Olenko outo, kun loukkaannun jos kaupan myyjät jne. ei huomioi taaperoani/vauvaani?

  • Viestiketjun aloittaja missä käytöstavat
  • Ensimmäinen viesti
"mä"
[QUOTE="sondersson";24847453]Tietysti se on persiistä että asiakas ei osaa käyttäytyä, mutta se myyjä on kuitenkin TÖISSÄ. Ja töissä pitäisi osata käyttäytyä kohteliaasti.[/QUOTE]

Eikö se kassa sitä ihmelasta tyrkyttävää äippää moikannut?
 
"sondersson"
[QUOTE="...";24846026]Eli jos joku 7-päinen perhe tulee kassalle, niin myyjän pitää pysäyttää toiminnot ja ottaa kaikkiin katsekontaktit ja hymyillä?

Se on kuitenkin liukuhihnatyötä jossa on tarkoitus olla tehokas ja mahdollisimman nopea.[/QUOTE]

Aika vajaa saa olla jos ei pysty yhtäaikaa hymyilemään ja piippailemaan ostoksia. Ei siinä tarvii tuijottamaan ruveta, pikainen vilkaisu ja se siitä.

Tarviiko sun pysähtyä jotta pystyt vääntämään naamallesi jonku ilmeen :LOL:
 
"Hymy ei maksa mitään"
[QUOTE="...";24847428]Eli sinusta ihmisen pitää olla ylisosiaalinen (hymyillä kaikille jotka vastaan tulee), muuten vihaa ihmisiä?
Mitä jos esim. minulla on jotain muuta tekemistä ja ajateltavaa kuin vastaantulevat ihmiset? Tai joskus on ehkä vain huono päivä eikä kiinnosta hymyillä kaikille, onko se väärin?

Itse olen todella epäsosiaalinen, mutta en siltikään koe että vihaisin kaikkia...[/QUOTE]

Ei tarvitse hymyillä. On se oikeasti kumma, kun vaikka kuinka hyvin yrittää mielipiteensä kirjoittaa, aina löytyy joku, joka ei tajua.

Ihmettelen tässä nimenomaan sitä, kun suuri osa ihmisistä on sitä mieltä, että se lapsi ei _tarvitse_ sitä hymyä. Ja sitä, kun ollaan niin vihamielisiä lapsia kohtaan.

Jos sinä kävelisit ajatuksissasi jossakin ja havahtuisit siihen, kun joku lapsi sanoo sulle "hei". Alkaako v'tuttamaan? Jos ei, olet mielestäni normaalin ihmisen kirjoissa, riippumatta siitä vastaatko, hymyiletkö vai käveletkö vain mitäänsanomattomana ohi.

Moni oli sitä mieltä, että mikäli olisi kassalla töissä, ei varmasti huomioisi lasta. Eli ihan tahallaan ohittaisi lapsen. Se taas kertoo kyseisestä henkilöstä, että ei ole kaikki muumit laaksossa.
 
Irvistelijä
Ap, olet outo ja rasittavan itseriittoinen rasite. Kaikkien ei tarvitse ihailla vauvaasi, ei se ole sen kummempi kuin miljoonat muutkaan vauvat. Kaikki ihmiset eivät pidä lapsista, eikä lepertely ole mitenkään pakollista lasten/koirien/vanhojen vaippahousuisten mummojen kanssa. Minä aina irvistelen vieraille lapsille, jos kontaktia yrittävät. Kjäh kjäh!
 
"mä"
[QUOTE="sondersson";24847491]Aika vajaa saa olla jos ei pysty yhtäaikaa hymyilemään ja piippailemaan ostoksia. Ei siinä tarvii tuijottamaan ruveta, pikainen vilkaisu ja se siitä.

Tarviiko sun pysähtyä jotta pystyt vääntämään naamallesi jonku ilmeen :LOL:[/QUOTE]

Muista tuo hymy sitten kun itse teet kotonasi suursiivouksen tai muuten raadat 9 tuntia putkeen vaikkapa sen jälkeen kun oma lapsesi on valvottanut edellisen yön.
 
"sondersson"
[QUOTE="mä";24847484]Eikö se kassa sitä ihmelasta tyrkyttävää äippää moikannut?[/QUOTE]

kuka kassa ja mitä äippää? Ihan yleisesti sanon että myyjä on töissä, asiakas ei.
 
"sondersson"
[QUOTE="mä";24847502]Muista tuo hymy sitten kun itse teet kotonasi suursiivouksen tai muuten raadat 9 tuntia putkeen vaikkapa sen jälkeen kun oma lapsesi on valvottanut edellisen yön.[/QUOTE]

Onnistuu mainiosti, hymyily on helppoa eikä yhtään rankkaa :) Onnistuipa 10 vuoden univaikeuksien, kahden riehuvan ja kiljuvan pojan, vakavan masennuksen ja vittuilevan avomiehenkin kanssa.
 
"mä"
[QUOTE="sondersson";24847520]Onnistuu mainiosti, hymyily on helppoa eikä yhtään rankkaa :) Onnistuipa 10 vuoden univaikeuksien, kahden riehuvan ja kiljuvan pojan, vakavan masennuksen ja vittuilevan avomiehenkin kanssa.[/QUOTE]


Onneksi olkoon. Kaikki eivät ole yhtä jaksavia kuin sinä.
 
"..."
[QUOTE="sondersson";24847491]Aika vajaa saa olla jos ei pysty yhtäaikaa hymyilemään ja piippailemaan ostoksia. Ei siinä tarvii tuijottamaan ruveta, pikainen vilkaisu ja se siitä.

Tarviiko sun pysähtyä jotta pystyt vääntämään naamallesi jonku ilmeen :LOL:[/QUOTE]

Ainakin niin pitkäksi aikaa pitää katse pysähtyä taaperossa että äitikin huomaa että lapsi on huomattu. Mikään ohimenevä vilkaisu ei taida riittää. Siis ap:n kaltaiselle ihmiselle.

Itse olin joskus kaupassa harjoittelussa, ihan vain hyllyttämässä. Ja todellakin piti lopulta ihan pakottamalla vääntää suu hymyyn, niin veemäisiä ja rasittavia kyllä asiakkaat osaa olla. Ja ne rääkyvät kersat kanssa.
 
"sondersson"
[QUOTE="mä";24847546]Onneksi olkoon. Kaikki eivät ole yhtä jaksavia kuin sinä.[/QUOTE]

Mulla oli esim. viikon jakso jolloin en pystyny nousemaan sängystä ollenkaan, olin niin väsynyt. Kyllä mä silti pystyin pikaisen (teko)hymyn väläyttämään tarvittaesssa. Kun se on hei oikeesti aika helppoo...
 
"sondersson"
[QUOTE="...";24847557]Ainakin niin pitkäksi aikaa pitää katse pysähtyä taaperossa että äitikin huomaa että lapsi on huomattu. Mikään ohimenevä vilkaisu ei taida riittää. Siis ap:n kaltaiselle ihmiselle.

Itse olin joskus kaupassa harjoittelussa, ihan vain hyllyttämässä. Ja todellakin piti lopulta ihan pakottamalla vääntää suu hymyyn, niin veemäisiä ja rasittavia kyllä asiakkaat osaa olla. Ja ne rääkyvät kersat kanssa.[/QUOTE]

Tuo nyt on ihan aiheetonta vänkäämistä, tiedät sen varmaan itsekin.

Miksi kenenkään pitää tunkea asiakaspalvelutyöhön jos se ei sovi kyseiselle henkilölle, sitä en ymmärrä.
 
"..."
[QUOTE="sondersson";24847561]Mulla oli esim. viikon jakso jolloin en pystyny nousemaan sängystä ollenkaan, olin niin väsynyt. Kyllä mä silti pystyin pikaisen (teko)hymyn väläyttämään tarvittaesssa. Kun se on hei oikeesti aika helppoo...[/QUOTE]

No mutta kassatätinä sinun pitäisi pitää sitä tekohymyä 8 tuntia viitenä päivänä viikossa joka viikko ehkä loppu(työ)elämäsi.
 
"vieras"
Kaikissa töissä on vaatimuksensa. Asiakaspalvelijalta vaaditaan asiakaspalvelukykyä. Jos sitä ei ole, kannattaa harkita jotain muuta alaa. Oikeesti, kannattaako kärvistellä myyjän työssä päivästä toiseen, jos asiakkaat ärsyttää ja kohteliaisuus on liikaa vaadittu?
 
  • Tykkää
Reactions: Phoebsi
"..."
[QUOTE="sondersson";24847591]Tuo nyt on ihan aiheetonta vänkäämistä, tiedät sen varmaan itsekin.

Miksi kenenkään pitää tunkea asiakaspalvelutyöhön jos se ei sovi kyseiselle henkilölle, sitä en ymmärrä.[/QUOTE]

Sovitaan sitten että on vänkäämistä, ja iiiso hymy :) Mielipidekysymyshän tämä lopulta vain on.

No minusta sellainen neutraali henkilö on mukavempi kassatäti, liian aspa-henkiset ihmiset ovat omasta mielestäni epämiellyttäviä ja tyrkyttäviä.

Ap:n tapauksessahan ei kassatäti edes ollut töykeä, teki vain työtään aivan normaalisti. Niinkuin heidät on varmasti koulutettukin tekemään. Eli oletettavasti oikein hyvä ihminen tekemään asiakaspalvelutyötä.

Aika monet lapsia rakastavat ovat ehkä kouluttautuneet johonkin päiväkotityöhön tms, ei niitä välttämättä ole loputtomasti tarjolla kassatöihin?
 
"vieras"
Jokin aika sitten bussissa oli edemmällä penkillä yksi lapsi, se seisoskeli välillä penkillä ja hihkui takapenkkiläisille ja kikatteli ja nauroi. Oman äitinsä mielestä se lapsi oli varmaan hassunhauska.
Mua lähinnä inhotti se ruma paksu naama, liian lyhyeksi leikattu etutukka ja punakka naama. Oli siis ruma lapsi, oikeasti.

Mä en vastannut mitenkään niihin hihkumisiin, lähinnä mua otti se rumilus päähän.
 
"sondersson"
[QUOTE="...";24847595]No mutta kassatätinä sinun pitäisi pitää sitä tekohymyä 8 tuntia viitenä päivänä viikossa joka viikko ehkä loppu(työ)elämäsi.[/QUOTE]

miksi pitäisi koko ajan hymyillä? Ainoastaan asiakkaisiin katsoessa tarvitsee väläyttää nopea hymy. Ja jos ei niin simppeli juttu onnistu niin kantsii vaihtaa alaa. Silloin ei ole asiakaspalveluun soveltuva.

Ja kyllä minä peruskohteliaana ihmisenä myös hymyilen ihmisille loppuelämäni, oli olo mikä tahansa. Aattele, vaikkei se ees oo mun työtä :eek:
 
onpa herkkä hipiä
[QUOTE="Hymy ei maksa mitään";24847494]Ei tarvitse hymyillä. On se oikeasti kumma, kun vaikka kuinka hyvin yrittää mielipiteensä kirjoittaa, aina löytyy joku, joka ei tajua.

Ihmettelen tässä nimenomaan sitä, kun suuri osa ihmisistä on sitä mieltä, että se lapsi ei _tarvitse_ sitä hymyä. Ja sitä, kun ollaan niin vihamielisiä lapsia kohtaan.

Jos sinä kävelisit ajatuksissasi jossakin ja havahtuisit siihen, kun joku lapsi sanoo sulle "hei". Alkaako v'tuttamaan? Jos ei, olet mielestäni normaalin ihmisen kirjoissa, riippumatta siitä vastaatko, hymyiletkö vai käveletkö vain mitäänsanomattomana ohi.

Moni oli sitä mieltä, että mikäli olisi kassalla töissä, ei varmasti huomioisi lasta. Eli ihan tahallaan ohittaisi lapsen. Se taas kertoo kyseisestä henkilöstä, että ei ole kaikki muumit laaksossa.[/QUOTE]

Mits sä nyt itse siellä tolkutat ja väännät ihmemielipidettäsi rautalangasta? Jospa vaikka äiti pelmahtaa kassalle lapsiensa kanssa ja lapset eivät noteeraa kassantätiä vaan juttelevat keskenään ja äitikin vaan hajamielisesti moikkaa kassaa ja sanoo 'moi, yksi muovikassi' niin kassantädin kuuluu mun mielestä tasan hymyillä äidille ja olla ystävällinen eikä mitään sen kummempaa käytöstä tarvita. Jos se lapsi siihen tulee ja on jotenkin kiinnostunut kassan toiminnasta, niin sittenhän lapsellekin voi moikata.

Älä sä nyt turhia hirnu, kukaan ei ole väittänyt että 'lapsi ei tarvitse hymyä' niin kuin sä ylidramaattisesti väität. Ihan vaan vähän realismia siihen kassalla asiontiin pyydetään.

AP:n ongelmahan tosiaan oli, ettei kassa noteerannut hänen vauvaansa. Se on kyllä nyt jo hieman liikaa vaadittu että jokaista turvakaukalossa killittävää vauvaa pitäisi ihailla. Lapset, jotka itse ottavat kontaktia, ja ovat siis isompia, ovat tietysti eri asia.

Taidat itse haluta ihan väkisin ymmärtää koko ajan väärin, jotta saat oikein hirnua siitä kuinka kamalaa on kun kukaan ei hymyile ja moikkaa.

Mä olen hyvin sosiaalinen, hymyilevä ja kohtelias. Ja siten opetan lapsenikin. Silti en vaadi kaupan kassalta aina huomiointia meidän suuntaan. Vain silloin kun tilanne luonnollisesti sihen menee (esim. lapsi kurkkii kassan suuntaan tai moikkaa, jolloin kyllä ihan aina on lapseen kiinnitetty huomiota).
 
"vieras"
Mä en ymmärrä ap:n pointtia siittä, että kassan pitää piltti huomioida, mutta sitten rautakaupan myyjän ei tarvitse, häh? Eikös ne molemmat sitä asiakaspalvelutyötä tee, niin eikös molemmilta pitäis se hymy ja sana irrota, miksi naisten pitää olla töissä äitimäisiä, mutta miehet saavat olla vain miehiä (ap:n ei oleta miespuolisen myyjän huomioivan lastaan rautakaupassa, mutta naismyyjän pitää huomioida ruokakaupassa)?
 
"sondersson"
[QUOTE="...";24847639]Sovitaan sitten että on vänkäämistä, ja iiiso hymy :) Mielipidekysymyshän tämä lopulta vain on.

No minusta sellainen neutraali henkilö on mukavempi kassatäti, liian aspa-henkiset ihmiset ovat omasta mielestäni epämiellyttäviä ja tyrkyttäviä.

Ap:n tapauksessahan ei kassatäti edes ollut töykeä, teki vain työtään aivan normaalisti. Niinkuin heidät on varmasti koulutettukin tekemään. Eli oletettavasti oikein hyvä ihminen tekemään asiakaspalvelutyötä.

Aika monet lapsia rakastavat ovat ehkä kouluttautuneet johonkin päiväkotityöhön tms, ei niitä välttämättä ole loputtomasti tarjolla kassatöihin?[/QUOTE]

Ei tarvitse olla lapsirakas omatakseen normihyvät käytöstavat. Esimerkiksi mua ällöttää sellaiset "mammaihmiset". Silti minä pystyn heille hymyilemään kun mennään puistoon tai kun vien lapsia kerhoon.

Eikä sillä ole väliä mistä juuri sinä pidät. Yleensä kun katsoo vaikkapa työpaikkailmoituksia koskien asiakaspalvelutyötä, siellä vaaditaan mm. iloista luonnetta. Ja työnantajansa vaatimuksiinhan työntekijän pitäisi vastata, vaikkei niistä asiakkaista varsinaisesti välittäisikään.
 
"sondersson"
[QUOTE="vieras";24847674]Mä en ymmärrä ap:n pointtia siittä, että kassan pitää piltti huomioida, mutta sitten rautakaupan myyjän ei tarvitse, häh? Eikös ne molemmat sitä asiakaspalvelutyötä tee, niin eikös molemmilta pitäis se hymy ja sana irrota, miksi naisten pitää olla töissä äitimäisiä, mutta miehet saavat olla vain miehiä (ap:n ei oleta miespuolisen myyjän huomioivan lastaan rautakaupassa, mutta naismyyjän pitää huomioida ruokakaupassa)?[/QUOTE]

peesi, kyllä mä odotan miespuolisen asiakaspalvelijan olevan pätevä siinä missä naispuolisenkin. Outoa eriarvoistamista ap:ltä.
 
ja tänään aamun uutisissa
Ihan hullu ketju taas. Kauankohan kestää, että tämä aloitus on taas jossain Iltiksen tai radiokanavan keskustelunaiheissa, sen verran todellisuudesta vieraantunutta menoa jälleen. Menee vähän samaan luokkaan sen ketjun kanssa, jossa joku sieppasi herneen nokkaan niistä vain aikuisille tarkoitetuista hotelleista. Sehän taisi päästä useammankin lehden sivuille:D
 
"Miili"
Alkuperäinen kirjoittaja On se niin väärin;24843871:
Ja miksi ihmeessä kaikki ei halua silittää mun koiraa! Se kun niin mielellään hakee kontaktia kaikkiin vastaantulijoihin lenkkipolulla.
Voi, mun lapset haluis, mut kun en aina kehtaa kysyä. Kun jollain voi olla kiire eikä jouda seisoskelemaan että laps sais silittää :).
 
"tinttu"
[QUOTE="sondersson";24847453]Tietysti se on persiistä että asiakas ei osaa käyttäytyä, mutta se myyjä on kuitenkin TÖISSÄ. Ja töissä pitäisi osata käyttäytyä kohteliaasti.[/QUOTE]


Niin ja sitä myyjää kuka on TÖISSÄ, saa kohdella ihan miten huvittaa vain siksi koska hän on töissä ja asiakas on aina oikeassa.? Ja myyjän on pakko suodattaa kaikki henkilökohtaisuuksiinkin menevä paska hymy huulillaan? hyi helvetti.

Tottakai myyjän pitää olla kohtelias asiakkaille, mutta ottakaa sekin huomioon että myyjä on ihminen. Joskus joutuu ajattelemaan kiireessä montaa asiaa - neuvomaan uutta työntekijää samalla/ soittelemaan osastoille vääristä hinnoista/ asiakkaat huutelee yhteen änneen toisesta suunnasta et voikko vaihtaa rahaa tai paljonko nämä maksaa jne jne. Niin joskus voi unohtua, tai ylipäänsä olla huono päivä, eikä aina onnistu 100% toteuttaa sitä hyvää asiakaspalvelua.

Kyll'ä minunkin mielestä lapsille jotka ottavat kontaktia, kuuluu tervehtiä ja hymyillä. Mutta muu lepertely ei. eikä pienelle joka ei ota mitään kontaktia mielestäni tarvitse erikseen alkaa sinne huuteleen, vaan se maksajan ym tervehtiminen koskee samalla kertaa koko seuruetta.
 

Yhteistyössä