Clomittaret vuonna 2011!

En tiiä näyttääks se clearblue aikasempaa vai oliko vaan sattumaa, mut näin tosiaan kävi mulla, et aamulla viivatesti anto tosi haaleen viivan (ennen ollu sillon nega) ja sit ku ajattelin varmistaa cb:lla ni tulikin hymynaama. :) Ite oon tehny testin vaan yhen kerran päivässä aina aamulla ekasta pissistä ja käyttäny noita halpoja viivatestejä, mitä oon netistä tilannu ja sit jos on yhtään ollu vahvempi viiva, ni oon varmistanu cb:lla. Ne on nii kalliita, etten turhaa niitä raaski tuhlailla. Tollasena varmistajana vaan niitä käytän. :) Millohan uskaltais alkaa raskaustestejä tekemään? Felicitaksella sano et siinä 12-14 päivän päästä ovulaatiosta. Eli mulla se ois sit ehkä tuossa joskus 16. päivä. Kyl varmast päivät matelee tuohon asti! |O Aika uskomatonta olis, et nyt heti täst ekasta ovulaatiosta tärppäis enkä oikein osaa siihen uskoakaan. Nyt ainakin tiiän, et clomeilla saan ovulaation eli jos nyt ei tärppiä tuu, ni jatketaan vaan yrittämistä. =)

Katie85 ja Päivi1980: Millon meinasitte testailla? Pidän täällä kovasti peukkuja pystyssä teille molemmille! :wave: Oon vähän nyt uuno, mut mitä tuo dpo tarkottaa? Tajuan et ne on ns. piinapäiviä ovulaation jälkeen mut mistä noi kirjaimet tulee?
 




torstai 6.10.2011



nimim.......kp....ikä...yritys aloitettu...lapsi...clomit

Vauva haaveissa.....kp22......25v......02/11......1.lapsi......2.clomikierto

Juudith.........kp20......25v......06/10......1.lapsi......välikierto

vauvaton......kp15......28v......11/08......1.lapsi......3.clomikierto

kaktuspiikki...kp13......28v......01/10......2.lapsi......1.clomikierto

Katie85........kp25.......26v......06/10......1.lapsi......3.clomikierto

magda.........kp17......24v.......06/10......2.lapsi......6.clomikierto

joku_raja.....kp19......29v.......01/11......1.lapsi......6.clomikierto

Päivi1980.....kp25......30v.......06/10......4.lapsi......2.clomikierto








 
Viimeksi muokattu:
Vauva haaveissa - Mulla pitäis menkat alkaa ens ma. Yleensä tiputtelee jo 2-3 pvä aikasemmin. Joten jos ei viikonloppuna oo mitään tätiin viittaavaa niin sillon varmaan testaan eli dpo13-14. Tai ainakin sinne asti yritän sinnitellä! :LOL:
 
magda: Kiitti, olimpas hölmö ku en tuota kekannu. :LOL:

Katie85: Toivotaan, ettei täti tuliskaan tällä kertaa kylään.. ;)

Päivi1980: Saanko udella, kun huomasin tuosta listasta, et sulla on aikasempia lapsia, niin miten niitten saanti on aikoinaan onnistunu? :) Ootko Clomeja joutunu syömää ennenkii vai onko onnistunu ihan luomusti?

ON: Täällä kova yritys jatkuu ja aika alkaa madella.. |O
 
Mulla on pojat -04, -07 ja 10 (Tämä nuorin nukkui pois 7vko:n iässä, kätkytkuolema)
En oo ikinä ollut "helppo" raskautumaan. Mut nyt se vauvan "tarve" on suuri....Huono ilmaisu. Kuitenkin huomattiin tuossa keväällä et ovulaatio tapahtuu liian myöhään. Yleensä kp 21-24 ja menkat alkaa kp 28-29.
Raskauden alkamisen mahd. olematon. Nyt sit clomit on vahvistamassa ovista.
 
Päivi1980: Voi sua, oot joutunu kokemaan jokasen ihmisen pahimman pelon, kun oot oman pikkusen menettäny. :hug: Sitä tuskaa ei voi varmasti kukaan tajuta.. Siitä kun on vielä aika lyhyt aika, niin varmasti tunteet on edelleen aika voimakkaana pinnassa. Toivon totisesti, että saisit näistä clomeista pikasesti avun ja pojillesi uuden kaivatun sisaruksen. :hug:
 
Päivi1980: Pahoittelut vauvan menetyksestä :hug: On varmasti ollut todella rankkaa :'(

Minkälaisia ovisoireita teillä muuten on ollu clomikierroissa? Mulla ei aikaisemmin oo ollu kuin vähän nippailuja toisessa munasarjassa mutta nyt on hirveesti oireita. Yöllä tuli yhtäkkiä paha olo ja oli pakko syödä vähän. Koko päivän on ollu kuumia aaltoja, vaikka yleensä ne ehtii lähteä ennen ovista. Menkkakipuja on myös ja tänään oon ollu tosi vihainen, ihan kuin juuri ennen menkkoja :mad: No toivotaan et jotain on tapahtumassa kun näin paljon on oireita...
 
Päivi1980 - Osanotot täältäkin!

magda - Mulla ei oo koskaan ollu mitään selkeitä ovisoireita, ei luomu- eikä clomikierroissa. Mut noita mainitsemiasi oireita on kyllä kaikkia ollut clomikierroissa, mutta ei vaan oviksen aikaan vaan ihan läpi koko kierron! Mulla on esim. noita kuumia aaltoja myös loppukierrosta, viimeksi tänään kp23 (ovis kp14). Huonon olon aaltojakin on clomikierroissa ollu, tosin niitä enenmmän alkukierrosta ennen ovista.
 
magda: Mulla oli luultavasti ovis eilen tai sitten viimeistään tänään, mut ei oo kyllä ollu mitään oireita. Eilen koitin epätoivosesti kuulostella kroppaani ja varmaan nyt sen piikkiin menee, ku oli vähän jotenkin oudon tuntunen alavatsa vasemmalta puolelta. Tuolla puolella on just se isompi folli. Varmaan mielikuvituksen tuotosta mun oireet.. :D Ei oo kyllä clomeistakaan tullu juuri mitään sivuoireita. :) Tosin nyt on vasta 2 c-kiertoa takana eli jos ne oireet ei vielä sit vaikka mulla tunnukaan. Oon kuullu, et clomit "kerääntyy" elimistöön eli oireetkin saattaa alkaa tuntumaan vasta myöhemmillä kierroilla.
 
Heips.

Mä oon hetken pysytelly hiljaa ihan sen takia että on tuntunu et koko elämä pyörii tän yhden asian ympärillä ja alkaa vaan masentua. tota listakin kun kattelin niin mulla on selkeesti pisimpään ollu yritys päällä eikä mitään vaan tapahdu! nyt on tosiaan toka 2tbl clomikierto meneillään ja tässä kierrossa ei enää mitään kontrolleja. kp tais olla 13 nyt... clomien aikaan kuumia aaltoja taas reippaasti, muuten suht ok olo. masentunu kylläkin... oon yrittäny panostaa nyt kaikkeen muuhun, on yks työproggis meneillään mihin on pitäny fyysisesti vähän treenailla ja siitä oon saanu itseasiassa hyvää oloa. eli pitää vissiin jatkaa treenaamista myös tän jälkeen :)

Ginger tossa kyseli Clomien sivuvaikutuksista, en tiiä tuleeko mun vastaus liian myöhään, mutta mulla ne tosiaan on ollu aika voimakkaat... kuurin aikaan lähinnä kuumia aaltoja, ovikseen asti suht ok olo, lantion alueen kipuja lähinnä ja päänsärkyä... haluttomuutta ja uutena yhdyntäkipuja painottuen lähinnä alavatsaan. ja pissalla saa rampata tiheään. tuntuu ku rakko olis kokoajan ihan täynnä. (ja taitaa ollakin...)
oviksen jälkeen sit pahenevat alavatsa ja lantionalueen kivut, aika rajukin pahinvointi... huimausta koko kierron. menkkojen alun aikaan sit tosi masentunu ja itkuinen olo, ja voisin väittää että ei oo siitä johtuvaa että olisin pettynyt kun ne alkoi, koska olen oikeasti asennoitunu siihen että ne alkaa ja sekin on jo osa voitto että ne tulee ilman teroja, eli todiste että oon ovuloinut!!! :) Gyne sano että oireet vois johtua tosiaan siitä että oma estroeenituotanto salpautuu clomien takia. ei kuitenkaan kommentoinut sen enempää.

Nyt pitäis tosiaan tasoitella kiertoa teroilla, mutta en oo ollenkaan varma teenkö sen jos kerran kuitenkin ovuloin, tai ainakin odotan jonnekkin kp19 tienoille, koska sillon ovuloin viimekierrossa, jollei nyt tuu aiemmin. vähän on ollu sellanen fiilis et saattais olla tuloillaan jotain jo... mut tais olla viimekierrossakin oireita näihin aikoihin. nyt en vaan oo tosiaan seuraillu niin tarkkaan omia oireitani, tikuttamisen alotin tos kp10. aattelin et mennään vaan. yritetään harrastella joka toinen päivä, paitsi töitten takia tulee väkisin välillä 3pv taukoja, mut sit vaan ennen ja jäkeen mahd. pian...

kovasti elättelen toiveita. ekoja kertoja tän yritysajan aikana oikeesti mahdollisuus raskautua... aiemmin ollu hakuammuntaa kun on vaan oletettu et jos vaikka ovuoisin. kerran niin on todistetusti koko aikana käyny. ja nyt on mieskin ihan kympillä mukana... vissiin vihdoin tajus että on vaan pakko ajoittaa näitä touhuja, aiemmin oli kovin sitä vastaan kun "tulee paineita". :(
 
vauvaton - Ymmärrän niin hyvin ton tunteen siitä et ajatukset pyörii vaan yhden asian ympärillä. Mustakin tuntuu oikeasti siltä etten välillä ajattele MITÄÄN MUUTA. Mä en oo kuitenkaan kauheesti miehelle kertoillu et missä vaiheessa kiertoa millonkin mennään, just noiden "paineiden" takia. Kun musta olis kiva et tän kauheen yrittämisenkin aikana seksi olis kivaa =) Tosin tietty sillon kun ite tietää et olis otolliset hetket niin varmaan huomaamattaankin painostaa ehkä enemmän... Clomitkin muuten ihan selkeästi tekee tota masennusta. Toki osa siitä on varmasti sitä et mitä kauemin on yrittäny niin sitä isommaksi se asia tulee, mut ainakin mun mielialaan noilla clomeilla on ollu selkee vaikutus. Koska en usko et muuten vaan muutaman kuukauden aikana olisin tullu ihan epätoivoseks. Varmaan jossain vaiheessa kannattaa pitää vaikka taukokierto, jos tuntuu et mieli on ihan maassa? Musta ainakin on välillä tuntunu menkkojen aikaan etten oo ollenkaan oma itseni, suutun ihan mitättömistä ja sit välillä oon itkuinen ja ihan mielipuoli :ashamed:
 
katie85

meillä mies kyllä arvaa kun on niitä hetkiä kun yritän keinolla millä hyvänsä saada sen vällyjen väliin :D ja oon tehnytkin selväksi että tää on yhtenen projekti. mä kuitenkin oon se joka kärsii tutkimuksista ja lääkityksistä ja mulla oikeesti halut aika hukassa mikä on yllättävää ja huolestuttavaa koska oon aina tykänny puuhailusta :ashamed: niin mun mielestä mies sitten saa tulla edes sen verran vastaan että hyödynnetään se mahdollisuus tulla raskaaksi eikä mökötetä ja pihdata oviksen aikoihin :kieh: tästä touhusta alkaa olla kiva kaukana vaik kuinka yrittäs muuta... mies vissiin edelleen sentään nauttii, mut mä voisin lopettaa koko harrastamisen. ei vaan enää jaksa, ei oo kivaa :(
 
vauvaton - Joo, turhahan se on clomeja (kaikkine ihanine sivuvaikutuksineen!) syödä, jos ei sit oviksen aikaan oo sen toisenkin osapuolen panosta mukana. Eikä se kyl mikään ihme oo, että seksistä alkaa tulla pelkkä suoritus, varsinkin siinä vaiheessa kun on jo jonkinnäköistä "hoitoa" päällä niinkuin tällä palstalla meillä kaikilla on. Onko teillä niin, et harrastatte seksiä lähinnä vaan sillon ovisaikaan? Kun mä oon ainakin omalla kohdalla huomannu (nää asiat on tietty niin yksilöllisiä!) et mitä vähemmän harrastaa niin sitä vähemmän tekee mielikään. En tiä, sitä jotenkin unohtaa sen asian kokonaan tai jotain. Sit kun touhuilee säännöllisemmin niin sit sitä jotenkin "muistaa halutakin" useemmin. Tosin kylhän niitä kaikilla on luonnollisestikin elämässä kausia jolloin huvittaa vähemman ja sit toisina kausina taas enemmän.
 
Mä oon kans huomannu ton et halut jotenkin vähenee jos on kuivempi kausi, jotenki siihen ehtii tottuu :D Outoa, luulis et menis just toisinpäin... Meil ainakin hoitojen alussa seksi ajottu selkeesti siihen oviksen tienoille, tietty ku seksille tuli nyt ihan erilainen merkitys ku aiemmin; vauvan teko. Kerranki mies sano ku touhuiltiin sellasena aikana kun ei ollu ovista et no mut nythän sä et voi tulla raskaaks... :D Sanoin vaan et no nii, voihan sitä nykyään muutenki seksiä harrastaa... Nyt kyl alkanu palautuu suht normaaliks seksielämä, jotenki siihen on tottunu ettei mitään tapahdu ni ei oo enää sellast ressii ja paineit ku alkuun...
 
Eilen keskusteltiin miehen kanssa just siitä, et kokeeks se ahistavana tietää mun ovisajan ja tuleeks sille siit paineita, ni se sano haluavansa kyl tietää koko aja mis mennää, eikä paineita tuu. Yritystä meil on kyl viel aika vähä takana, et tiiä sit jos joudutaa kauankii viel yrittämää, et mikä tilanne sit on.. Onneks sentään tuol miehellä ei oo mitää ongelmia värkkinsä kanssa, ku itel tuntuu olevan senkin edestä. :) Siis just tää raskaaks tulon hankaluus.

Noista ovulaatio-oireista, ni voikohan yhdyntäkivut laittaa sen piikkii? Ei oo aikasemmi ollu, mut nyt on paikat niin hellänä, et tuikkaa tosi pahasti ain välillä.. Mut toisaalta taas, ku paikat on herkemmät nyt, niin tuntuu myös paljo paremmalle.. :whistle: Nännit on myös ollu eilisest saakka aika hellinä ja turvoksissa. Ja sit sellane, et onks se 100% varma, et ovulaatio tulee jos ovistesti antaa positiivisen? Alan olee tosi epäileväine kaiken suhteen.. :D

Onks Katiella ja Päivillä ollu mitään oireita nyt?
 
Juudith - Meilläkin on painottunu siihen ovisaikaan, varsinkin tietty nyt näiden clomien kanssa. Oviksen aikaan ollaan joka tai joka toinen päivä ja sit muulloin 2-3 kertaa viikossa, joskus viikonkin helposti ilman. Varsinkin loppukierrosta mulla ei yleensä haluja oo niin kovasti.

Vauva haaveissa - Mullakin oli tässä kierrossa ekaa kertaa elämäni aikana yhdyntäkipuja! Ne oli muutaman päivä oletetun oviksen jälkeen. Kai ne clomit voi sellastakin tehdä?? Ei ollu kuitenkaan mun elämän ensimmäinen ovulaatio et pelkästään siitä vois johtuu. Vaikka lh-piikki tulee niin ovulaatio ei välttämättä tapahdu. Kysyit 100% varmuudella niin mun ymmärtääkseni ei. Eli vaikka saa ovisplussan niin munasolu saattaa jäädä irtoamatta (harvinaista se kai kuitenkin on?). Sen takia mitataan sitä prog-arvoo kierron lopussa, se kertoo ns "satavarmasti" et ovis on tapahtunu. Mut eiköhän se sieltä oo irronnu, älä ressaa! :) Onks sulla lähete prog-kokeeseen?

ON: Oon yrittäny kovasti olla kuulostelematta mitään oireita, ettei olis sit niin karsee pettymys jos/kun täti tulee :ashamed: Ei mulla ainakaan mitään "klassisia" raskausoireita oo, pahoinvointii tai rintojen arkuutta. Ei kai ne toisaalta yleensä näin aikasessa vaiheessa tuukaan, tänään dpo10. Mua kyllä palelee koko ajan, eilenkin olin villapaita päällä peiton alla miehen kainalossa kattomassa telkkaa ja silti tuntu et on kylmä! :D Vatsaa edelleen nippailee pikkusen tuolta vasemmalta puolelta, mut kuten taisin aikasemminkin todeta niin clomit on kyllä ennenkin tehny mulle vaikka mitä tuntemuksia. Viikonloppua odotellessa :whistle:
 
Katie85: Mun lääkäri ei oo puhunukaan tuosta prog-kokeesta! Aion kyllä kysyä siltä tuosta seuraavalla lääkärikäynnillä. Koitan olla suotta ressaamatta, mut kun tätä koko touhua ajattelee vaan koko ajan.. Nää päivät on todellakin PIINApäiviä! :headwall: Toivotaan, et sulla tulis viikonloppuna tärppi, ees haalee haamulainen! Tulehan sit kertomaan, kun kykenet. =)
 
Ovisoireet sen kuin vahvistuvat. Tänään ollu alavatsa tosi kipeä ja ihan hirvee väsymys, pakko oli ottaa päikkärit. Paha olo on myös välillä. Ja nyt jostain ilmesty lantiolle ja selälle jotain ihme paukamia, vähän kuin isoja hyttysenpuremia. Luin clomifen pakkauksesta että joillekin tulee clomeista iho-oireita... Mulla sit näköjään melkeen kaikki clomien sivuvaikutusoireet :stick:

Plussatuulia piinailijoille!
 
Vauva haaveissa - Taitaa tuo prog-koekin olla lääkäristä kiinni, ihan ku seurantaultrakin. Kaikillahan ei ole sitäkään clomien kans ollenkaan. Kylhän se kai tosi todennäköistä on et ovis tapahtuu jos sen lh-plussan saa tikkuun :) Ja juu, tulen kyllä kertomaan, oli kerrottavaa tai ei! Mut viikonloppuun asti yritän piinailla! Kiva et tääkin pino on aktivoitunu, oli tossa jossain vaiheessa aika hiljasta.

magda - Ovisplussatuulia! Tiedät mitä tehdä ;)
 
Katie85: Joo niin taitaa olla aika lääkäri- ja paikkakohtasta aika monetkin jutut. Mulla taas Felicitaksessa lääkäri piti tosi tärkeänä munatorvien aukiolotutkimusta, mut siitäkin oon kuullu, ettei kaikki lääkärit sitä vaadi. No nyt vaan ootellaan pari viikkoa. Tuntuu, et kaikki voitava on nyt tehty eli se tärppää jos tärppää. Ja jos ei tärppää, ni uutta matoa vaan koukkuu! :whistle:

magda: Sä oot sit saanu kaikki maholliset oireet.. : / Mut hyvä, jos ovis on kuitenkii tuloillaa! Niin kaua on toivoa, ku on ovis. :D Eli punkkeri kuumaks vaan! ;)

Tosi kiva kyl, ku tää foorumi on tosiaan aika vilkas nyt. :) Kirjottelin aiemmi täällä vähäse, mut sit sekii vähä jäi, ku tääl oli nii hiljasta. Plussatuulia kaikille! :wave: Voiku ees joku meistä sais plussan. Se lois uskoa itellekii.
 
Yhdyntäkipuja voi olla oviksen aikoihin siitäkin syystä, että kohdunnapukka on alhaalla valmiina vastaanottamaan siittiöitä ja penis ylettyy siihen aiheuttaen vihlaisevaa kipua. Myöhemmin kierrossa napukka nousee ylemmäs eikä penis enää niin helposti yllä siihen.
 
Eilen alkoi töissä todella ääääärrrrsyttävä pisto kipu vasemalla puolen. Tuo kiristys jatkui tänään. Ja nyt paleltaa olen "kananlihalla" miltei kokoajan. Mutta nuo kivuthan voivat enteillä menkkoja....Toisaalta ovat erilaisia kuin muissa kierroissa.

Menkkojen pitäisi alkaa nyt sunnuntaina jos kierto on 28pv. Ovulaatiotestiin en saanut täysin vahvaa plussaa, mutta kuulema nämä ylimääräiset hormonit voivat sotkea testiä. Mene ja tiedä. Pitää valmistautua jo menkkoihin hakemalla paketti tampaxeja ;)

Kiitos osanotoista, kyllä tämä on raskas taival mut ONNEKSI parisuhde on kestänyt ja tullut paremmaksi. Pienet riidat on jäänet poijes. Kaikki voimavarat menee arjen pyörittämiseen. Toisaalta olen itseeni tyytyväinen etten ole tarvinnut mielialalääkkeittä (tasan 1 otin, ja sivuoireet oli sitä luokkaa et lopetin tyystin tuohon tablettiin.) Ja muut lääkärit (kuin psykiatri) sanoivat et ku lasta yritetään EI missään nimessä pidä aloittaa.

Toivon mukaan joku tässä ryhmässä saa piakkoin sen kaivatun + :heart:

Tuntuu et nää loppukierron päivät sais mennä suht nopeesti ja ensi kesänä olis vauva :)
 
Päivi1980 - Ihan samat oireet ja mietteet täällä! Eli masutuntemus ja palelu sekä ajatus et olispa vauva ens kesänä! =) Onks sulla ollu keskenmenoja? Mulla on yks ja sit jos/kun seuraavan kerran raskaudun niin oon varmaan ihan paniikissa viikolla 12 asti. Pelko siitä keskenmenosta jäi kyllä kova ja se ihanan tietämätön ilon tunne silloin ekassa raskaudessa taisi jäädä viimeiseksi. Mulla oli näkynyt jo sykekin varhaisultrassa ja sillonhan km-riskin pitäis olla vaan joku 10% eli 9/10 raskaudesta menis normaalisti loppuun :'(
 
Katie, ei yhtään keskenmenoa. Viimeisimmän raskaus oli todella vaikea, oli tosi pieni, ei liikkunut hirmu hyvin. Verenvuotoa ym..tosi raskas. Olen miettinyt usein et onko raskaudella ollu merkitys et poika menehtyi.
Tiedän et seuraava raskaus tulee olemaan henkinen helvetti, mutta se on ainoa asia et elämä jatkuu.

Peukut pystyssä et siellä olis jotain <3
 

Yhteistyössä