Olenko outo, kun loukkaannun jos kaupan myyjät jne. ei huomioi taaperoani/vauvaani?

  • Viestiketjun aloittaja missä käytöstavat
  • Ensimmäinen viesti
"..."
[QUOTE="sondersson";24847694]Ei tarvitse olla lapsirakas omatakseen normihyvät käytöstavat. Esimerkiksi mua ällöttää sellaiset "mammaihmiset". Silti minä pystyn heille hymyilemään kun mennään puistoon tai kun vien lapsia kerhoon.

Eikä sillä ole väliä mistä juuri sinä pidät. Yleensä kun katsoo vaikkapa työpaikkailmoituksia koskien asiakaspalvelutyötä, siellä vaaditaan mm. iloista luonnetta. Ja työnantajansa vaatimuksiinhan työntekijän pitäisi vastata, vaikkei niistä asiakkaista varsinaisesti välittäisikään.[/QUOTE]

Ei tietenkään ole väliä, itse osaan kyllä jaloillani "äänestää" mihin kauppaan menen (niinkuin ap:kin voi).

Ja ehkä tämä on tosiaan turhaa vänkäämistä, kun olemme selvästikin toistemme vastakohtia. Itse tuntisin näyttäväni jotenkin vajakilta jos oikeasti ihan kaikille ihmisille hymyilisin vaikkapa juuri kaupassa, puistossa tai kadulla.
En edes koe että hymyilettömyys (onkohan tuo ees sana :D ) ois jotenkin epäkohteliasta tai loukkaavaa.
 
"vieras"
Äkkiseltään en hoksaa yhtään duunia, joissa sais omat henkilökohtaiset ongelmansa, väsymyksensä tai kiukkunsa antaa vaikuttaa työntekoon? Kyllä omat ongelmat märehditään jossain muualla, tai äkkiä on kengän kuva persiissä.
 
"Jonna"
ai senkö takia sä ap käyt kaupoissa että ne lirkuttelee sun niina-petterilles?
Eikö se kersa saa muuten tarpeeksi lirkuttelua hä?
Kyllä se nyt vaan niin on, ettei sun alpsesi tartte huomiota muilta kuin OMILTA vanhemmiltaa ja piste.
Jos et sitä kykene antamaan niin tee abortti tai anna lapses vaikka jollekin joka iloitsee VAIN HÄNESTÄ eikä kerjää huomiota joltain rautiksen myyjältä. Oletko sä muutes se äiti, joka saapuu sairaalan päivystykseen huutamaan että nyt nicolla on kuumetta pyllystä mitattuna 38 ja sä haluut just nyt eikä melkein hoitoa??
Vaikka joku menis jalka poikki ohi niin sä huudat ja mesoot että NYT sillä Nicollas on se kuume ja se pitää NYT just hoitaa!!!
 
Voi pyhä jysäys :D Ei voi olla mikään oletusarvo kassalle mentäessä että siellä täti alkaa söpöstelemään pikkulapsia. Jos täti itse tykkää lapsista niin lirkutelkoot, mutta muuten kassaneidin työnkuvaan ei kuulu kehua kenenkään töppösiä.
 
"Jonna"
Ja on muuten sitten vitun ärsyttävää jos se sun "taaperos" vaikkapa kylässä ollessa räpsii valoja ja hyppii sohvilla. Ihan vaan koska se on niin söpö ja sä oot päättänyt et se niina-petteri saa vapaan kasvatuksen.
No hypi sohvilla, mutta kotonas kiitos.
Ja se samainen kullannuppu saa kuulema juosta tiellekin, koska äiti vahtii ettei juuri silloin ole tulossa autoja.
so? No anna sen kakaran vaikka syödä syanidia, sama se mulle.

Tosin oikeesti en ole näin julma, lapsi lähtis huostaan samantien...
 
"alma"
Jos mulla olisi lapsi, tuskin odottaisin myyjältä välttämättä mitään kontaktia lapseeni. Kuitenkin itse myyjänä yritän ottaa kaikki myynti-/kassatapahtumassa mukana olevat huomioon edes hymyllä. Kenenkään lasta en ala vartavasten ihailemaan tai kehumaan, mutta jos huomaan että lapsi yrittää ottaa minuun kontaktia, niin sitten saatan jotain kivaa lapselle sanoa, vilkuttaa, hymyillä tms. Mutta en tosiaan jäljestänsä jokaista mukulaa kaupassa :D
 
"vieras"
[QUOTE="Jonna";24848029]melkein oikein! Rakastan mustaa huumoria....samalla kun vetelen ranteita auki.[/QUOTE]

Ohoh, olen yllättynyt, että yleensä tunnistat käsitettä huumori =)
 
"mä"
[QUOTE="vieras";24847799]Äkkiseltään en hoksaa yhtään duunia, joissa sais omat henkilökohtaiset ongelmansa, väsymyksensä tai kiukkunsa antaa vaikuttaa työntekoon? Kyllä omat ongelmat märehditään jossain muualla, tai äkkiä on kengän kuva persiissä.[/QUOTE]


No saiko se kassa kenkää? :LOL:
 
"mä"
[QUOTE="alma";24847995]Jos mulla olisi lapsi, tuskin odottaisin myyjältä välttämättä mitään kontaktia lapseeni. Kuitenkin itse myyjänä yritän ottaa kaikki myynti-/kassatapahtumassa mukana olevat huomioon edes hymyllä. Kenenkään lasta en ala vartavasten ihailemaan tai kehumaan, mutta jos huomaan että lapsi yrittää ottaa minuun kontaktia, niin sitten saatan jotain kivaa lapselle sanoa, vilkuttaa, hymyillä tms. Mutta en tosiaan jäljestänsä jokaista mukulaa kaupassa :D[/QUOTE]

Mulla on lapsi ja mielellään sitten ulkopuoliset voi jättää meidän lapsen mölinät huomioimatta, koska haluan opettaa lapselleni, ettei hän ole maailman napa.
 
tosi hyvä
[QUOTE="Jonna";24847816]ai senkö takia sä ap käyt kaupoissa että ne lirkuttelee sun niina-petterilles?
Eikö se kersa saa muuten tarpeeksi lirkuttelua hä?
Kyllä se nyt vaan niin on, ettei sun alpsesi tartte huomiota muilta kuin OMILTA vanhemmiltaa ja piste.
Jos et sitä kykene antamaan niin tee abortti tai anna lapses vaikka jollekin joka iloitsee VAIN HÄNESTÄ eikä kerjää huomiota joltain rautiksen myyjältä. Oletko sä muutes se äiti, joka saapuu sairaalan päivystykseen huutamaan että nyt nicolla on kuumetta pyllystä mitattuna 38 ja sä haluut just nyt eikä melkein hoitoa??
Vaikka joku menis jalka poikki ohi niin sä huudat ja mesoot että NYT sillä Nicollas on se kuume ja se pitää NYT just hoitaa!!![/QUOTE]

:LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL: :LOL:
 
"vieras"
[QUOTE="mä";24848075]No saiko se kassa kenkää? :LOL:[/QUOTE]

Ihan varmasti saisi, jos omat ongelmat ja vitutus vaikuttaisivat asiakaspalveluunsa ja kykyynsä tehdä työnsä hyvin.

Jos puhut apn tapauksesta, niin haloo, en viitannut suoraan siihen, vaan noihin kommentteihin, että kun pitäisi muka jaksaa hymyillä vaikka on nukkunut huonosti ja ties mitä!
 
"mä"
[QUOTE="sondersson";24847561]Mulla oli esim. viikon jakso jolloin en pystyny nousemaan sängystä ollenkaan, olin niin väsynyt. Kyllä mä silti pystyin pikaisen (teko)hymyn väläyttämään tarvittaesssa. Kun se on hei oikeesti aika helppoo...[/QUOTE]

Joo, kaikki ihmiset osaa sen mitä sinä ja juuri sinä olet täydellisyyden mittapuu.
 
onko se niin vaikeeta
[QUOTE="vieras";24848121]Ihan varmasti saisi, jos omat ongelmat ja vitutus vaikuttaisivat asiakaspalveluunsa ja kykyynsä tehdä työnsä hyvin.

Jos puhut apn tapauksesta, niin haloo, en viitannut suoraan siihen, vaan noihin kommentteihin, että kun pitäisi muka jaksaa hymyillä vaikka on nukkunut huonosti ja ties mitä![/QUOTE]

Kaupan kassan tehtävä on suoriutua maksutapahtumasta mahdollisimman nopeasti.
 
jonon perällä
Kyllä minun mielestäni on outoa olettaa kassaneidin huomioivan kenenkään lasta (paitsi tietysti jos lapsi on itse asiakkaana).
Minusta se lapsien huomioiminen on sitä ekstraa, plussaa...
Se on se juttu mikä tekee kassaneiti X:stä sen lempikassaneidin, koska aina jaksaa hymyillä ja huomioida.
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja häh?;24847200:
Miten sen kassan olisi pitänyt reagoida, jos se lapsi on huudellut jotain "täti täti"? Mä en itse kassana ainakaan oikein osaa reagoida tuollaiseen mitenkään.
Tai oliko kassalla aikaa katsella ketä taapero tarkoittaa, jos puhui vaikka seuraavana jonossa olevalle kaverille? Tai naapurijonoon?

Jumaleisson taas... :snotty:
 
kassan arkea
Mä kuvittelen itseni sinne kassan taakse taas, hetki pieni....

Se paappa neljäntenä siellä jonossa tönii Harley-Parkinsonillaan edessä seisovaa teiniä, joka näyttää siltä, että siltä pääsee vittuperkelesaatanat ihan justiin. Siltäkin täytyy muistaa kysyä paperit, röökiä yrittää kuitenkin.

Teinin edellä seisova mummeli lässyttää edessä seisovan muijan muksulle niin, ettei edes voi ladata niitä samperin silakoitaan siihen hihnalle odottamaan, mikä mukavasti kasvattaa jonoa.

Muija räveltää lompakon, ekokassin ja fillarin avainten kanssa siinä samalla, kun roikottaa sitä kuolaavaa ja mölisevää hobittia sylissä, eikö sitä olis voinut edes sitoa johonkin kärryyn tai jotain?
Kassaluurista kuuluu, että pullokonekin on taas jumissa, löytääköhän se sitä superpylpyräbonariajaplussaamullehetinyt-korttiakaan, ennen kuin joudun karjumaan luuriin kassa-apua seittemän kertaa?

Nyt se hobitti tuijottaa mua, mölisee jotain. Ehkä yrittää täditellä (mä mikään täti ole, paitsi systerin muksuille), osoittelee sillä todennäköisesti kuolaisen tahmealla sormellaan, ja mamma näyttää sellaista naamaa kuin se olisi jotain tajuttoman ihanan ihmeellistä.
Nyt se kortti, millähän se noi kamatkin pakkaa missään järkiajassa?
Vajaamittainen irvistelee räkä poskella, äiskä siinä höpöttelee, kuinka ihquihanaa kun Nico-Jessica hymyilee!! Ihanaa!!!"

Mun kahvitaukokin olis alkanu jo vartti sitten, mutta Mirkku on varmaan taas myöhästyny bussista. Ohhoijjaa...
Musta tässä on harvinaisen todellinen kuvaus siitä työstä. Että pari ajatusta voi olla sen naperon lisäksi mielessä...
 
"vieras"
Kaupan kassan tehtävä on suoriutua maksutapahtumasta mahdollisimman nopeasti.
Kyllä semmoinen naama norsunv***lla työnsä tekevä kassa saa kaupalle sellaisen maineen, että miksi ihmeessä kauppias ei pistäisi vaihtoon? Niitä hyväntuulisiakin, kassatyöskentelyn osaavia ihmisiäkin kun löytyy ihan varmasti.

Ja ei tarvitse lirkutella vauvoille, minusta riittää, jos vastaa tervehdykseen, tuli se sitten aikuiselta tai lapselta.
 
"jep"
Minusta on kivaa ja söpöä, jos vauva/taapero huomioidaan, mutta en pidä pahana, vaikkei huomattaisikaan. Muistan, että ennen omia lapsia olin hyvin arka jutustelemaan vieraiden lasten kanssa. Ajattelin, että jos tuo on pahassa vierastusiässä ja alkaa huutaa, tai jos tuon äiti luulee minun olevan joku pedofiilipervo. Okei, nyt äitinä tuntuvat tosi tyhmiltä ajatuksilta, mutta silloin pohdin joskus tuollaistakin. Onpa joskus käynyt niinkin, että junassa vieras lapsi tuli juttelemaan, vastasin ihan ystävällisesti tervehdykseen ja hänen puhusteluihinsa, mutta äitinsä selvästi kiusaantui tilanteesta, kun lapsi ilmeisesti rupesi juttelemaan juttuja, jotka eivät hänen mielestään vieraalle kuuluneet.

Tuohon, että lapsi tapaili "täti" -sanaa, oman lapsen kanssa kävi vielä yli kaksivuotiaana, lapsen jo puhuessa pitkiä ja monipuolisia lauseita niin, että vieraampi ei saanut selvää hänen puheestaan, vaikka itselleni oli aivan selvää, mitä lapsi sanoi. Samoin minun on joskus ollut vaikea saada selvää vielä yli 3-vuotiaankin puheesta, jos tapaan lasta vain harvoin. Joten vaikka se oma Nicopetteri on tietysti kehittyneempi kuin muut saman ikäiset, ja ihan selvästi sanoo, on ihan normaalia, etteivät vieraammat saa selvää, eikä se ole mitään pottuilua.
 

Yhteistyössä