Onko täällä muita, joilla ei ole varaa kolmanteen lapseen?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hei"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

"hei"

Vieras
meillä ei ole. olemme matalapalkka-alalla molemmat. meillä ei ole varaa isompaan asuntoon, autoon eikä meillä ole varaa kustantaa kolmannelle tarpeellisia asioita. harrastuksia ei ole varaa enää kolmannelle antaa, ei ole varaa ostaa kolmelle vaatteita eikä viedä kolmea huvipuistoihin kesäisin. Karu totuus mutta varaa ei vaan ole:(

Kurjaa jos noin kovasti tahdotte lisää lapsia:( Mutta eikai siinä auta,hyvä,kun olette miettineet asiaa ja tiedätte,että rahat eivät riittäisi..on monia jotka vaan tekevät niitä lapsia ja ei yhtään ajatella tilannetta kuinka pärjää.Meillä taas yksi lapsi ja tulee jäämäänkin siihen,hänelle pystymme tarjoamaan kaiken mitä hän tahtoo ja ehkä vähän enemmänkin:)

Kurjaa jos noin kovasti tahdotte lisää lapsia:( Mutta eikai siinä auta,hyvä,kun olette miettineet asiaa ja tiedätte,että rahat eivät riittäisi..on monia jotka vaan tekevät niitä lapsia ja ei yhtään ajatella tilannetta kuinka pärjää.Meillä taas yksi lapsi ja tulee jäämäänkin siihen,hänelle pystymme tarjoamaan kaiken mitä hän tahtoo ja ehkä vähän enemmänkin:)

Kaiken mitä tahtoo? Ei kai se noin mene? Voi pyhä sylyvi.

Takuulla on.

Kaikki vaan ei yhtään ajattele sitä että lapsiin pitäisi olla varaakin.

Ap:lle pisteet siitä, että hän ajattelee :)

Meillä tulisi aika lailla uudelleenjärjestelyjä jos saisimme kolmannen lapsen. Lapsi tulisi ruokittua ja vaatetettua kyllä, mutta kykenisimmeköhän me tarjoamaan kaiken tarpeellisen & vielä extraakin kolmelle lapselle...en tiedä. Mitä isommaksi lapset kasvaa, sitä enemmän heihin menee rahaa, ja kyllä mä toivon että mun lapset saisi esim. teini-iässä harrastaa sitä mikä heitä kiinnostaa, ja päästäisiin vaikka lomareissuillekin joskus. Eikä oltaisi veloissa perskarvojamme myöten.

Hyvä, että tiedätte tuon jo etukäteen. Se on järkevää, että ei tee lisää lapsia siihen tilanteeseen jos ei ole varaa. meille kolmas tulossa ja ei niitä kustannuksia ole kauheasti ajateltu. tarpeellinen tullut ostettua. Tokihan matkustelu ym. tulee olemaan kalliimpaa kolmen kanssa, mutta mikä ei olisi tässä maassa kallista ja voihan aina tehdä sellaisia ratkaisuja, että osa menee. Ei aina tarvitse koko perheen olla samassa paikassa lomallakaan.

Mä mietin samaa. En vaan osaa sanoa paljon nuo alkavat kuluttamaan. Isompana. Meillä on mun mielestä keskiverto tulot ja nyt kaksi lasta. Nyt ei vielä paljoa kulu, kun ovat pieniä... mutta sitten tulevaisuus...
Eli millä tuloilla on ok hankkia kolmas lapsi?

Yhteistyössä