mun sisustustyyli on shabby chic, ollu jo ennenku koko tyyli tuli julkisuuteen trendikkäänä. olen siis yli 20 vuotta sisustanu samalla tavalla ja voin taatusti sanoa että ihan oman persoonani tavalla sisustan, en naapurin erkin ja irman. tyyliini kuuluu upottavat isot sohvat ja nojatuolit isoilla tyynyillä, romanttisia pitsejä ja ruusukuvioita sekä ruutua ja raitaa sävy sävyyn, ne kirotut kynttilälyhdyt ja kynttiläkruunukattolamput sekä muhkeat ryijymatot. aiemmin oli vaikeeta löytää omanlaisia sisustustavaroita ja sohvakin on mulla custom made kun ei mistään löytyny oikeaa ja jenkkilästä tai brittilästä ois ollu liian kallista roudata.
tätä omaa tyyliäni täydennän myös ns. maalaisromanttisilla elementeillä eli vanhoilla huonekaluilla (joita ei todellakaan uudelleen maalata, paitsi keittiön 1920-luvulta kotoisin oleva ruokapöytä jonka hioin ja maalasin murretun valkoisen sävyllä, oli aiemmin tummanruskea) ja niillä julmetun ikkunanpokilla (joissa mulla kiinni vaihtuva näyttely lapsen piirroksia), keittiössä on esillä myös ihan kattava kokoelma vanhoja astioita (lautasia, kuppeja, kupittaan saven teepannuja) sekä keittokirjoja, mukaanlukien niitä pirun enkunkielisellä tekstillä varustettuja purkkeja ja purnukoita joissa säilytän leivontavälineitä, teetä, kahvia, sokeria yms. tarpeellista (eivät siis seiso tyhjän panttina kuhan vaan) koska kaappitilaa on todella rajallisesti (onneksi olen tajunnut nostaa tavarat ns. seinille). keittiön ruokapöydän ympärillä olevat tuolit on IKEAn, siitä syystä etten löytäny neljää oikeanlaista ja nuo saa (onneksi) omaan sisustusmakuun sopivilla hupuilla piiloon.
mulla saattaa tekstiilimaku vaihdella paljonkin ja esim. keittiöön ajattelin aiemmin poltetun oranssin värisiä pellavaverhoja joissa ois ollu isoja kukkien äärivivoja valkosella. mutta mistään en löytäny enkä jaksanu alkaa itse vääntään niitä. vallilan verhot ei muhun iske, mutta tosiaan, melkein kaikki muut sitten löytyy (paitsi se IKEAn sohva, sitä vajetta paikkaa ne IKEAn ruokapöydän tuolit sekä IKEAn tv-taso joka lentää mäkeen heti kun löydän sopivan vanhan kirpparilta/osto-myyntiliikkeestä) niitä kynttilälyhtyjä myöden (joita on parvekkeella varmaan se 25 kpl ja sisälläkin muutamia...
mutta ei mulla silti ahdista toisten moniväriset kodit.