Lutkamarssi lauantaina -aiotteko osallistua?

Eikö teistä kukaan harrasta tai ole harrastanut yhdenillanjuttuja, silloinhan sitä lähdetään yleensä humalassa tuntemattoman matkaan. Ei nyt ole tilastoja käsillä mutta laitetaan taas prosentti päästä eli 99,9999 prosenttia ei pääty raiskaukseen kun lähtee äijän kämpille kännissä.

Ps. Tähän viestiin vastaa varmaan joku änkyrä taas, että prosentit on väärin ja piiloon jää helvetisti raiskauksia jne.
No niinhän se on. :D Ja toisekseen, miksi pitää vetää prosenttilukuja hatusta? Eikö vain kannattaisi jättää luvut heittämättä, jollei oikeasti tiedä?

[QUOTE="vieras";24334258]Tuollaisiin puheisiin ajaa varmasti pelko ja turvallisuudentunteeseen tuuditautumisen tarve: Kun MINÄ toimin fiksusti, enkä tee noin, niin MINULLE ei koskaan voi käydä huonosti. TUO TOINEN toimi tyhmästi, teki tyhmän valinnan ja siksi sille kävi noin.[/QUOTE]

Luultavasti niin.

Nipaa
No niinhän se on. :D Ja toisekseen, miksi pitää vetää prosenttilukuja hatusta? Eikö vain kannattaisi jättää luvut heittämättä, jollei oikeasti tiedä?
Minusta on kiva ärsyttää teitä, kun teillä menee pälli sekaisin jos heitän prosentteja päästä. Lähinnä yritän sitä sanoa, että Suomi on oikeasti turvallinen maa ja miehet ovat ihan kunnon sakkia suurin osa. Lintukotohan Suomi on moniin muihin maihin verrattuna, saa nähdä kauan pysyy sellaisena.

Minusta on kiva ärsyttää teitä, kun teillä menee pälli sekaisin jos heitän prosentteja päästä. Lähinnä yritän sitä sanoa, että Suomi on oikeasti turvallinen maa ja miehet ovat ihan kunnon sakkia suurin osa. Lintukotohan Suomi on moniin muihin maihin verrattuna, saa nähdä kauan pysyy sellaisena.
Heh, no pidäpä sitten huvisi. Minulla on pälli aivan terävänä edelleen, en ärsyynny noin helposti.

Luultavasti niin.
En mä muuten ole väittänyt missään vaiheessa että fiksusti toimiva olisi 100% varmasti turvassa, mutta oletan että järjen käytöllä on jonkinlainen vaikutus siihen minkälaisiin tilanteisiin joutuu.
Mutta olkoon jos sä olet sitä mieltä että on yksinomaan naisen oikeus toimia niin että riski tulla raiskatuksi moninkertaistuu, mikäs siinä sitten. Minä vaan en ajattele noin, en omalla kohdallani, enkä muidenkaan

Viimeksi muokattu:
Nipaa
En mä muuten ole väittänyt missään vaiheessa että fiksusti toimiva olisi 100% varmasti turvassa, mutta oletan että järjen käytöllä on jonkinlainen vaikutus siihen minkälaisiin tilanteisiin joutuu.
Mutta olkoon jos sä olet sitä mieltä että on yksinomaan naisen oikeus toimia niin että riski tulla raiskatuksi moninkertaistuu, mikäs siinä sitten. Minä vaan en ajattele noin, en omalla kohdallani, enkä muidenkaan
En minä ainakaan menisi Etelä-Afrikan ghettoon lomailemaan jos olisin nainen, siellä muuten raiskataan miehiäkin ihan huolella.

Mitä ihmettä sä oikein solkotat? Missä mä noin olen kirjoittanut? Kyllä minun mielestäni miehellä on oikeus pitää toppia ja minihametta siinä missä naisellakin. Tai kulkea Kaisaniemen puiston läpi. Tai juoda itsensä humalaan ja mennä jatkoille. Mistä tässä ketjussa nyt oli kyse? Siitä, että jokaisella on oikeus koskemattomuuteen ja uhreja ei pidä syyllistää.

Mistä ihmeestä tää teksti lähti taas kumpuilemaan näin?? En jaksa tähän aikaan yöstä alkaa lukemaan koko ketjua lävitse.. Tähän nyt jotenkin on tuotu mukaan parisuhteet ja siitä lähteminen ym.. Saisiko tiivistelmän :D
Alkuperäiseen viestiin vastaten niin kyllä edelleenkin olen menossa marssimaan!!

"Vieras"
Marssin idea on se, että naisille ei saa sanoa jotta omalla käytöksellä voi vaikuttaa joutumasta raiskuksen uhriksi. Naiset on tosi vihasia tälläisestä seikasta. Sentakia suosittelen jokaista jättämään pyörän lukitsematta ja ulko-oven auki, sillä eihän omalla toiminnalla ole mitään vaikutusta siihen joutuuko ihminen rikoksen uhriksi.

Suosittelen myös naisia ja miksei miehiäkin menemään Euroopan pahimpaan ghettoläävään perseet olalla haastamaan riitaa, sillä eihän omalla toiminnalla ole mitään vaikutusta mihinkään.

Kannattaa myös lomailla sota-alueilla, sillä tämäkään ei vaikuta siihen mitenkään pääsetkö hengestäsi. Omalla toiminnalla ei katsos ole mitään vaikutusta mihinkään lutkamarssijoiden mielestä, joten he voivat tehdä nämä kaikki ehdottamani asiat ja todeta ihan itse kuka oli oikeassa.
Peesi tälle!

Vaikka nainen olenkin. Toki syyllinen ei ole se vähäpukeinen nainen, jos väkivallan kohteeksi joutuu, mutta miksi tyrkyttää itseään uhriksi? Joo. Se raiskaaja on se syyllinen ja keneenkään ei saa koskea ilman suostumusta, mutta haloo... kuunteleeko se raiskaaja?? "Hei, raiskaajasetä. Tiesitkö, että minuun ei saa koskea ilman suostumusta, vaikka tulinkin sun kämpillesi kaatokännissä ja puolinakuna. Se ei tarkoita sitä, että saat seksiä."

Ihan turhia moiset mielenilmaisut. Jokainen meistä "normaaleista" ihmisistä jättää kyllä provosoinnitkin huomiotta ja muut saa kulkea rauhassa vaikka nakuna. Rikolliset taas ei paskaakaan välitä tällaisista hössötyksistä. Noteeraako ne väkivaltaiset raiskaajatyypit tällaista mielenilmaisua? No ei taatusti. Jos ei sitten joku hullu sinne tule valkkaamaan seuraavaa uhriaan.

Mutta joo... Ihan rauhassa saavat mun puolestani marssia. Mä vaan uskon enemmän siihen, että itsestään täytyy pitää huolta ja jokainen on vastuussa omasta turvallisuudestaan.

Kepsis
Marssin idea on se, että naisille ei saa sanoa jotta omalla käytöksellä voi vaikuttaa joutumasta raiskuksen uhriksi. Naiset on tosi vihasia tälläisestä seikasta. Sentakia suosittelen jokaista jättämään pyörän lukitsematta ja ulko-oven auki, sillä eihän omalla toiminnalla ole mitään vaikutusta siihen joutuuko ihminen rikoksen uhriksi.

Suosittelen myös naisia ja miksei miehiäkin menemään Euroopan pahimpaan ghettoläävään perseet olalla haastamaan riitaa, sillä eihän omalla toiminnalla ole mitään vaikutusta mihinkään.

Kannattaa myös lomailla sota-alueilla, sillä tämäkään ei vaikuta siihen mitenkään pääsetkö hengestäsi. Omalla toiminnalla ei katsos ole mitään vaikutusta mihinkään lutkamarssijoiden mielestä, joten he voivat tehdä nämä kaikki ehdottamani asiat ja todeta ihan itse kuka oli oikeassa.
totaalinen peesi. Et sinä joka luet tätä tai kukaan muukaan voi päättää mitä sairaan mielessä liikkuu TAI YLIPÄÄTÄÄN KENENKÄÄN PÄÄSSÄ, raiskaus ei ole terveen ihmisen teko, mutta ei sekään ole terve joka luulee että voi olla niinkuin huvittaa ilman seurauksia. ei KUKAAN tässä maailmassa voi olla ulkoisesti, käytökseltään / vaatetukseltaan AIVAN miten haluaa, ilman mitään seurauksia aivan missä tahansa tilanteessa paikasta riippumatta. Koska siitähän tuossa on oikeasti kyse "olen itsenäinen ihminen, minulla on oikeus pukeutua ja käyttäytyä niinkuin haluan." Toki on, mutta milloin viimeksi tämä maailma oli reilu ja rehellinen ja ihana paikka joka hetki elää? Tyhmyydestä maksetaan aina jokin hinta. Idealismi on lähes aina sellainen asia minkä kanssa tulee liian kallis hintalappu.

kertaus
aivan terveita ne suurin osa raiskaajista on. suurin osa vaan ei ilmoita mitään, jos raiskaja on hyvätuloinen jääkiekkoilija tai muuten suosittu henkilö, ja itsellä huono tausta, ei kodin tukea vaan ehkä väkivaltaa jo kotona ja sitä kautta tullut haettua seksisuhteiden avulla lämpöä.

naisia syyllistettään miesten tekemistä rikoksista ja se on väärin. Kasvatuksetsa se lähtee. Pojat pitäisi laittaa jo kuriin, niin seuraava sukupolvi olisi erilainen.

kertaus
Naiset eivät saa kulkea ilman paitaa vaikka miehet kulkevat, vaikka naisilla on usein paljon kauniimpi ylävartalo. Miehille paitapakko, ei ole ok kulkea oksettava hikinen ylävartalo paljaana. tai sitten naisille samat oikeudet tuntea ylpeyttä ja iloa vartalostaan.

Kepsis
aivan terveita ne suurin osa raiskaajista on. suurin osa vaan ei ilmoita mitään, jos raiskaja on hyvätuloinen jääkiekkoilija tai muuten suosittu henkilö, ja itsellä huono tausta, ei kodin tukea vaan ehkä väkivaltaa jo kotona ja sitä kautta tullut haettua seksisuhteiden avulla lämpöä.

naisia syyllistettään miesten tekemistä rikoksista ja se on väärin. Kasvatuksetsa se lähtee. Pojat pitäisi laittaa jo kuriin, niin seuraava sukupolvi olisi erilainen.
ei se ihminen ole terve joka luulee että oma mielihalu seksuaalisesti menee yli sen ihmisen oikeudesta kieltäytyä siitä. sairautta on monenlaista, ei se tarkoita että pitää olla hullujen huoneen asukki ja niellä lakanaa harrastuksena.

kertaus
ei se ihminen ole terve joka luulee että oma mielihalu seksuaalisesti menee yli sen ihmisen oikeudesta kieltäytyä siitä. sairautta on monenlaista, ei se tarkoita että pitää olla hullujen huoneen asukki ja niellä lakanaa harrastuksena.
No sitten olemme sairaita kaikki. Narsisteja. Niin kauan kuin naisia syyllistetän pukeutumisela tai millä tahansa, niin kauan riittää ylimielisiä ihmisiä jotka tekevät toisille mitä vaan koska on mahdollisuus että uhri ei edes ilmoita minnekään tai jos ilmoittaa, se on uhrin syy. Ja näitä miehiä riittää. Jopa poliisit tekevät niin, houkuttelevat puolustuskyvyttömän lapsen kotiinsa kadulta, jolla ei kunnollista perhetaustaa tai tukea ja raiskaavat. Eikä se lapsi uskalla sanoa mitään, koska tekijä on MIES, aikuinen, asemaa saavuttanut.
Se lapsi, joka ehkä koko pienen elämänsä saanut vain paskaa, aliarvioimista, halveksuntaa osakseen, syyttää vaan itseään.

kertaus
Ennen sentään koulussa sai selkäänsä jos oli ylimielinen ja aukoi päätään. Nykyään pojat saavat rauhassa aukoa päätään koulussa ja oppia ylimielisiksi, ja ketä syytettän? no naisia, ja naisopettajia ja koululaistosta.

Kepsis
Ja 100% miehistä ei kykene siihen, mitä naisella voi teettää fyysisessä mielessä. Arvannet mitä tarkoitan.

Huvittavaa. Huvittavaa siis siinä mielessä, että tahtoisin nähdä tutkimuksen mihin tuo prosenttiluku perustuu. Täällä sitä vaan heitellään ilmaan prosenttilukuja ilman minkäänlaista faktaa asiasta.
Prosenttiluku oli vertauskuvannollinen siihen että hyvin pieni osa naisista kykenee fyysisesti siihen mihin mies kun on kyse voimasta. Pilkkua toki on kiva nusasta aina silloin tällöin, ymmärrän sen :)

Ja synnyttäminen on pikkaisen eri asia kun siinä puhutaan fysiologisesti sellaisesta asiasta mihin ei normaali mies kykene. Toki voidaanhan tässä alkaa puhumaan spermastakin jos tuolle linjalle lähdetään, eipä ne naiset sitä taida tuottaa. Epäilisin... tai käsite "nainen" on hieman loiva siinä vaiheessa.

Otetaanko samaan yhtälöön invaliditkin sitten, sotketaan soppaan kaikki sellainen mitkä on poikkeus säännöstä.

Kepsis
Ennen sentään koulussa sai selkäänsä jos oli ylimielinen ja aukoi päätään. Nykyään pojat saavat rauhassa aukoa päätään koulussa ja oppia ylimielisiksi, ja ketä syytettän? no naisia, ja naisopettajia ja koululaistosta.
Ennen sai myös turpaansa ne kiltit ihan siinä sivussa, niiltä useammalta kiusaajalta jotka liikkui porukassa tai "jengissä".

Marssissa on kyse siitä onko oikein raiskata joku, sen vuoksi että on vähänlainen vaatetus tai ollut väärässä paikassa väärään aikaan tai jotain muuta. Mikään noista ei ole lieventävä asianhaara ja oikeuta raiskaajaa raiskaamaan. Siitä marssissa on kyse eikä siitä, että missä määrin kukakin käyttää harkintaa ja ottaa tietoisia tai tiedostamattomia riskejä.

Kepsis
No sitten olemme sairaita kaikki. Narsisteja. Niin kauan kuin naisia syyllistetän pukeutumisela tai millä tahansa, niin kauan riittää ylimielisiä ihmisiä jotka tekevät toisille mitä vaan koska on mahdollisuus että uhri ei edes ilmoita minnekään tai jos ilmoittaa, se on uhrin syy. Ja näitä miehiä riittää. Jopa poliisit tekevät niin, houkuttelevat puolustuskyvyttömän lapsen kotiinsa kadulta, jolla ei kunnollista perhetaustaa tai tukea ja raiskaavat. Eikä se lapsi uskalla sanoa mitään, koska tekijä on MIES, aikuinen, asemaa saavuttanut.
Se lapsi, joka ehkä koko pienen elämänsä saanut vain paskaa, aliarvioimista, halveksuntaa osakseen, syyttää vaan itseään.
Onko kukaan sanonutkaan että asiat olisi jotenkin reilulla tolalla tai että ne menisi niinkuin pitäisi aina? jokainen loppupelissä on vain huolestunut siitä omasta persuksesta, enkä puhu Soinista. Pieni vivahde ero on tietty siinä että oma lapsihan on suht korkealla prioriteeteissä useimmilla, ei kaikilla, mutta suht monella.

Kepsis
Marssissa on kyse siitä onko oikein raiskata joku, sen vuoksi että on vähänlainen vaatetus tai ollut väärässä paikassa väärään aikaan tai jotain muuta. Mikään noista ei ole lieventävä asianhaara ja oikeuta raiskaajaa raiskaamaan. Siitä marssissa on kyse eikä siitä, että missä määrin kukakin käyttää harkintaa ja ottaa tietoisia tai tiedostamattomia riskejä.
turha marssihan se sitten on, jokainen lähestulkoon normaali ihminen ymmärtää että raiskaus on aina väärin. ja ne jotka "ei ymmärrä" ei käsitykseni mukaan ole niitä normaaleja. raiskaaja raiskaa oli marssia tai ei, nämä "gay pride" tyyliset pr-tempaukset on aivan huttua koska ne ei muuta yhtään mitään. onhan se kiva kun saa yhteisöllisen tunteen muutamaksi tunniksi kun samalla asialla ollaan, mutta todellisuus on se että mikään ei muutu.

turha marssihan se sitten on, jokainen lähestulkoon normaali ihminen ymmärtää että raiskaus on aina väärin. ja ne jotka "ei ymmärrä" ei käsitykseni mukaan ole niitä normaaleja. raiskaaja raiskaa oli marssia tai ei, nämä "gay pride" tyyliset pr-tempaukset on aivan huttua koska ne ei muuta yhtään mitään. onhan se kiva kun saa yhteisöllisen tunteen muutamaksi tunniksi kun samalla asialla ollaan, mutta todellisuus on se että mikään ei muutu.
Niinhän sitä luulisi, mutta on tässäkin ketjussa ilmennyt mielipiteitä, joista voi ymmärtää että uhri on omalla käytöksellään ansainnut raiskauksen. Niin käsittämättömältä kuin se kuulostaakin. Eikä marssilla yritetä vaikuttaa niinkään raiskaajiin, kuin jo yleiseen asenteeseen ja myös kasvatukseen.

Prosenttiluku oli vertauskuvannollinen siihen että hyvin pieni osa naisista kykenee fyysisesti siihen mihin mies kun on kyse voimasta. Pilkkua toki on kiva nusasta aina silloin tällöin, ymmärrän sen :)

Ja synnyttäminen on pikkaisen eri asia kun siinä puhutaan fysiologisesti sellaisesta asiasta mihin ei normaali mies kykene. Toki voidaanhan tässä alkaa puhumaan spermastakin jos tuolle linjalle lähdetään, eipä ne naiset sitä taida tuottaa. Epäilisin... tai käsite "nainen" on hieman loiva siinä vaiheessa.

Otetaanko samaan yhtälöön invaliditkin sitten, sotketaan soppaan kaikki sellainen mitkä on poikkeus säännöstä.
No siksipä tuon synnyttämisen otinkin esimerkiksi, koska ei tarvitse varsinaisesti mikään välkky olla tajutakseen miesten ja naisten väliset fysiologiset erot. Ei sinun sitä tarvitse täällä hatusta vedetyin prosenttiluvuin selittää. :)

Kepsis
Niinhän sitä luulisi, mutta on tässäkin ketjussa ilmennyt mielipiteitä, joista voi ymmärtää että uhri on omalla käytöksellään ansainnut raiskauksen. Niin käsittämättömältä kuin se kuulostaakin. Eikä marssilla yritetä vaikuttaa niinkään raiskaajiin, kuin jo yleiseen asenteeseen ja myös kasvatukseen.
Siis jos jollakin on sellainen kasvatustapa että opettaa lapsilleen raiskauksen olevan ok, niin kyse on hyvin häiriintyneestä ihmisestä joka ei minkään marssin tai mielenosoituksen takia muuta omaa kasvatustapaansa. Ei kukaan järkevä ihminen sano että joku ansaitsee tulla raiskatuksi. Ja typeriä tähän maailmaan mahtuu, niinkuin palstaltakin voi nähdä. Missä ihmeen maailmassa ihminen elää jos luulee että joku marssi tämän ajan suomessa muuttaa a)yhtään b) mitään. Kahjot tekee niinkuin niiden voi olettaa ja järkevät tiedostaa jo mikä on sopivaa ja mikä ei ihmisten välisessä kanssakäynnissä.

Yhteistyössä