Onko täällä muita perheitä, joilla ei ole varaa hankkia kuin yksi tai kaksi lasta?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "hui"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
No voihan sitä hankkia monta ja toivoa että jotenkuten kituuttaa. On täällä päin noita isoja perheitä, joissa lapsia tulee joka toinen vuosi ja töissä käy perheestä yksi aikuinen pienellä palkalla. mutta eipä ole varaa oikein mihinkään ja lapset kärsii kun eivät saa aikaa eikä materiaalia vanhemmiltaan.

Näin tuossa yksi päivä kauppatorilla selaisen perheen, että pisti miettimään onko kannattavaa hankkia monta lasta peräkanaa. Äiti oli sellainen huonoissa vaatteissa oleva. Lapset huonoissa vaatteissa ja kun kysyivät äidiltään saako jätskiä torikioskilta niin äiti vastasi että hänellä ei ole tilillä kuin kaksi euroa rahaa.Sääliksi kävi.

Entä jos lapsi olisi poikkeuksellisen hyvä vaikka jääkiekossa? Pelatkoot sitten vaan koulussa, kun harrastus ei saa maksaa? Ei, vaikka siitä voisi tulla työ? Kaverin alle eskari-ikäinen on telinevoimistelussa SM-tasolla, vuosi maksaa useita satasia. Väärin, vaikka lapsi on luonnonlahjakkuus moisessa?

No mä oon ainakin kilpaurheilua vastaan vaikka rahaa olisikin.

Rahan kannalta en ole asiaa miettinyt edes. mutta meille ei kolmatta tule, koska en enää ikinä halua olla raskaana ja synnyttää.

Minäkään en enää kolmatta kertaa halua olla raskaana ja synnyttää, ja tiesin sen jo ensimmäisen kerran jälkeen että kahteen jää lapsiluku. Mutta me mietimme myös rahaa, ja mikä kamalinta: elämän helpoutta :D Haluan tarjota lapsille sekä henkistä hyvinvointia mutta myös rahallistakin, eikä nämä kaksi sulje toisiaan pois.

Jos minä olisin lapsia hankkiessani ajatellut, onko niihin varaa, olisi jääneet hankkimatta. Rahalla ei pysty sitä onnea kenellekään ostamaan, se lähtee jokaisesta itsestä. Meillä viisi lasta ja eletään tätä elämää sen mukaan, mihin on varaa.

Köyhässä viisilapsisessa perheessä kasvaneena voin sanoa että olisin halunnut joskus uusia vaatteita ja leluja kuten kavereilla ja huvipuistoihin ja lomamatkoillekin olis ollut kiva päästä. Eli kyllä rahalla pystyy ostamaan onnea!!!!! Vastuuttomat vanhemmat vaan selittelevät syyllisyyttään pois tuolla "rahalla ei pysty ostamaan onnea" paskalla!

Yhteistyössä