*Kesäkuun Keventäjät* Uudet tervetuloa mukaan!

Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24056585:
Loistavasti sanottu! tuli just tarpeeseen. :hug: :flower:
mä meinaan sorruin eilen..söin muutama pala pizzaa..:ashamed: järjellä ajateltu ei ollu niiiin iso paha..mutta kun se morkkis painaa päällä. :headwall: että nyt meni viikon hyvä työ hukkaan. vaa'alle en viittinyt edes mennä tänään. vedän tiukemman päivän tänään niin ehkä kroppa antaa mulle anteeksi..

ja mukavaa lenkkeilyy sinne poluille opastuksella! mäkin oon miettiny että pitäis oppia juoksemaan. olisi tehokkaampaa kuin kävely..en oo ikinä oikein tykännyt juoksemisesta mutta kai siihen voi oppia. :D
Voi kuule.. mie olen tänään syöny aamupalaks jo yli 1000kcal. :LOL: :ashamed: Mutta saa nähä, että tekeekö sitte myöhemmin enää mieli edes syyä. Tänään on kumminki vielä mahollisesti juominkeja. Kerrankos sitä. :saint:

Juoksemisen opettelu on mullaki eessä. Netistä löytää aika helpolla kai jotain juoksukouluja, niin ei telo itteään heti kättelyssä. :D En varmaan tykkää miekään, mutta kai siihen tosiaan oppii. :)
 
Kyl on mukava, ku ei oo yksin sortunu tähän syömisen paheeseen. Varmaan paino nousu 5kiloo :eek: .. Kyllä sitä taas saa tsempattua myöhemmin.
Mä kans tota juoksua yritän. Harrastanu kyl vähän satunnaisesti. Mut kyllä se on vaan raskasta. Ei taho millään jaksaa, vaiks juoksukouluis sanotaan, et kyllä se alkaa sujuun. No ei tältä likalta ainakaan :| . Mut on se mahtavaa kuntoilua, suosittelen :) . Ois kans kiva saada lenkkikaveria :).
 
Toss Foo
Huoh.. onneksi kävin tänään aamulla vaa'alla, se näytti nimittäin ennätysalhaista lukemaa! No mutta tämän päivän grillaamiset ja jätskeilyt ja letun paistamiset ja ja ja KAIKKI ovat kyllä korjanneet tilanteen huimasti toiseen suuntaan :/ Mutta onhan se niinkin, että juhannus on vaan kerran kesässä ja ensi viikolla taas arki korjaa tilanteen. Ehkä myös KhO:n krapulan :D
 
Toss Foo
Tosiaan, eilinen "alennustila" vaa'assa on korjautunut siihen malliin, että taidan seuraavan tilannepäivityksen tehdä sitten kuun vaihteessa :D :D :D. Onhan tässä vielä muutama päivä aikaa suorittaa kuihdutuslaaria..

Paluu arkeen, siis! Ihania hellepäiviä luvassa, toivottavasti ei turvota samaan malliin kuin alkukuusta.. ai ei vai. No, ohimenevää on se, onneksi!
 
Kuihdutuslaari. :D

Äiti tekee niin järkyttävän rasvasia ruokia kyllä, tänäänki ranskalaisia ja porsasta. Huh huh, mitähän tästäki tulee.. onneks on koirat, joitten kanssa voi juosta ja leikkiä. :heart:

Puntari (en käytä samaa enää ku ennen, mutta tuo tuntuu olevan aika toimiva ja oikeassa) näytti vähä aikaa sitte himpun verran alle 70 kiloa, mutta olinki syöny ennen punnitusta ja mulla oli vaatteita päällä enemmän ku normaalisti.

Kyllä muuten huomaa ruokavaliosta miten vehnä ja liha väsyttää ja vetää matalaks. Aivan järkyttävän raskas olo koko ajan, onneks se ei (vielä) näy painossa.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kaunishäntäinen orava;24068056:
68 kg! Eli toukokuun alusta on 10 kiloa tipahtanu. Jee! :kiss: Ja vyötäröltä lähteny 12 cm, jos nyt oikein mittasin. :)
Vau, upeeta! ja noi sentit, ne ne vasta innostaa....
Mä unohdin tänään käydä puntarilla, pitänee odottaa aamukahvien poistumista ja mennä sitten. Sais vähän suuntaa juhannuksen vaikutuksista... :D
 
Vau, upeeta! ja noi sentit, ne ne vasta innostaa....
Mä unohdin tänään käydä puntarilla, pitänee odottaa aamukahvien poistumista ja mennä sitten. Sais vähän suuntaa juhannuksen vaikutuksista... :D
Mie oon oikeasti ihan ihmeissäni tuosta painonlaskusta, ku juhannus meni miten meni ja tarjolla on täällä koko ajan vaan rasvasta ruokaa.. ja herkkuja, niitä herkkuja.. Äiti tänä aamunaki sano säästäneensä mulle viimesen palan raparperipiirakkaa ja kerto tänään leipovansa lisää. :kieh: Ja eilen söin niin paljon, että tulin kipeäksi. :ashamed: Enkä ole liikkunu juuri ollenkaan. Ehkä minun keho ajattelee, että sama kai se on puottaa painoa vaikka energiaa tulleeki lissää, ei tähän muuta selitystä keksi. :D

Paljonko se naisen vyötärönympäryksen riskiraja oli? Mulla on nyt 92 cm rantapallo, tavotteena saaha se pois kyllä mahollisimman nopeasti. Aivan hölmöä, että ne kaikki kilot on tuossa mahan kohalla, saisivat olla jossaki muualla ku sisäelinten ympärillä. Ei niitä saa edes niin helposti pois. :mad:
 
Toss Foo
Hienoa, Kaunishäntäinen orava! ONNEA ONNEA ONNEA!

Mun piti taas käydä tsekkaamassa bmi-laskurista, että ihan oikeasti mä olen tämän keventymisen myötä pienentänyt painoindeksiä jo lähes 3,5 yksikköä! On se jo melkoinen muutos, ja täytyy kyllä sanoa että peilikuvakin on muuttunut kummasti.

Se suositeltava vyötärömitta pitäisi joidenkin tutkimusten mukaan olla puolet (naisen) pituudesta. Eli 170cm naisella olisi hyvä olla 85cm vyötärö. Diabetestutkimukset taitavat suositella alle 80cm (pituudesta riippumatta), jolloin huomattavasti kohonnut riski olisi yli 90cm vyötäröisillä. Ja sitten taas muutama vuosi sitten oli jossain 75cm suositukset. Eli kuka ja missä julkaisee, vähän siitä riippuu mitä uskoo.. Itse ajattelen, että kunhan kutistuu, se on pääasia! Minullakin tuo ylimääräinen on juuri vatsan seudussa, mutta onneksi en enää näytä raskaana olevalta.. kuten kieltämättä tein vielä pari kuukautta sitten.

Ohoh, pitää mennä *moriantes
 
..tarkennuksena vielä, että

"uositeltava vyötärömitta pitäisi joidenkin tutkimusten mukaan olla
ENINTÄÄN puolet (naisen) pituudesta."
Eli mulla pitäis olla enintään 81 cm. :| Vielä on pitkä matka. Täällä Lapissa onki vähän inhottavampi lenkkeillä, ku joka paikassa on sääskiä, paarmoja tai ampiaisia. Hyppynarua hypellessä hoksasin kumminki, että ne paarmat ei uskalla tulla lähelle. :D Kunhan vain kunto sallis hyppiä pitempään ku sen 10 minuuttia ilman sydänkohtausta.. ;)

3,5 yksikköähän on ihan tosi paljon :O Onnea! :flower:
---
Ai, olinki unohtanu lähettää tämän viestin.. :ashamed: No, kokeilin ensmäistä kertaa ikinä intervalliharjotusta, juoksentelin vähä oman maun mukkaan tyyliin "tuolta kiveltä tuolle kivelle" tai "tuon puun kohalta kaivolle". Oli kyllä ihanaa. :heart: En kyllä jaksanu ku 15 minuuttia, mutta on seki jotaki. Tuo pikku ympyrä mitä juoksen on kyllä ihan mahtava! Siis vaihtevuudeltaan, ku on loivaa ylämäkeä ja loivaa alamäkeä, eikä se ole ees kamalan pitkä matka. Ehkä vähän vajaa kilometri. :) Sääsketki karisee ku pistää välillä vähä vauhtia.
 
Heippa vaan!

Täällähän on juteltu, kivaa. :) Mä mietin, että pitäiskö jo huomenna hypätä vaa'alle, kun pelkään että iskee pian kauhea menkkaturvotus. :D Mulla on kans bmi tippunut ihan kivasti, 3,6 yksikköä. Toivottavasti huomenna nousee tuokin lukema. Oon nyt pyrkinyt syömään maks. 1300 kcal, saa nähdä onko tuottanut tulosta.

Juhannus meni kivasti kotosalla, ei tullut mässäiltyäkään.

Juoksemisesta olette puhuneet. Mua kans himottais aloittaa juokseminen, mutta taidan odottaa viileämpiä kelejä, ja jospa syksyllä ei olisi enää niin paljon hyllyvää. ;)

Lenkillä olen käynyt melkeinpä joka päivä, semmoisen reilun tunnin yleensä. Paitsi jos pitää ottaa lapsi mukaan, silloin vain kolme varttia. Poika tylsistyy rattaissa ja pitää kamalaa meteliä. :D Tänään oli eri lenkkarit jalassa, ja vasempaan kantapäähän tuli melkoinen rakko, huomenna en taida mennä lenkkipolulle. :(

Muutama päivä vielä aikaa tiputella kiloja kesäkuussa, tsempit! :wave:
 
Tönt
Onnea pudottajille! :flower:

pyydän anteeksi etten ole kovin aktiivinen ollu lähipäivinä. meillä on vieraita ja huomenna lähetään siskon kanssa mökille, lapset ja mies tulee perässä perjantaina joten palaan takas ens viikolla.

puntarilla oon käynyt:
viikkopudotus: -0.5kg
kesäkuunpudotus: -3.8kg
kokonaispudotus: -21.1kg


nauttikaa lämmöstä ja ulkoilusta, niin minä ainakin teen! :wave:

KHO:lle pikaista paranemista! :hug:
 
Toukokuussa tipahti: 7,2 kg
Kesäkuussa keventynyt: 3,8 kg
Painonpudotus yhteensä: 11,0 kg
Bmi tipahtanut: 4,4 yksikköä

Alle kaksi kiloa normaalipainoon. :cool: Olipas kuule mahtava juttu, että toukokuun tiputtajiin liityin! Jos olisin tiennyt tämän etukäteen, olisin aloittanut laihdutuksen muutama kuukausi aiemmin. Imetyksin on jatkunut normaalisti, saisi mun puolesta vähän vähentyäkin jo. Toivottavasti poika ei ole nyt täynnä mun kehosta lähteneitä "myrkkyjä" tms.

Niin ja nyt alkaa mieskin olla sitä mieltä, että painonpudotus näkyy. Kivaa, onhan se jo aikakin! Se nyt ei ikinä huomaa, vaikka olisin vaihtanut verhot joka huoneesta.
 
Viimeksi muokattu:
Alkuperäinen kirjoittaja Tönt;24082124:
onnea hienosta tiputuksesta empuuu:lle!! :flower:

kun muutkin niin..piti mennä laskee kui paljon bmi laskenut mulla niin 8,7 yksikköä!! :p
Vaude! Mulla ei edes tavoitepainossa tippuisi noin paljon. :D Ja kiitos, hyvillä mielin sai aloittaa päivän. :p

Tavoitteeseen on nyt muutes 8kg, eli muutaman kuukauden saa vielä tiputella, varmaan ainakin 3kk. Tavoitteesta voisi napsaista muutaman kilon poiskin, jos jaksaa...
 
Viimeksi muokattu:
Käväsin lääkärissä, niin se heti ensimmäiseksi sano, että oon laihtunut. :D Tosi positiivinen yllätys, en aatellu edes että se muistais minua! Liikunnat on jääny pois kyllä ihan kokonaan, olen ihan liian kipeä sellaseen. Mutta sain onneksi ab-kuurin, niin paranen kyllä nopsaan. :)

Maha jumittaa, niin en yhtään osaa sanoa paljonko minun paino vois olla, tänään vaaka näytti ennen ruokaa (ihanaa rasvasta hamppariateriaa) 69kg. Se hampurilaisateriaki oli ihan ihme juttu, yleensä oon jaksanu syödä ison aterian ilman vaikeuksia, mutta nyt pienen aterianki syöminen kokonaan oli vaikeaa! Varmaan mahalaukku pienentyny aika paljon, aivan ihanaa huomata tuollasia pieniä asioita. :heart:

Toukokuun tiputtajat ja kaikki tämä mitä siitä on seurannu on ollu kyllä Mitäs nytin paras juttu ikinä.
 
Toss Foo
Huomenta, nuoret!

Olen kyllä kanssanne aivan samaa mieltä, ihan tosi huippu juttu on ollut tämä toukokuun tiputtajat ja kesäkuun keventäjät (ja ehkä vielä heinäkuussa hupenevatkin :D ?)!! Hienoa, upeeta, mahtavaa! Koko tämän porukan yhteispudotus olisi varmaan melkoinen rasvaläjä, huuh sentään!

Omia juttuja, mites se sitten menikään.. aamuvaa'an kertomaa:
Huhtikuussa humahti -4kg
Toukokuussa tipahti -3½kg
Kesäkuussa kevenin -2,1kg
. HYVÄ MINÄ! :D
 

Yhteistyössä