Lutkamarssi lauantaina -aiotteko osallistua?

äiti 45 v
No minusta se oli siinä mielessä feministin painajainen, että oli tosiaan niin kliseinen kuin etukäteen yhdestä arvostelusta luin. Muunlaisiakin arvosteluja luin.

Ei feministi välttämättä halua kostaa miehille. Feministi voi ihan vain haluta tasa-arvoa ja rauhaa. Mutta minkälainen ihminen haluaa kostaa naisille?
Samanlainen ihminen joka haluaa kostaa miehille. Ei mitään eroa. Vai onko sun mielestäsi?

Nipaa
olkoon sitten se syyllistämistä kun ajattelen että jokainen voi kohdallaan ainakin yrittää vaikuttaa siihen ettei joudu raiskauksen uhriksi, ja tarkoitan tällä edelleen tolkuttoman kännin vetämistä, niin ettei pysty enää arvioimaan missä liikkuu, mihin aikaan, ja missä seurassa, pukeutumista en niinkään tarkoita. En usko sellaiseen että joku minihame vaikkapa olisi joku houkutin raiskaajaalle, osa miehistä on raiskaajia, tämä on erittäin valitettava tosiasia, ja raiskaavat naisen vaatetuksesta huolimatta. Mutta saahan sitä raiskaajakin tässä maassa oikeudessa puolustaa itseään, vaikkapa vedoten naisen paljastavaan pukeutumiseen.
Mutta yhtälailla ajattelen miehistä ettei kannata juoda itseään tolkuttomaan kuntoon, mennä epämääräisen porukan mukaan saati mennä nakkikioskilla vittuilemaan parrakkaille liivi-sedille, jos meinaa terveenä/hengissä pysyä.
Mutta ei se tarkoita kuitenkaan että menisin ilkkumaan ja syyllistämään uhria sen sairasvuoteelle, mä vaan toivon että jokainen arvostaisi ja suojelisi itseään ja elämäänsä, kun tässä maailmassa NYT KERTAKAIKKIAAN ON sellaisia ihmisiä joille toiset ihmiset eivät ole oikeita, psyykkistä ja fyysistä kipua tuntevia ihmisiä vaan jotain mitä saalistetaan.
Esitin samankaltaisia ajatuksia tämän ketjun alkupäässä.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24334203:
Jos synnytystä tarkoitat niin nykynainen ei oikein meinaa siihenkään kyetä, sektio ei ole synnytys eikä ole imukuppikaan. Ja anestesialääkäri seisoo vieressä valmiina että saadaan äiti synnyttämään/lapsi ulos edes jollain tavalla. Toista se oli ennen kun nainen vietiin saunan taa... saunaan synnyttämään.

Sodissa muuten miehillä oli ja on niin kivaa juoksuhaudoissa suolenpätkien seassa veressä kahlatessa, että kyllä se pari synnytystä lyö laudalta mennen tullen. Sotapsykooseissa onkin sitten kiva tulla kotiin sankarina jos jää eloon kuuntelemaan, millainen sankari se vaimo onkaan ollut. Tietenkin isompi sankari kuin se ukko, onhan vaimo synnyttänytkin.
Miksi ihmeessä vertaat sotasankaruutta ja äitiyttä keskenään? Entä mitä tekemistä sektio- tai imukuppisynnytyksillä on sen tosiasian kanssa, että mies ei fyysisesti voi synnyttää lainkaan?

Vastasin Kepsikselle noin, koska on naurettavaa heittää hatusta prosenttilukuja "99% naisista ei kykene samaan kuin miehet fyyisesti". Kyllä. Ei tarvitse olla kovin välkky älytäkseen, että miehillä ja naisilla tosiaan on fyysisiä eroavaisuuksia.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24334209:
No hienoa, tutkimus on huuhaata. Mitenpä naistutkimuskaan sitten muuta olisi kuin huuhaata. Ei mitenkään. Tutkijat joiden silmät sokaisee viha, eivät voi tuottaa puolueetonta tietoa.
Naistutkimus ei ole vihatutkimusta sen enempää kuin vaikkapa tutkimus, jossa tulokset ovat mamu-kriittisiä.

Nipaa
joo, muistan kyllä, mutta hiukan keittää tuo SYYLLISTÄMINEN että mä syyllistän uhreja kun toivon ettei KUKAAN koskaan joutuisi raiskauksen tahi minkäänlaisen väkivallan uhriksi ja että JOKAINEN tekisi omalta osaltaan sen mitä VOI ettei niin kävisi
Meillä on tapana pitää lähipiirin naisista huolta, katsomme aina heidän perään. Monen monta kertaa olen saattanut kaverinkin naisen kotiin tai taksitolpalle. Ja minun luokse tulee moni nainen nukkumaan pahimman humalan pois, jos ovat täälläpäin. Omalta osaltani ja kaveritkin yrittävät tehdä jotain sen eteen, että ei mitään paskaa tapahdu.

äiti 45 v
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24334230:
tuon kun tekee niin saa ite syytteen.
Kannattaa se syyte Suomessa ennemmin ottaa kuin kuolla tai vammautua. Tänäänkin on neljä murhamiestä karannut avovankiloista Suomessa, vasta eilen saivat paloittelija/vesurimurhaajanaikkosen kiinni. Täällä rikolliset saavat työtäkin helpommin kuin moni normaali lainkuuliainen kansalainen. Jos nyt itsepuolustukseksi jotakuta niistät, niin ei tuomio kovin kummonen ole, ei sitä tarvitse pelätä.

Vankilasta karkaaminenkään ei ole Suomessa rikos. Näin pitkälle tässä maassa murhaajia ymmärretään. Yritäpä karata työpaikaltasi tai armeijasta tai mistä muualta tahansa niin jo on seuraamuksia.

"vieras"
"Talvi- ja jatkosota, joissa kuolleista ja haavoittuneista lähes kaikki olivat miehiä."

"Sekin yleensä unohdetaan, että miehet laitetaan rintamalle kuoleman uhalla ja pelkurit teloitetaan. Venäjän armeijassa nöyryytykset, simputus ja itsemurhat ovat yleisiä. Iranin ja Irakin välisessä sodassa tapettiin 1980-uvulla miljoona asevelvollista miestä. Persianlahden sodassa tapettiin noin 100 000 aavikolle komennettua vastentahtoista ja puolustuskyvytöntä miestä.

Miehiin kohdistettuihin sukupuoli-valikoiviin massamurhiin (gendercide) ei mediassa juuri kiinnitetä huomiota, vaikka taisteluihin osallistumattomat miehet ovat suurin massamurhien kohderyhmä. Kosovon sodassa 1999 taktiikkana oli tappaa taisteluiässä olevan albanialaismiehet. Monet teloitettiin tavattaessa, usein hirveän kidutuksen jälkeen. Sama kohtalo miehillä oli Itä-Timorissa, jonka pakolaisyhteisöissä oli valtava miesten aliedustus."

Niin. Sodissahan ei siviiliuhreja ole ollenkaan. Hitler, Stalin, Jugoslavian hajoaminen jne jne. Ja aiheeseen nämä liittyvät siten, että sodissa rintamalle kuolleet sotilaat ovat nekin raiskattujen syytä, luonnollisesti. Kyllä ne raiskausten uhrit ovatkin sitten ehtiväistä ja pahaa sakkia.

Nipaa
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45v;24334231:
Miksi et lyö naista, varsinkin jos nainen selvästi kannattaa tasa-arvoa ja kerjää turpaan?

Naista alentavaa on se, että vaikka nainen on kaikessa yhtä hyvä kuin mies ja vielä parempikin, niin jonkun taantumuksellisen ritarillisuuden vuoksi ei nainen kuitenkaan ole sen väärtti että löisit sitä miehekkäästi ja reilusti turpaan! Ei saatana, nythän tässä alkaa jo rauhallisempikin kirjoittelija hermostumaan tämän julkean sovinismin edessä!!
Otetaan nyt ihan rauhallisesti :D Yritetään välttää väkivaltaa, koska väkivalta on ihan perseestä. Uskokaa minä tiedän kuinka perseestä se oikeasti on, väkivalta ei ole samanlaista kuin elokuvissa oikeassa elämässä, se on helvetin raakaa touhua.

Nipaa
[QUOTE="vieras";24334238]Niin. Sodissahan ei siviiliuhreja ole ollenkaan. Hitler, Stalin, Jugoslavian hajoaminen jne jne. Ja aiheeseen nämä liittyvät siten, että sodissa rintamalle kuolleet sotilaat ovat nekin raiskattujen syytä, luonnollisesti. Kyllä ne raiskausten uhrit ovatkin sitten ehtiväistä ja pahaa sakkia.[/QUOTE]

Sodat on perseestä ja kärsimystä riittää vaikka muille jakaa. Euroopassa ei taida sen historian aikana ollut ikinä tälläistä jaksoa milloin olisi ollut näin rauhallista.

Meillä on tapana pitää lähipiirin naisista huolta, katsomme aina heidän perään. Monen monta kertaa olen saattanut kaverinkin naisen kotiin tai taksitolpalle. Ja minun luokse tulee moni nainen nukkumaan pahimman humalan pois, jos ovat täälläpäin. Omalta osaltani ja kaveritkin yrittävät tehdä jotain sen eteen, että ei mitään paskaa tapahdu.
näinpä, vaikka itse olen nainen niin useinkin olen heittänyt, ihan vieraitakin, tukevassa kännissä olevia naisia ( miehiäkin joskus) taksilla niiden kotiin, kun itsekin aina olen taksilla kotiin kulkenut.
Jos mä jättäisin jonkun jonnekkin ulos sammuneena ja jotain tapahtuisi, kyllä siinä itseä tulisi syyllistettyä, eikä tosiaankaan sitä uhria.

Nipaa
näinpä, vaikka itse olen nainen niin useinkin olen heittänyt, ihan vieraitakin, tukevassa kännissä olevia naisia ( miehiäkin joskus) taksilla niiden kotiin, kun itsekin aina olen taksilla kotiin kulkenut.
Jos mä jättäisin jonkun jonnekkin ulos sammuneena ja jotain tapahtuisi, kyllä siinä itseä tulisi syyllistettyä, eikä tosiaankaan sitä uhria.
Juuri näin, välitetään toisistamme. Ei olla välinpitämättömiä, siitä se lähtee.

joo, muistan kyllä, mutta hiukan keittää tuo SYYLLISTÄMINEN että mä syyllistän uhreja kun toivon ettei KUKAAN koskaan joutuisi raiskauksen tahi minkäänlaisen väkivallan uhriksi ja että JOKAINEN tekisi omalta osaltaan sen mitä VOI ettei niin kävisi
Sorry, mutta mitä muuta se on kuin syyllistämistä, jos ajattelee, että pitikö sitä lähteä humalassa tuntemattoman matkaan?

Ja ei, minun mielestäni niin ei missään nimessä kannata tehdä, enkä niin itse toimikaan. Joskus ihmiset nyt vaan sattuvat tekemään vääriä valintoja ja joskus vääristä valinnoista syyllistäminen on aivan tarpeetonta. Eiköhän se raiskattu tosiaan kärsi aivan tarpeeksi jo itse teosta, eikä varmastikaan kaipaa mitään typeryydestä kärsii -kommentteja.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24334237:
Kannattaa se syyte Suomessa ennemmin ottaa kuin kuolla tai vammautua. Tänäänkin on neljä murhamiestä karannut avovankiloista Suomessa, vasta eilen saivat paloittelija/vesurimurhaajanaikkosen kiinni. Täällä rikolliset saavat työtäkin helpommin kuin moni normaali lainkuuliainen kansalainen. Jos nyt itsepuolustukseksi jotakuta niistät, niin ei tuomio kovin kummonen ole, ei sitä tarvitse pelätä.

Vankilasta karkaaminenkään ei ole Suomessa rikos. Näin pitkälle tässä maassa murhaajia ymmärretään. Yritäpä karata työpaikaltasi tai armeijasta tai mistä muualta tahansa niin jo on seuraamuksia.
Joo, aivan järjetöntä. Seuraamukset rikoksista ovat ksäittämättömällä tolalla Suomessa. Talousrikoksesta saa usein isomman kakun kuin raiskauksesta.

äiti 45 v
Miksi ihmeessä vertaat sotasankaruutta ja äitiyttä keskenään? Entä mitä tekemistä sektio- tai imukuppisynnytyksillä on sen tosiasian kanssa, että mies ei fyysisesti voi synnyttää lainkaan?

Vastasin Kepsikselle noin, koska on naurettavaa heittää hatusta prosenttilukuja "99% naisista ei kykene samaan kuin miehet fyyisesti". Kyllä. Ei tarvitse olla kovin välkky älytäkseen, että miehillä ja naisilla tosiaan on fyysisiä eroavaisuuksia.
Sinä tosiaan viittasit itse ensin synnyttämiseen, siksi.

Naisten keskinäinen solidaarisuus tulee hyvin esille ketjussa: Keisarileikkaus ei ole synnytys. Taidankin nostaa sen.

Ja väsyneenä totean (ennekuin lähden taas koirien kanssa ulos testaamaan onko puskissa raiskaajia) huomanneeni että miehissä ja naisissa on fyysisiä eroja.

Yötä!

Nipaa
Sorry, mutta mitä muuta se on kuin syyllistämistä, jos ajattelee, että pitikö sitä lähteä humalassa tuntemattoman matkaan?

Ja ei, minun mielestäni niin ei missään nimessä kannata tehdä, enkä niin itse toimikaan. Joskus ihmiset nyt vaan sattuvat tekemään vääriä valintoja ja joskus vääristä valinnoista syyllistäminen on aivan tarpeetonta. Eiköhän se raiskattu tosiaan kärsi aivan tarpeeksi jo itse teosta, eikä varmastikaan kaipaa mitään typeryydestä kärsii -kommentteja.
Eikö teistä kukaan harrasta tai ole harrastanut yhdenillanjuttuja, silloinhan sitä lähdetään yleensä humalassa tuntemattoman matkaan. Ei nyt ole tilastoja käsillä mutta laitetaan taas prosentti päästä eli 99,9999 prosenttia ei pääty raiskaukseen kun lähtee äijän kämpille kännissä.

Ps. Tähän viestiin vastaa varmaan joku änkyrä taas, että prosentit on väärin ja piiloon jää helvetisti raiskauksia jne.

äiti 45 v
Otetaan nyt ihan rauhallisesti :D Yritetään välttää väkivaltaa, koska väkivalta on ihan perseestä. Uskokaa minä tiedän kuinka perseestä se oikeasti on, väkivalta ei ole samanlaista kuin elokuvissa oikeassa elämässä, se on helvetin raakaa touhua.
Uskotaan uskotaan, tiedät sinä ja tiedän minäkin vaikka mieluummin en tietäisi. Öitä sinullekin ja kaikille muillekin! Jatketaan huomenna? Huomennahan on vasta perjantai ja lauantain jälkeen voidaankin ryhtyä repostelemaan lutkamarssin osallistujien kokemuksia ja kipeitä tuntoja.

"vieras"

Tuollaisiin puheisiin ajaa varmasti pelko ja turvallisuudentunteeseen tuuditautumisen tarve: Kun MINÄ toimin fiksusti, enkä tee noin, niin MINULLE ei koskaan voi käydä huonosti. TUO TOINEN toimi tyhmästi, teki tyhmän valinnan ja siksi sille kävi noin.

Sä luet näköjään mun kommentteja aika valikoivasti, kun et huomannut sitä että sanoin ettei mulla ole minkäänlaista mielitekoa mennä ilkkumaan yhdellekkään uhrille: mitäs menit sinne jne.
Täällä palstalla ja omassa mielessäni mietin että jos sitä järki-kultaa käytettäisi, niin ehkäpä se mahdollisuus joutua uhriksi ainakin pienenee.

Nipaa
Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24334257:
Uskotaan uskotaan, tiedät sinä ja tiedän minäkin vaikka mieluummin en tietäisi. Öitä sinullekin ja kaikille muillekin! Jatketaan huomenna? Huomennahan on vasta perjantai ja lauantain jälkeen voidaankin ryhtyä repostelemaan lutkamarssin osallistujien kokemuksia ja kipeitä tuntoja.
Öitä.

"vieras"
Eikö teistä kukaan harrasta tai ole harrastanut yhdenillanjuttuja, silloinhan sitä lähdetään yleensä humalassa tuntemattoman matkaan. Ei nyt ole tilastoja käsillä mutta laitetaan taas prosentti päästä eli 99,9999 prosenttia ei pääty raiskaukseen kun lähtee äijän kämpille kännissä.

Ps. Tähän viestiin vastaa varmaan joku änkyrä taas, että prosentit on väärin ja piiloon jää helvetisti raiskauksia jne.
No tottahan se on, että raiskauksista jää iso osa ilmoittamatta. Eikä syistä pienin ole varmastikaan se, että raiskaaja on useinmiten uhrille ennestään tuttu.

Alkuperäinen kirjoittaja äiti 45 v;24334254:
Sinä tosiaan viittasit itse ensin synnyttämiseen, siksi.

Naisten keskinäinen solidaarisuus tulee hyvin esille ketjussa: Keisarileikkaus ei ole synnytys. Taidankin nostaa sen.

Ja väsyneenä totean (ennekuin lähden taas koirien kanssa ulos testaamaan onko puskissa raiskaajia) huomanneeni että miehissä ja naisissa on fyysisiä eroja.

Yötä!
Tummennettua en nyt oikein ymmärrä. Vai tarkoitatko sitä, että naiset eivät ole synnytysasioissa solidaarisia toisilleen? Eivät tosiaankaan ole, eivätkä oikeastaan kovinkaan monessa muussakaan asiassa. Ikävä kyllä.

Sektio on synnytystapa siinä missä alatiesynnytyskin.

Öitä!

Yhteistyössä