"Kenguru"
En näe tuossa mitään epäkohtiaTäh? Mitä järkeä on maksaa hoitopäivistä, joita ei käytä? Työssäkäyvän on mahollista sopia lapselle kotonaolopäivät, joista ei mene maksua. Kai se lähtökohta on, että jos lapselle ostetaan päivähoitoa, sitä ostetaan siksi, että sitä tarvitaan?
Meillä on nollamaksuluokkapäätös,koska olen yksinhuoltaja ja opiskelija. Lisäksi -nyt ärrrrsytän teitä tosiasialla- meillä on ollut kokopäiväpaikka viime syksyyn saakka. Nyt poika on eskarilainen, ja iltapäivisin ei juurikaan hoitoa tarvitse eskariajan ulkopuolella kuin ehkäpä tunnin kerran kahdessa viikossa.
Mutta tosiaan meillä oli kaksi vuotta kokopäiväpaikka, jota käytettiin siten, että lapsi oli päiväkodissa noin päivän tai kaksi viikossa. Olisin itse halunnut sopimuspäivät, jotta paikasta "puolet" olisi vapautunut jollekin muulle, mutta aikataulujen vuoksi se ei sopinut: Mulla oli koulua (luentoja) niin, että yhdellä viikolla maanantaina ja torstaina, toisella viikolla ei ollenkaan ja kolmannella viikolla taas vaikkapa tiistaina ja perjantaina. Ja niin edelleen. Ja aina eri kellonaikoihin. Joten sopimuksia ei voitu tehdä kiinteästi, vaan päivähoitotoimistosta myönnettiin kokopäiväpaikka.
Ja koko sen kahden vuoden aikana lapseni ei ollut yhtäkään koko päivää (7-17) hoidossa, eikä yhtäkään kokonaista viiden hoitopäivän viikkoa. Niin, mutta me vietiin jonkun paikka! Ajatelkaa! Nyt hyeenat herätkää ja käykää kimppuun
Nyt eskarivuonna minulla olisi mahdollisuus viedä lapsi joka aamu kello 7 hoitoon ja hakea kello 17.30 mennessä pois. Hintaan nolla euroa. No, nyt on periodinvaihtoviikko yliopistolla pian ja sitä edeltävä viikko on hiitolomaa täälläpäin... ja ajattelin pitää koko kaksi viikkoa pojan kotona. koska olen vakuuttunut, että olen parempaa seuraa lapselleni kuin kunnallinen päivähoito. (Ja tästä saa myös alkaa repimään raivoa)
*odottelen*