*Kesäkuun Keventäjät* Uudet tervetuloa mukaan!

Toss Foo
Tervetuloa kaikki uudet, myös Pehmee ja pyöree!! Siksihän tämä pino mitäsnyt:in puolella on, että tänne voi kirjoittaa myös rekisteröitymättä. Tai rekisteröityneet kirjautumatta. Ei muuta kuin mukaan vaan joukkoon sankkaan, kyllähän sitä porukalla kilot saadaan katoamaan, eikös?

Hurja juttu, Kaunishäntäinen orava (saako sua lyhentää jotenkin, vaikka KooOo?)! Niin ne vaan vaa'at näyttävät yhtä silloin ja toista tällöin, ja hupsista keikkaa kun tulosta tulee! Sä olet kyllä vetänyt niiiiiin tunteella tätä hommaa, että on kyllä ihan hienoa, että pääset jo hipomaan tavoitettasi..

Mikäs Empuuuun punnitusta siirsi? No, aamulla kuuullaan tuloksia sieltä :).

PinkLily kyllä se siitä sullakin varmasti putoamaan lähtee. Mä olen kyllä maailman huonoin sanomaan mitään vatsalihasliikkeistä, sen vaan tiedän että se perus istumaannousu ei paras ole litistämään vatsaa. Callaneticsiä tein toukokuussa (weist whistler tjsp), ja se tuntuikin tehokkaalta, mutta miten se nyt jäi?? No mutta, on mun vyötärö (navan korkeudelta) kutistunut 11cm huhtikuun alusta, eli kapenemista tapahtuu mutta kiinteytymisessä olisi kyllä toivomista..

Jaha, meillä ei lapset vielä nukukaan. Palataan asiaan.

Toss Foo (joka jo aamulla ilmoitti tämän viikon tilanteensa)

Tönt
se ois punnituspäivä huomenna. hyvältä ainakin tuntuu. :)

KHO; saattaa olla hyväkin asia että syöt enemmän. herättäisit elimistöö. kurja juttu että tulee ero. tsemppiä! :hug: nyt jos koskaan on tärkeetä että pidät huolta itsestäsi.

vilttis harmaana
Mä olen ollut nyt noin 3 viikkoa kovan liikunnan ja kohtuullisen syömisen kuurilla. Paino oli alussa, toukokuun puolella noin 77 kg ( ihan liikaa siis) ja nyt se on noin 73,1 kg. Mutta korostan sitä, että syön päivässä kyllä sen 1200-1600 kcal ja vähän herkkujakin välillä. Mutta ennen muuta kiinteytän itseäni liikunnalla ja osa läskistä lienee muuttunut jo lihakseksi. Kesäkuun lopussa oli toiveissa noin 71 kg. Ja oikeasti, mulla on liikuntaa noin 5-6 päivänä viikossa 1-3 tuntia päivässä... Pallopelejä, kuntosalia ja uintia.

KHO on kiva lyhenne! Meni vaan hetki tajuta. :D

En ois kyllä uskonu toukokuun alussa, että oon hetken päästä 7 kiloa kevyempi. :O Enää pitäis pusertaa ne reilu neljä hassua kiloa, niin pääsis normaalipainoon.. ehkä mun on nyt hyvä opetella juoksemaan. Ja uimaan. Ja pyöräilemään, vaikka vaeltamaan tunturiin jos tekee mieli. :D

Aina aiemmin söin pahaan oloon, siis lohturuokaa vedin vaan koko ajan, aina oli popkornikulho ja suklaalevy mukana ku olin koneella ja yksin kotona (jos mies oli vaikka kaverillaan tms.), mutta seki tapa katosi ihan heti ku alotin tämän kuurin. Ni en sillai tahtois siihen takas, koska silloin niitä kaloreita tulee ihan liikaa.. Pitää varmaan keksiä jotain mielenkiintosta tekemistä: lukemista, kutomista ja tuollasia. Mikä teillä (jos täällä on lohtusyöjiä?) on auttanut?

Entä mitä otatte nykysin evääksi jos lähette jonnekki? Mulla ois tulossa joku 8-9h bussimatka, enkä voi ottaa niitä entisiä eväitä: sämpylöitä, sipsipussia ja limsapulloa, vaan pitäis keksiä jotain kevyttä. :confused:

Kiitos tsempistä Tönt, kyllä tästä selvitään. :heart:

Vilttis, mahtavaa että jaksat liikkua noin paljon! Mutta muistathan pitää tarpeeks lepopäiviäkin? On tosi, että paino ei välttämättä muutu niin paljoa, jos lihasmassa kasvaa.. ja kasvaahan se tuolla tavalla, kai?

Toss Foo
Huomenta KhO :D

Evääksi suosittelen samaa mitä laitan lapsille kun lähdetään jonnekin: ihan muutama leipäpala joihin päälle leikkelettä ja juustoa oman maun mukaan. Iso rasiallinen kurkkuviipaleita. Vielä isompi rasiallinen vesimelonin paloja ja omenalohkoja (tai itselle ihan kokonainenkin omena käy..) . Pulloon kurkulla tai sitruunalla maustettua vettä. Rouskuteltavaksi maustettuja riisikakkuja.

Tietysti jo hiilihydraatteja välttelet, pitää sitten vähän vaihtaa tuota evässisältöä, mutta kalorilinjalla mennään kyllä kevyestä päästä!

Vilttiksellä hieno pudotusurakka menossa, tsemppiä jatkoon!

/Toss Foo.

Huomenta KhO :D

Evääksi suosittelen samaa mitä laitan lapsille kun lähdetään jonnekin: ihan muutama leipäpala joihin päälle leikkelettä ja juustoa oman maun mukaan. Iso rasiallinen kurkkuviipaleita. Vielä isompi rasiallinen vesimelonin paloja ja omenalohkoja (tai itselle ihan kokonainenkin omena käy..) . Pulloon kurkulla tai sitruunalla maustettua vettä. Rouskuteltavaksi maustettuja riisikakkuja.

Tietysti jo hiilihydraatteja välttelet, pitää sitten vähän vaihtaa tuota evässisältöä, mutta kalorilinjalla mennään kyllä kevyestä päästä!

Vilttiksellä hieno pudotusurakka menossa, tsemppiä jatkoon!

/Toss Foo.
Ei leikkelettä, kun se on lihaa, enkä kyllä syö juustoakaan. Paitsi auraa. Mietin, että tekisin ruisleipiä joitten päällä on kurkkusiivuja (ja ehkä sitä auraa?) ja mies ehdotti salaatin väsäämistä johonkin rasiaan. Ei ne kyllä nälkää pidä. Noita rasioita meillä ei edes ole niin isoja, että saisin mukaan vesimelonia tai muita hurjuuksia, ois kiva jos ois jotain täyttävää naposteltavaa. Jospa porkkanoita?
Toisaalta.. taitaa olla ihan sama mitä syön, kun vanhempien luona mulle tyrkytetään varmaan heti jotain sianlaardia. :xmas:

Toss Foo, mä haluan käydä puntarilla heti aamusta, tyhjällä mahalla ja aamupissin jälkeen. :D Ja tänään unohtui käydä taas, tuli vähän kiire labraan... Huomenna sitten, tosin tuntuu taas siltä, että ei ole muutosta tapahtunut.

vilttis harmaana
Juu kyllä tässä lihastakin pitää jo läskin tilalle tulla. Ja osa päivistä on kevyempiä tai kokonaan lepoa, joten ei pitäisi ylikunnon puolelle mennä.
KhO laita tosiaan rasiaan hedelmää ja kasvista. Juomaksi voi ottaa tuota itse maustettua vettä tai herkun tarpeessa light limua tai makukivennäisvettä. Ehkä joskus voi vähän napostella mikropoppareita, niitä muistan että aikanaan väittivät melko kevyiksi. Ja kun et syö lihaa niin huolehdithan sinä että saat tarpeeksi proteiinia, ettei lihakset mene läskin mukana?
Tsemppiä kaikille!

Juu kyllä tässä lihastakin pitää jo läskin tilalle tulla. Ja osa päivistä on kevyempiä tai kokonaan lepoa, joten ei pitäisi ylikunnon puolelle mennä.
KhO laita tosiaan rasiaan hedelmää ja kasvista. Juomaksi voi ottaa tuota itse maustettua vettä tai herkun tarpeessa light limua tai makukivennäisvettä. Ehkä joskus voi vähän napostella mikropoppareita, niitä muistan että aikanaan väittivät melko kevyiksi. Ja kun et syö lihaa niin huolehdithan sinä että saat tarpeeksi proteiinia, ettei lihakset mene läskin mukana?
Tsemppiä kaikille!
Mikropopparit vois olla hyvä idea, muistaakseni painonvartijoilla (?) on jotain omia superkeveitä popkorneja myynnissä. Mulla alkaa lihansyönti nyt taas juhannuksena, tavallaan olosuhteitten pakosta, mutta oon kyllä saanut aiemminki tarpeeks proteiinia Kiloklubin mukaan. Olis kiva käydä mittauttamassa kehon koostumus, viimeksi mulla oli ihan järettömän korkea rasvaprosentti ja huonolaatusta lihasta paljon. Ehkä nyt on jo toisin. :)

Tönt
eväät: pilkon vihanneksia ja hedelmiä, jos sietää jonkun verran hiilareita voi ottaa ruiskorppuja tai leipää pienissä paloissa. mehuhyllystä löytyy myös tuoremehua tai smooteja mitkä ei vaadi olla kylmässä. kun sulla KHO, on vaikeaa saada tarpeeks kaloreita kasassa niin voit ihan hyvin juoda tuoremehuja. ei niitäkään pysty niin paljon juoda että menee yli.

mun punnitus meni ihan jees. vaaka näytti tänään -2kg.
kesäkuun pudotus tähän mennessä -2.3kg
yhteispudotus sitten tammikuun -19.6kg.

Tönt
Toss Foo, mä haluan käydä puntarilla heti aamusta, tyhjällä mahalla ja aamupissin jälkeen. :D Ja tänään unohtui käydä taas, tuli vähän kiire labraan... Huomenna sitten, tosin tuntuu taas siltä, että ei ole muutosta tapahtunut.
niin minäkin teen. saa oikeen lukeman. tosin siinäkin vaihtelee onko maha muutenkaan toiminut vai ei, mutta painoa kirjataan ylös ja sillä mennään. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;23983916:
eväät: pilkon vihanneksia ja hedelmiä, jos sietää jonkun verran hiilareita voi ottaa ruiskorppuja tai leipää pienissä paloissa. mehuhyllystä löytyy myös tuoremehua tai smooteja mitkä ei vaadi olla kylmässä. kun sulla KHO, on vaikeaa saada tarpeeks kaloreita kasassa niin voit ihan hyvin juoda tuoremehuja. ei niitäkään pysty niin paljon juoda että menee yli.

mun punnitus meni ihan jees. vaaka näytti tänään -2kg.
kesäkuun pudotus tähän mennessä -2.3kg
yhteispudotus sitten tammikuun -19.6kg.
Hyvä tulos. :)
Mie en välttele hiilareita, mutta eipä niitä näillä syömisillä kai kauheesti ehi kertyäkkään. Vesi menee alas ihan hyvin, ja kasvikset & hedelmät, mutta tuntuu siltä että ne ei pitäis nälkää tarpeeks.. mulla tulee tosi huono olo jos verensokeri laskee alas, sitte koko matka on vaan täyttä helvettiä. :kieh:
Eli täytyy varmaan poiketa tavoista ja ottaa mukaan jotain mikä nostaa verensokerin nopeasti (tarvittaessa!) ja täyttää mahan.. aattelin sipsejä. Kai niitäki saa joskus syyä. :xmas:
Tai sitte ostan jotain kaura-välipalakeksejä, mitä vilkuilin Elovenaa niin ei niissä NIIN paljoa kaloreita ollu, etteikö niitä vois syödä. Ja ne tuntuu ruualta. :snotty:

Onneksi mulla on mahollisuus nukkua koko matka jos tarvii, ja varmaan tartteeki ettei vaan itkettäis koko aikaa.

Toss Foo
Tai, KhO, sipsien ja välipalapatukan sijaan ostapa sellainen ateriankorvikepatukka, Allevo tai Nutrilett tai mitäniitäon.. Ne kuulema vie tosi hyvin nälän ja ovat jopa maukkaitakin. En ole itse kokeillut, joten sikäli huono kauppamies :D :D Porkkana mulla oli tarkoitus laittaa myös eväslistalle, mutta olitkin sitä jo itse miettinyt.

Empuuu ja Tönt: minäkin punnitsen itseni aamulla, eipä sitten päivän nesteet lillu iltavaa'assa mukana :D ! Tosin hyvän kevennyksen on Tönt jo saanut aikaan, samoin Empuukin (ja tosi lyhyessä ajassa!). Peukkuja kovasti kaikille keventyneille, ja tsemppiä urakkaa aloittaville tai sitkeästi jatkaville!

Oi vitsit, mä ehkä ostan itselleni kesämekon! Eka (uusi) sitten moneen, moneen vuoteen.. ja nyt alan olla jo iloisella mielin sovituskopissakin eikä aina ole heti kiire pois.. Hyvä minä! Hyvä me!

Tai, KhO, sipsien ja välipalapatukan sijaan ostapa sellainen ateriankorvikepatukka, Allevo tai Nutrilett tai mitäniitäon.. Ne kuulema vie tosi hyvin nälän ja ovat jopa maukkaitakin. En ole itse kokeillut, joten sikäli huono kauppamies :D :D Porkkana mulla oli tarkoitus laittaa myös eväslistalle, mutta olitkin sitä jo itse miettinyt.
Nuo ois muuten aivan loistavia, mutta taitaa kaikissa olla laktoosia. :| En muuten mittään muuta söiskään ku noita. :D

Mulla on jostain syystä keho kevyempi keskipäivällä ku aamulla. :confused: Ehkä kroppa ei toimi ihan niinku sen pitäis.. Mutta kai se on ihan sama mihin aikaan päivästä puntaroi, kunhan tekee sen suht. säännöllisesti samaan aikaan joka päivä.

Toss Foo, osta ihmeessä se mekko! Hyvä sinä! Hyvä me. :heart:

Vaaka näyttää vain 1,5 kg pudotusta mutta työvaatteet jouduin vaihtamaan numeroa pienempään. Tai siis "jouduin" vaihtamaan, ei se vastenmielinen juttu ollut :)

Työmatkapyöräilyä 10 km/päivä, ruokavalioon hieman kevennystä, kotosalla corea ja käsipainojen kanssa hillumista...tavoitteena niinkin raju kuin 10 kg pudotus vielä ennen elokuun loppua.

No nii.. Mä oon kyllä niin jäljessä täs kevennykses, mut eiköhän sitä viel kerkee alottaan :) .. No meil ois lauantaina jo hääjuhlat tiedossa, ni sinne en varmaan paljon saa pudotettua.
Nyt istutaan yövuorossa ja pohditaan eri dieetti vaihtoehtoja. Ajattelin repäistä aloitukseksi Sairaaladieetin. Raskasta varmaan tulee olemaan, mut eihän se kestä ku 13 päivää. Jatkaa siitä sitten vähän normaalimmin, mut silti keventyen. Tuota ajattelin, et kuinkahan jaksaa tolla dieetillä liikkua, kun just aloitin uuden superintervalli- juoksutreeni ohjelman + vatsalihas harjoittelun. Tai kuinkahan tämä dieetti sitten käyttää tota lihasta hyväksi..? Katoaako kaikki lihakset? No kiinteytyä ois ainakin tarkotus ja ehkä pohjimmainen ajatus. Vaikka edelleen haluisin painon sinne korkeintaan 62kg. Painoindeksi on nyt siis 24,1 ja tuolla kilomäärällä tulis 20,7 . No paino on nyt noin 72 tai jotain sinne päin, en nyt saa tarkkaa lukemaa, mut eilen aamulla oli 72, ni aloitetaan siitä.
Mut siis jos joku on kokeillu tota sairaaladieettiä, ni kertokaa jotain siittä :)

Toss Foo
..taidan olla nyt siinä "kehopainossani", eli missä kroppa on joskus ollut pitemmän ajan ja johon se nyt tahtoo jäädä. Kitukuurista huolimatta paino ei laske, korkeintaan 100g päivässä (vaaka näyttää sadan gramman tarkkuudella) tai ei yhtään. Voi ÄRSYTYS!!, kun haluaisin niiiiiin kovasti tästä ohi, enää ei tarvitsisi pudottaa kuin pari kiloa niin kiljun riemusta. Vaan kun ei, niin ei ja ei ja ei.

Huoh. Jättäiskö kokonaan syömättä? No, ei sentään. Tuskastuttaa ja turhauttaa vaan tämä.

Maanantaita odotellen, vaakaa vilkuillen, tsemppiä teille toivotellen
Toss Foo.

..taidan olla nyt siinä "kehopainossani", eli missä kroppa on joskus ollut pitemmän ajan ja johon se nyt tahtoo jäädä. Kitukuurista huolimatta paino ei laske, korkeintaan 100g päivässä (vaaka näyttää sadan gramman tarkkuudella) tai ei yhtään. Voi ÄRSYTYS!!, kun haluaisin niiiiiin kovasti tästä ohi, enää ei tarvitsisi pudottaa kuin pari kiloa niin kiljun riemusta. Vaan kun ei, niin ei ja ei ja ei.

Huoh. Jättäiskö kokonaan syömättä? No, ei sentään. Tuskastuttaa ja turhauttaa vaan tämä.

Maanantaita odotellen, vaakaa vilkuillen, tsemppiä teille toivotellen
Toss Foo.
Älä nyt syömättä jätä! Jos on ihan pakko yrittää saada sitä painoa tippumaan, niin juo vihreää teetä. Se saa nesteet kyllä liikkeelle tehokkaasti. Mullakin on nyt keholla sellanen "en suostu pudottamaan painoa tästä alaspäin ennää ikinä"-kausi, paino on vaan noussu vähäsen, onneks tänään se tipahti taas tuohon 70.7 kiloon. Siitä alaspäin ei vaan pääse! Eli vähä samaa ärsytystä täälläki, onneks tieto siitä, että tämä on vaan väliaikasta, rauhottaa.

"pinkki"
Mukana ollaan! Bmi käväisi toukokuun alussa 23.03, tänään 21.86. Tavoite alle 21, mielellään 20.
----
Pikkuisen taas paino laskenut, nyt bmi 21.68. Kiloissa lähes neljä tippunut... vielä aion tiputtaa 2-4kg. Olen saanut painoa alas pitämällä päivittäiset kalorit noin tuhannessa, yleensä syön n. 1200kcal. En tee raskasta työtä niin peruskulutus ei ole kovin korkea, tällä kalorimäärällä tuloksia tulee joten aion jatkaa näillä kaloreilla.
----
Nyt bmi 21.44, pikkuhiljaa alaspäin. Kyllä tämä pino motivoi, ei huonoja tuloksia viitsis kirjata :)

Toss Foo
En tietenkään oikeasti jätä syömättä :) On vaan niiii-iii-iiin turhauttavaa, kun mitään ei tapahdu vaikka kuinka paiskii töitä sen eteen. Mutta kyllä se tästä, pakkohan sen on! Pidän vaan edelleen tiukan linjan eli ruokaa vain ruoka-aikoina (eli kun lapsetkin syövät), ennen ruokaa 5dl vettä ja annoskoko pienenä. Eikä herkkuja, ellei ihan pakko ole (esim. isomummon luona on kohteliaisuussyistä syötävä kahvin kanssa pullasiivu, sille ei vaan voi mitään). Jospa ensi viikolla kriittinen piste on jo ylitetty?

Pinkki onkin jo ihan timmin mimmin mitoissa, onnea! Minäkin kävin innoittamanasi laskemassa painoindeksin, ja ihan mieltä ilahduttaa huomata että on se vajaassa kolmessa kuukaudessa pudonnut 3,3 yksikköä! Hurjaa, ja hienoa, ja ihanaa! Hyvä minä! Hyvä me! Näin se homma etenee, eikös vaan?

Toss Foo
Samaa mieltä, KhO! Todella mahtava vertaistuki ja itsekurin antaja!
..vaikka itse jäänkin kaaaaaauas kesäkuun tavoitteesta, mutta kun suunta on alaspäin (vaikka sitten hitaamminkin) niin kaikki on voittoa :)

Ne ensimmäiset kilothan on helpoimmat, ei ole kamalan realistista joka kuulle ottaa samanlaisia tavotteita. Mulla on kyllä tosi hyvä olo siitä, että lähin tähän juttuun mukaan. Vaikka jossain vaiheessa toukokuuta oli ihan hirvittävä olo, niin silti se helpotti.. repsahtanukkaan en ole ku pari kertaa. :)

Ja vaikka se paino ei putoaiskaan, niin liikunta ja oikea ruokavalio tekee hyvää muutenki. :)

Yhteistyössä