Olenko outo, kun loukkaannun jos kaupan myyjät jne. ei huomioi taaperoani/vauvaani?

  • Viestiketjun aloittaja missä käytöstavat
  • Ensimmäinen viesti
"voi elämä"
Alkuperäinen kirjoittaja missä käytöstavat;24843792:
Ihan oikeastiko olette ihan sydämestänne tuota mieltä?? Eikö edes salaa vähän ärsytä jos jos lasta ei huomioida yhtään mitenkään? Vaikka järjellä ymmärtäisittekin, että ei tarvitse huomioida. Kyllä mäkin ymmärrän, että ei tarvitse, mutta ärsyynnys silti tuollaisesta, itse en kehtaisi olla huomioimatta pientä:( MInä pidän tuollaisia ihmisiä vähän rajoittuneina ja töykeinä.
Mun mielestä on vähän rajottunutta olettaa, että kaikkien mielestä se sun taaperos on niin ihana että sitä pitää huomioida. En mä ainakaan jaksa huomioida jokaista lasta joka eteen tulee ja ihan rehellisesti, ei edes salaa, muo ei kiinnosta!
 
Minä kyllä yleensä hymyilen muillekkin kun lapsille. Arvaatkaa mitä... Ei se hymy maksa mitään, eikä edes vie sinun kallisarvoista aikaasi!!! Kylllä tänne suomeen niitä naama nurinpäin kulkevia ihmisiä mahtuu, mutta ei näköjään ihme!!! Tiedättekös joskus se hymy ihan tosissaan voi pelastaa jonkun päivän tai vaikka hengen. Pienillä asioilla on yllättävän paljon merkitystä. Mut hei älkää ihmeessä hymyilkö, ellei kiinnosta tai vaan jaksa.
Hymy kaunistaa, muistakaa se!
 
On kyllä minusta liioittelua loukkaantua siitä, jos joku ei huomioi vauvaa tai taaperoa. Siis sitä pientä hymyä tai sanaa ei tule tuntemattomalta. Loukkaantuminen on ylireagointia. Mutta ymmärrettävää vastikään vanhemmaksi tulleelta, vaikka toisella tai kolmannellakin kerralla. Se on varmaan joku suojeluvaistoasia, että pitää sitä omaa poikastaan maailman tärkeimpänä.
 
äityliinikäs
No ei kassan lastani tarvitse huomioida! Sitten, JOS lapseni sanoo/kysyy/tervehtii yms sellaista kuuluvasti niin olisi kiva saada vastaus mutta tämä nyt koskee oikeastaan kaikkia ihmisiä.

Joskus tuntuu harmilliselle kun poika sano vaikka päivää kassajonossa vieressä seisovalle eikä sitten vastaa vaikka tietää että hälle juuri puhuttiin.

Itse tykkään kun kaupoilla yms lapset vilkuttelee ja tervehtii, moikkaan aina takaisin. Ja viihdytän hienovaraisesti kassajonossa jos on tilaisuus, moni on tykännyt, varsinkin jos lapset on siinä iässä että kiipeileevät kärrystä pois yms.

Eli siis, kenenkään ei tarvitse huomioida lastani mutta tervehtimiseen voisi vaivautua vastaamaan.
 
"sondersson"
[QUOTE="tinttu";24847772]Niin ja sitä myyjää kuka on TÖISSÄ, saa kohdella ihan miten huvittaa vain siksi koska hän on töissä ja asiakas on aina oikeassa.? Ja myyjän on pakko suodattaa kaikki henkilökohtaisuuksiinkin menevä paska hymy huulillaan? hyi helvetti.

Tottakai myyjän pitää olla kohtelias asiakkaille, mutta ottakaa sekin huomioon että myyjä on ihminen. Joskus joutuu ajattelemaan kiireessä montaa asiaa - neuvomaan uutta työntekijää samalla/ soittelemaan osastoille vääristä hinnoista/ asiakkaat huutelee yhteen änneen toisesta suunnasta et voikko vaihtaa rahaa tai paljonko nämä maksaa jne jne. Niin joskus voi unohtua, tai ylipäänsä olla huono päivä, eikä aina onnistu 100% toteuttaa sitä hyvää asiakaspalvelua.

Kyll'ä minunkin mielestä lapsille jotka ottavat kontaktia, kuuluu tervehtiä ja hymyillä. Mutta muu lepertely ei. eikä pienelle joka ei ota mitään kontaktia mielestäni tarvitse erikseen alkaa sinne huuteleen, vaan se maksajan ym tervehtiminen koskee samalla kertaa koko seuruetta.[/QUOTE]

Mistäköhän tuommosen käsityksen sait? Kirjoittamani koski sitä tervehtiessä ym. tilanteissa hymyilyä. En todellakaan aattele että paskaa pitäs ottaa niskaan hymyssä suin.
 
"sondersson"
[QUOTE="mä";24848128]Joo, kaikki ihmiset osaa sen mitä sinä ja juuri sinä olet täydellisyyden mittapuu.[/QUOTE]

:LOL: Lähinnä meinasin että jos jopa minä siihen pystyn niin pystyy kuka tahansa muukin halutessaan.
 
lastentarhanopettaja
mä välttelen työpaikan ulkopuolella kaikkia lapsia paitsi omiani. en oikeasti jaksa innostua yhdestäkään tuntemattomasta vekarasta ja niitä hymyjäkin on tullut nähtyä jo niin paljon, ettei niille enää oikein lämpene.
 
"Vieras"
No hymyilen kyllä ja voin jututtaakkin jos sopiva väli on. Sen kuitenkin toivoisin kaikkien tajuavan että myyjä on töissä. Ne tuotteet ei skannaa itseään ja pitää siinä vähän kattoa mitä ja kuinka monta kertaa ne kamat sinne kuitille tulee. Olis kurjaa että skannailisin mitä sattuu ja velottaisin liikaa ja antaisin vielä väärät vaihtorahat kun olen höpötellyt sen pikkuvesselin kanssa.

Mulla juuri vastikään oli tällanen höpönassu siinä kassajonossa. Ei pysynyt jonossa yhtään, kiipeili kassapöydällä, ilmeili mulle ja jankkas että "moi, moi, moi, moi..." Jatkoi tätä vaikka hymyilin ja sanoin moit takas. Sitten yritin koko ajan sanoa että varojen ettei sormet jää sinne liukuhihnan väliin ja mitä sitten kävikään, sormet jäi sinne liukuhihnan väliin... Phhhh... Sain vielä palkaksi vanhemman pahan mulkasun ja oli sen näköinen että meinas että pitäis nyt saada tehdä valitus meidän liukuhihnasta... Tämän jälkeen en muista hymyilinkö seuraavalle höpönassulle...
 
"minna"
Onpa lapsellista porukkaa taas liikkeellä. Miten alentuvasti te puhutte toisten lapsista. En mäkään mitään ihanuus-oloja saa muiden lapsista, mutta täällä haukutaan ne ihan ku toisten lapset ei olisi edes ihmisiä. En odota, että jokainen antaa huomiota meidän lapsille, enkä edes halua sitä. Ja on outoa loukkaantua, ettei omalle lapselle lässytetä kassajonossa. Pöyristyttävää silti lukea, että puhutaan tuolla tavalla ihmisistä. Lapsi on niin ruma, ettei sille voi sanoa mitää?? Voiko aikuinen ihminen edes täällä kirjoittaa noin törkeästi. En mäkään välttämättä jaksaisi esim vanhuksen kanssa alkaa juttelemaan kaupassa. Mutta jos hän kontaktia ottaa, kyllä mä sen verran kohtelias olen,että jotain vastaan. Samoin niille toisten lapsille, vaikka en nyt kiinnostunu niistä olekaan. Ei ihme, että on paljon kiusaamista nykyään, jos aikuisetkin puhuvat tuohon tyyliin. Teistähän ne lapset sen mallin ottaa.
 
"vieras"
No kyllä ihan sydämestäni. Olen jo kauan sitten tajunnut, että kaikkien ei tarvitse rakastaa juuri minun lastani. Jollen ole kaupassa, jonka asiakas on nimenomaan lapseni(kuten leluliike, lastentavaraliike tms), en odota ja oleta, että lapsi/lapset pitää nimenomaan huomioida. Asiallinen tervehdys on sekin riittävästi (kuten aikuisillekin), en mitenkään kaipaa sitä, että jokaisen myyjän kaikkialla pitäisi alkaa lapsiani ihailemaan ja heitä viihdyttämään.
jos asiakas on se lapsi niin huomioin hänet, en sitä aikuista, mutta jos taapero vanhemman sylissä niin ihan kiva joo, mutta pitää myöskin muistaa et oma lapsi ihanin vain omasta mielestä, muiden tenavat on oikeasti aika kauheita ja rumia. Toki luonne korvaa kuolaisten räkänaamojen ulkoiset puitteet, mutta kaupan kassalla ne eivät pääse kyllä mitenkään esiin ja jos niitä alkaisin esiin tonkimaan niin johan olis jono pitkä.

Kassalla ei kiinnosta muu kuin et kauppa käy ja jono liikkuu, hanki elämä tai lisää lapsia niin et jaksa miettiä kuka lepertelee pennuillesi ja kuka ei.
 
"..."
[QUOTE="sondersson";24849151]:LOL: Lähinnä meinasin että jos jopa minä siihen pystyn niin pystyy kuka tahansa muukin halutessaan.[/QUOTE]

No ei oletettavasti pysty.
Jos itselläni ois vittuileva mies ja huutavia kakaroita, ja jos minä olisin ollut vuosikausia niin masentunut etten sängystä pysty nousemaan, niin ainut ihminen joka minut näkisi hymyilevän on se joka sais seuraavaksi kirveestä...

Kyllä minusta minulla on oikeus näyttää happamalta jos minulla olisi aivan kamala olla. Ihan kuin minä saan hymyillä kaikille vastaantuleville ihmisille ja puhelinpylväille silloin kun elämä hymyilee ja kaikki on paremmin kuin hyvin.
:D
 

Yhteistyössä