G: Anopin pahimmat tölväisyt / vihjailut

• Viestiketjun aloittaja "sasa"
  • Ensimmäinen viesti
L.T
Monen lapsen äitinä oli mahdollisuus päästä pitkästä aikaan kaverin kanssa käymään ulkona ja täällä peräkylällä ei muuta silloin ollut tarjolla kuin Lauri Tähkän keikka. No anoppi tuon kuultuaan tuli huutamaan naama punaisena että mitä äiti-ihminen sinne menee, Lauri tähkä on saatanasta, naiset menee sinne vaan kauppaamaan itseään ja huoraamaan Lauri Tähkälle. Niin ja L.T myös hänen mielestään oli myös jokaisen keikalla olevan naisen kanssa.

anti-lauri
Monen lapsen äitinä oli mahdollisuus päästä pitkästä aikaan kaverin kanssa käymään ulkona ja täällä peräkylällä ei muuta silloin ollut tarjolla kuin Lauri Tähkän keikka. No anoppi tuon kuultuaan tuli huutamaan naama punaisena että mitä äiti-ihminen sinne menee, Lauri tähkä on saatanasta, naiset menee sinne vaan kauppaamaan itseään ja huoraamaan Lauri Tähkälle. Niin ja L.T myös hänen mielestään oli myös jokaisen keikalla olevan naisen kanssa.
Kylläpä Laurilla taitaa olla keikoilla kiire...

• Tykkää
Reactions: Rockwood
Mieheni anoppi eli rakas äitini tokasi kuopuksemme ristiäisissä, että ootteko huomannu, ettei raamatussa ole enää enempää tilaa lapsille!!!:headwall: Tarkoitti siis sitä kohtaa mihin merkitään lapset. Meillä on 4 lasta ja hän on ainoastaan esikoista hoitanut muutaman kerran noin 14 vuotta sitten. Syntymäpäivinä hän muistaa tekstarilla, jouluna joskus. Joten ei voi kyllä sanoa hänen rasittuneen meidän lapsiluvusta |O

haloo
Mulla on muuten ihan mukava anoppi, mutta sillä on ihme tyyli kustantaa tyttärelleen ihan mitä vaan ja pojalleen ei sitten yleensä anna rahaa edes muuten vaan. Tytär on saanut huonekaluista lähtien ja tyttären lapsille ostaa kalliita lahjoja ja vaatteita, mutta pojalle ja pojan lapsille ei taas kun jotain halpaa.
Paras oli kun anoppi on aina sanonut maksavansa tyttärensä häät ja pojasta ei ole puhunutkaan muuta kun ettei se mene ikinä naimisiin. Mentiin sitten salaa maistraatissa naimisiin ja kerrottiin anopille vasta viikon päästä. Sitten anoppi keksi antaa rahaa "häälahjaksi", mutta pisti saman summan tytärelleen :D
Perinteisestihän se niin menee että tyttären häät maksetaan. Kun poika menee naimisiin (naisen kanssa) niin se morsian on taas jonkun tytär ja se joku on maksaja. Ja kun nyt vielä on vähän tuota rautalankaa jäljellä niin : tottakai voi tehdä toisinkin mutta ei se sitä vanhaa tapaa muuta ennenkuin se kokonaan unohtuu.

"Dana"
Alkuperäinen kirjoittaja ei hyvää päivää;23032195:
Kutsuu ITSEÄÄN sun lapsen äidiksi?! Millaisissa tilanteissa?? Tuohan on aivan sairasta - ja hämmentää myös lasta! Mitä sun mies sanoo tollaseen?
Tosiaan, aina kun poikani kutsui äitiä, ex-anoppi alkoi määkiä: "no mitä kulta?" vaikka itse olin vieressä

no on sitä vaik mitä kuultu
Alussaki pitää huomioida se, että anoppini on juoppohullu, jote sen suusta kuule vaikka mitä, mutta yleensä en jaksa ees kuunnel. On huoraks mua haukkunu, meijä ystäville haukkunu kuin kamala oon. On jopa soittanu meijä ystäville ja sanonu jos tapatte "Jenni" tarjoan nelinumeroise raha summan siitä hyvästä. Juomat heittäny mun naamalle ja mekolle. Mut ja mun ystävä haukkunu lehmäks. Kaikkee en jaksa ees muistaa

"Dana"
Toista odottaessani asuttiin eri paikkakunnilla kun mies opiskeli muualla ja alkoi sitten lisäopinnot naismaailmassakin kiinnostaa...joten päätin katkaista suhteen. (ex-)anoppini lähetti kirjettä kirjeen perään ja haukkui MINUT, ja julisti että esikoinen (kolme vuotta vauvaa vanhempi) joutuu ottamaan miehen paikan eikä yksinhuoltajan lapsilla oo lapsuutta ollenkaan! Tämä oli vain yksi niistä miljoonasta sontaämpäristä joita niskaani vuosien varrella sain. Heidän pojassaan ei tietenkään mitään vikaa koskaan ollut.

On mulla sitten ihana anoppi, varmaan ainoa mitä jäin vähän miettimään oli kun mietimme vauvalle nimeä Oliver, mutta anopista se oli hevosen nimi.. :)

Mutta ex-anoppi olikin toista maata, kasvotusten sanoi että rakastaa kuin omaa tytärtään, jota ei koskaan saanut. Selän takana meininki olikin toinen ainakin silloin kun meidän liitto voi huonosti. Exällä oli alkoholiongelma ja käyttäytyi väliin agressiivisesti mutta anopin mielestä "mitäs kännäätte, oma vikasi". Joo, milläs minä olisin estänyt miestä juomasta, kaikki kyllä kokeiltiin ja itse olin selvänä. Ja kun lopulta ero tuli kun mies oli jo mieleltäänkin häiriintynyt, pahoinpiteli minut, istui aseen piippu suussa ja tähtäili minuakin ja ajoi kännissä poliisia karkuun niin anoppi soitti minulle erosta ja kysyi "siis miksi sä teet näin mulle". Eron jälkeen ei ole lasten isovanhemmista kuulunut pihahdustakaan.

Mun äiti on toiselle miniälleen ihanneanoppi ja toiselle painajainen. Aina haukkumassa ja arvostelemassa tätä miniää, olen monta kertaa ärähtänyt jo siitä. Viime juhannuksena kun olimme vanhempieni luona koko porukalla, äitini sanoi että mun lapset on niin ihania, mutta ei noi toiset oo ollenkaan samanlaisia. Äiti ei tajunnut että tuo kyseinen miniä ja niiden toisten lasten äti oli ohuen oven takana vessassa ja kuuli kaiken.
Minäkin joudun aina kritiikin kohteeksi mutta evvk, pistän toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos ja jos se sanoo jotain oikeasti loukkaavaa, selitän sille pari elämän perusfaktaa..

"miimu"
Näitähän olisi kertoa, mutta tässä jokunen.
Anoppi oli kai iloinen naamatusten, kun kerrottiin raskaudesta. Vähän myöhemmin, humalassa, haukkui poikansa, että pitää sitten saada samanlainen lelu kuin siskollaan (joka sattumoisin oli vähän pidemmällä raskaana samaan aikaan). Ja minä, miniä, en lasta tule hoitamaan.

Ei löydetty anopin lompakolle sopivaa silityslautaa ja kerroin tämän puhelimessa. Tarjosin omaani käyttöön kunnes löytyy. Anoppi haukkui minut heti pojalleen vahingon iloiseksi narsistiksi ja ties miksi.

Anoppi on sitä mieltä, että vauvan on saatava maistaa kaikkea mitä haluaa /katsoo. Juotti sitten kahvia ja syötti liian isoja sitkeitä karkkeja! (kun ei sanominen auta enkä ehtinyt itse väliin)
Mikä "riemu" siitä syntyykään, kun tajuaa etten anna lasta hänelle hoitoon. Jostain syystä en oikein luota ihmiseen...

"vieras"
Meillä enneminkin ongelma kun ei anoppini kuuntele eikä välitä. Tulee käymään ja kysyy mitä kuuluu? Vastaan ja rupean kertomaan kuinka ollaan opittu sitä ja tätä ja anoppi onkin jo jossain ihan muualla... Sitten viime kesänä jo sanoi että kertokaa kun olette molemmat vapaalla nii varataan mökki jostain laskettelupaikasta. Monesti siitä puhui ja aina muistutti että säästäkää rahaa että sitte mennää ja muistakaa heti sitte kertoa kun vapaat / lomat selvillä. No kerrottiin tuossa joulukuun alussa että maaliskuussa kävis ja sanottiin vielä päivämäärät jolloin anoppini tokaisi että ihanaa sitte mennään sinne ja tehdään sitä ja tehdään tätä ja hän voi tyttöä kahtoa että päästään miehen kanssa kaksistaan tekemään jotain. No viikko sitten anoppi ja appi tuli käymään ja ilmoittivat lähtevänsä ulkomaille maaliskuussa kun ei missään ole käyneet!!! hmmm.. Ei tainnu mökkireissut ollakkaan nii ihanaa ku aluksi ajatteli:)
Sitte se kyseli silloin kun olin vielä raskaana että mitä tarvitaan ja sanoin että ei oikeastaan mitään että kaikki on hommattu jo. No seuraavana päivänä se tuli vanhan pinnasängyn kanssa että tässä teille olisi kun on *****kin tässä nukkunut (mieheni). Vaikka just eilen katseltiin ku miehet kokosivat uutta pinnasänkyä jonka olin käynyt ostamassa. Ja sitten se vielä loukkantu kun ei otettu sitä sen vanhaa pinnasänkyä.
Nii ja paljo on asioita joita on luvannut ostaa mutta kummasti unohtunut. Samalla lailla ku se mökkireissukin.

"vieras"
Nii ja se vielä unohtu tuosta edellisestä että anoppi on myös hyvä kierteleen minun sääntöjäni. Jos minä annan lapseni leikkiä jollain lelulla (esim. pehmolehmä joka vielä tyttöni oma lelu) nii anoppi tulee ja ottaa lelun pois "älä leiki sillä ,se on ihan huono lelu" tai jos annan lapselleni jotain syötävää kuten maissinaksun nii anoppi ottaa sen pois ja sanoo että hyi tuollahan vaa sotkee ja maistuukin kamalalle! Vielä oon antanu nuin tehdä vaa mitta rupeaa olemaan jo täys ja koht varmaan räjähdän jos ei anoppi muutu.
Nii ja sitte se ei antanu minun syöttää mustikkaa tytölle kun oli valkoinen body päällä....

"vieras"
No huhhuh mitä MINIÖITÄ :D Oikeen tosissaan tuntuu aika moni (ei kaikki) ottavan anopin sanonnat. Se on kuule ollut ennen vähän eri kohteliaisuussännöt jne. joten sopeutukaapa sitten itse parinkymmenen vuoden päästä niiden sen ajan "nuorten vanhempien" elämään ja koittakaa olla sanomatta mitään väärää.. Tuo viimeinen oli paras. "se ei antanu minun syöttää mustikkaa tytölle kun oli valkoinen body päällä.... " no se on hyvä että edes anopilla on maalaisjärkeä tallella jos miniällä ei :D Ihan oikeesti, relatkaa!!! Ja tarkoitan siis tollasia anoppien sanomisia joista herkästi näytätte loukkaantuvan. En tarkoittanut tällä mitään humalaisia anoppeja, huorittelua ja suoranaista haukkumista. Tuntuu vaan aika monella miniällä olevan toivelistalla anoppi joka olisi juuri samanluonteinen kuin hän itse ja samanlaiset käytöstavat omaava. Luonteita on erinlaisia ja esim. tässä edellisessä kirjoittelussa anoppi tuntuu olevan sellanen vähän häseltävä adhd joka suunnittelee ja lupaa kaikkea ja unohtaa sitten. Älkää ottako niin vakavasti vaan relatkaa ja hyväksykää toiset sellaisena kuin he ovat!

"vieras"
Niin ja jotain kertoo myös se, että toinen miniä on loukkaantunut siitä ettei anoppi siivoa ja toinen on loukkaantunut siitä että hän siivoaa..?! Hei pliis! Mennään näillä jotka meille on annettu :)

ninniliini
[QUOTE="vieras";23053209]Nii ja se vielä unohtu tuosta edellisestä että anoppi on myös hyvä kierteleen minun sääntöjäni. Jos minä annan lapseni leikkiä jollain lelulla (esim. pehmolehmä joka vielä tyttöni oma lelu) nii anoppi tulee ja ottaa lelun pois "älä leiki sillä ,se on ihan huono lelu" tai jos annan lapselleni jotain syötävää kuten maissinaksun nii anoppi ottaa sen pois ja sanoo että hyi tuollahan vaa sotkee ja maistuukin kamalalle! Vielä oon antanu nuin tehdä vaa mitta rupeaa olemaan jo täys ja koht varmaan räjähdän jos ei anoppi muutu.
Nii ja sitte se ei antanu minun syöttää mustikkaa tytölle kun oli valkoinen body päällä....[/QUOTE]

Miks ihmeessä sä ANNAT anoppis vetää sua ihan 6-0???Hei haloo kyseessä on SUN lapsi.Jokainen ilkeäksi syntynyt ihminen astuu toisen varpaille jos vaan antaa.Mä näyttäisin tollaselle anopille kaapin paikan.

dalinda
ei anopilta mutta omalta äidiltä:
olin viimeisillään raskaana ja sanoin että jos vauva syntyy aamulla, haluamme sen päivän olla rauhassa, mutta seuraavana päivänä voi sitten tulla katsomaan. äitini tähän: "ei sua kukaan haluaiskaan tulla sinne katsomaan. jos sanot noin niin en sitten tule ollenkaan ja sitten on turha pyytääkkään".
"Tulis nyt poika kun en minä koskaan sitä poikaa saanut" edelleen viimeisilläni ollessan (olen ainut lapsi). Tyttö muuten tuli.

Yhteistyössä