Hei clomi-konkarit.
En nyt heti ole liittymässä tähän listaan, kun tilanne vähän auki, mutta voisinko kuitenkin kysyä mitä on odotettavissa, kun aloittaa ekan clomikierron.
tässä vähän taustaa kopioituna toisaalle kirjoittamastani:
alle 2 vuotta yritystä ja 1 kkm takana. Julkisilla tutkimuksissa, ja ovulaatio tapahtui siinä kierrossa, jota tutkittiin, normaalisti. Aiemminkin ultratessa milloin mistäkin syystä, kaikki on näyttänyt olevan ok.
Eli meillä lapsettomuuteen ei eritystä syytä, (paitsi mun kilpirauhasen vajaatoiminta joka alkaa olla jo paremmassa tilassa, viimeksi Tsh 2,9 ja annosta vähän nostettu sen jälkeen.
Ensi kierron alusta saamme halutessamme clomit ja inseminaation. Annostus aluksi niin pieni että vaarana on ennemminkin ettei yhtään munasolua/rakkulaa, mitä ne ny on, kypsy kuin että niitä tulee liikaa. Epäilyttää vähän mennä hormontoimintaa sorkkimaan kun mitään selkeää vikaa ei kummassakaan ole, mutta inseminaatio on kyllä tuottanut hyviä tuloksia monilla selittämättömästi lapsettomilla että ei kai siinä mitään hävittävää ole. kai.
Vai onko clomit ihan kamalia? Oon jo stressistä niin äärirajoilla välillä ettei huvittaisi syödä jotain, mikä tekee musta lisäksi hormonihirviön. En ole samasta syystä ikinä käyttänyt hormonaalista ehkäisyäkään. Onko jollakulla suht koht normaalisti toiminut kierto mennyt clomeilla sekaisin tai eöämä jotenkin ihan huonoksi? Tai muita syitä miettiä vielä ja toivoa luomuplussaa?
Aiemmin olin niin pakkomielteinen että raskaus on saatava alulle nyt just eikä kohta, mutta nyt kun olisi apua saatavilla, niin alkaakin miettiä että jos pitäisi vielä odotella..? Ihmetyttää itseänikin, mutta hormonien sivuvaikutukset mua varmaan eniten pelottaa..
Eri asia olisi jos söisin clomeja korjaamaan jotakin todettua vajetta tai vikaa.
Pitää nyt tämän kierron loppuun mennessä pohtia asiaa ja jos vielä epävarma
niin sitten voi vielä miettiä toisenkin kierron.
arkajalka Ginger sivustalta kyselee, ja kiittää jos joku viitsii lyhyestikin listata "plussia ja miinuksia" clomeista.