Clomittaret vuonna 2011!

Moi! Jääny töiden takia täällä lukeminen poikkee. Mut toinen clomikierto menossa nyt kp 19/29
Tässä kierrossa clomit ei aiheuttaneet mitään oireita. Ekassa kierrossa isko "mummo" tauti. Tais olla elimistölle shokkihoitoa ku pukattiin hormoonia elimistöön. Nyt kuitenkin "ongelmana" on ollu et ovistestiin en ole saanut vahvaa plussaa kuin ennen clomeja. Lämpöä en oo mitannu ja valkkaria on tullu menkkojen jälkeen jatkuvasti. En oikein tiedä onko ovis ollu vai tulossa.

Mulla ekakierron ultrassa oli tosi hyvän kokoinen limakalvo.
 
Hei mä mietin et tehtäiskö pino meistä clomittarista?? Tuol etusivullahan sellanen on, mut sitä ei ilmeisesti enää kukaan päivitä ja siel on paljon sellasia nimimerkkejä, jotka ei täällä enää kirjottele... Uudessa pinossa vois olla vaikka nimimerkki, ikä, milloin yritys on aloitettu, monesko lapsi haaveissa, monesko clomikierto menossa ja kp:t??
Hyvä idea jos joku osaa/viittii tehä..=)

tässäpä olis minun tiedot
Kaktuspiikki,28v. yritys alotettu 01/2010 "virallisesti" sitä ennen vuosia ilman ehkäsyä. toinen lapsi olisi haaveissa,esikoinen on enkelivauva :heart:. Eka clomi-kierto nyt menossa, ja kp on nyt 7.
Siinäpä ne. Nyt pakkaamaan lisää,huomenna muutto omaan kotiin!! Hyvää viikonloppua!

ja ai niin,niistä oireista...viime yö oli aika vähäuninen,ilmeisesti clomeista johtu kun en meinannu millään saaha unta! yleensä nukun ku tukki!
 




maanantai 3.10.2011



nimim.......kp....ikä...yritys aloitettu...lapsi...clomit

Vauva haaveissa.....kp19......25v......02/11......1.lapsi......2.clomikierto

Juudith.........kp17......25v......06/10......1.lapsi......välikierto

vauvaton......kp12.......28v......11/08......1.lapsi......3.clomikierto

kaktuspiikki...kp10.......28v......01/10......2.lapsi......1.clomikierto

Katie85........kp22.......26v......06/10......1.lapsi......3.clomikierto

magda.........kp14......24v.......06/10......2.lapsi......6.clomikierto

joku_raja.....kp16......29v.......01/11......1.lapsi......6.clomikierto

Päivi1980.....kp22......30v.......06/10......4.lapsi......2.clomikierto








 
Viimeksi muokattu:
Huhhuh! Olipas haastavaa tuon pinon tekeminen, mutta siinä olis nyt jonkinlainen! Kopsasin nuo kuvat tuolta etusivun pinosta, toivottavasti kukaan ei loukkaannu... En osaa niitä itse hakea. Tarkastakaa et tiedot on oikein. Joka päivä en varmasti ehdi/muista päivittää, mut kuka tahansa muukin saa toki sitä tehdä!

ON: Tänään kp19, dpo5... Päivät MATELEE... :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka!

Ultrassa käyty tänään ja 2 n. 15 mm follikkelia löytyi :) Pieni riski on että molemmat irtoaa... Mut mielellään ottaisin myös kaksoset vastaan :) Muuten kaikki näytti hyvältä. Clomioireita on tällä kertaa tullu yllättävän paljon. Kuumia aaltoja tosi usein, myös yöllä. Ja sellainen jatkuva pms-fiilis :kieh:

Mulle vois päivittää: magda, tänään kp 11, ikää 24 v ja yritys aloitettu viime kesänä (oisko ollu kesäkuussa 2010?). Toinen lapsi siis toiveissa ja 6. ja viimeinen clomikierto meneillään.
 
Kiitos Katie85 listasta! Mun tiedot ainakin natsaa. :)

magda: Kylläpä sulla on hyvän kokoset follit jo kp11 kohalla! :) Itekin oon ajatellu, et kyllä kaksosetkin saa tulla jos on tullakseen. Riskit tietty tuplaantuu sit aika kovin, mut toisaalta samalla vaivalla jos sais 2 lasta ni sehän ois aika hieno homma. :D
 
Hei clomi-konkarit.
En nyt heti ole liittymässä tähän listaan, kun tilanne vähän auki, mutta voisinko kuitenkin kysyä mitä on odotettavissa, kun aloittaa ekan clomikierron.

tässä vähän taustaa kopioituna toisaalle kirjoittamastani:
alle 2 vuotta yritystä ja 1 kkm takana. Julkisilla tutkimuksissa, ja ovulaatio tapahtui siinä kierrossa, jota tutkittiin, normaalisti. Aiemminkin ultratessa milloin mistäkin syystä, kaikki on näyttänyt olevan ok.
Eli meillä lapsettomuuteen ei eritystä syytä, (paitsi mun kilpirauhasen vajaatoiminta joka alkaa olla jo paremmassa tilassa, viimeksi Tsh 2,9 ja annosta vähän nostettu sen jälkeen.
Ensi kierron alusta saamme halutessamme clomit ja inseminaation. Annostus aluksi niin pieni että vaarana on ennemminkin ettei yhtään munasolua/rakkulaa, mitä ne ny on, kypsy kuin että niitä tulee liikaa. Epäilyttää vähän mennä hormontoimintaa sorkkimaan kun mitään selkeää vikaa ei kummassakaan ole, mutta inseminaatio on kyllä tuottanut hyviä tuloksia monilla selittämättömästi lapsettomilla että ei kai siinä mitään hävittävää ole. kai.

Vai onko clomit ihan kamalia? Oon jo stressistä niin äärirajoilla välillä ettei huvittaisi syödä jotain, mikä tekee musta lisäksi hormonihirviön. En ole samasta syystä ikinä käyttänyt hormonaalista ehkäisyäkään. Onko jollakulla suht koht normaalisti toiminut kierto mennyt clomeilla sekaisin tai eöämä jotenkin ihan huonoksi? Tai muita syitä miettiä vielä ja toivoa luomuplussaa?

Aiemmin olin niin pakkomielteinen että raskaus on saatava alulle nyt just eikä kohta, mutta nyt kun olisi apua saatavilla, niin alkaakin miettiä että jos pitäisi vielä odotella..? Ihmetyttää itseänikin, mutta hormonien sivuvaikutukset mua varmaan eniten pelottaa..
Eri asia olisi jos söisin clomeja korjaamaan jotakin todettua vajetta tai vikaa.

Pitää nyt tämän kierron loppuun mennessä pohtia asiaa ja jos vielä epävarma
niin sitten voi vielä miettiä toisenkin kierron.

arkajalka Ginger sivustalta kyselee, ja kiittää jos joku viitsii lyhyestikin listata "plussia ja miinuksia" clomeista.
 
No niin, oli ehkä vähän tökeröä tulla kyselemään, kun tässähän on koko pino täynnä kokemuksia. Luinkin puoli pinoa ensin, mutta hämmennyin entisestään kun lääkärin mukaan sivuvaikutuksia ei mainittavasti pienillä annoksilla tule, ja täällä taas kaikilla rankkoja oireta. Ja toiseksi monilla clomit on lääke todettuun ongelmaan, eli tosiaan jonkin sellaisen kommentti olisi kovin tervetullut, jolla on selittämättömään lapsettomuuteen ja toimivaan kiertoon clomeista (ja inseminaatiosta) ollut hyötyä tai haittaa.

Kiitos valtavasti jos joku ehtii vastata.
 
Moi ginger! En nyt tiedä oonko mikään "konkari" vastaamaan, tällä hetkellä itsellä menossa 3.clomikierros, mut voin omia kokemuksiani kyllä jakaa. Mulla taustalla lievä PCO ja sen pohjalta pitkät kierrot (ovuloin luomusti ehkä 1-3 kertaa vuodessa). Yritettiin mieheni kanssa luomuna aika tasan vuosi, josta tuloksena yksi spontaani km rv 9+3. Sen jälkeen mun gyne ehdotti clomeja kun tosiaan en läheskään joka kierrossa ilman niitä ovuloi. Mulla on annostus ollut koko ajan 1tabl kp3-7. Ekassa kierrossa ei oikeestaan ollut muita oireita kuin kuumat aallot, yöllä saattoi herätä siihen et on hiki. Clomithan toimii antiestrogeeninä eli tekee ikäänkuin lievät vaihdevuodet :x Nyt kun on syönyt useamman kierron peräkkäin niin on ollut myös hiukan muita sivuvaikutuksia (clomifenhan kertyy elimistöön). Hankalimpana oon itse kokenut mielialanvaihtelut. Siis todellakin voin raivostua aivan turhasta ja tajuan sen jopa siinä tilanteessa itsekin, mutta en vaan voi hillitä itseäni. Sit välillä on tosi epätoivoinen ja masentunut olo (toisaalta en tiedä johtuuko se clomeista vai alkaako tää pitkällinen yrittäminen ja toivominen ja pettyminen viedä veronsa). Oon myös lihonut muutaman kilon clomien aloittamisen jälkeen. Oviksen jälkeen on ollut jonkin verran vatsakipuja, jotka on aavistuksen voimakkaampia kuin perus menkkajomotukset. Kaikenkaikkiaan itse oon kuitenkin tosi tyytyväinen clomeihin, koska oon saanut niiden avulla elämäni ensimmäiset kunnolliset ovisplussat! Ja vaikka tästä mun tekstistä saa ehkä sen kuvan et sivuoireita on hirvee määrä, niin ne on kuitenkin ollut mun mielestä aika siedettävia kaikki loppujen lopuksi. Ikävin ehkä tuo mielialajuttu, välillä tuntuu ettei ole oma itsensä kun ihan pienet jutut itkettää tai suututtaa. Mulla kuitenkin clomit ja terot yhdessä on saaneet kierrot kuriin ja oviksen tapahtumaan, joten kestän melkein mitä vaan oireita sen toivossa et sais sen plussan muuhunkin kun ovistikkuun! :LOL:

Tässä meidän pinossa ainakin vauvaton oli muistaakseni sellainen, jolle tuli clomeista aika voimakasta pahoinvointia, mutta hän osaa varmasti itse kertoa jos haluaa =)

Mun kokemus clomeista on siis se, että joitain sivuvaikutuksia on varmasti odotettavissa, mutta ei mitään järkyttävän kamalaa. Tietysti itse katson asiaa siitä vinkkelistä, et mulle nuo clomit on "välttämättömät" sen oviksen avustuksen vuoksi. En sit tiedä miten suhtautuisin jos ovuloisin säännöllisesti ihan luomukierroissakin. Kieltämättä tylsä tuo sun tilanne, kun ei ole selkeää "syytä" mitä hoitaa : /
 
Mulla on toimiva, säännöllinen kierto ja kuitenkin clomit määrättiin tueksi. Kierto toimii niiden kanssa vielä hieman paremmin eli luteaalivaihe on pidentynyt ja tiputteluvuoto ennen menkkoja vähentynyt. Eli kyllä niistä on hyötyä kuitenkin ollut. Mulla valitettavasti sivuoireet on olleet kovat eli hikoilua, unettomuutta ja alakuloa, mutta ne on olleet kestettävissä, kun syyn tietää. Olen aiemminkin samasta asiasta kirjoittanut eli mulla ensimmäinen clomikierto oli kohtuu oireeton ja sen jälkeen sivuvaikutukset on tuntuneet samalla annoksellakin kumuloituneen kierto kierrolta. Neljän jälkeen oli pakko pitää taukoa, tosin taukokierrollakin oireita vielä oli, kun ilmeisesti clomien vaikutus jatkuu taukokierrollakin. Mutta kyllä suosittelen kokeilemaan. Kyllä muakin alkuun hirvitti, kun lääkepaketin yhteenvetoa luin. Meille vain ei clomeista tainnut olla apua. Lukemani perusteella clomit auttavatkin yleensä todennäköisemmin niillä, joilla selkeä syy kuten ovuloimattomuus on todettu. Meillä ei kyllä selittämätön lapsettomuus ole kyseessä, kun endometrioosi on taustalla, mutta ovuloin kuitenkin joka kierrossa ilman clomejakin ja kierto on säännöllinen eli sikäli clomit tarpeettomat. Neljä ensimmäistä kiertoa oli yhden tabletin annostuksella ja nyt nämä kaksi viimeistä kahdella tabletilla. Sivuoireet on olleet hieman voimakkaammat nyt kahdella tabletilla, mutta ei kuitenkaan niin kovat kuin pelkäsin.

En kauaa ehdi enää tässä pinossa vierailla, kun viimeinen clomikierto on menossa, mutta voisin listalle liittyä Joku_raja.........kp13......29v......01/11......1.lapsi......6. clomikierto

Ovulaatio mulla on odotettavissa kp15, kuten tähänkin asti. En välttämättä testaa enää tässä kierrossa ollenkaan, kun se on ollut sama joka kierrossa. Yritän nyt välttää kaikkea tikuttelua (myös varhaista r-testailua) ja mennä vähän tjottaus-meiningillä.
 
Viimeksi muokattu:
Lista päivitetty ja Päivi1980 lisätty! Ajattelin et vois olla yks lista per sivu. Kun jos päivityksen yhteydessä laitan aina uuden listan niin se voi häiritä lukemista jos on joka välissä. Sopiiks tää kaikille? Yritän päivittää 1-2 päivän välein ja saa huomauttaa jos venyy. Muuten en ajatellu enää erikseen ilmotella kun on päivitetty, siinä listassahan lukee ylhäällä et mikä päivä siihen on koskettu.

Päivi1980 muuten, me mennään ihan samoissa kp:issä! Onks mitään tuntemuksia? Mulla vähän alavatsaaa nippailee vasemmalta puolen munasarjan kohdalta, mut clomit on mulle ennenkin aiheuttaneet vaikka ja mitä vatsatuntemuksia. Odotellaan, odotellaan... Aika menee niin hitaasti!
 
Pakko tulla heti hehkuttamaan, että tänään piirtyi päivällä kaunis hymynaama clearbluen ovistestiin!! :) Tää on todennäköisesti mun elämän ensimmäinen ovulaatio ja fiilikset on sen mukaset. :D Aamulla tein tavallisen viivatestin ja kontrolliviiva oli aika haalea. Ajattelinkin et ei ovista mut sit päätin kuitenkin tehä muutaman tunnin päästä viel varmuudeks clearbluen testin ja perhana, hymynaamahan sieltä tuli. Nyt sit ei muuta kun täkit pöllyymään seuraavien päivien ajan.. ;) Oisko mitään kikkaskonsteja tässä vaiheessa, mite voisin parantaa mahiksia tulla raskaaks? Greippimehusta oon kuullu, mut ei siit oikeesti taia olla paljoo apua? Sit oon jostain lukenu, et punaviini vois auttaa kiinnittymisessä, kun se parantais kohdun verenkiertoa. Onkohan tuossakaan mitään perää? Muuten en kyllä ajatellu nyt mitään alkoholia juua ennen raskaustestiä. Voi vitsit, oon tosi innoissani! Ainakin nyt tiiän, et näist clomeista on edes jotain apua ja näillä mennään seuraavat 4kk. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Juudith
Vauva haaveissa.. Onnea oviksesta, toivottavasti tuottaa tulosta täkkien pöllytys ;) Mäkin oon kuullu tosta punaviinistä ja greippimehusta, ei niistä ainakaan haittaa ole varmastikkaan. Sitte tietty perus jalat ilmaan ja jos mahollista ni naisen orgasmi miehen jälkeen? Kulkeutuu simpat paremmin perille kai :p
 
Katie85, jotenkin tuntuu et hirveämmin oireita ei ole. Paitsi alaselkä on oikealta puolelta ollu jo 4pv toooosi kipeä. Odottavan aika on pitkä mutta kuitenkaan odotukset ei oo hirmu korkealla. Onhan tässä jo yli vuos yritetty. Tän kierron jälkeen viel 2 kiertoa 1 tab. Ja sit nostetaan 2 tab. Kahellaan ja kuulostellaan :)
 
Juudith: Täytyy muistaa myös nuo vinkit. :) Joku vois nauraa näille kikkaskonsteille, mut kaikkea pitää kokeilla! :p

Tänään tuli myös viivatestiin yhtä vahvat viivat ja ne piirty lähes välittömästi pissaamisen jälkeen. :) Jes! Clearblue näyttää näköjään vähän aikasempaan, kun nuo viivatestit. Ohjeessa lukeekin Clearbluessa, et 48 tuntia ennen ovulaatiota tulee hymynaama ja noissa mun viivatesteissä on et 24-48 tuntia. Jännää!!
 
Vauva haaveissa.. Kiva että bongasit oviksen :) Mä en olekaan noilla digitesteillä testaillu, en tienny et ne näyttää aikasemmin... Oon käyttäny niitä Sofi One Step-testejä ja ne on toiminu mulla. Mutta nyt enää jaksa testaila ovista, ultra sai riittää ainakin tässä kierrossa :) Tänään ja eilen on ollu kipuja munasarjoissa joten ehkä se ovis on tulossa.

Katie85: Kiitos hienosta listasta :) Kiva seurata muittenkin tilannetta. Sullahan alkaa pian olla jännät paikat!
 
Vauva haaveissa - Onnee oviksesta! Toi olikin mulle ainakin uus juttu, et digi-cb näyttää hymynaamaa 48h ennen ovulaatioo! Mulla Sofi one step-liuska ja digi-cb näytti samaan aikaan plussaa viimeks.

Testaatteko muuten ovista yks vai kaks kertaa päivässä? Mä oon tyytynyt siihen yhteen, ku gyne sano et kyllä sen lh-piikin pitäis kestää muutaman päivänkin et ei olis pelkoo et menis ohi vaikka vaan yhen kerran päivässä testais. Ja toisekseen noi digitestit on niin hitsin kalliita! Toisaalta esim nyt viimks kun ovisplussasin niin edellisenä aamuna oli selvä nega mut sit saman päivän iltana oli kauheet pupuiluhalut ja sit seuraavana aamuna selvä ovis+. Et nythän mä en tiedä vaikka se lh-piikki olis ollu jo sinä edellisenä iltana. Se hyvä puoli siinä 2 kertaa päivässä testaamisessa olis et pystyis sit paremmin arvaan sen tarkan ovisajankohdan. Kun nythän esim mulla on siinä sellanen 12h heitto riippuen siitä oliko lh-piikki illalla vai seuraavana aamuna (jolloin testasin ja oli +). Plaah mikä selitys, tajusitteko? :D

magda - Niin alkaa! Dpo8 tänään, jännää oottelua! Toisaalta se nega pelottaa kauheesti... :ashamed:
 
Viimeksi muokattu:
Clearbluen sivuilla ainakin sanotaan, että se näyttää ovulaation 24-36 tuntia ennen. Mulla on myös Pregcheckin liuskoilla ja digillä plussat tulleet aina samaan aikaan.

Katie, mun mielestä tunnilleen ei kannata alkaa ovulaatiota ajoittaa. Tulee aivan turhaa stressiä. Ovulaatiotestien tarkoitus on pikemminkin suurin piirtein oikean ajankohdan selvittäminen, että sen pystyy hyödyntämään. Joskus, kun olen huvikseen testannut kaksi kertaa päivässä, niin aamulla testi on voinut olla nega, illalla plussa ja edelleen aamulla vielä plussa. Jos olisin tehnyt testin vain aamuisin, niin toki, ovulaation huomaisin 12 tuntia myöhemmin. Mutta testinkin jälkeen ovulaation tapahtumiselle on edelleen noin kahden päivän aikaraja, joten tunnilleen yhdynnän ajoittaminen on mahdotonta.
 
joku_raja - Joo, ihan totta. Oon toisaalta myös kuullut, et paras vois olla pupuilla ENNEN ovista, liittyneekö tämä siihen et ne siittiöt olis jo siel putkessa odottelemassa? Eli sitäkin ajatellen ei olis oikeasti lainkaan väliä et millon se ovis tarkalleen on. Kai sitä vauvaa vaan toivoo niin paljon, et yrittää tehdä kaiken mahdollisimman "oikein" ettei sit ainakaan jäis itsestä kiinni :ashamed:
 

Yhteistyössä