*Kesäkuun Keventäjät* Uudet tervetuloa mukaan!

Epäonnistunut karppaaja vois tulla mukaan.. Pudotettavaa on kauheesti, kaikki minkä saan pois on plussaa :) aamupaino oli 92,5kg... Oliko teillä punnituspäivää, vain miten?? Kertokaas millä tyylillä itse kukin pudottaa?? Minä nyt kokeilen vaihteeks pieniä annoksia 5krt/pv ja edelleen hiilareita (varsinkin sokeria) tarkkaillen..
 
Mä olen käynyt puntarilla yleensä maanantaisin ja perjantaisin. Käytän apuna Kiloklubia ja olen lisännyt liikuntaa. Syön paljon kasviksia ja aika normaalisti pyrin syömään. Annoskokoihin täytyy kiinnittää huomiota. Herkut pyrin pitämään minimissä, mutta tulee niitäkin syötyä. Silti pidän huolen, että kalorivajetta tulee jokaiselle päivälle.

Ei ole pakko ilmoittaa painoaan, jos ei halua, vaan painonpudotuksen voi ilmoittaa tyyliin -1,1kg.
 
Epäonnistunut karppaaja vois tulla mukaan.. Pudotettavaa on kauheesti, kaikki minkä saan pois on plussaa :) aamupaino oli 92,5kg... Oliko teillä punnituspäivää, vain miten?? Kertokaas millä tyylillä itse kukin pudottaa?? Minä nyt kokeilen vaihteeks pieniä annoksia 5krt/pv ja edelleen hiilareita (varsinkin sokeria) tarkkaillen..
Minä ajattelin tarkkailla hiilihydraatteja, jättää vaalean leivän, pullat, keksit, karkit pois. Myös riisiä ja nuudeleita ajattelin vältellä, perunaa en ole juurikaan syönyt aiemminkaan. Lisäksi yritän pienentää annoskokoja, olla syömättä enää klo 19 jälkeen, lisätä kasviksia ja vihanneksia. Yritän lisätä myös liikuntaa.

Punnituksen ajattelin tehdä kerran viikkoon.
 
[QUOTE="Kiraki";23891722]Tulisin mukaan, onko 5kg/kk liian suuri tavoite? Painoa nyt 80kg.[/QUOTE]

Mun mielestä ei ole liian iso tavoite. Mulla tippui viime kuussa yli 7kg, tosin eihän siitä ole läskiä kuin ehkä puolet.
 
[QUOTE="Kiraki";23891735]HYVÄ!!!! :D
Kuinka onnistuit/mitä teit/jätit tekemättä :)[/QUOTE]

Ihan vaan söin vähemmän kuin kulutin. Oon jo muutaman kerran maininnut tuon Kiloklubin :D, mulla se on ollut hyvä apu ja oikein suuri motivoija. Liikuntaa olen lisännyt, hikilenkillä käyn 5-7 kertaa viikossa ja siihen hyötyliikunnat päälle, esim. kauppareissu 3km.

Mitään nälkäkuuria en ole vetänyt, ihan hyvin on saanut syödä, ja ruokavalioon on kuulunut myös mm. mutakakkua, pizzaa, jäätelö, suklaata. Ne on vaan sitten pois muulta ravinnolta, joten ei kovin usein viitsisi herkutella.
 
Viimeksi muokattu:
Toss Foo
Hellurei ja hellät tunteet, täältä tullaan kesäkuu! Meillä onkin ollut ihanan helteinen aamu, kohta taitaa ukkonen ottaa vuoron.. Mutta hikoiltua tuli vissiin puoli kiloa ihan ulkoilun merkeissä :D

Laitetaas tähän väliin tilannetta:
Huhtikuussa humahti -4kg
Toukokuussa tipahti -3½kg
Kesäkuun kevennystavoite -3kg


Minun konstini on ruokamäärien vähentäminen. Käytännössä juon 3-5dl vettä juuri ennen jokaista ruokailua. Ruokailen ainoastaan ruoka-aikoihin, ja otan 50-70% aiemmin käyttämistäni ruoka-annoksista. Herkkuja en itse osta (enkä syö kotona, jos mies ostaa) mutta esim. kyläpaikoissa olen ottanut kakkupalan tai keksiä tms. tarjottaessa. Mutta vain yhden per kahvittelukerta (ja joskus olen jättänyt senkin ottamatta).

TODELLA IHANAA, että innostunutta porukkaa on kesäkuullekin mukana! Itse ainakin sain toukokuun ryhmästä hyvää tsemppiä, kun välillä kävin lukemassa muiden kuulumisia (Empuu: TOSI hurja tulos, ONNEA!) ja kertaamassa mitä itselleni kuuluikaan viime viikolla..

Minä mittailen maanantaisin viikkopudotusta. Ensi maanantaina saattaa olla pettymys edessä, kun on reissua ja juhlia tiedossa, enkä ehkä pysty ihan yhtä pienellä menemään kuin kotioloissa.. Mutta suotta sitä nyt suren, se nähdään sitten ja onneksi on monta, monta viikkoa kesäkuuta vielä edessä kevenevin askelin :).
 
Dafyddo
Mie tulen mukaan! Olen oikea sotanorsu, tänään aamupaino 98,3, noloa... Raskauskiloja tuli melkein kolmekymmentä, ylipainoa oli jo muutenkin reippaasti, huh. En yksinkertaisesti kestä itseäni enää! Mutta asetan tavoitteeksi tässä kuussa neljä kiloa, eli kilo per viikko. Uskon että saattaa enemmänkin lähteä, aina aluksi tietysti nesteet lähtee liikkeelle ja on näin paljon ylipainoisen helpompi alussa laihduttaa.
Ennen kymppi lähtenyt helposti kun on vaan alottanut, sitten alkaa hidastumaan. saas nähä :)
 
Mulla tippu toukokuussa 5 kiloa Kiloklubin avulla, en syöny herkkuja juur ollenkaan (parina päivänä suklaata, välillä pistin pirtelöön sokeria makeutukseksi) ja join paljon vettä. Liikuinki enemmän, mutta nyt ei olo anna myöten varmaan vähään aikaan, niin koitan syyä vähäkalorisemmin. Vehnä on kokonaan poissa pelistä, se ei tee ollenkaan hyvää kropalle ja sen lopettamisen myötä on makeanhimoki yllättäen kadonnu melkein kokonaan! Vaikea uskoa, että olen entinen sokerihiiri. :)

Käyn puntarilla melkein joka päivä kun oon niin utelias :D eikä mun mielestä tässä ketjussa tarttis olla mitään virallista punnituspäivää, kun ei edellisessäkään ollut. Ja se sopi mulle tosi hyvin.
 
Toss Foo
Joo, Kaunishäntäinen orava, kyllä minäkin vaakailen joka päivä ja joskus parikin kertaa päivässä.. Pakkohan se on käydä tarkistamassa välillä, onko tämä totta :D Mutta sen oman tilannetarkastuksen teen maanantaisin, niin tulee sitten laitettua viikko kerrallaan tilannetta muistiin. On sullakin kyllä hyvin lähtenyt, viisi kiloa jo sekä tuntuu että näkyy! Onnea hienosta tuloksesta!

Onnea myös muille jo pudottaneille ja tervetuloa minunkin puolestani kaikille kesäkuun keventäjille! Tästä on hyvä jatkaa (minulla käynnissä on elämäni ensimmäinen laihdutus, ja ikää on jo.. noh, PALJON)!!
 
Mä oon mukana!
Toukokuussa mulla loppujen lopuks putos paino sen 3kg ja nyt olis tän kuun tavote ainakin se 5kg!

Paino nyt: 72kg
Tavoite: 67kg

Karpilla mennään niinkun ennenkin, tällä kertaa en ala sohlaamaan millään nutriletteillä :D
 
Mä en taida vielä huomenna nousta vaa'alle. On alkanut aika huonosti tämä kesäkuu. :( Maanantaina sitten. Pitää skarpata ruokavalion kanssa, liikuntaa on ihan hyvin.

Mitähän mä ottaisin tavoitteeksi, ehkä 3-4kg. Toukokuinen nopea painonpudotustahti ei kuitenkaan voi jatkua kovin pitkään. :)
 
Tän aamun paino 71.5 kg, eli matkaa enää 1.5 kg tavotteeseen!
Lupasin ittelleni, että sitteku painan 70 kiloa (tai alle) niin leivon omppupiirakan. Ja ehkä maistanki sitä. :D
Mutta on kai aika turmiollista palkita itteään ruualla, mitä mieltä ootte? Toisaalta, liian tiukka ruokavalio voi kostautua mässäilynä. :|
Mulla on onneks mässäilyhimot pysyny kurissa, ellei yhtä päivää viime kuussa lasketa. Eilen söin hurjat kaks pientä ruisleipää auralla ja 170g ituja, toivottavasti tänään en sorru syömään liikaa.
 
Ärrr, nyt ei ole paino tippunut sitten yhtään! :kieh: Vajetta on kuitenkin tullut sen verran, että pitäisi tippua. Liikuntaa tuli viime viikolle melkein 500min. No, nyt täytyy sitten kiristää kaloreista pois.
 

Yhteistyössä