G: Anopin pahimmat tölväisyt / vihjailut

  • Viestiketjun aloittaja "sasa"
  • Ensimmäinen viesti
"eee"
[QUOTE="viima";23042360]Ihana! näin mäkin yritän. vaikkakin anoppini on ihan mukava ja varmasti vain aina ajattelee joenkin hyvää niin muutamaärsyttävä juttu:

ollaan kylässä ja illasta sitten kotiin. niin anoppi joka ikinen kerta on et "ei teidän kannata sinne kylmään ja pimeään kotiin mennä, jääkää tänne" joo välillä llaan yötä mut et joka kerta. ei kiitos

meidän pojalle puhuu ain et "voi voi sua pieni kun äiti ja isä vie sut taas sinne kylmään ja kauas..." välimatkaa on sellainen 50km

no. hän kyl muuten mukava ihminen. välillä vain saan pyöritellä silmiäni. oma äitini on kyllähuomattavasti pahempi suustaan...[/QUOTE]

Sunko mielestä noi ihan totta on anopin pahimmat tölväisyt, jotka se on suustaan päästänyt? Mitä ihmeen pahaa noissa oikein on? Eikö pitäisi ennemmin ottaa kehuna ja imarteluna, jos anoppi haluaisi kovasti että jäisitte heille yöksi? Ja eikö se ole ihan normaaliakin?
 
"eee"
[QUOTE="vieras";23042154]Jokaisen lapsenlapsen kohdalla on kysynyt ensimmäiseksi: Oliko tarkoitettu? Kun todettu, että oli, niin sitten tokaissut vain "No onneksi olkoon sitten"[/QUOTE]

Ei tässäkään nyt mun mielestä mitään ihmeellistä ole, jos on kuitenkin onnitellut!
 
Mollie
[QUOTE="eee";23043020]Ei tässäkään nyt mun mielestä mitään ihmeellistä ole, jos on kuitenkin onnitellut![/QUOTE]

Ootko oikeasti sitä mieltä, että on OK, jos heti vauvauutisen kuultuaan alkaa kysellä, oliko raskaus vahinko vai ei? Mitä ihmettä se edes kenellekään kuuluu?

Suomi on näköjään täynnä tökeröitä käyttäytymistaidottomia juntteja.
 
"Kenguru"
Ootko oikeasti sitä mieltä, että on OK, jos heti vauvauutisen kuultuaan alkaa kysellä, oliko raskaus vahinko vai ei? Mitä ihmettä se edes kenellekään kuuluu?

Suomi on näköjään täynnä tökeröitä käyttäytymistaidottomia juntteja.
Niinpä. Näistä varmaan tulee sitten niitä tulevaisuuden horror anoppeja, kun eivät nytkään näe mitään väärää noissa kerrotuissa jutuissa:D
 
"vieras"
'Oletkohan käynyt vieraissa, kun tuo lapsi näyttää ihan Mikko Kuustoselta? Ei meidän perheessä ainakaan ole tuollaista näköä' Tenttasi vielä mun äidiltäni kuopuksen ristiäisissä, että onko teidän suvussa tuollaisia silmiä ja korvia. Se Mikko Kuustos -ulkonäkö kun selvisi jo silloin. Nykyään lapsi on 3v ja näyttää kokoajan enemmän ja enemmän Mikolta. Kukaan muu vaan ei tunnista yhdennäköisyyttä.
 
[QUOTE="vieras";23043383]'Oletkohan käynyt vieraissa, kun tuo lapsi näyttää ihan Mikko Kuustoselta? Ei meidän perheessä ainakaan ole tuollaista näköä' Tenttasi vielä mun äidiltäni kuopuksen ristiäisissä, että onko teidän suvussa tuollaisia silmiä ja korvia. Se Mikko Kuustos -ulkonäkö kun selvisi jo silloin. Nykyään lapsi on 3v ja näyttää kokoajan enemmän ja enemmän Mikolta. Kukaan muu vaan ei tunnista yhdennäköisyyttä.[/QUOTE]

:LOL: :LOL: ei kuulosta enää edes todelliselta.. mikko kuustonen... :LOL:
 
  • Tykkää
Reactions: Rockwood
"appi"
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2011020113108941_ul.shtml
Italialaisnainen hakee avioeroa vain kuukauden avioliiton jälkeen.

36-vuotias Marianna suivaantui puolisolleen, koska tämä otti äitinsä mukaan pariskunnan häämatkalle Pariisiin.

39-vuotias Stefano ei ollut kertonut vaimolleen että oli buukannut äidilleenkin huoneen samasta hotellista, jossa häämatkalaisetkin asuivat. Ylimääräisen matkaseuralaisen mukaantulo selvisi Mariannalle vasta lentokentällä.
 
"äippä"
Kerroimme poikamme nimen kaikille tuttaville/sukulaisille ennen varsinaisia nimiäisiä.. Anopin ensimmäinen kommentti: "miksei ole yhtäkään nimeä suvusta?" Kyllä se vähän loukkasi, meidän mielestämme on todella hyvä nimi ja niin oli kaikkien muidenkin mielestä. Minkä takia pitää alkaa tunkeen jotain toista nimeä, joka ei sovi etunimen kanssa ollenkaan?? Olkoot miten tahansa suvussa oleva nimi! Raskausaikana anoppi ehdotteli kaikenmaailman etunimiä, ei ollut kuulemma tarkoitus tuputtaa.. Joo eipä.. Ja jos tyttö tulee niin olisi tosi kiva jos hänen etunimi tulisi toiseksi nimeksi..
 
Tää on pari päivää vanha juttu, siks ärsyttää nyt erityisen paljon.
Mun 6-vuotias halusi pakata mummolakassinsa itse; kirjoitin listan tavaroista ja tarkistin sitten, että kaikki on ok.
Mummon mielestä laukusta puuttui olkainmekon alle laitettava t-paita (tyttö ei halua käyttää), jolloin kysyi tytöltä: "joko sut on taas laitettu pakkaamaan itse!?" Mun mielestä samassa lauseessa sai tytön tuntemaan hämmennystä siitä, että tyttö halusi tehdä pakkaamisen itse sekä tarkoitti, että "kylläpäs äitis on välinpitämätön".
Lasteni ollessa vauva ei ymmärtänyt ollenkaan, kun he eivät syöneet tuttia. Imetin usein jne. eikä lapset kaivanneet tuttia. Anoppi kaivoi joka välissä tutin esiin ja heijasi vauvaa pitäen väkisin tuttia suussa.
Nykyään luomme kuulemma turvattomuuden tunnetta, kun emme makaa lastemme vieressä (6v ja 2v) kun lapset odottelevat unen tuloa.
 
Suzyanne
[QUOTE="Heh";23039310]Oikeesti moni noista on ihan normaaleja kommentteja kuten sananlaskuja tms. mitä miniät ei ole ymmärtäneet :D Samoiin myös edellisen kirjottajan anopin kommentit. Jokainenhan toitottaa sitä että lukekaa ja varsinki puhukaa sen lapsen kanssa niin sekin alkaa nopeemmin puhumaan. Lapsen painohan on jokaisen puheenaiheena, joku on liian pyöreä ja jonkun pitäisi olla ennemmän lapsenpyöreä :D Mieti mitä meijän muksulle on sanottu kun se on painanu tuon 14 kg vasta kolmevuotiaana :D Ja appelsiinimehua annettiin parikuisille 70-luvulla ;)[/QUOTE]

En kyllä nyt oikein ymmärtänyt kirjoituksesti pointtia. Siis minähän tuossa lopussa kirjoitin ettei ole mikään tölvijä vaan mukava anoppi, joskin vähän hassuja juttuja välillä. Siis tarkoitin että nuo em. jutut ovat mielestäni juurikin niitä vähän hassuja juttuja. Jos siis et ymmärtänyt. =)
 
"surku"
Oma anoppini on ihan ok tyyppi mutta alkoholin käyttö välillä tympii. Aina kun ollaan anoppilaan menossa niin siellä on jo avattu viinipullo ja koko ajan tyrkytetään lasia eteen. Kohteliaisuudesta tietenkin otan lasin tai pari. Anoppi kuitenkin haluaisi vetää oikein kunnon perjantaikännit keittiön pöydän ääressä silloin kun mieheni kanssa käymme siellä. Eikä siinäkään vielä mitään, joskus on ihan kiva ottaa viiniä keittiössä aamuneljään saakka ja puhella kaikkea. Alkaa vaan kyllästyttämään kun anoppi haluaisi tätä joka kerta. Humalassa koulutetustakin sivistyneestä ihmisestä paljastuu vähemmän edustavia puolia ja tavallaan anoppi on mielestäni vähän säälittäväkin, kun ei osaa hillitä itseään ja juomista.
Tavallisesti siinä vaiheessa vetäydyn appiukon seuraan olohuoneeseen, kun sama levy alkaa pyöriä kuudennen kerran. Humalaisilla vanhuksilla on kumma tapa alkaa jankuttamaan uudestaan ja uudestaan samaa asiaa illan aikana. Siinä sitten dissataan työkaverit, sukulaiset, naapurit, oma mies ym. ym. Varsinkin viime aikoina musta on tuntunut kurjalta kun anoppi jatkuvasti taivastelee sitä, että kuinka isäni nyt oikein pärjää kun äitini kuoli neljä kuukautta sitten. Perään se rupeaa hehkuttamaan sitä, että kuinka hyvä isoäiti hänen oma äitinsä oli pojalleen ym. ym.
Tavallaan ymmärrän, että anoppikin on järkyttynyt äitini kuolemasta, mutta onko siitä pakko jauhaa kahden prommillen humalassa, kun ei edes tunne isääni? (nähneet ehkä kolme kertaa) Kysyisi joskus selvänä että miten ollaan jaksettu tai kutsuisi vaikka leskeksi jääneen isäni sunnuntaipäivällisille, jos niin kovasti huolettaa. Ei mikään humalassa taivastelu auta surutyössä. Pärjättävä on ja ikävät asiat on pakko hoitaa. piste. Joskus on vaan raskasta kantaa niiden läheisten myötäeläminen ja eläytyminen, jotka eivät suoraan itse ole menetystä kokeneet.
*huoh* Helpotti. Kiitos.
 
"sondersson"
Alkuperäinen kirjoittaja häh;23041190:
niiinn...? oliko näissä jotain tölväisyä? Lienee enemmänkin heikkohermoinen miniä kyseessä :)
jos miettii itsensä tappamista päivittäin yms, niin ei ole kovin kiva kuulla miten pieniä ne minun murheeni on... ja joo on siinä tilassa lievästi sanottuna heikkohermoinen. Eikä tämä sitä paitsi mun ymmärtääkseni ole mikään kilpailu että kenen anoppi on sanonut pahiten. Nuo on ne mitkä minua on ärsyttänyt eniten. Ja tuossa tuli nyt ne yhdet lauseet, sä et siitä saa minkäännäköstä kuvaa kokonaistilanteesta. Esim. tämä kuopus joka nyt ei ole sitten hänen mielestään vanhempiensa näköinen, on paljon vähemmällä huomiolla kuin esikoinen. Tämä siis näkyy joka kerta kun ollaan tekemisissä. Eli kyse ei ole pelkästä yhdestä "tölväisystä".
 
"vieras"
Seurustelun alkuvaiheessa anoppi teki kyläilyreissun lopuksi listan siivottavista asioista. Esimerkiksi kasvovoide pois kylpyhuoneesta, pyykit lajiteltuna tietyllä tavalla, keittiön kaapin päältä pölyjen pyyhkiminen jne. Voitte arvata, että loukkaannuin aika tavalla ja anoppi ei pitkään aikaan saanut kutsua kylään. Myöhemmin kuulin miehen veljen vaimon saaneen samanlaisen listan ja samoin miehen sisko. Taitaa olla meille naisille suunnattu vähemmän hienovarainen vinkki :D
 
"jojo"
Ai joo, anopilla on erikoinen käsitys koostani. Sain joululahjaksi alusasun, jossa housut ovat niin suuret, että vyötärönauha on kainaloissa, vaikka jalat eivät vielä näy lahkeista. Selkävaivaani hän tarjosi avuksi tukivyötään, "jos se menee sun ympärillesi."
 
jill
Lisää!! Anoppiketjut on parhaita. Omani on niin törkeyden huippu, etten viitsi edes kertoa. Kertokoon puolestaan se, ettei olla nähty eukkoa puoleentoista vuoteen, vaikka asuu 20 km päässä.
 
Anoppi huoritteli tytärtään kun kuuli hänen alkaneen seurustella kanssani. Ongelma ei niinkään ollut minussa vaan isässäni, josta anopilla oli (perustellusti) huono käsitys. Myöhemmin anoppi on oppinut huomaamaan että en ole isäni kaltainen ja ongelma on poistunut.

En kuitenkaan ole tätä unohtanut.
 
"Moonbell"
"Kuin te muka pärjäätte ilman vaimos vanhempia? Eihän sun vaimos mitään osaa." (olimme muuttamassa kauas kotiseudulta. Mun äitini on satunnaisesti harvoin autellut lasten kanssa.)
"Vaimos on huono äiti."
(Nämä sanoi miehelleni. Oli ilmeisesti tarkoitus salaa moittia minua, mutta satuin pölähtämään paikalle justiinsa)

"Se mitä sie et tiiä niin sitä ei ole koskaan tapahtunut." (puhe oli anopin kanssa lasteni hoidosta, kun lupasivat hetkeksi ottaa ja sanoin ettei kahvia missään nimessä lapselle kun on alle 1v.)

Näiden lauseiden takia en luota anoppiin pätkääkään. Ja sekin miksi pitää minua huonona äitinä on se, etten mm. esim. kesällä suostunut hoitamaan lapsen palovammaa ratamonlehdillä. -.-
 
"vieras"
[QUOTE="vieras";23031785]Osaako teidän perheessä joku tehdä ruokaakin(on itse eräässä koulussa keittiön emäntänä ja hänen ruoistaan mies saanut usein vatsan sekaisin-tuoreus ei taattu. Ja huom! siis usein saanut mahansa sekaisin ja maininnut äidilleen siitä, että mitä ruoassa oli kun taas meni heti maha sekaisin)[/QUOTE]

Onko miehelläsi siis mennyt vatsa sekaisin?
 
hockey
Kun kuuli minkä nimen lapselle annamme totesi siskolleni että "ei kai oikeasti *****, no kyllä ne sen vielä ennen ristiäisiä ehtii vaihtamaan"

"Täytyy varmaan ottaa omat eväät mukaan". Tämä kommentti kun kerroimme mitä häissämme tarjotaa.
 
EX-MINIÄ
EX- anopin kommentti pojalleen, kun tapasi minut ensimmäisen kerran : tuleekohan teistä yhtään mitään,kun ##### on niin nuori.......Ikä eroa ex:n kanssa ruhtinaalliset 2 VUOTTA!!!!!!!!!!!!

Tosi asiassa anoppi ei pitänyt minusta ollenkaan,koska opiskelin alaa jota anoppi pitää (ALA) arvoisena...
 
Mun anoppi on ystävällinen ja kiltti, mutta tahditon... Tuli kattomaan esikoispoikaa synnärille ja katteli ja katteli ja sitten totesi että eihän se ole yhtään isänsä näköinen, lytty nenäkin on varmaan toiselta mummilta :)
Oli pakko nauraen todeta että oohan huoleti kuule, postinjakajakin on nainen. Ja tosiaan alle vuorokausi sitten kunnon prässin läpi tulleena nenä ei ehkä ole niin kovin ulkoneva, lapsilla harvoin kovin iso muutenkaan ennen teini-ikää. Ja poika on kyllä ihan isänsä näköinen. Mua nauratti hirveesti kun nimiäisiin tuli porukkaa ja puolet tölbäs anopille ekana että ihan on muuten kuin ilmetty isänsä :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä