Clomittaret vuonna 2011!

Katie85 ja Päivi1980: Tsempit viimesiin piinapäiviin!! Kyllähän nyt jonkun edes täytyy saada plussa! :)

Onko kukaan mittaillu aamulämpöjä ja onko ovulaation jälkeen tapahtunu lämmön kohoamista? Ite mittaan lämmöt joka aamu, eikä ainakaan vielä oo tapahtunu mitää radikaalia.. Rinnat on vieläkii aivan sairaan kipeet.. : / No jospas se enteilis jotain hyvää. Tää olemine on kyl iha kauheeta kehonsa kyttäilyä koko aja! Jokane vihlasu ja outo tuntemus saa ajattelemaa, et mitä jos.. :ashamed:
 
Mä olen tässä kierrossa mittaillut aamulämpöjä ja ihan ohjekirjan mukaan kävi. Eli ennen ovulaatiota oli pieni lasku lämmöissä ja sen jälkeen ollaan kohottu perustason yläpuolelle. Vähän häiritsee mittauksia se, että vapaapäivinä nousen paljon myöhemmin ylös, mutta (arkiaamuina peruslämpö 35,8 ja vapaapäivinä 36,2) suhteessa taso on pysynyt samana (nyt ovulaation jälkeen aamulämpö arkiaamuina 36,0 ja vapaapäivinä 36,4).
 
joku_raja: Mul on lämmöt poukkoillu koko ajan välillä 35,3-36,4.. Yleensä peruslämpö on ollu 35,8, mut kyl nyt on itse asias ollu muutaman päivän koko aja 36:lla alkava.. Ajattelin vaa, et tulis isompikii ero, mut jos tuo muutaman asteen kymmenyksenkii nousu on sitä, ni sit kaikki ok. :)

Vitsit, et tässä vaa vauvakuume kasvaa, ku nyttekii mul on hoidossa reilun 3kk ikänen kummipoika. :D Sen kanssa ollaa saatu harjotella vauvan hoitoa aika paljo. Lähtötilanne kun oli kuitenkii aivan nolla. :p
 
Katie85: Älä nyt vaivu vielä epätoivoon! Onneks koht on viikonloppu, ni saat asiaan vihdoin varmuuden. :hug: Mä menitin äske totaalisesti hermot toho miehee.. Kaiken lisäks ylireagoin aika kovasti ja tosiaan, pinna palo.. :ashamed: Kiukutti vaa, ku se ei voinu osallistua kummipojan hoitoo.. No onneks asia on nyt korjattu ja mies syöttää poitsua. :D Vauvan hoito on kyl kovinta työtä mitä voi olla ja alan arvostaa kaikkia vanhempia tosi kovasti. :)
 




sunnuntai 9.10.2011



nimim.......kp....ikä...yritys alkuun...lapsi...clomit...dpo

Vauva haaveissa.....kp25......25v......02/11......1.lapsi.....2.clom....dpo6

Juudith.........kp23......25v......06/10......1.lapsi.....välikierto

vauvaton......kp18......28v......11/08......1.lapsi.....3.clom

kaktuspiikki...kp16......28v......01/10......2.lapsi.....1.clom

Katie85........kp28.......26v......06/10......1.lapsi.....3.clom...dpo14

magda.........kp20......24v.......06/10......2.lapsi......6.clom...dpo4

joku_raja.....kp22......29v.......01/11......1.lapsi......6.clom....dpo5

Päivi1980.....kp28......30v.......06/10......4.lapsi......2.clom








 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tsempeistä Vauva haaveissa ja Juudith! Mut jos nää ei oo menkkaoloja niin ei mitkään... *ituttaa, mahaa ja selkää jomottaa, naama kukkii. Ei tainnu tulla meille kesävauvaa :'( Mites Päivi1980? Onko siellä päin parempia fiiliksiä??
 
No voi harmi :/ Toi on niin tätä, toiveet on korkeella ja sit sielt romahtaa, joka kerta... Mut voi se kesävauva vieläkin olla mahollinen, ens kierrossa sit jos tääkin meni ohi!! :) Se on kumma miten sitä jotenki on kyynistyny sen verran ettei oikeen usko omaan raskautumiseen, mut silti joka kuukaus sitä niin toivoo ja odottaa ja sittenku se pettymys tulee ni silti löytyy uutta toivoa ja intoa heti uudessa kierrossa...
 
Huomenta! Päivitin vielä ittelleni kp27, mut saattaa muuttua kp1:ksi tänään, tuhruttaa jo... Mikä tässä raskautumisessa on niin vaikeeta??

Mites te muut? Piinailijoita alkaa olla aika monta, onks mitään oloja? =) Haluisko joku muuten dpo:t listaan?
 
Katie85: No voi hitto! Ei voi muuta ku vaan toivoa, et jos se sit ens kerralla tärppäis. Siis jos ne menkat nyt sit tosissaan alkaa. :( Mulle sopii tuo dpo-juttu kyl iha hyvi. Lasketaaks nuo päivät siitä, ku saa positiivisen ovulaatiotestin vai oletetusta ovispäivästä? Ei oo muute tääl mitää ihmeempiä oloja ollu. En kyl tiiä, pitäskö välttämättä viel ollakaan.. : / Rinnat on edellee vähän arat, mut eipä muuta. Ajattelin testailla ens viikon sunnuntaina ekan kerran jos ei menkat sitä enne ala. Siin vaihees pitäs olla 12-13 päivää ovulaatiosta, mikäli ovis oli viime maanantaina tai tiistaina. Siihen saakka siis piinaillaan täällä.|O
 
Vauva haaveissa - Elikkäs nuo dpo:t menee niin, et ovisplussapäivä on dpo-1 ja siitä seuraava (eli oletettu ovispäivä) on dpo0. Sit siitä vaan 1,2,3 jne :) Mun ymmärtääkseni raskaustesti voi haamuttaa jo dpo10-11, mut viimeistään dpo14-15 pitäis näkyä jotain. Sähän ovisplussasit sunnuntaina eli sulla olis nyt dpo5, lisäsin listaan =)

Haluaako joku muu dpot:t listaan?
 
Katie85: Kiitti, ihanaa ku sä oot niin perillä kaikkien päivistä! =) Voisin vissiin sit jo ens perjantaina testailla, mut taian yrittää malttaa ees lauantaihi, ku sillo on vapaapäivä. Ei tarvii sit enne töihi lähtöä panikoida ja luultavasti pettyä. : / Toiveet on nyt taivaissa mut järki vaa pakottaa ajattelemaa skeptisesti.
 
Vauva haaveissa - No ei tätä päivää kyllä voi hyvällä tahdollakaan sanoa kp1:ksi, sellasta ruskeeta vaan pyyhkiessä tulee. Kai mä huomenna tuhlaan testin, jos ei kunnon vuoto ala. Mulla vaan edellisissäkin c-kierroissa tuhruttanu 3-5 päivää ennen kunnon kp1:tä joten sinänsä ajatukset on kyllä jo seuraavassa kierrossa =) Eilen tuli vähän itkettyä, mut onneks mies on positiivinen ja osaa lohduttaa!

Mä meen ens kierrossa käymään gynellä ja meinaan samalla pyytää lähetettä julkiselle puolelle... Täs on kuitenkin jo 1v4kk yritystä takana ja edellisestä (keskenmenneestä) plussastakin alkaa olla jo vuosi! Mullehan ei oo esim. aukiolotutkimusta tehty, kun on taustalla se luomuplussa (eli ainakaan molemmat johtimet ei voi olla tukossa). Seuraava askel on varmaan mun kohdalla se ja miehelle simppatutkimus. Sitäkään ei tehty heti alussa, koska oli se helppo luomuplussa (alle 3kk yrittäminen) joten ei ainakaan pahasti voi simpoissa olla vikaa. Plus mulla se PCO, joten aika varmasti tää meidän lapsettomuus johtuu siitä. Huoh!
 
Heippa!
Mulla ollut ehkä paskin viikonloppu ikinä. Eilen illalla alko ihan tajuton vatsakipu joka vaan jatku ja jatku... Tänään oli sitten pakko mennä lääkäriin ja se lähetti mut heti yliopistolliseen jatkotutkimuksiin. Osasivat heti epäillä jotain gynenpuolen juttuja ja sieltä löyty iso puhjennut kysta joka vuotanu vatsaonteloon. Nestettä oli paljon mistä johtu järkyttävät kivut. Onneks ei ollu sen "vakavampaa", oli jo kauhukuvat muodostunu et siel on syöpää maha täynnä, kipu oli jotain niin kamalaa ja ihan koko vatsan alueella. En ole ikinä ollu niin peloissani ja tuskissani. Sain onneks hyvät kipulääkkeet kotiin et selviin ens viikosta. Paskaa tässä on myös se etten saa ens kierrossakaan syödä clomeja koska pitää varmistaa ensin et tää paranee ja neste poistuu :( Mieskin on sopivasti just tänä viikonloppuna kotikaupungissaan käymässä... Onneks on perhe ja ystävät lähellä, ei tarvii yksin olla. Nyt taas niin huono fiilis koko touhusta, paskaa vaan sataa niskaan...
 
Mulle vois päivittää dpo 3 :) Ihan omien tuntemusten perusteella ovulaatio oli kp 16 (ja mulla on säännöllinen 30 päivän kierto, joten siihenkin tuo kp 16 passaa). Clomioireita on vieläkin vähän; pahaa oloa ja alavatsakipua. Kuumia aaltoja ei onneksi enää oo tullu.

Katie85: Mullekaan ei oo tehty aukiolotutkimusta kun esikoinen tärppäsi luomuna. Mut me tutkittiin mies kuitenkin ja odotellaan nyt tuloksia. PCO on mulla myös, mutta ilmeisesti ei enää niin paha kuin joskus ja siksi lääkäri epäili että vika voi olla miehessä...
 
Juudith - Voi ei miten kurjaa! Mulla on ihan sairaan matala kipukynnys joten en voi kuvitellakaan miten tuskainen oot ollu! Tiedän, et kuukausi tuntuu näissä hommissa vuodelta, mut ajattele se niin et kun nyt odotat yhden kierron niin saat alottaa sit puhtaalta pöydältä clomien kans eikä tartte miettii sitä kystaa enää. Annettiinko sulle jotain jatko-ohjeita, pitääkö sun mennä vielä ultraan tms?

magda - Mä en nyt muista et missä oot(te) hoidossa? Siis ootteko julkisella/jossain yksityisellä klinikalla vai saitko clomit ihan gyneltä? Onkin siis kenties mahdollista et mullekaan ei tota aukiolotutkimusta tehdä. Mäkin kyl mietin meillä tota miehen osuutta... Kun tässäkin kierrossa oltiin oviksen aikaan joka toinen päivä ja kyl sen pitäis plussaan riittää eikä sitä vaan kuulu, huoh. Millon sun PCO todettiin? Onks sulla ylipainoo tai hirsua tms? Tuleeks sulla vuoto ilman hormoneita? Kauheesti kysymyksiä mut tässä pinossa me taidetaan olla ainoot PCO+clomi-tytöt =)
 
Katie85: Mun pco todettiin melkeen 4 vuotta sitten kun yritettiin esikoista. Ylipainoa ei ole eikä hirsua, mutta verensokeriongelmia ja mahaan kertyvää rasvaa löytyy... Oon opiskelijana hoidossa YTHS:llä ja sieltä saatiin lähete miehen tutkimuksiin ihan julkiselle. Aika edullista tää hoito on kun lääkärikäynti maksaa vain 6 euroa :) Muuten en olis varmaan näin usein seurannassa käyny... Luomukierrot on ollu säännöllisia mutta aika pitkiä, n. 40 päivää mutta kun aloin syömään clomeja tasaantui kierto 30 päivään (myös välikierrot). Mulla näyttäis clomit toimivan hyvin mutta tulosta ei silti synny :(
 
Juudith - Ai säkin oot! Millon sulla todettiin? Mä olin jostain syystä siinä uskossa et aika moni täällä on ns. selittämättömiä normaalikiertoisia.

magda - Miten sulla noi sokerihommat huomattiin? Syötkö metformiinia? Mullakaan ei ylipainoa eikä hirsua, mut kierrot on kyllä aina ollu aivan mitä sattuu väliltä 30-90. Ultrassa on toinen munasarja rajatapaus, toinen selvä PCO ja samoin hormonit viittaa sinne suuntaan. Mullakin clomit säännöllistäny kiertoa ja saanu ovulaation aikaan, mut ei tulosta täälläkään :( Ootko syöny kaikki 6 c-kiertoa putkeen? Onko teillä suunniteltu jatkoa jos ei nyt tärppää?
 

Yhteistyössä