Tähän pinoon kaikki, joilla ei ole arkkupöytää, vallilan verhoja, kynttiläkruuna, vaaleen haaleita ryijymattoja ja....

  • Viestiketjun aloittaja voi vee
  • Ensimmäinen viesti
voi vee
...typeriä ranskan- tai englanninkielisiä tekstejä ihme pikku purnukoissa, seinälle ripustettuina jotain vanhoja ikkunanpokia, jotka uudelleen maalattu, pajukoreja, ikean kulmasohvaa, kynttilälyhtyjä...
'
Onko enää olemassa ihmisiä joiden koti ei näytä täsmälleen samalta kuin naapurin koti? Onko olemassa värikkäitä koteja, joiden lattioilla on muutakin kuin iänikuisia beigejä ryijymattoja ja seinillä muutakin kuin niitä merkillisiä tekstitauluja? Tuttavapiirinii lukeutuu useita perheitä, suurin osa pienituloisia tai keskiluokkaisia, ja heillä kaikilla on tämä sama tyyli. Jokatoisella on niitä halvatun tekstitauluja, neljä on ripustanut ikkunanpokat seinälleen muka ah niin uusromanttisena ja trendikkäänä. Eikö ihmisillä ole enää omia aivoja? tuskinpa kaikki voivat ihan samanlaisesta pitää, tarttee ostaa kun naapurillakin on.

Ilmoittautukaa!!!
 
Pajukorien kohdalla narahdin. Kulmasohva on meillä Askosta, aika läheltä meni sekin.

Mutta edelleen haluan tietää, mitä se persoonallisuus on. Että jos tykkää valloilla olevasta sisustusmuodista, ei ole persoonallinen.
 
"shihtzu"
No eipä ole noista oikein mitään, tosin ikkunanpokat kyllätulee, kun ne saadaan kunnostettua, löysin ne nimittäin tuolta puuvajasta.
Yhdet Vallilan verhot kyl kans haluaisin, mut en sen vuoksi, et ovat Vallilaa, vaan siksi, että ihastuin siihen kuvioon. Lähes kaikki mun verhot on tätini tekemiä.
Ryijymatoista en pidä, vaan haluan lattioille räsymattoja ja tekstitauluja ei ole.
 
nojoo
Auts, meiltä löytyy yks Vallilan verho, mut se on kaapissa :) Muuten sopisin tuohon joukkoon. Meillä tosin ei oo juurikaan minkäänlaisia mattoja (nätit lattiat) eikä kauheesti mitään seinilläkään...
 
meillä
meillä on "perusväreiltään" musta-harmaa-valkoinen koti josta löytyy kyllä ryijymattoja (tosin väreinä harmaa ja luumu), ja kulmasohva muttei se ole ikeasta... kauden mukaan sisustuksesta löytyy myös värejä, mikä nyt sattuu milloinkin emäntää miellyttämään :)
 
Meil on noista vaan englanninkielisiä tekstejä seinällä =(
Olohuoneessa lukee Live well Laugh often Love always.

Muuten meidän koti ei näytä siltä, kun mikä nykyään on in. Meidän koti näyttää meidän kodilta ja on viihtyisä näin :)
 
[QUOTE="aapee";25026138]Nimenomaan ei ole persoonallista jos koti on ihan samasta muotista kuin naapurilla. Persoonallisen kodin tunnistaa kun sellaisen näkee.[/QUOTE]

Jos naapurisi persoonaan sopii nuo kaikki, hänen kotinsa ei ole persoonallinen koska samaa on "kaikilla"?
 
Ei meillä ole mitään noista. Valkoista on kyllä jonkun verran, vanhat puiset valkoiset vaatekaapit, sohvapöytä 1900 luvun alusta, valkoinen peilipiironki ja keittiössä valkoinen klaffipöytä. Lastenhuoneessa on vanha keittiökaappi (valkoine pohjaltaan, mutta on siinä sentäs kukkia). Lattioilla muorin vanhat räsymatot.

Tai. Lasketaanko Riihimäen lasin vanhat keittiötölkit (joissa kynttilä sisällä) kynttilälyhdyiksi?
 
"Xxxx"
Mulla ei oo! Mut uuteen olkkariin, josta aattelin koiravapaata vyöhykettä, mietin kyllä pitkänukkaista mattoa...
Mies haluaa erivärisiä koristetyynyjä.

Makuuhuoneeseen tulee kulta /sininen/petroli sävyjä.

Mut jotta ois jotain mitä kaikilla, pojan huoneeseen tulee semmoinen vaalean vihertävä seinä...

Niin ja huonekalut on ikeasta :)
Tyylisuuntamme ei ole maalaisromnattinen, vaan rouhea.
 
Pajukorien kohdalla narahdin. Kulmasohva on meillä Askosta, aika läheltä meni sekin.

Mutta edelleen haluan tietää, mitä se persoonallisuus on. Että jos tykkää valloilla olevasta sisustusmuodista, ei ole persoonallinen.
Ai saakeli, mäkin ostin keittiöön pari viikkoa sitten jonkinmoisen korin, ei kai se kuitenkaan pajua ole. Ja hittolainen, onhan mulla kirpulta ostettu lankakorikin.
 
Iik, mun koti on persoonaton ja tylsä koska täällä on kynttiläkruunu ja aion ostaa myös kynttilälyhtyjä!

Noh, eipä sillä niin väliä mitä muut mun kodista ajattelee tai vaikka olis jokatoisella naapurilla samanlainen. Pääasia, että itse viihtyy. :)
 
"poikia3"
Tähän voisi luetella sitten sen toisen tyylin, joka löytyy toiselta isolta ryhmältä, se alkaa ruskeilla sohvilla, tummilla (wenge) lattioilla, samanvärisillä pöydillä, hyllyillä ja tasoilla.

Mun silmäni ei voi sietää noita, maalaisromanttinen sisustus näyttää sen sijaan rauhalliselta. Semmoistakaan sisustusta meillä ei kyllä ole, jotain poimintoja aiheesta kyllä.

Mutta tärkeintä mun mielestä on muistaa, että jokainen sisustaa itselleen. Niin minäkin teen. Tärkeintä on että itse viihtyy kodissaan.

Meillä käytetään värejä tekstiileissä. Tosin yhdessä makkarissa on turkoosit ja keltaiset seinät tuomassa tilaan valoa. Mutta muutoin värit tulevat tyynyissä, verhoissa ja matoissa. Minusta helpointa niin ja myös tyylin vaihtaminen on helppoa. Talveksi tulee pian punaiset verhot ja matot vielä toistaiseksi löytyy turkoosia ja vaaleansinistä sekä vaalean vihreää.
 

Yhteistyössä