Juudith: Voimia sinne! Niin ku Katie85 sano, ni kuukaus tuntuu todellakin näissä hommissa vuodelta, mut koita jaksaa. Sit on ainakin hyvä taas jatkaa, ku kaikki on kunnossa.
Katie85: Tee ihmeessä se testi, ni saat varmuuden. Tollanen tuhruvuoto voi mun käsityksen mukaan olla myös ihan normaalia, vaikka raskaana oisitkin. Mä oon muute kans pcolainen! :wave: Meitä taitaa olla enemmä, ku arvasinkaan. Mulla pco todettiin melkein 8 vuotta sitten 17-vuotiaana, ku menkat ei alkanu. Muita oireita ei oo. Siitä asti söin sit e-pillereitä, et menkat saatiin tulemaa säännöllisesti. Nyt sit ku lopetin pillerit viime helmikuussa, ni menkkoja ei tullu ollenkaan.. Teroluteilla vast saatiin menkat tulemaan, et voitiin alottaa clomit. Mulla ei taida tulla siis menkkoja sit millään ilman jotain "mömmöjä".. : / Mult otettiin verikokeet heti, ku Felicitakselle hakeuduin ja sieltä selviskii, et LH- ja FSH-hormonit onkin ihan normaalin rajoissa.
Eli tilanne ei ehkä ookaan niin paha, kun luulin, mut meiän lapsettomuuden syy on kuitenkin just nuo pco-tyyppiset munasarjat. Mieheltä tutkittiin simpat kans heti alussa ja siellä on kaikki tosi hyvin.
Mullehan tehtiin myös se munatorvien aukiolotutkimus, mitä ilmeisesti ei joka paikassa vaadita, ja molemmat tuupat oli hienosti auki. Metforminia syön muuten koko ajan aamuin illoin tasapainottamaan kiertoa. Itse asiassa en edes käytännössä tiedä, mitä apua siitä oikeesti on, mut syödään nyt, ku lääkäri niin sano.
Tällänen tausta meillä.
magda: Mäkin alotin VHH-ruokavalion joskus 6-7 viikkoa sitten ja uskon, et siit on jotain apua kyl ollu. Paino on ainakin tippunu noin 3kg ja olokin on paljon parempi. Ylipainoa mulla ei oo, mut oon tosi helposti lihova ja kilot kertyy just tonne vyötärölinjalle, et saan kyl koko ajan tarkkailla tosi paljo syömisiäni..