Onko täällä muita, joilla raha ratkaisee lasten määrän?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja mie vaan
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja nähty on!:
Alkuperäinen kirjoittaja Timppa:
Oikeastaan pitäisi vielä yksi tehdä niin saisi lainanlyhennyksen maksettua kokonaan lapsilisillä. Mutta taitaa jäädä tekemättä.

Vitsi tai ei, mut monet tekee lapsia tukien vuoksi, saapi aina kolme vuotta lisää olla kotona.. Miettisivät vaan, kuinka elättää ne kaikki lapset sitten muutaman vuoden kuluttua, kun ei ikuisesti voi lapsiakaan tehtailla..=/

Tuet, ovat täysin väärä syy lasten hankkimiseen
:/

Kun se on niin, että ne lapset tarvitsee esimerkiksi opiskeluaikana vielä taloudellista tukea, niin ei meillä olisi varaa tehdä montaa lasta.Tuntuu ettei ihmiset oikein ajattele, kuinka paljon lapset kuluttaa vanhempina. teininä sitä vasta kulutus kasvaa, toista se on pienillä lapsilla.Aika monessa suurperheessä eletään pitkälti yhteiskunnan tukien varasssa. Sossun rahoillla kun elää niin saa jokaisesta lapsesta lisää rahaa.

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:
Kun se on niin, että ne lapset tarvitsee esimerkiksi opiskeluaikana vielä taloudellista tukea, niin ei meillä olisi varaa tehdä montaa lasta.Tuntuu ettei ihmiset oikein ajattele, kuinka paljon lapset kuluttaa vanhempina. teininä sitä vasta kulutus kasvaa, toista se on pienillä lapsilla.Aika monessa suurperheessä eletään pitkälti yhteiskunnan tukien varasssa. Sossun rahoillla kun elää niin saa jokaisesta lapsesta lisää rahaa.

Me ei ainakaan tähän mennessä ole eletty sossun rahoilla

Alkuperäinen kirjoittaja Gekkolisko:
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
Kuules Gekkolisko, voisitko sinä luovuttaa munasoluja, kun olet noin hedelmällinen? Meitä tarvitsijoita on paljon pitkissä jonoissa.

Ja mitäköhän tää tähän kysymykseen liittyy? :o En suinkaan oo tän palstan eniten lapsia omaava ja helposti sikiävin tyyppi, joten...

Ei liity pinoon ei, mutta ajattelin kysyä, kun vaikutat muuten empaattiselta henkilöltä ja kovasti toivon omaa lasta, jota en voi saada ilman lahjamunasoluja...

Ai, no sitten. Ja anteeksi, kuulosti vähän irvailulta ensin kysymyksesi, onhan meille kuitenkin noita lapsia suht helposti siunaantunut... :ashamed: En kyllä ole ajatellut ryhtyväni munansolujen luovutukseen. Mutta toivottavsti te vielä oman lapsen saatte. :hug:

No, olihan se suoraan kysytty...Jos ihan lopullisesti olet sitä mieltä, ettet voisi munasoluja luovuttaa niin, anteeksi että häiritsin. Omalla kohdalla vain alkaa tilanne olla toivoton, ikää tulee koko ajan lisää ja muasolujono on kaksi vuotta pitkä klinikalla. Siksi täälläkin kokeilemassa kepillä jäätä. Onnellista lapsiperhe-elämää sinulle. :heart:

Meillä ratkaisee kyllä osittain. Minä olen opiskelija ja mies on vakiduunissa,mutta tiukkaa tekee jo nyt yhden lapsen kanssa. Lapsen vakuutukset maksaa,tarvikkeet,ruoat yms ja emme todellakaan osta kaikkea uutena. Tulevaisuudessa kun valmistun ei meillä ole varaa ostaa isoa asuntoa,sillä emme halua elää kun sillit purkissa. Vaikka mä kuinka järjestelisin ni sitä rahaa ei vaan tule niin paljoa että voisin loputtomasti hankkia lapsia,enkä kyllä haluakkaan. Raha ei ole meidän perheessä elämän tärkein asia,mutta se on valitettavasti maailmassa se raha se joka mahdollistaa syömisen,asumisen ja muuta mukavuudet.

Kuules Gekkolisko, voisitko sinä luovuttaa munasoluja, kun olet noin hedelmällinen? Meitä tarvitsijoita on paljon pitkissä jonoissa.

Ja mitäköhän tää tähän kysymykseen liittyy? :o En suinkaan oo tän palstan eniten lapsia omaava ja helposti sikiävin tyyppi, joten...

Ei liity pinoon ei, mutta ajattelin kysyä, kun vaikutat muuten empaattiselta henkilöltä ja kovasti toivon omaa lasta, jota en voi saada ilman lahjamunasoluja...

Ai, no sitten. Ja anteeksi, kuulosti vähän irvailulta ensin kysymyksesi, onhan meille kuitenkin noita lapsia suht helposti siunaantunut... :ashamed: En kyllä ole ajatellut ryhtyväni munansolujen luovutukseen. Mutta toivottavsti te vielä oman lapsen saatte. :hug:

No, olihan se suoraan kysytty...Jos ihan lopullisesti olet sitä mieltä, ettet voisi munasoluja luovuttaa niin, anteeksi että häiritsin. Omalla kohdalla vain alkaa tilanne olla toivoton, ikää tulee koko ajan lisää ja muasolujono on kaksi vuotta pitkä klinikalla. Siksi täälläkin kokeilemassa kepillä jäätä. Onnellista lapsiperhe-elämää sinulle. :heart:

En ole koskaan edes ajatellut munasolujen luovuttamista.
Uskon, että varmasti tilanteesi on kamala, ja jonot kohtuuttoman pitkiä lapsettomuushoitoihin. Enhän mä sitä ymmärtää voi, kun en itse ole vastaavaa kokenut, enkä asiasta sikäli mitään tiedä. Mutta voin vain kuvitella, kuinka raastavaa se on, kun ei hoitoihin pääse, eikä sitä omaa nyyttiä saa. Mutta silti toivon että vielä lapsen saatte. :hug:

Alkuperäinen kirjoittaja Maine Coon:
Oikeastaan pitäisi vielä yksi tehdä niin saisi lainanlyhennyksen maksettua kokonaan lapsilisillä. Mutta taitaa jäädä tekemättä.

Vitsi tai ei, mut monet tekee lapsia tukien vuoksi, saapi aina kolme vuotta lisää olla kotona.. Miettisivät vaan, kuinka elättää ne kaikki lapset sitten muutaman vuoden kuluttua, kun ei ikuisesti voi lapsiakaan tehtailla..=/

Sitä saisi aika pesueen tehdä, että tuilla korvaisi palkkatulot :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Nalkuttava Talonmies:

Sitä saisi aika pesueen tehdä, että tuilla korvaisi palkkatulot :laugh:

Näin on

=)

No ei se raha ehkä meillä suoranaisesti ratkaise lasten lukumäärää, mutta osaltaan kyllä, osaltaan asiaan vaikuttaa myös oma jaksaminen ja mahdolliset lapsettomuushoidot. Kaksi lasta kuitenkin jo saatu ja tällä hetkellä tuntuu vahvasti siltä, että perhe on kasassa. Kolmas lapsi tarkoittaisi meillä isomman asunnon hankintaa ja sitä myötä myös asumiskulujen nousemista aikalailla-ei olla valmiita hirveästi tinkimään nykyisestä elintasosta, halutaan matkustaa lasten kanssa, tarjota lapsille mahdollisuus harrastaa ja ostaa kaupasta mitä halutaan. Materialista varmaan jonkun mielestä, mutt ollaan molemmat miehen kanssa kasvettu perheessä, jossa on ollut aika ajoin rahasta tiukkaa, eikä haluta sitä enää aikuisena ja perheellisenä kokea.

Alkuperäinen kirjoittaja hm:
Säätelee ja pitäisi säädellä monen muunkin.

Samaa mieltä. Olen joskus väitellyt asiasta suurperheen äidin kanssa, jonka mielestä lapsirakkaus on riittävän hyvä syy suureen katraaseen ja yhteiskunnan tulisi tukea lapsiperheitä rahallisesti entistä paremmin. Tällä äidillä ei ole lainkaan ammattikoulutusta ja työkokemuskin on vähäinen.

En käsitä tällaista asennetta. Lapsirakkautta voi mielestäni ilmaista muillakin tavoin kuin synnyttämällä tusinan vauvoja. Voi esim. hakeutua työskentelemään lasten parissa, tehdä vapaaehtoistyötä tai toimia sijaisvanhempana. Ei minullakaan ole kymmentä koiraa ja kahtatoista hevosta, vaikka olen eläinrakas. Tilipussi sanelee arjen ehdot, ja niin lapsilla kuin eläimilläkin on oikeus kohtuulliseen elintasoon.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Mulle ei koskaan tullut tilannetta, että olisin kolmatta lasta edes harkinnut. Mutta luultavasti lapsiluku olisi silti jäänyt kahteen. Nämä kaksi pystyn kohtuullisesti elättämään ja tarjoamaan mahdollisuuden opiskella ilman kituuttamista, kolmas olisi voinut olla jo liikaa.

Peesi tähän (osa-) lainaukseen Keittikseltä.

kyllä se vaikuttaa. Kolme lasta varmasti tulee olemaan meille maksimimäärä. Neljälle pitäisi olla jo niin suuri auto ja asunto, että ei ole varaa. Samoin neljän teini-ikäisen elättäminen olisi liian kallista. Kolmeen vielä rahat riitää. Eriasia sitten jos vielä iltatähden tekee kun muut lapset on jo muuttanu kotoa pois ;)

Ei ole raha ratkaissut. Meillä sen verran iso ikäero toisen ja kolmannen välillä, että kun kolmas on teini, niin isommat on jo lentäneet pesästä. Pieni ei vielä paljoa kuluta.
Neljäs lapsi vaikuttaisi jo sitten enemmän.

No tää esikko ei vielä mitään vie, mutta ollaan mietitty viittiikö toista tehdäkkään kun sitten pitää jo miettiä mitä on varaa lapsille tarjota. Me kun tykätään matkustella, ostella kaikkea kivaa ja mä tykkään kun pimulla on vehkeet viimesen päälle. :ashamed:

Toisaalta mistä onni koostuu? Eräänä päivänä en voi ostaa kaupasta tyttärelleni yhtäkkiä pikkusisarusta... Ja kumpaa hän pitääkään sitten tärkeämpänä, tai me mieheni kanssa, vuonna sejase tehtyjä maailmanmatkoja ja valokuvia niistä vai koko ajan mukana elävää kuopusta?
Yhtäkaikki enempää kuin kaksi emme lapsia tee. Siis jossei sitten satu että tulee useampi kerralla. Kyllä musta alkoi nyt tuntua että kahdellekkin voisi paljon tarjota, kun talossammekin olisi ylimääräisiä huoneita jo nyt :)
Eikös aika paljon kaikista perhepaketeistakin millon minnekkin ole suunnattu suunnilleen 2 aik. + 2 lasta?
Eli ei muuta kuin illalla ukkoa kutittelemaan... Se on välillä vihjaillukkin että haluaisi "klaaninsa" vielä kasvavan =) :D

Kukaan täyspäinen ei tee lapsia tukien takia! Kyllä lapset syö enempi rahaa kuin tuo tukien muodossa takasin! Ellei näin ole, niin ei kyllä anna lapselleen kaikkea sitä mitä tämä tarvitsisi normaaliin tasapanoiseen elämään.

Alkuperäinen kirjoittaja huh:
Miten muuten perhe, jossa äiti kotona lasten kanssa, lapsia 7 pienillä ikäeroilla ja mies saa kuukaudessa 1500e käteen palkkaa, elättää itsensä? Sossun rahoilla?

Niillä tuilla :) joilla bisneksiä tehdään!

Alkuperäinen kirjoittaja kyllä:

Niin että kaikki joilla on enempi kuin 2lasta elää ilmeisesti sossun rahoilla?! Kyllä tällä palstalla aina uutta tietoa saa!
Ja mistäs SINÄ tiedät että jokaisesta muksusta saa sossusta enempi rahaa?!

No meillä on kohta 4 lasta reilun vuoden ikäeroin. Ei kaikki ole niin suunniteltuja olleet, mutta rakkaita yhtäkaikki.

Itse hoidan lapset kotona, mies on töissä. ei miehen tulot niin suuret ole, mutta niillä pärjätään. Asutaan maalla, ja jos minäkin menisin töihin, menisi mun palkka kokonaan polttoainekuluihin ja lasten hoitopaikka maksuihin. Niinpä tämä järjestely on toiminut ihan hyvin. Kun lapset aikanaan lähtevät kouluun, on tilanne tietysti eri. Mielelläni minäkin töihin menisin, mulla on mielenkiintoinen ammatti ja työ.

Me ei välitetä matkustella, eikä vaatteiden tms. tarvitse olla viimeisen päälle. Taloa pitäisi remontaoida, että saataisii lisä tilaa (nyt kolmio) oma talo siis on, tässä on halvempi asua, kuin kaupungissa vuokralla.

Toki olen lasten harrastuksia ym. miettinyt. Ajattelen kuitenkin, että se on sitten sen ajan murhe. Ei sekään, että nyt olisi huippu työ ja rahaa kuin roskaa takaa, että niin olisi 10-15 vuoden päästä.

Minulle perhe on tärkeintä. Raha tietysti helpottaa elämää, muttemme ikinä ole miettineet, onko lapseen VARAA vaan että HALUAMMEKO lapsen.

Ehkä kaupungissa on enemmän sitä, että tila ratkaisee (no kalliimmat asunnotkin toki) ja pitää olla ulkoiset puitteet kunnossa. Täällä maalla ei muutkaan matkustele ja harrastuksetkin on kaukana, joten lapset tuskin poikkeavat muista millään tavalla.

Ja emme elä tuilla. siis toki tulee lapsilisät, ja mulle kotihoidontuki, mutta siinä se sitten olikin. Ei tuo kotihoidon tukikaan niin suuri ole, että sitä kannattaisi kadehtia, enkä laske sitä tukien varassa elämiseksi. Kyllä mun neljän muksun päivähoito maksaisi yhteiskunnalle enemmän, kuin muutama satanen mulle maksettuna siitä, että hoidan lapseni itse.

(ja mielelläni hoidankin, tahdon nimenomaan olla läsnä lasteni elämässä.)

Yhteistyössä