Olenko outo, kun loukkaannun jos kaupan myyjät jne. ei huomioi taaperoani/vauvaani?

• Viestiketjun aloittaja missä käytöstavat
  • Ensimmäinen viesti
no voe
Mä inhoon teidän "juttelevia" kakaroitanne, ja ymmärrän kyllä etteivät ne kiinnosta kassaakaan.
Ihan vain kohteliaisuudesta mä olen hymyillyt kärsivästi sille pennulle terveyskeskuksen aulassa, ja siitä saankin tunniksi riesan kun alkaa kantaa leluja mulle ja sönköttää jotain. Vanhempi katsoo vierestä ja vissiin kuvittelee että mä olen haltioissani. Seuraavan kerran ärähdän niin, että oppii teidänkin lapsenne pysymään loitolla, kun ei koskaan tiedä mikä mt-ongelma kenelläkin on. Tervettä varovaisuutta nääs, ettei vieraille ihmisille jutella.

Ja sitten ne omat lapset. Mulla pienempi sai hirveät itkuhepulit,aina kun joku tummatukkainen mies tuli kaupassakin puhumaan.
Ehkä ne myyjätkin on oppineet varomaan, kun siinä on kaikkien hermot koetuksella, kun lapsi vierastaa.

Kaikki ei tykkää lapsista, ainakaan vieraista sellaisista.
Minua ei ainakaan vähempää voisi kiinnostaa lässyttää vieraalle lapselle kaupassa tms.. Todella ärsyttävää, jos vanhemmat antaa lastensa tulla esimerkiksi tökkimään mua jossain kassajonossa. Ja siis, ei mua se lapsi ärsytä, vaan ajattelemattomat vanhemmat. Saakeli, kun ei saa olla rauhassa missään :mad:

ja vielä
Vauvan ja lapset saavat kyllä jo muutenkin PALJON huomiota joka puolella. Jos se ei jollekin riitä, niin johan on.

Mä sanoisin, että enemmän hymyjä ja huomiota niille yksinäisille vanhuksille, joiden kauppareissu on usein päivän ainoa kontakti muihin ihmisiin.

En oleta minkään kaupan kassan huomioivan vauvaani/lastani vaikka tämä kuinka ottaisi kontaktia. Kassalta nyt on vaan tarkoitus päästä mahdollisimman nopeasti läpi, tosin lähikaupan tutut kassat nyt usein jonkun sanan lapsille sanovatkin.

Mutta jso lapsen kanssa asioisin jossain liikkeessa missä saisin palvelua ihan ajan kanssa ja siinä keskustellessa myyjä ei mitenkään huomioisi lapsen jutteluyrityksiä niin siitä jäisi ikävä maku. Ihan samoin kuin muusta tuollaisesta töykeästä palvelusta. Ei siis tarvi ruveta vauvalle/lapselle lässyttämään mutta voi katsoa hetken ja hymyillä, ehkä sanoa sen "hei":n. Ihan sama juttu jos olisin asioimassa siellä vaikka äitini kanssa ja palvelemassa oleva myyjä käyttäytyisi kuin äitini olisi ilmaa.

• Tykkää
Reactions: Millenia
"tsubaki"
[QUOTE="vieras";24844359]Sanooko teillä päin tarjoilija jokaiselle pöydässä istuvalle erikseen heit?! :D..
yleinen tervehdys, se pätee tässä ja kassalla..

Vai kuinka moni kysyy, et sanoitko sä moi mulle vai mun lapselle!?[/QUOTE]

Kyllä meillä päin tarjoilija ainakin ottaa katsekontaktin jokaiseen asiakkaaseen tervehtiessään, vaikka vain kerran sanoisikin hei. Olen mä tosin näitä seiniä tervehtiviäkin tarjoilijoita nähnyt :)
Kassalla mä en odota mitään lepertelyä, mutta jos mun lapseni tervehtii, oletan siihen vastattavan. Ihan niinkuin mun omaankin tervehdykseen. Ravintolassa taas odotan että taaperoa huomioidaan tervehtimällä, kysymällä häneltä mitä hän haluaa syödä, ja ravintolasta riippuen esim. pöytäänohjauksessa toimitaan kuten muidenkin asiakkaiden kanssa, yleensä tarjoilijat kyllä tekevät ennemminkin ekstraa lapsiasiakkaiden vuoksi. Jossain hampurilaisravintolassa asia on tietysti eri, siellä sama kuin kaupan kassalla.

"tsubaki"
Alkuperäinen kirjoittaja ja vielä;24845953:
Vauvan ja lapset saavat kyllä jo muutenkin PALJON huomiota joka puolella. Jos se ei jollekin riitä, niin johan on.

Mä sanoisin, että enemmän hymyjä ja huomiota niille yksinäisille vanhuksille, joiden kauppareissu on usein päivän ainoa kontakti muihin ihmisiin.
Ja mun mielestä niitä hymyjä kyllä pitäisi riittää ihan joka asiakkaalle..välillä vaan tuntuu että niiden päivittäinen määrä on säänneltyä :)

• Tykkää
"sondersson"
Mun mielestä olisi kohteliasta myyjältä tervehtiä kaikkia asiakkaita, myös lapsia. En tarkoita ihan pikkuvauvoja kuitenkaan, mutta sellaista joka sen jo ymmärtää. Asiakaspalvelijan työhön kuuluu mun mielestä myös hymyily, edelleen kaikille asiakkaille.

Se että odottaa kaikken ihailevan vauvaansa/lapsiaan on taas ihan liikaa. Eihän sitä nyt odoteta että myyjä sanoisi "oletpa kaunis tänään" tai "onpa sinulla hieno takki", miksi sitten odottaisi lapsia kehuttavan?

"..."
[QUOTE="tsubaki";24846010]Ja mun mielestä niitä hymyjä kyllä pitäisi riittää ihan joka asiakkaalle..välillä vaan tuntuu että niiden päivittäinen määrä on säänneltyä :)[/QUOTE]

Eli jos joku 7-päinen perhe tulee kassalle, niin myyjän pitää pysäyttää toiminnot ja ottaa kaikkiin katsekontaktit ja hymyillä?

Se on kuitenkin liukuhihnatyötä jossa on tarkoitus olla tehokas ja mahdollisimman nopea.

Aino*
Minä en välitä vaikka omilleni ei kukaan kaupassa lässytäkkään, kun en minäkään sitä aina jaksa tehdä :D mutta yleensä tuo 9 kk ikäinen ruskeasilmäinen peikkopoika saa väkisinkin hymyn huulille, jopa lähikaupan vanhanpiian :D vaikka muuten onkin oikein hapannaama....

voi ei
Olet outo .
Jos myyjän pitäisi kommentoida sun lapsia ja niiden suloisuutta niin pitäisikö sitten tasapuolisuuden nimissä kommentoida ja kehua jokaisen asiakkaan olemusta, vaatteita , söpöyttä jne.
Tervehtiminen kuuluu kyllä asiaan vaikka siinäkin on puolensa.
Kaveri kertoi, on H&M:n kassalla ja oli katsomut pikkutaaperoa silmiin ja sanonut "hei" lapsi oli parahtanut itkuun :( eipä ainakaan mun kaveri enää moikkaile taaperoita .

"tsubaki"
[QUOTE="...";24846026]Eli jos joku 7-päinen perhe tulee kassalle, niin myyjän pitää pysäyttää toiminnot ja ottaa kaikkiin katsekontaktit ja hymyillä?

Se on kuitenkin liukuhihnatyötä jossa on tarkoitus olla tehokas ja mahdollisimman nopea.[/QUOTE]

Se on myös asiakaspalvelutyötä. Eikä tarvitse lopettaa kaikkia toimintoja, hyviltä myyjiltä tuo hymyileminen tuntuu sujuvan ihan siinä työn ohessa. Ja katsekontaktit ihan sen mukaan kuka suhun katsoo. Tehdäänköhän tästä nyt vähän vaikeampaa kuin se onkaan. Sellaista normikohteliaisuutta mä ainakin odotan enkä mitään ihmeellisyyksiä

• Tykkää
haahaa
[QUOTE="tsubaki";24846155]Se on myös asiakaspalvelutyötä. Eikä tarvitse lopettaa kaikkia toimintoja, hyviltä myyjiltä tuo hymyileminen tuntuu sujuvan ihan siinä työn ohessa. Ja katsekontaktit ihan sen mukaan kuka suhun katsoo. Tehdäänköhän tästä nyt vähän vaikeampaa kuin se onkaan. Sellaista normikohteliaisuutta mä ainakin odotan enkä mitään ihmeellisyyksiä[/QUOTE]

Vähän paljon kyllä säkin odotat nopeasta kassallakäynnistä. Ei missään tapauksessa seitsemään ihmiseen tarvitse ottaa katsekontaktia! :D

novoe
[QUOTE="tsubaki";24846010]Ja mun mielestä niitä hymyjä kyllä pitäisi riittää ihan joka asiakkaalle..välillä vaan tuntuu että niiden päivittäinen määrä on säänneltyä :)[/QUOTE]

Musta kyllä tuntuu, että kai siltä myyjältä useimmiten ne hymyt irtoaa.
Vai alkaako niitä naurattaa kun kattovat mua, että mitä tuokin pipipää hymyillen kulkee ja tervehtii heitä..

"joo"
mun mielestä ap outo, sinun mielestä sinun lapsesi on tottakai maailman ihanin ja suloisin ja kaikkea siltä väliltä, mutta ei se tarkoita että kaikkien mielestä olisi. Ei kenenkään tarvitse minun kuolaavaa neitoa ihailla, ja oikeasti välillä vähän ärsyttää jos on kiire, enkä pääse ulos kaupasta, kun joka toinen vastaantulija haluaa ihailla meidän neitiä ja kysellä mitä kuuluu vauvalle ja ompas pieni kävelijä, kun neidon suustaa kuuluu tasan tarkkaan paapat. Luulisi kaupassa ihmisten olevan ostoksilla, ei ihailemassa vauvoja.

dfdf
[QUOTE="tsubaki";24846155]Se on myös asiakaspalvelutyötä. Eikä tarvitse lopettaa kaikkia toimintoja, hyviltä myyjiltä tuo hymyileminen tuntuu sujuvan ihan siinä työn ohessa. Ja katsekontaktit ihan sen mukaan kuka suhun katsoo. Tehdäänköhän tästä nyt vähän vaikeampaa kuin se onkaan. Sellaista normikohteliaisuutta mä ainakin odotan enkä mitään ihmeellisyyksiä[/QUOTE]

Nimenomaan asiakaspalvelutyötä, jossa on tarkoitus rahastaa asiakkailta ostokset tehokkaasti ja sujuvasti ilman turhia viivytyksiä. Ei kassan tehtäviin kuulu heikkoitsetuntoisten mammojen pilttien viihdyttäminen ja kehuminen.

"Vieras"
Minä en välitä vaikka omilleni ei kukaan kaupassa lässytäkkään, kun en minäkään sitä aina jaksa tehdä :D mutta yleensä tuo 9 kk ikäinen ruskeasilmäinen peikkopoika saa väkisinkin hymyn huulille, jopa lähikaupan vanhanpiian :D vaikka muuten onkin oikein hapannaama....
Vai vanhapiika, mikä se semmoinen on? Missä iässä on vanhapiika? Olenko minä, 35-v, ei ikinä naimisissa, mutta pitkästä suhteesta eronnut, vanhapiika?

"hymy ei maksa mitään"
Mua ihmetyttää suuresti tämä yleinen vihamielisyys toisten lapsia kohtaan. Ovatko lapsivihaajat kerääntyneet vauva-aiheiselle kaksplussalle, kun ainakin tuolla turuilla ja toreilla olen törmännyt pääasiassa sellaisiin ihmisiin, jotka ovat hymyilleet ja jopa (omg) jutelleet lapsilleni!

Kaupoissa, terveyskeskuksissa, virastoissa ym julkisissa paikoissa lapseni ovat keränneet paljon hymyjä. Ventovieraat ihmiset ovat alkaneet höpötellä lapsilleni iloisesti. Tämä on aiheuttanut osaltaan sen, että lapseni ovat sosiaalisia ja reippaita ja heillä on hyvä itsetunto. He huomaavat olevansa aikuisten silmissä "jotakin", olevansa olemassa. Ihminen, jota ei katsota, ei ole olemassa. Laittakaapa omalle kohdalle.

"tsubaki"
Vähän paljon kyllä säkin odotat nopeasta kassallakäynnistä. Ei missään tapauksessa seitsemään ihmiseen tarvitse ottaa katsekontaktia! :D
Sanoinko mä että tarvitsisi, en. Ne tuskin kaikki toljottaa juuri kassahenkilöä silloin kun tervehditään. Lisäksi hymy naamalle ja liukuva katse ihmisestä toiseen ei vie paria sekuntia enempää. Ja jos sen seitsemän hengen ruokaostokset on kaksi litraa maitoa ja suklaapatukka, niin mä ymmärrän, ettei siihen jää aikaa, mutta harvoin ne taitaa olla. Ja mun kohdalle osuneet kassahenkilöt on pääsääntöisesti ihan mukavia ja hyväksi mainokseksi kaupalleen.
En mä tosiaan odota mitään paljoa, miten sä sitten normaalisti käyttäydyt ihmisiä kohtaan? Mä ainakin hymyilen ja tervehdin kohtaamani ihmiset. Ja tässä on turha ruveta kyselemään että "kaikki kadulla vastaan tulevatko", kun kyse on kuitenkin kaupan kassan ohi kulkevista ihmisistä, eikä kaikista kauppaan tulevista ihmisistä.
Tää alkaa luisumaan hiukan ot:ksi kun kyse alkaa olemaan ihan yleisestä käytöksestä, eikä mistään erityishuomiosta.

"niin"
[QUOTE="tsubaki";24846501]Sanoinko mä että tarvitsisi, en. Ne tuskin kaikki toljottaa juuri kassahenkilöä silloin kun tervehditään. Lisäksi hymy naamalle ja liukuva katse ihmisestä toiseen ei vie paria sekuntia enempää. Ja jos sen seitsemän hengen ruokaostokset on kaksi litraa maitoa ja suklaapatukka, niin mä ymmärrän, ettei siihen jää aikaa, mutta harvoin ne taitaa olla. Ja mun kohdalle osuneet kassahenkilöt on pääsääntöisesti ihan mukavia ja hyväksi mainokseksi kaupalleen.
En mä tosiaan odota mitään paljoa, miten sä sitten normaalisti käyttäydyt ihmisiä kohtaan? Mä ainakin hymyilen ja tervehdin kohtaamani ihmiset. Ja tässä on turha ruveta kyselemään että "kaikki kadulla vastaan tulevatko", kun kyse on kuitenkin kaupan kassan ohi kulkevista ihmisistä, eikä kaikista kauppaan tulevista ihmisistä.
Tää alkaa luisumaan hiukan ot:ksi kun kyse alkaa olemaan ihan yleisestä käytöksestä, eikä mistään erityishuomiosta.[/QUOTE]

Tässä oliki kyse siitä kun ap:n mielestä kassaneidin olisi pitänyt huomioida hänen vauvansa kun kerran huomio toisen asiakkaan taaperonkin. Onhan toi nyt ehkä vähän paljon vaadittu. Tuollaiset odotukset on vaan aika paljon..

maui
minä en pidä lapsista. itselläni on yksi ja tottakai maailman ihanin ja paras ja rakkain jne. mutta muita lapsia vihaan koko sydämestäni. ne ovat haisevia, rumia ja äänekkäitä. joten jos olisin kassalla töissä en varmasti edes katsoisi lapseesi päin.

Yhteistyössä