluja, joissa on maisemia tai ihmisiä tai eläimiä - noista tekstitauluista en pidä itsekään... Kynttilälyhtyjä meiltäkin löytyy, mutta nekin on olleet omilla paikoillaan taivas ties kuinka kauan, eikä ne ole ns. tämän hetken trendien tulos.

en tajua
[QUOTE="vieras";25029817]Henkilökohtaisesti kaipaisin myös jonkinlaista vaihtelua kotien sisustukseen. Omalla tavallaan beige-valkoinen sisustus ryijymatoin, kynttiläkruunuin, Ikean kulmasohvin, jne. on ihan kiva ja enhän minä sitä rumaksi sanoisi ollenkaan... mutta omaan tyyliini jotenkin turhan... pliisu? Ja sitten kun noita tuon tyyppisiä koteja tuntuu olevan joka nurkka väärällään, niin tuntuu hieman kyllästyttävältä. Asuntomessuillakin oli kodit sisustettu paljolti juuri tuohon tyyliin, tässä kun noita messuilta ottamiani kuvia jälkikäteen tarkastelen...

Mulla on olohuoneessa kynttiläkruunu (itse asiassa toinen samanlainen on tulossa, olohuoneeseen sekin) mutta ne on olleet jo kauan, ennen kuin tuo kynttiläkruunujen käyttäminen tässä tietynlaisessa sisustuksessa teki läpimurtonsa ja nousi pinnalle. Ryijymatostakin narahdan, sellainen nimittäin löytyy meiltä makkarista... ja siihen olen kovin mieltynyt. Enempää ryijymattoja ei meille kuitenkaan ole tulossa, koska sellaiset on pienten lasten kanssa aika epäkäytännöllisiäkin.

Meillä on seinällä tauluja, joissa on maisemia tai ihmisiä tai eläimiä - noista tekstitauluista en pidä itsekään... Kynttilälyhtyjä meiltäkin löytyy, mutta nekin on olleet omilla paikoillaan taivas ties kuinka kauan, eikä ne ole ns. tämän hetken trendien tulos.[/QUOTE]

niin, mistä sitä tietää kuinka kauan sillä naapurin martalla on se beige ryijymatto ollut lattialla, saati ikkunanpokat seinällä..

en tiedä onko mun ystäväpiirini sitten jotenkin tosi outoa, kun ei kenenkään kotona ole noita kaikkia mainitsemia juttuja, jokaiselta saattaa löytyä jotakin noista, mutta onko se nyt hirveen suuri synti?

ja minkä sille voi, että nämä muotivirrat sitten aina näkyy, esimerkiksi 80-luvulla oli varmaan kaikilla tuttavillani sellainen iso kirjahyllykokonaisuus olkkarissa, nahkasohvat, himmentävä kattovalo/tuuletin kattovalo, pirttipöytä keittiössä, jalkakylpy´vessassa yms. yms.
nää asiat nyt vaan sattuu olemaan sellasia, että jokainen tekee niin kun tykkää, mikäli omasta mielestä tuo "rivieramaison" tyyli on pliisu ja kamala ja mitävielä, niin kukaan ei tietenkään koskaan estä laittamaan sinne omaan kotiin vaikka neonvihreitä seiniä ja oransseja sohvia, eikös siinä kodissa kuitenkin ole aina ajatuksena se, että siellä itse viihtyy, eikä se, että vieraat viihtyy?

katatsu
Samaa mieltä aloittajan kanssa! Kaikki sisustusblogit mitä luen on niin samanlaisia. Itse rakastan mummolatyyliä ja just eilen Rööperiä kahtoessani totesin, että ihanan kasarimainen oli se yhden pariskunnan kämppä. Meidän huushollissa on väriä; toki yritän pitää sävyt samoina, mutta en ikinä viihtyisi missään musta-valkoisessa kämpässä. Eikä valkoinen kyllä meidän taloudelle ole se paras väri...

"jepjep"
Samaa mieltä aloittajan kanssa! Kaikki sisustusblogit mitä luen on niin samanlaisia. Itse rakastan mummolatyyliä ja just eilen Rööperiä kahtoessani totesin, että ihanan kasarimainen oli se yhden pariskunnan kämppä. Meidän huushollissa on väriä; toki yritän pitää sävyt samoina, mutta en ikinä viihtyisi missään musta-valkoisessa kämpässä. Eikä valkoinen kyllä meidän taloudelle ole se paras väri...
no eikös se ole hyvä, että olet sitten sisutanut mieleiseksi asuntonne? et voi kuitenkaan pakottaa sitä naapuriasi sinun mieltymystesi mukaan sisustaa. '
itse tykkään modernista sisustuksesta, selkeät värit ja linjat, ei turhaa krääsää missään.

Punottuja koreja, kynttilälyhtyjä ja turkoosi ryijymatto löytyy.. Kynttiläkruunun ripustan keittiöön joulun ajaksi. Vallilaa, arkkupöytää, vaaleita sohvia ym. ei meiltä löydy. Tulen siis puoliksi tähän pinoon. ;)

Jos joku olisi tullut ennen lasten syntymää sanomaan, että jonain päivänä kotoasi löytyy jotain "romanttista", niin olisin nauranut päin näköä.. Ehkä nämä pikkuneidit ovat kaivaneet äidistään myös esiin jotain romanttista prinsessaisuutta - tai muuten vain kasvaminen/ikä.

Jos jostain esineestä aidosti tykkää ja se miellyttää silmää, niin miksi ihmeessä sellainen pitäisi jättää hankkimatta kun muillakin voi olla samanlaisia. :O Eihän kukaan osta mitään muotivaatteitakaan kaupasta, koska muuthan voivat luulla sinua täysin persoonattomaksi ihmiseksi joka takuulla hukkuu massaan.. Tottakai sisustuksessakin on olemassa tiettyjä muoti-ilmiöitä, joita "kaikki" haluavat noudattaa.

katatsu
[QUOTE="jepjep";25030558]no eikös se ole hyvä, että olet sitten sisutanut mieleiseksi asuntonne? et voi kuitenkaan pakottaa sitä naapuriasi sinun mieltymystesi mukaan sisustaa. '
itse tykkään modernista sisustuksesta, selkeät värit ja linjat, ei turhaa krääsää missään.[/QUOTE]

En tietenkään enkä ole niin missään sanonutkaan ettei kukaan saa sisustaa tiettyyn tyyliin. Totesin vain, että nykyään sisustusblogeissa on aina sitä samaa.

No siis Vallilan verho -ällötys on selvästi jonkun sellaisen käsialaa, jolla ei ole ollut varaa ostaa sellaisia ja on ollut kateellinen kavereiden verhohankinnoista. Siihen kohtaan on ihan kiva kehittää tuo inhotus-kortti.

Se on sama asia kuin Marimekko, joka tietysti on vain ja ainoastaan unikkokuosi tai korkeintaan sen kaverina tasaraita. Yllättävästi firmalta löytyy eri suunnittelijoilta erilaista tavaraa esim mulla on ollut musta yksinkertainen neule.

Mutta miksi palstalla on kuitenkin ok jos vaatteet ovat Lindeksiltä tai Henkkamaukalta - persoonallisuus samalla mitalla hyvin kaukana, koska kaikki ostavat sieltä rytkyjä...

[QUOTE="Tuttifrutti";25030452]listasta puuttui beige seinä! sekin in _ihan kaikilla_[/QUOTE]

Perhana!
Mihis hemmettiin minä nyt sellaisen maalaan?

*menee etsimään beigeksi maalattavaa seinää, jotta pääsee korkealle arvostamaansa palsta-asunto-inhokkien-omistajat kategoriaan*

[QUOTE="vieras";25029817]Henkilökohtaisesti kaipaisin myös jonkinlaista vaihtelua kotien sisustukseen. Omalla tavallaan beige-valkoinen sisustus ryijymatoin, kynttiläkruunuin, Ikean kulmasohvin, jne. on ihan kiva ja enhän minä sitä rumaksi sanoisi ollenkaan... mutta omaan tyyliini jotenkin turhan... pliisu? Ja sitten kun noita tuon tyyppisiä koteja tuntuu olevan joka nurkka väärällään, niin tuntuu hieman kyllästyttävältä. Asuntomessuillakin oli kodit sisustettu paljolti juuri tuohon tyyliin, tässä kun noita messuilta ottamiani kuvia jälkikäteen tarkastelen...

Meillä on seinällä tauluja, joissa on maisemia tai ihmisiä tai eläimiä - noista tekstitauluista en pidä itsekään... Kynttilälyhtyjä meiltäkin löytyy, mutta nekin on olleet omilla paikoillaan taivas ties kuinka kauan, eikä ne ole ns. tämän hetken trendien tulos.[/QUOTE]

Melkoisia yleistyksiä sun teksti. :) Ensinnäkin mitä sitten, vaikka muiden kodit ois SUN mielestä pliisuja. Eihän ne sun koteja ole, vaan heidän. Miks ne pitäs sisustaa eri tavalla vain, jotta sä saisit vaihtelua?

Toisekseen miten nuo on sun mielestä epäkäytännöllisiä pienten lasten kanssa? ...ettei menis samaan luokkaan kuin "ei ikinä valkoista lapsiperheeseen"....

"mä"
Melkein jo ilmoittautuduin, mutta muistin, että meillä on ulkosaunalla lyhtyjä ja löjylamppuja koska sinne ei tuu sähköä ja näin pimeällä siellä ei näkin mitään muuten, saanko sen anteeksi. Äh ja voi vitsi, lastenhuoneen lelukaapissa on niitä pirun rottinkikoreja, kun joskus sain halvalla ja ne oli just sopivankokosia sinne lelukaapin hyllylle. Mut siinä kaapissa on ovet ja e korit ei näy jollei avaa ovia, joten saanko senkin anteeks :D
Muuta ei pitäis olla...

[QUOTE="Tuttifrutti";25030452]listasta puuttui beige seinä! sekin in _ihan kaikilla_[/QUOTE]

Ei voi olla, kun mun tuttavapiirissäkään ei ole beigeä seinää yhdessäkään huushollissa! Sen sijaan ruskeaa, harmaata, punaista, oranssia jne. kyllä löytyy. Mutta ei _yhtään_ beigeä.

"Ellamaaria"
Täällä tavismamma joka omaa jokaikisen edellämainituista ja haalii lisää, on olemansa niin muka persoonallinen sisustuksessaan, ottaa vinkit naapurustosta, kehystää ikkunanpokia ja sahaa heinäseipäitä, haaveilee rikkinäisistä lipastoista ja vanhan ajan tyylistä.

Aika kamalan ihanaa, kun kaikilla on samanlaista, on helppo tuntea olonsa kodikkaaksi muuallakin ;) Ja ekologista käyttää vanhaa roinaa modernin sijaan; ommella paljon kotiin, vaikkakin jäljitellä, ja olla tusinatavaraa.

Yhteistyössä