En imettänyt poikaani (erinäisistä syistä) ja se otti minulla koville kun olisin halunut. Mutta kuitenkin anoppi jaksoi aina muistuttaa tästä kun niitä tavattiin. Piti vauvaa sylissä ja jos se käänsi päänsä hänen sintojaan kohti niin anoppi leperteli sille. "Voi kulta pieni kun sinä niin haluaisit rintamaitoa." Soitti miehelleni kun oltiin kotiuduttu sairaalasta ja kysyi joko minun rintani olivat kipeitä kun en imetä. Että maito sen aiheutta ja se pitäisi vauvalle antaa.
Jollain toisellakin oli kanssa tämä ongelma, eli minustakaan ei oteta mitään kuvia. Esikoisemme on nyt 1,5v ja siitä on otettu kuvia ties missä tilanteissa ja kenen sylissä. Anopin sylissä, appiukon sylissä, mieheni sylissä ja kumminsylissä. Ja on hänestä otettu kuvia myös minun sylissä, mutta minut on rajattu ulkopuolelle! Huomasin joulun alla kun kateltiin valokuvia heidän luona. En sitten enää tiedä kannattaako edes hymyillä kun ne tulee napsimaan kuvia minusta esikoisen kanssa. Appiukko ottaa kaikki kuvat sielä..
Anoppi kutsuu itseään myös äidiksi pojalleni. Tule äidin syliin, annas kun äiti pukee sinulle päälle. Aluksi ajattelin että se oli ihan vahinkoa ja johtuu tottumattomuudesta. Mutta nykyään se vain ottaa päähän.
Poika on tällähetkellä kokojen välissä, eli 80 on pieni 86 on iso. Joudun siis käärimään hihoja ja lahkeita. Anoppi aukaisee ne heti ja kertoo pojalleni että hän kyllä ostaa tälle sopivankokoisia vaatteita kunhan pääsee kauppaan. Mikäs siinä, mutta kun ei niitä vaatteita näy eikä kuulu.
Poika kastettiin hänen ollessaan 1,5kk. Se kastetilanne ja kaikki ihmiset olivat niin kiinnostavia ettei hän malttanut nukkua. Lopulta koko homma meni kunnon itkuksi ja vein hänet vaunuihin nukkumaan. Yritin mieheni kanssa häntä nukkuttaa melkein toista tuntia. Yritettiin käydä lenkillä, antaa maitoa useaan otteeseen ym. Lopulta anoppi halusi koittaa ja sai pojan rauhoittumaan pullolle. Niin tästä se jakso voivotella meille, että me ei oltu ymmärretty tarjota vauvalle maitoa! Vauvalle pitää aina ensin tarjota maitoa. Ai noin pienelle, ihanko tottaa..
Poika haluaa painella kaikkia nappeja videoista ja telkkarissa ja leikkiä kaukosäätimen kanssa. Ja minä tietysti kielsin häntä. Tähän anoppi ja appi aina että kun se on poika niin niitä kiinnostaa tommoiset jutut. Ei kannata kieltää että se menee ohi ajan myötä. Pojat ovat kuulema hyvin teknisiä ja meidän naisten ei kannata siihen sekaantua. Ja tämän anoppi sanoi minulle. Minä olen siis sähköasentaja, elektroniikka ja datatekniikka tutkinnolla. Huoh!
Me siis ollaan seurusteltu mieheni kanssa 16v lähtien ja silloin joskus se oli niille kauhea järkytys kun hän halusi viettää paljon aikaa minun kanssani. Ne jopa yrittivät sopia minun vanhempieni kanssa päivät jolloin me saataisiin tavata, jotta ei mieheni koulunkäynti häiriintyisi.. Noh silloin tapahtui myös paljon muuta ja välit olivat poikki melkein 7v..