Clomittaret vuonna 2011!

Katie85: Kävin joskus paastoverensokerimittauksessa ja se oli tosi korkea. Nyt tosin oon saanut sen normaaliks vähähiilihydraattisella ruokavaliolla :) Mulla oli tosi epäsäännölliset kierrot silloin kun lopetin pillerit ja yritettiin esikoista, välillä yli 60 päivää. Mut synnytyksen jälkeen kierto muuttui aika säännölliseksi. Mä söin 3 kiertoa clomeja putkeen, sitten 1 tauko ja sitten 2 kiertoa putkeen ja sit 2 kiertoa taukoa ja nyt kuudes kierto. Jatkoa suunnitellaan sitten kun saadaan miehen tulokset, mut lääkäri sanoi että jos miehessä vikaa vois insemnaatio olla seuraava askel. Ja se todennäköisesti sitten yksityisellä (onneksi se ei maksa kuin pari sataa)
 
magda - Multa ei oo varmaan ees koskaan mitattu paastoverensokeria :O, pitäisköhän kysyä et kannattaisko se kattoo, hmm. Teidän esikko tärppäsi kuitenkin luomusti? Tikutitko sillon ovulaatioo tms? Ootko muuten ovuloinu välikierroissa?
 
Viimeksi muokattu:
Mulla todettiin viime talvena kun menin lääkäriin sen takia et menkkoja ollu tullu moneen kuukauteen. Mulla oli paasto vs normaali ja miehen simpat normaalit, siks päästiin heti alottaa clomit. Miten muuten ku sanotaan et saa syödä sen 6 clomikuuria putkeen, ni onko se sit eri jos annostus muuttuu? Kun mä söin siis eka 1, sit 2 ja sit 3 päivässä ja se 3 oli sit se sopiva annostus, niin nyt oon syöny yhteensä 6 kiertoa jo, mut lääkäri sano et voin viel yrittää 3 kiertoa sillä 3 tbl/päivässä, eli sit yhteensä 9 kiertoa, 6 kiertoa samalla annostuksella...
 
Katie85: Joo, esikoinen tärppäsi luomusti vajaa vuoden yrityksen jälkeen. En ehtinyt siis mitään lääkkeitä edes kokeilla. Ovulaatiota en tikuttanut ja plussa tuli vasta kp 40...

Mulla on ollu koko ajan clomit annostuksella 1 tabl kp 3-7, ei oo tarvinnu nostaa kun vaste on koko ajan ollu hyvä. Juudith: Eikö sulle tullu ihan hirveitä sivuvaikutuksia noin isoista annoksista?
 
Limakalvo on ollu koko ajan hyvän paksunen eikä sivuvaikutuksetkaan ole ollu sen kummosempia 3 tabletilla ku 1 tabletillakaan; hikoilua ja mielialanvaihdoksia... Ja siis olisin syöny kaikki 9 kiertoa putkeen ellei olis tullu tätä kystaa ja viime kierrossa oli se munatorvien aukiolotutkimus jonka takia en sillonkaan saanut clomeja syödä. Ja ultria on ollu melkeen joka kierrossa, yhessä ei vissiin ollut ku annos ei muuttunut ni ei ollut tarpeen...
 
Juudith: Voimia sinne! Niin ku Katie85 sano, ni kuukaus tuntuu todellakin näissä hommissa vuodelta, mut koita jaksaa. Sit on ainakin hyvä taas jatkaa, ku kaikki on kunnossa. :)

Katie85: Tee ihmeessä se testi, ni saat varmuuden. Tollanen tuhruvuoto voi mun käsityksen mukaan olla myös ihan normaalia, vaikka raskaana oisitkin. Mä oon muute kans pcolainen! :wave: Meitä taitaa olla enemmä, ku arvasinkaan. Mulla pco todettiin melkein 8 vuotta sitten 17-vuotiaana, ku menkat ei alkanu. Muita oireita ei oo. Siitä asti söin sit e-pillereitä, et menkat saatiin tulemaa säännöllisesti. Nyt sit ku lopetin pillerit viime helmikuussa, ni menkkoja ei tullu ollenkaan.. Teroluteilla vast saatiin menkat tulemaan, et voitiin alottaa clomit. Mulla ei taida tulla siis menkkoja sit millään ilman jotain "mömmöjä".. : / Mult otettiin verikokeet heti, ku Felicitakselle hakeuduin ja sieltä selviskii, et LH- ja FSH-hormonit onkin ihan normaalin rajoissa. :) Eli tilanne ei ehkä ookaan niin paha, kun luulin, mut meiän lapsettomuuden syy on kuitenkin just nuo pco-tyyppiset munasarjat. Mieheltä tutkittiin simpat kans heti alussa ja siellä on kaikki tosi hyvin. :) Mullehan tehtiin myös se munatorvien aukiolotutkimus, mitä ilmeisesti ei joka paikassa vaadita, ja molemmat tuupat oli hienosti auki. Metforminia syön muuten koko ajan aamuin illoin tasapainottamaan kiertoa. Itse asiassa en edes käytännössä tiedä, mitä apua siitä oikeesti on, mut syödään nyt, ku lääkäri niin sano. :) Tällänen tausta meillä.

magda: Mäkin alotin VHH-ruokavalion joskus 6-7 viikkoa sitten ja uskon, et siit on jotain apua kyl ollu. Paino on ainakin tippunu noin 3kg ja olokin on paljon parempi. Ylipainoa mulla ei oo, mut oon tosi helposti lihova ja kilot kertyy just tonne vyötärölinjalle, et saan kyl koko ajan tarkkailla tosi paljo syömisiäni..
 
Viimeksi muokattu:
Juudith: Miten paksu limakalvo sul on yleensä näil clomeilla ollu? Mul on nyt annostus 2tabl/vrk kp5-9 ja limakalvo oli viimeks vaan 4mm.. Onneks tää annostus on nyt hyvä, ettei tarvii enää nostaa, nimittäin lääkärikin sano, et mulla varmast limakalvo ohenis sit entistä ohkasemmaks ja se ois huono homma. Nyt sit jatketaan sit samalla annostuksella seuraavat 4kk jos ei tärppiä sitä enne tuu. En tiiä, onks mul seurantaultria nyt sitte, ku annostus on kohillaa, mut mielellää kyl niissä kävisin vaik se maksaakii sen 100e/kerta. On tää touhu kyl älyttömän kallista yksityisellä, mut minkäs teet.. Varmaa jossai vaiheessa on eessä julkiselle siirto jos tää yrittäminen kauheesti venyy..
 
Sellanen tuli vielä mieleen, kun tossa netin ihmeellistä maailmaa selailin, et on se raskaaks tuleminen kyl tosi monen sattuman summa! Vaik sais kaiken aikataulutettua JUST kohilleen, ni silti on vaan 25%:n mahollisuus tulla raskaaks! :eek: Eli voi vaan ihmetellä, et miten kukaan voi tulla vahingossa raskaaks, kun ei se taho onnistua tälleen tarkkaan suunniteltuna ja ajoitettunakaan..
 
Hei!
Vielä yksi PCO+Clomi-tyttö liittyy joukkoon.
Vauva haaveissa: minä olen sellainen tapaus, ketä on 2 kertaa ns. vahingossa raskaaks tullut :ashamed: , vaikka kuukautiset on aina erittäin epäsäännölliset ollut. Mutta nyt kun kolmas on haaveissaan ni nyt sitä vahinkoa ei meinaa millään käydä...:headwall:
Eli itse 32 v, PCO-uutinen tuli syyskuussa kun kuukautisia ei kuulunut. Kuukautiset käynnistettiin Primolut Nor-illa, Clomifeni sain PCO-n takia kun itsenäisesti ovuloin ehkä pari kertaa vuodessa. Ja clomit otan 2tabl. Kp 5.-9. Nyt ensimmäinen clomikierto ja tänään Kp 21, ovulaatiosta en ole ihan varma et oliko se Kp 15 vai ei. En tikuttanut ku aatelin et siitä tulee vaan lisää stressia. Toivottavasti oli... :p

Mutta kaikille plussatuulia!
 
Vauva haaveissa.. Mulla on ollut limakalvo aina 6mm-8.2mm, tolla välillä. En kyl tie mikä on sitten "normaali" paksuus? Mun lääkärikin sanoo aina että ei se sinänsä ole outoa ettei vielä ole tärpännyt kun tosiaan raskautumisen mahis on se 25%. Mut niinhän se vaan menee et kun ei halua/yritä ni sillon sitten tärppää ja meillä ketkä sitä kovasti yrittää ja toivoo ni saadaan tosissaan tehdä töitä asian eteen ja silti tärppiä ei kuulu :(
 




maanantai 10.10.2011



nimim.......kp....ikä...yritys alkuun...lapsi...clomit...dpo

Vauva haaveissa.....kp26......25v......02/11......1.lapsi.....2.clom....dpo7

Juudith.........kp24......25v......06/10......1.lapsi.....välikierto

vauvaton......kp19......28v......11/08......1.lapsi.....3.clom

kaktuspiikki...kp17......28v......01/10......2.lapsi.....1.clom

Katie85.........kp2.......26v......06/10......1.lapsi.....4.clom

magda.........kp21......24v.......06/10......2.lapsi......6.clom...dpo5

joku_raja.....kp23......29v.......01/11......1.lapsi......6.clom....dpo6

Päivi1980.....kp1.......30v.......06/10......4.lapsi......3.clom

Riinali..........kp22......32v.......11/10......3.lapsi......1.clom








[/QUOTE]
 
Viimeksi muokattu:
Riinali - Tervetuloa! =) Haluatko listalle?

ON: Täällä sit alkoi uusi kierto, blaah. 4.clomikierros jo! Nää on kyl niin selkeät menkat etten ala testiä tuhlaamaan. Positiivista mieltä pitäis yrittää ylläpitää, mut vaikeelta se kyllä tällä hetkellä tuntuu :ashamed:
 
Päivi1980 - Tätipahoittelut ja täällä AIVAN samat fiilikset! *ittu! Mä en oo noita yk:ita sen tarkemmin laskenu, mut samoihin aikoihin ollaan näköjään aloitettu joten samaa luokkaa ne mullakin varmasti on :|
 
Katie85: Kiitos! Voit kyllä minutkin laittaa listalle.

Katie85 ja Päivi1980: Tätipahoittelut täältäkin! :hug:

ON: Ihan hirveä aamupäivä, kaikki itkettää, enkä itse oikein ymmärrä, miksi. :ashamed: Voisko johtua clomeista...? Mitään muita oireita mul ei ole niistä tullut/ollut.

Ja listaan kuuluvat tiedot: Riinali, Kp22, 32v., 11/10, 3.lapsi, 1.clom

Mutta kuitenkin yritetään pitää mieli positiivisena, vaikka se vaikea onkin!
Tsemppiä minulle ja kaikille muillekin! :heart:
 
Riinali: Tervetuloa joukkoon! :wave: Kyllä onneks monella pcolaisella on ihan luomustikin tärpänny, mut ite en usko siihen omalla kohallani.. Hienoa, et nykypäivänä on kuitenkii kaikkia hoitoja, joten ehkä se oma pikkunenkin sieltä vielä joku kaunis päivä tulee. :)

Katie85 ja Päivi 1980: No voi *piiiiip*!! :stick: Ei auta ku uutta matoa vaan koukkuu, kyl se sieltä viel tulee! :hug: Varmast raivostuttavaa kyllä aina vaan pettyä uudestaan ja uudestaan..

Juudith: Sulla on kyl aivan loistavan paksunen limakalvo! Siis kun ottaa huomioon vielä sen, et oot syöny 3tabl/vrk. :) Kyl tuohon luulis pikkusen hyvin porautuvan.
 
Riinali: Mul oli ekassa clomikierrossa kans tosi apeat fiilikset koko ajan. Itketti ihan turhatkin asiat. Ekan kierron söin vaan 1tabl/vrk ja pelkäsinkin, et mitenhän nyt käy, kun annosta nostettiin tähän tokaan c-kiertoon 2tabl/vrk, mut nyt ei taas sit ollutkaan mitään oireita. :)
 
katie85
Mä oon kunnallisella hoidossa, pcos todettiin 4v sitten kun lähdin ehkäisyn lopettamisen jälkeen metsästämään kadonnutta vuotoa...
Mulla meni tosi pitkään ennen ku clomit aloitettiin. oli tosi tarkkaa et kaikki tutkimukset, labrat, simpat ja aukiolo on tutkittu ennen ku lähdetään clomeilla liikkeelle. mä en ovuloi ilman clomeja oikeestaan ollenkaan. yhden luomun oon saanu tässä 4 vuoden aikana ja se oli kun karppasin tiukkaan ja tippu nopeesti 10kg painosta. ylipainoa on siis, ja hirsua myös, nyt clomien aikaan tuntuu ettäkarvankasvu vaan lisäätyy... :(

tällä hetkellä mulla ovis käsillä, jos on... alotin terot nyt sitten ennen ovisplussaa niinku lekuri käskikin, ja pelkään että se tuhoo sen oviksen, MUTTA ei piiiiiip:kaan väliä, koska ukko mököttää ja olis menny ovis joka tapauksessa harakoille. ai hitto että voi ketuttaa kun ite joutuu kärsimään noista pirun lääkkeistä ja olemaan ronkittavana ja maksamaan vielä siitä kaikesta, niin mies ei viiti tehdä osuuttaan asiasta, sen että "pitäis hauskaa" vähän tiheemmin kerran kuussa, niin EI :mad: syyllistää kyllä osataan, siitä kuinka teen ihan kaiken väärin ja on vaan musta kiinni ettei oo lapsia, kunka oon hormonihirmu jnejne. taidan unohtaa koko projektin. ja miehen. argh!¨

niin ja mulla viimepäivät tosi pahaa masennusta, itkuisuutta, ahdistusta. siviilissä toki isoja huoliamurheita esim. molemmilla töttömyyden uhka tai ainakin työpaikan vaihto edessä, mutta pistän kyllä suurimman osan oloista hormonien piikkiin. murr.
 
Viimeksi muokattu:
No huh, aika törkeesti miehes sulle puhuu... :/ Toi on kyl niiiin inhottavaa ku joutuu kalliita lääkkeitä syömään ja juoksee lekurissa yms ja jos sit just sillon oviksen aikaan sattuu olemaan nihkee ilmapiiri kotona ni kiva siinä sitten väkisin touhuilla.
 
Riinali lisätty listaan! Onks ovulaatiosta tietoo ts. haluutko dpo:t listalle? =) Ja noista mielialaoireista löytyy lisää jos jaksat lukea ketjua hieman taaksepäin. Mulla on sellanen tuntuma, et kaikilla täällä on ollu jonkinasteisia tunteiden heittelyjä, mulla ainakin! :D :'( :ashamed: Ei oo onneks erityisemmin lisääntyny ne, vaikka onkin jo useampi c-kierto takana. Ja voihan ne mielialan heittelyt toki johtua siitä mieluisammastakin syystä! ;)

vauvaton - No voi höh, onpa miehesi ollut sulle epäreilu! Onko sillä kauheesti paineita noista sen töistä tms? Stressi, väsymys, huolet ym voi miehelläkin paljon vaikuttaa siihen halukkuuteen ja ihan fyysiseenkin onnistumiseen. Naisella toki myös se henkinen puoli, mut erona se et nainen voi sitä seksiä harrastaa vaikka ei yhtään ns. nappaisikaan. Miehellä hommaan tarvii lisäksi sen erektion :whistle: Ja mitenniin teet kaiken väärin? Sähän tässä oot tehnyt kaikkesi homman eteen, syönyt lääkkeet ja ne muut asiat mitkä luettelit! Onkohan miehelläsi huoli nyt jostain ihan muusta ja purkaa sen vaan (epäreilusti) suhun?? Miten teidän seksielämä muuten voi (ei tietenkään oo pakko vastata jos on liian henk.koht!)? Ajattelin vaan et jos seksiä on lähinnä vaan sillon oviksen aikaan niin siitä voi kertyä aikamoiset suorituspaineet itse kullekin, sulle siitä et sillon ainakin on ns. "pakko saada" ja miehellesi siitä et sillon on pakko onnistua?

ON: Ei mitään uutta, huomenna eka clomi naamaan. Kyl se toivo uudesta kierrosta alkaa taas nostaa päätään täälläkin! Eilen riideltiin oikein kunnolla (pettymykset pois ehkä?) ja se kyl puhdisti ilmaa tosi paljon kun saatiin sit sovittuakin kunnolla eikä jääny mitään hampaankoloon. Loppusovittelut tietty makuuhuoneen puolella :p
 
vauvaton: On kyl tosi hanurista tollanen!! Tässä hommassa kun tuo miehen rooli on kuitenkin vielä aika helppo ja mukavakin.. Ei tarvii ku tökkiä vähä oikeaan aikaan oikeaan paikkaan. Toista se on meillä naisilla.. Revaa saa levitellä joka käänteessä ja olla ronkittavana ja pumpata kroppansa täyteen kaiken maailman mömmöjä, mitkä saa pään ihan sekasin.. :mad: Välillä ottaa tosi rankasti päähän ja toivois, et näitä rooleja voitas vaihtaa edes yheks kuukaudeks, mut helpommi sanottu ku tehty. :D Onneks meillä ei oo vielä tuohon syyllistämiseen sorruttu ja muutenkin on menny ainakin vielä ihan kohtuu hyvin parisuhteessakin, mut voin vaan kuvitella, kuin alkaa hermoja kiristellä jos tää yritys vaan jatkuu ja jatkuu..
 
Joo oli aika karkee ilmasu tuo mun äskönen.. Toki miehilläkin voi olla vaikeeta ja tulla paineita onnistumisesta ja jopa syyllisyyden tunteita siitä, miks ei onnistu, mut loppu peleissä, me naisethan se inhottavin työ kuitenkin tässä tehdään. Ja nyt ei siis puhuta vasta kun clomifen-hoidoista. Tilanne on entistäkin inhottavampi sit, jos keino- tai koeputkihedelmöitykseen joudutaan..
 
Vauva haaveissa..: Kiitos! :) Juu on se hienoa että tänäpäivänä hoitoja on erilaisia. Mä muuten aloin miettimään oma toista raskautta ja tuli mieleen et ei se ihan luomuvahinko ollut. Mulla oli silloinkin kuukautiset hukassa ja keltarauhashormooni söin silloin (2005) keväällä 4 kk, ja marraskuussa tulin raskaaksi. Mä olen ilmeisesti aina ollut pco-lainen, kaikki oireet on aina ollut, paitsi ylipaino, mut en osannut niitä kaikkia yhdistää. Ylipainokin toki tuli toisen lapsen kanssa ja on sitkeästi pysynyt :mad: ja nyt kun gynelle kolmannesta aloin puhumaan ni sit vast totesi tän pco-n ja suositteli noin 10 kg painon pudotusta. : /
Tuli viel sellainen jutska mieleen, et niin paljon kun mä olen kaikkien juttuja lukenut, ni melkein kaikilla on seurantaultrat, minulle gyne ei sanonut mitään seurannasta :confused: ja heti alussa annostus 2 tabl. : / Jos tärppää, ni mahtaako tulla jalkapallotiimi...? :LOL:
 
Vauva haaveissa - Pessimisti-pentti ilmoittautuu täälläkin! En TODELLAKAAN usko luomuplussaan (vaikka yks sellainen on jo käynyt...) kun tää tuntuu olevan näillä lääkkeilläkin näin vaikeeta! :x

Riinali - Mäkin ihmettelin tota sun alotusta 2 tabletilla. Liittyiskö se siihen jos sulla on vähän sitä ylipainoo et menis kilojen mukaan? Mut ois kai se ollu järkevää alottaa yhellä, se vaste on kuitenkin kaikilla niin yksilöllinen... Ja toi seurantaultra-juttu on tosi lääkärikohtaista, kaikilla sitä ei tosiaan oo ollenkaan. Mun ymmärtääkseni se hyperi-riski on aika minimaalinen, mut sen sijaan se vasteen sauranta ultralla tärkeempää eli auttaako clomit ylipäätään. Turhahan niitä on montaa kiertoa (tai liian pienellä annoksella) syödä, jos ei oo vastetta. Niistä tule kuitenkin lähes kaikille jotain sivuvaikutuksia.
 
  • Tykkää
Reactions: Vauva haaveissa..

Yhteistyössä