Clomittaret vuonna 2011!

Juudith - Negapahoittelut! Ihmettä täälläkin odotellessa...

vauvaton - Lupaavan kuulosia oireita! Kyl testissäkin varmaan jo haamu näkyis... wink wink! :)

hollannikas - Millä annoksella syöt? Mä ovuloin ekassa 1tabl annoksella, mut toka c-kierto oli ovuloimaton, outoa??
 
Heippa hei... mulla oireet senkun voimistuu. tänään alavatsakipu kovempi ja ruokailun jälkeen tulikin oksennettua lähes kaik ulos. lohta olen himoinnut reilun viikon jne... MUTTA testi näyttää negaa. ei edes haamua ja tätikin on hukassa. varmaan joku valeraskaus tai toiveiden elättelyn psykosomaattinen tulos :/ *huokaus*

Juudith: Vaikka munatorvien aukiolotutkimuksessa todettais torvien olevan auki tai vaan osittain tukossa on sen toimenpiteen jälkeen muutaman kierron ajan paremmat mahikset kun on varmasti huuhdottu auki... :) eli tsemppiä koitokseen! toivottavasti menee niinku suurimmalla osalla ihmisistä, eli pienellä kivulla. toisin ku mulla kävi, mut siitäkin selvittiin, vaikka hetken epäilinkin :)
 
Heippa hei... mulla oireet senkun voimistuu. tänään alavatsakipu kovempi ja ruokailun jälkeen tulikin oksennettua lähes kaik ulos. lohta olen himoinnut reilun viikon jne... MUTTA testi näyttää negaa. ei edes haamua ja tätikin on hukassa. varmaan joku valeraskaus tai toiveiden elättelyn psykosomaattinen tulos :/ *huokaus*

Juudith: Vaikka munatorvien aukiolotutkimuksessa todettais torvien olevan auki tai vaan osittain tukossa on sen toimenpiteen jälkeen muutaman kierron ajan paremmat mahikset kun on varmasti huuhdottu auki... :) eli tsemppiä koitokseen! toivottavasti menee niinku suurimmalla osalla ihmisistä, eli pienellä kivulla. toisin ku mulla kävi, mut siitäkin selvittiin, vaikka hetken epäilinkin :)
Aijaa kiitos tiedosta, en tollasta ollutkaan tiennyt =) Juu oon kans kuullut et saattaa sattua mut monet on vissiin pelänny pahempaa mitä se on ollut, joten ei mulla ole mitään ennakkoluuloja, sattuu tai ei satu :p
Vauvaton missä vaiheessa kiertoa meet nytte? Ootko testaillu ajoissa, et onks viel toivoa ?
 
juudith: hyvällä asenteella meet... ei kannata turhaan hermoilla... kaikki kipu loppuu aikanaan :D

mulla menossa kp 32, ovulaation tikutin kp18, eli tasan 2vko sitten. toivoa ehkä vielä on, vaikka en osaakaan oikein toivoa... ootan vaan niitä menkkoja, mutta ihmettelen kovasti jos ne tulee että mistä nää kaikki oireet on tullu... ei nyt normi pms:ään pitäis oksentelun kuulua, mutta kuuluuko clomien sivuvaikutuksiin sitten. alan olla aika huolissani!!! alavatta on ku tulessa!!!
 
Tietty kun malttais lukea pakkausselostetta niin sais itsekin tietoa, multa löytyy about kaikki clomien sivuvaikutukset, tärkeimpänä tää: "vatsan tai lantion alueen vaivoja ja kipuja, joihin joskus liittyy pahoinvointia ja oksentelua"
hah... hermoheikkohan tässä alkaa jo olla :D
 
vauvaton - Ei sulla mikään vatsatauti sit olis? Onko muuten kipee olo? Voi kai clomitkin tollasta aiheuttaa (niinku siä pakkausselosteessa luki), mut aika hurjalta kyl kuulostais et ne ihan oksentelua tekis... Olisko sulla nyt sit dpo13? Osallahan hcg nousee hitaasti eli jos tätiä ei näy niin toivoa on aina! :) Mones c-kierto sulla nyt kaikenkaikkiaan?

Juudith - Tsemppiä aukiolotutkimukseen! Oot(te)ko kunnallisella tutkimuksissa?

Hei semmonen kysymys kaikille clomittarille et ootteko käyttäny sofi one stepin ovistestejä? Kun mulla on tän pco:n takia liuskatesteissä lähes koko ajan kaks viivaa, mut noi liuskatestit näyttäis toimivan pco:nkin kanssa, tänään nimittäin kp11 ja yhtä viivaa ainakin toistaiseksi näyttää tuo sofi one step. Kokemuksia siis, onko luotettava testi??
 
katie 85: ei oo ollenkaan muuten kipee olo. etova olo ja nousee ylös lähinnä syönnin jälkeen... lämmöt on edelleen 37.5, pari pientä veriviirua valkkarin seassa. dpo 13 joo on menossa ja toka clomikierto, ekassa 1tbl annoksella ei ovulaatiota ja nyt eka 2tbl kierto.

mulla on ollu noi mammaksi:n liuskatestit ja toiminu suht hyvin. haamua näyttelee kyllä millon vaan mutta selkee viiva oviksen aikaan.
 
Vauvaton, näköjään noi voi siis aiheuttaa jos minkälaisia oireita, mut et ihan oksentelua, aika hurjaa... Toivotaan et on kyse jostain muusta kun clomien oireista. Muutenkin aika kauan ne oireet sit kestäis ku siitä kuitenki hetki ku ne clomit söit tässä kierrossa :eek: Vai kestääkö sulla aina ne pitkään? Musta tuntuu et ne menis mulla ohi melko pian viimesen pillerin ottamisesta...

Katie85 Ollaan yksityisellä vielä, olisin päässy tohon aukiolotutkimukseen aikasintaan joulukuussa kunnallisen puolella, ni vaikka olis huomattavasti halvempaa ni ei kyl millään jaksa sinne asti odottaa. Se ois sit muutenki turha siihen asti noit clomeja syödä jos ne onki tukossa, ei sekään halpaa ole... Huomenna ollaan siis taas viisaampia:)
 
Viimeksi muokattu:
juudith:
viime kierrossa ei pahemmin oireita ollu kun en ovuloinu, joten en osaa sanoa... mäkin kuvittelin et oireet kestää about sen ajan kun pillereitä napsii, mutta jostain luin että vaikuttaa useemman kuukauden elimistössä... eli siitä jos järkeilee niin joka kierrossa on voimakkaampi vaikutus clomeilla... ??? mene ja tiedä.
Täti tuli.... niinkuin osasin odottaa... mutta edelleen on huono olo ja päätä särkee ihan kiitettävästi... pitänee vielä varmuudeksi testailla kp3 aamulla ennen ku alottaa uudet clomit et jos tää on kuitenki valekuukautiset tai jotain. ettei nyt mitään vahinkoa pääse tapahtumaan.

jännä että noin kauan joutuis odottamaan julkisella aukiolotutkimusta... mulla se tehtiin ennen clomien määräämistä ihan normikäynnin yhteydessä. toisaalta mulla vitkuteltiin clomien alottamista joku vajaa 2v, mun mielestä ihan turhilla lääkärikäynneillä :/
 
vauvaton - Tätipahoittelut! Toivottavasti myös olo alkaa pikkuhiljaa tulla sulla paremmaksi et pääset taas uuteen kiertoon hyvällä mielellä :)

Juudith - Miten tutkimus meni? Ja mitä maksaa yksityisellä?

ON: Vahva ovisplussa testattu tänään :) Eilen pupusteltiin ja huomenna seuraava mahdollisuus (kun mies työreissussa tänään), riittääköhän se?? Ettei vaan nyt menis ohi... Kun tuo ovistelu on täällä niin hankala saada tapahtumaan niin ei nyt sit viittis pilata tsäännsejä :) Mitä mieltä ootte??
 
Vauvaton Kai se on sit niin yksilöllistä ja kiertokohtastakin et miten ne clomit vaikuttaa... Mulla on oireet lieventyneet joka kierrolla. Pahoittelut tädistä :( Sitten vaan tsemppiä ens kiertoon jos vika testikin on nega... Toivottavasti selviit seuraavasta vähemmin oirein jos noi oli vaan clomien vaikutusta!!
Tääl meillä on näköjään muutamien kuukausien jonot kunnalliselle :/ Jos sä pääsit siks nopeesti kun olit käynyt jo kunnallisen puolen lääkärillä? Ku eikö sitä ekaa käyntiä joudu jonottelee ja sit asiat alkaa rullaa? Mä oon käyny pelkästään yksityisellä kun on niin hyvä toi mun lääkäri ja tietty kiva päästä heti kun on tarvis.

Katie85 Tutkimus meni kai sit ihan hyvin, oikea puoli oli varmuudella auki, vasemmasta ei saanut nestettä läpi, mut sitä ei myöskään kertyny siihen johonki mikä ois merkki varsinaisesta tukoksesta, eikä se nesteen ruiskutus sattunut yhtään. Se yritti sitä vasenta siin aikansa ja sit luovutti. Laitto lähetteen kunnalliselle mis se sit tutkittais kunnolla nukutuksessa, mut tietty toivotaan et sitä ennen tärppäis sit vaan tän oikeen voimin. Lääkäri sano myös et voi olla et se katetri oli suuntautunut oikeelle enempi et siks ei menny sinne vasempaan tai et se vasemman suu oli supistunut kii, eli normaalisti ois sitte auki... Senhän pitäis ilmeisesti sattuu jonkin verran jos siellä tukos on? No mut positiivista et ainakin toinen kokonaan auki=) Viime kierrossa olis kuulemma pitäny olla tosi hyvät tsäänssit raskautua ku rakkula oli oikeella puolella ja varmisti ultralla et se oli kunnolla puhjennut, ei ollu jäänyt mitään sinne, toivottavasti ens kierros kasvais myös sit oikeelle. Lääkäri sano myös et vaikka se tulis vasemmalle ja se ois tukossa ni silti se oikee johdin voi sen napata... Tää ois kai maksanu reilusti päälle 200€ mut se lääkäri laitto siihen laskuun vaan ultran eli nyt se oli 175€. Normaali käynti mis katotaan rakkulatilanne ni on vajaa 70€.
Ja eiköhän toi pupuilu ihan hyvin riitä kun sperma on hyvänlaatusta =) Just kysyin lääkäriltä et onko joka päivä sekstailu "liikaa", niin se sano et ei se liika ole, on ihan ok mut joka toinenkin riittää hyvin jos sperma on normaalia. Et kyl toi riittää jos on tärpätäkseen, tsemppiä ja toivotaan et nyt tärppää!!! :)
 
Viimeksi muokattu:
Täällä vaihteeks kp 6, eli ei tullut luomuplussaa. Nyt siis taas clomit aloitettu 2 kierron tauon jälkeen. Ja kuudes clomikierto siis :( Perjantaiks ajattelin varata ultran. Kuumia aaltoja on jo tullut, saa nähdä kuinka paljon oireita tulee tässä kierrossa... Usko on jo täysin menny clomeihin joten voi olla että tämä on viimeinen kerta kun niitä syön.
 
Tervehdys! En oo pitkään aikaan kirjotellu, kun tietokone hajos ja muutenkii ollu kaikkea hässää. No nyt on päästy kuitenkin takas hoitoihin kiinni ja toka c-kierto menossa. :) Eka ei tuottanu 1 tabl/vrk tulosta ja nyt on sit syöty tupla-annokset ja huomenna ois seurantaultra kp14. Toivottavast ei menny liian etäälle tuo ultra.. Toivottavast nyt ois jotain elämääki tapahtunu tuol munasarjoissa, ku viimeeks jäi munarakkulat vaan 10mm:ksi eikä ovulaatiota tapahtunu. Jotenkin en oo nyt ees kauheesti jaksanu stressata koko asiaa, ku on ollu kaikkea muuta mietittävää töitten ja kaiken muun puolesta. Toki toivon kovasti, et tällä kertaa päästäis ees ovulaatiota lähemmäs onnistumista. :)
 
Tänään oli kp 14 seurantaultra ja löyty vasemmasta munasarjasta 17mm top-munarakkula. Huomenna alan tikuttaa ovista. Lääkäri arveli ovulaation tapahtuvan viikonlopun aikana. Harmittaa, kun kohdun limakalvo oli vaan 4mm paksu.. Lekuri kyl koitti lohduttaa, et kyllä siihenkin voi munasolu kiinnittyä, että hän tietää sellasiakin, keillä ois 2mm kohtuun kiinnittyny. No nyt vaan toivotaan, et ees se ovulaatio tapahtuis. Annostusta ei kuitenkaan enää lähetä kuulemma nostamaan, kun sit on se riski, et kohtu ohenee entisestään. Seuraava hoito on sit piikittelyt, mut jos nyt ovulaatio saahaan aikaseks, ni sit seuraavat 4kk koitetaan tällä lääkkeellä ja annoksella. Pikkasen on sekavat fiilikset, mut koitan pysyä toiveikkaana ja toivoa, et joku kaunis päivä tässä piirtys ovistestiin plussat. :)

Miten teidän muiden kohdun limakalvo on reagoinu clomeihin? Onko ohentunu? Entä minkä kokosia munarakkulat on ollu seurantaultrissa?
 
Heippa taas.

Tänään soitteli lääkäri ja kerroin oireista, totes että kuulostaa tosiaan siltä että koska clomit salpaa oman estrogeeniuotannon, mä reagoin siihen noin voimakkaasti. nimittäin kun vuoto alkoi, vointi helpotti. joskin itkin ensin vuorokauden, mutta fyysiset oireet poistui. nyt menossa kp6, eli neljäs clomipäivä ja oireet alkaa taas hiljalleen palailla. :/
Mitäs mielipiteitä täällä clomit+terot yhdistelmästä. gyne käski ottaa terot kp 16-21(!?!) jotta saatais kierto tasaantumaan... jostain oon vaan saanu sen kuvan et terot pitäis ottaa vasta kun ovis ollut, ja viime kierrossa se oli kp18... että torppaako ne nyt sitten sen ovulaation?!? en viittis turhaan nimittäin clomeja napsia näillä oireilla... :(
 
no niin,kp 6 ja toinen clomi-päivä! ainakaan vielä ei mitään oireita,en kyllä tiijä alkaakokaan ne heti..??
katie85 kyseli niistä sofi one stepin ovistetsteistä,minä ainakin tilasin niitä (kun olivat halpoja) :p, en ole tosin vielä niitä testannut... liekkö muilla ollu "toimivia"? minä kun en ikinä ole plussaa saanu ovistestiin,olipa se millanen testi tahansa. jospa se nyt tärppäis näitten clomien kans,toiveet ainakin korkeella.
toka clomi-kierrossa vasta sitten sinne seuranta ultraan,oisin kyllä mielellään käyny jo tästä kierrosta..mutta odotellaan TAAS!!!! :confused: muutto lähenee!! pahvilaatikoiden keskellä täälä sompaillaan,lauantaina alkaa sitten tavaroiden siirto! jeeeessss!!!!
 
Vauva haaveissa - Kyselit munarakkuloista ja limiksestä. Mulla oli ekan c-kierron ultrassa kp11 limis 8mm ja kaksi munarakkulaa 13mm ja 14mm (kummallakin puolella yksi). Kp15-17 tuli ovisplussa (en muista tarkkaan) joten toinen tai molemmat sieltä ilmeisesti irtosi. Tokassa c-kierrossa ei ollu mulla ultraa, mut se olikin sit ovuloimaton enivei...

vauvaton - Mä en varsinaisesti osaa vastata tohon sun clomi-tero-kysymykseen, vaikka molemmat on ollutkin käytössä. Mulla on niin, et jos clomikierrossa saan tikutettua oviksen niin sit täti tulee ihan itsestään, ilman terojakin. Jos taas jää ovuloimattomaksi (oon tikuttanu jonnekin kp20 asti) niin sit oon alottanu terot, siis ei kp15 vaan kp20 ellen oo saanut ovisplussaa ennen sitä. En kyl tiedä estääkö ne terot mitenkään sitä ovista, mä en vaan tarvi niitä jos ovis tulee niin siksi en oo syönyt jos on ollut ovisplussa.

kaktuspiikki - Mä sain lauantaina sofin tikuilla vahvan ovisplussan (varmistin vielä digilläkin, joka hymyili) eli mulla ainakin toimivat hyvin, vaikka ovatkin ns. halpismerkki!

Jonsku88 - Tsemppiä inseminaatioon!

Hei mä mietin et tehtäiskö pino meistä clomittarista?? Tuol etusivullahan sellanen on, mut sitä ei ilmeisesti enää kukaan päivitä ja siel on paljon sellasia nimimerkkejä, jotka ei täällä enää kirjottele... Uudessa pinossa vois olla vaikka nimimerkki, ikä, milloin yritys on aloitettu, monesko lapsi haaveissa, monesko clomikierto menossa ja kp:t??
 
Katie85: Oon miettiny ite ihan samaa. Pystyis vähä helpommi seuraamaa, mis vaiheessa kukakin on. :) Etusivua ei päivitä kukaan.. Haluisit sä alkaa listailemaa?

Täs ois mun tiedot:
Vauva haaveissa..25v..yritystä helmikuusta -11 asti..esikoinen haaveissa..2 c-kierto..kp 15..
 
Katie85
mä intin itseasiassa just lekurin kanssa siitä että kun kerran ovuloin niin miks terot, vuoto tulee kuitenkin, mutta se meinas että saadaan kierrot tasoittumaan kun tossa ekassa kierrossa ovis tuli vasta kp19, ja kierto oli 32pv pitkä... nyt pitäis tosiaan syödä kp 16-21 mikä kuulostaa musta oudolta. muilla ollu vastaavia määräyksiä???
 

Yhteistyössä